DCMM 2014: interjú BaluC-cal és Soccerral

Zombie Apocalypse, avagy...

PROHARDVER!: Kezdjük először közös munkátokkal, a 24 órás livemod verseny győztesével, hiszen a nem elhanyagolható magyar sikerek között ez volt a legnagyobb az idei DCMM-en. Amikor megtudtátok a livemod témáját, miből merítettetek ihletet a Zombie Apocalyse-hoz, és kinek a fejéből pattant ki a név?

Soccer (Fresli János): Hát, a név már nem nagyon passzol a kész műhöz, mivel végül nem is azt csináltuk, amit eredetileg terveztünk.

BaluC (Szabó Balázs): A livemoddingra több mint egy hónappal előre le kellett adni a nevezést és a koncepciót. Viszont a kötelező téma más koncepciót és leírást kívánt, aztán valahol egy porszem kerülhetett a gépezetbe, mert nem írták át a mod nevét. A lényeg, hogy a "Zombie Apocalypse" egy másik gép neve :) (Bár lehet, hogy ezt nekem kellett volna átírnom...)

DCMM 2104 24 órás livemod, 1. helyezett: Fesli János és Szabó Balázs
DCMM 2104 24 órás livemod, 1. helyezett: Fresli János és Szabó Balázs

PH!: Mennyire volt nehéz az építés, melyik része volt a legnehezebb, hogy álltatok időben, sikerült-e mindent időben befejezni?

Soccer: Egyáltalán nem volt nehéz, sőt a jó összhang miatt szinte gyerekjáték volt. Mivel már csináltunk hasonlókat, mint például a lépegető, nem voltak kritikus pontok.

BaluC: Egyáltalán nem volt nehéz, sőt! Nagyon jól összeszokott páros vagyunk. Egy közös ismerősünk évekkel ezelőtt elintézte, hogy találkozzunk, és sikerült rábeszélnem Soccert, hogy együtt menjünk ki a DCMM-re. Azóta is barátok vagyunk, és nagy köztünk az összhang. Ha valami (moddingos) nézeteltérés van, akkor észérvekkel, egy vázlattal vagy egy mintadarabbal simán megbeszéljük a dolgot, és megy az élet (és a modding) tovább. A legnagyobb előnyünk talán a vidámság volt, mert állandóan poénkodtunk, ugrattunk egymást. Nem mondom, hogy nem vettük komolyan a munkát, pont ellenkezőleg. Nagyon komolyan vettük a versenyt, de magabiztosan végigvicceltük az egészet, és csak jól éreztük magunkat. Így nagyon kreatív és hatékony környezetben alkothattunk.

PH!: Történt valami különleges esemény, ami ott helyben megnehezítette a munkátokat?

Soccer: A szervó, ami szerintem említésre méltó, más szerintem nem volt.

BaluC: Igen, a hibás elektronikájú szervósorozat, ami keresztbe tett (ugyanabból a sorozatból volt a sárkányomban is). De szerencsére volt videofelvételem, hogy az idő lejárta előtt több mint egy órával még működött, és amikor a számláló elérte a nullát, akkor is. Egy másik "nehezítő" tényező az a különböző médiák jelenléte és nagy érdeklődése volt, akik néha szabályosan nem hagytak minket dolgozni. Soccert ez nem zavarta, mert csak nevetett rajtam, hogy már megint valaki megállít az utolsó órákban, hogy kérdezgessen. YouTube csatornák, újságírók, tévéstábok... Nagy mázli, hogy jól álltunk, mert volt elég idő mindenkinek válaszolni. A többi live-os csapatnak is megvolt ugyanez a nehezítő tényező, amit bele kell kalkulálni előre az ütemtervbe, ezt már tavaly megtanultuk!

PH!: Volt olyan része a modnak, amiben mégis eltértetek az előre elgondoltaktól, mert az "utolsó pillanatban" jött egy jobb gondolat, vagy rögtönözni kellett, vagy minden valóban a tervek szerint ment?

Soccer: Semmi sem ment a tervek szerint, mert improvizáltunk, szerencsére ez nem okozott problémát.

BaluC: Volt pár laza vázlatunk, de tényleg improvizáció volt a nagy része, és az is nagy összhangban. Ami az első pillanattól benne volt a tervekben, az az, hogy lesz egy "idegen életforma" és egy hozzá tartozó logó a gépen.

PH!: A zsűri értékelési szempontjai nem mindig tiszták, nem láthatóak előre, de mit gondoltok, mi vagy mik lehettek azok az értékek, amelyek az első helyre hozták be az alkotásotokat?

Soccer: Itt ugye az idő, a festés, a látvány maga, a rengeteg apró részlet,mint pl.: lövésnyomok, olajfolyás stb.

BaluC: Beszélgettünk tavaly is a zsűritagokkal és idén is a verseny után. Mint az a kijelzőn is látható volt, szorosra, nagyon szorosra sikeredett verseny. Pró és kontra elmondták, hogy mik voltak az erősségeink és a gyengéink. Szponzorok hiányában a saját szerszámainkat kell használnunk, és jelen esetben ez azt jelentette, hogy nem volt csiszológépünk, csak csiszolópapír. Ami nagyon finoman fogalmazva is gyenge volt, mert szakadt és levált a csiszolóanyag a papírról, pedig csak műanyagot kellett volna vinnie. Úgyhogy a kidolgozottság terén vesztettünk egy csomó pontot. Viszont a kötelező téma köré a koncepciót, úgy fest, sikerült jól eltalálnunk: a háromszemű, csápos alien a felső részen és a harci roboton a háromszemű, csápos halálfej (harci) logó. Ez egységes képet adott a modnak, és jól illeszkedett a témába. Ezzel az apróságnak tűnő dologgal a többi csapat nem törődött, így sikerült egy adag extra pontot szereznünk. Persze a jó összképhez Soccer aprólékosan, a logóval összhangban megfestett részletei is kellettek, így lett egész a történet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények