Hirdetés
Földrengések nyomában
Nem véletlen, ha nem cseng ismerősen az Artifex Mundi név a konzolos közönség számára. A nagyjából 120 főt foglalkoztató lengyel cég elsősorban mobiltelefonokra fejleszti tárgykeresős, idegen kifejezéssel „hidden object” játékait, sőt ezekre az eszközökre számolatlanul, szinte futószalagon ontja magából az újabb és újabb kalandokat. Nemrég azonban úgy gondolták, hogy ideje konzolon is tenni egy próbát, a platformok közül pedig az Xbox One-ra esett a választásuk. Első játékuk a Nightmare from the Deep című kalózos horror történet volt, másodszorra pedig egy steampunk világba kalauzolnak bennünket.
Gottland egy színes, gőzzel hajtott világ, amelynek békéjét most rejtélyes földrengések rázzák fel, a szó szoros és átvitt értelmében is. Dr. Ambrose Ink professzor hosszú ideig kutatja a rengések okait, amikor is rájön, hogy azoknak nem természetes eredetük van. A nyomok egy kisvárosba vezetnek, a tudós pedig levelet küld régi ismerősének, Evangeline Glass titkos ügynöknek, hogy a segítségét kérje. Játékosként mi Glass kisasszony bőrébe bújhatunk, az események pedig akkor kezdődnek, amikor megérkezünk a füstös kis fogadó elé.
A Clockwork Tales: Of Glass and Ink teljesen hű a fejlesztők stílusához, tisztán a gondolkodásunkra leszünk utalva. A „hidden object” játékok legfőbb vonása, hogy bizonyos, aprólékosan megrajzolt képeken megadott tárgyakat kell megtalálnunk, és azokra ráböknünk. A cég játékai szerencsére ennél jóval tovább mennek, és a történetmesélésre, egyéb jelenetekre is komoly hangsúlyt helyez. Így ez inkább egy belső nézetből játszott „point and click” kalandjátéknak érződik, a tárgykeresgélés jelen van, de nem annyira jellemző.
Ugyan eredendően mobil eszközökre készült, a játék mégis kitűnően működik Xbox One kontrollerrel a kézben is. A menürendszer, a kurzor mozgatása, a játék minden részlete teljesen jól idomul a konzolos életformához, a nagy képernyőkön is csodálatosan fest a játék, és könnyedén, természetesen játszható elejétől a végéig. Vagyis nem érezzük úgy, hogy hiányzik az érintőképernyő. A játék mérete kicsi, a töltési idők egy-két másodpercben mérhetőek, és technikailag is teljesen kiforrott termékről beszélünk, igényes, szép megvalósításban.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!