Hirdetés

Destiny 2: The Final Shape teszt

Finiséhez ért a fény és a sötétség egy évtizede indult harca, befutott a Bungie híres játékának a fináléja, amiben pontot tehetünk egy régóta húzódó fontos konfliktus végére.

Hirdetés

Odaadás, önfeláldozás, halál

Ahogy azt már a bejelentéskor is elárulták a készítők, a Final Shape számos újdonságot tartalmaz a történet lezárásán (?) kívül is. Ezek közül a leglátványosabbak mindenképpen az új ultimate képességek lettek. A Bungie designerei sokáig csak arról beszéltek, hogy mind a három kaszt kap egy új képességet, és ez így is lett. A Warlock új mutatványa a Song of Flame nevet kapta, ezzel lényegében a tűz erejét irányíthatjuk, miközben a velünk harcoló társak is bónuszokat kapnak. A Titan egy új void távolsági támadást kapott, amelyben méretes csatabárdokat dobálhat ellenfelei felé, a Hunter pedig egy arc késdobálással lett gazdagabb, amely a teleportálás miatt több mint vicces, és nem is csak a sztorimódban, hanem a többjátékos csatákban is. Ezeken túl viszont a fejlesztők egy igazi meglepetéssel is készültek amelyről csak a premier előtt nem sokkal rántották le a leplet. Emlékeztek még arra, hogy az előző kiegészítőkben több ismert karakter is arról beszélt, hogy óvatosan bánjunk a Stasis és Strand képességekkel, mert ijesztően vékony a határ a fény és a sötétség között? Úgy tűnik, hogy ezen sikerült túllépni, mégpedig a vadonatúj subclass, a Prismatic megjelenésével.


[+]

De miről is van szó pontosan? A prizma egyfajta átmenet a light és dark osztályok között, lényegében lehetővé téve azt, hogy kombináljuk a hosszú évek során szerzett képességeinket. Void gránátot szeretnél strand melee támadással kombinálva, esetleg stasist használnál solar vagy arc mellett egyszerre? Erre mind lehetőség van, bár kaszt-egyensúlyozási okokból minden egyes kombináció azért nem elérhető. Ezzel együtt kaptunk egy transzcendens képességet, amelyet akkor használhatunk, ha megfelelő mennyiségű dark és light sebzést vittünk be ellenfeleinknek. Ezt aktiválva rövid időre hozzáférést kapunk a prismatic gránáthoz, valamint gyorsabban töltődik vissza a gránátunk és a közelharci sebzésünk. Minden bizonnyal megvan mindenkinek a saját régi kedvence, az új subclass behozatala azonban arra ösztökél minket, hogy olyan dolgokat is kipróbáljunk, amelyekre eddig még csak gondolni sem mertünk. Mindezt tetézi, hogy a Bungie a Destiny 2 történetében először hozzáférést biztosított az exotic class itemekhez is. Mindhárom osztály tagjai egy speciális küldetés teljesítésével megkapják az újdonságot, ami több szempontból is érdekes cucc.


[+]

Alapból csak akkor működik, ha a prizma támadást használjuk, akkor viszont a benne rejlő minden potenciált a felszínre hozhatunk vele. A Dual Destiny misszió teljesítésével olyan zsákmányt kap mindenki, ami két véletlenszerű tulajdonsággal esik. A traitek a korábban már látott exotic ruhákról származnak, akadnak közöttük piszok erős és kevésbé használható kombinációk is. Mivel a kapott jutalom fix, de a jellemzők random kombinálódnak, érdemes többször is teljesíteni a küldetést, amely nem csak a megszerezhető szajré miatt érdekes, hanem a felépítése miatt is. A Destiny-alapokat ismerve tudjuk jól, hogy a legtöbb sztorimisszió és mellékküldetés egyedül vagy kooperatív módban teljesíthető, ebbe azonban némi csavart vittek a fejlesztők. A Final Shape-ben debütált a kötelező koop-küldetés, amit egyedül nem lehetséges végigvinni, mindenképp kell hozzá egy társ, akivel valamilyen módon kommunikálni tudunk. Utóbbi azért fontos, mert a behozott mechanikák úgy lettek felépítve, hogy tényleges, valós idejű együttműködés szükséges hozzájuk. Ez remek újítás, örömmel látnám, ha a későbbiekben ebből többet kapnánk majd. Itt érdemes megemlíteni, hogy a kampány három küldetése is végigtolható hasonló módon némi extra jutalomért és egy trace fegyverért; igaz, ezeknél nincs olyan mértékü kooperációra szükség.


[+]

Nem is beszélhetnénk looter-shooterről, ha nem hoznánk fel azt, amiért sokan a mai napig játszunk a Destiny 2-vel. Ha új év és friss kiegészítő, akkor természetesen ez azt is jelenti, hogy ismét rengeteg megszerezhető felszerelés és fegyver vár ránk. Ez a Final Shape esetében sincs másként, a Bungie ezúttal is hozza a kötelezőt. Pisztolyok, fúziós fegyverek, mesterlövész-puskák, shotgunok és hasonló nyalánkságok várnak ránk ezúttal is; minden bizonnyal mindenkinek meglesz a saját kedvence. Ez nálam idén a The Call névre keresztelt rocket-sidearm lett, amely hasonlít testvéréhez az Indebted Kindnesshez, ám ezúttal egy strand változatról van szó. A többi is remek újdonság természetesen, főleg, ha sikerül legyártani belőlük a legjobb változatokat, de a kis zajos tücsök örök kedvenc marad számomra, és ahogy a közösséget néztem, nagyon sokan osztják a véleményemet. Teljesen új fegyvertípust ezúttal nem kaptunk, viszont a fejlesztők számos régi csúzlit visszahoztak, valamint használhatóvá tették a korábban lekorlátozott, évekkel ezelőtt elrakott fegyvereinket (végre a saját szintünkhöz húzhatjuk fel őket). Kaptunk egy kinetikus trace rifle-t a heavy slotba, valamint egy speciális egzotikus kardot, amely több mint fél tucat egyedi bónusszal eshet a Pale Heart publikus eseményein - ezzel ritka durva kombinációkat lehet összehozni! A publikus események számomra nagyon hamar a kiegészítő legjobb húzásává váltak.


[+]

Az évek során mindenki számára unalmassá váltak a szokásos, örökkön-örökké ismétlődő minicsaták, az új helyszínen viszont teljesen új variációkat kaptunk ezekből, így senki nem fogja pár nap, vagy talán hét alatt sem megunni ezeket. A többjátékos mód nem sok változáson ment át a Final Shape-ben: adottak a játékmódok, hétvégéken jön a Trials of Osiris, a szezonban pedig kapunk újra Iron Bannert is. Mindezekhez új loot is vár az érdeklődőkre bár sajnos azt továbbra is el kell mondani, hogy ha valaki hosszabb távon szeretne eredményeket elérni, akkor a meta fegyvereket kell használni. Ezek közül az egyik a Season Pass-ból kiszedhető Red Death Reformed amely a Destiny 1 egyik nagy visszatérője: brutális sebzésre képes, miközben gyógyít is. A másik a spéci küldetéssorozatból kiszedhető, szintén régi ismerősként köszönthető Khvostov, amivel még azok is sikeresek lehetnek, akiknek nem hibátlan a célzása. A prizma használata kicsit talán megboríthatja a játékmenetet, de úgy vettem észre, hogy egyelőre még nem sokan használják, vagy akik próbálkoztak vele, így idő után azok is visszarakták a régi bevált össszeállításukat. Meg sem lepődünk már azon, hogy a Gambit ezúttal sem kapott szinte semmilyen törődést, néhány új ellenféltípussal és régi pályával bővítették ezt a módot a készítők, de szerintem már ők is úgy vannak vele, hogy felesleges komolyabban foglalkozni vele.


[+]

Technikai szempontból a Final Shape továbbra is hozza a kötelezőt. Bár egyesek úgy vélik, hogy 2024-ben kicsit kopottasnak tűnik a grafika, számomra még mindig ez az egyik legszebb nyílt világú FPS. A hangok és a zenék még mindig lebilincselőek, nem véletlen, hogy a DLC érkezése előtt ezúttal is elérhetővé tették a soundtracket a fejlesztők. A szinkronhangok a megszokottak, Guardianunk ismét beszél néhány mondatot, akit viszont érdemes megemlíteni, az Zavala karaktere. Lance Reddick a kezdetek óta a parancsnok szinkronhangja volt, de a színész sajnos 2023-ban eltávozott közülünk, szerepét pedig Keith David vette át. Őt hosszú évek óta láthattuk/hallhattuk filmekben, sorozatokban, videojátékokban, nagyon sokan ismerhetik őt például a Spawnból, de a Halo-játékokban is ő alakította Arbitert. Remek színész, és bár egy ideig furcsa volt Zavalaként hallani őt, mégis úgy vélem, hogy jól alakítja a vezetőnket. Ami kicsit zavaró számomra, hogy a karakter régebbi szövegeit mégnem cserélték le teljesen, így egyes helyeken még mindig a régi hangján szólal meg a titán.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Azóta történt

Előzmények

  • Destiny 2: Lightfall beszámoló

    Befutott a Bungie népszerű programjának a következő nagy éves kiegészítője, mi pedig belevettük magunkat a játék minden részletébe.

  • Destiny 2 - The Witch Queen teszt

    Pontosan fél évvel az előző szezon indulása után végre megkaptuk a sokak által várt új kiegészítőt, amelyben végre mozgásba lendül a korábban felvezetett ellenségünk.