Hirdetés

Command & Conquer 3: Kane's Wrath - teszt

A tibérium jó, a tibérium finom, a tibérium különleges! Nem csoda, ha mindenkinek erre a fáj a foga: a Command & Conquer 3 első expanziójából kiderül, hogy Kane még mindig nem dobta fel a talpát, viszont rettenetesen haragszik mindenkire. Tesztlaborban a Kane Haragja.

Hirdetés

MÁSODIK OLDAL

Csak gyorsan, a teljesség kedvéért. A Nod korbácsa a Megváltó. Továbbfejlesztett Avatár, tripla lézerágyúval, és az igencsak aljas fegyverével, az őrjöngés generátorral, mely egymás ellen fordítja az amúgy szövetséges egységeket. A GDI a MARV-ot vonultatta fel, az acélos behemótot, a tibérium faló (egy kis képzavar) lánctalpas rémet. Végül, de nem utolsó sorban a Scrin rémsége, a hatlábú (lovas kollégával csak angry-paukként emlegetett) Eltörlő, mely tovább erősíti, sőt, inkább megkoronázza az ízeltlábú-imázst (itt mondjuk felvetődik a költői kérdés: ha idegen fajokról van szó, tíz dizájnerből nyolc miért a rovarokra gondol egyből?). Minden egység sajátossága, hogy gyalogosok szállhatják meg a plusz tűzerő, illetve a speciális képességek érdekében, illetve hogy gond nélkül áttrappolnak élőn és holton, gépen és épületen egyaránt.



Ezzel azonban még nincs vége, mindezek mellé ugyanis egy, az újfent RTS expanzió-sláger Risk-féle játékmódot is megkapjuk, mely jócskán megdobja az élettartamot, mi több, a C&C univerzumba új színt hoz. Magát a műfajt nem reformálja, de nyilván nem is ez volt a cél. A kampány, a multiplayer és a “skirmish” mellett tökéletesen elfér, irányítása perceken belül elsajátítható, és komoly hibákat sem találni benne. Egy kellemes plusz. És ha már a pluszokról van szó: itthon magyar felirattal, Red Alert 3 béta kulccsal kapható.



Őszintén szólva, a Kane's Wrath kiegészítő létére egész sokat nyújt, és bár az egységek kiegyensúlyozottsága még messze nem tökéletes, de annyira nem is borzalmas. Az imént említett bónuszok is kecsegtetőek, az alapjátéknak tehát méltó folytatása lehetne, de... itt van az a bizonyos de. Ha itt lezárhatnám a mondókámat, akkor kapna egy kövér nyolc és felet, azonban sajnos van itt valami, ami gyakorlatilag hazavágja az egész projektet. Rengeteg konfiguráción pár perc játék után D3D és memória hibaüzenettel véget vet a mókának, többek közt az enyémen is (csoda, hogy mire a kampányt ilyen döcögős tempóban végigvittem, nem kaptam e-trombózist). Fáradhatatlanul túrtam a hivatalos fórumot megoldások után kutatva, de mind hiába (aki nem hiszi, járjon utána). Immáron egy hónapja a piacon van a játék, magam is türelmes voltam (egészen máig), mégis, halvány jelét sem látni annak, hogy az EA rajta lenne az ügyön. A topikok csak gyűlnek, egyre több az elkeseredett / felháborodott vásárló, megoldás azonban nincs a mai napig (maximum a gyakori mentés). Ha mindez nem lenne elég, olyan hibák is előjöttek (pl. desync, elakadó egységek), melyek az alap játék legutóbbi, 1.9-es patch-ével már orvosolva lettek. A mellékelt Red Alert 3 béta kulcs sokáig nem működött, és a hab a tortán, hogy árukapcsolásos suttyóság áldozatai is lesznek a kedves vásárlók, hisz mind a telepítéshez, mind a játék indításához szükség van az alap játékra, gyakorlatban azonban nem kéne, hogy legyen (már van mód a kikerülésére, de ez persze csúnya, rossz dolog).
Mindez persze leginkább és egyelőre a PC verziót lovagló versenyzőket érinti - ha Xbox 360-on tervezel nekiugrani (június közepén), remélhetőleg nem sokat fogsz tapasztalni belőle.



PC-n viszont... A Kane Haragja mintapéldája annak, hogy egy kiadó hogyan tud egy alapvetően jó játékot totálisan elszúrni (még szerencse, hogy épp hazaértek a kanossza-járásból, ugyebár). Sebaj, talán az EA végre megtapasztalja, hogy Kane haragjánál az elégedetlen vásárlók és rajongók dühe nagyságrendekkel veszedelmesebb.

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement