A fekete leves
Az elmúlt két oldalban látványosan csak az alap dolgokról beszéltem, direkt kihagytam egy-két fontosabb részletet a játékról, amelyeknek leginkább ezen az oldalon van helye szerintünk. Kezdjünk is bele két komoly kérdéssel:
Hirdetés
A Battlefield 2042 egy rossz játék? Nem.
A Battlefield 2042 egy rossz Battlefield játék? Sajnos igen.
Amikor egy népszerű FPS széria új részéhez érkezünk, a rajongók többségének megadott elvárásai vannak, azaz szeretnének egy olyan játékkal játszani, amelyben a korábban látott megoldások köszönnek vissza. A Battlefield 2042 készítői sajnos rengeteg változtatást eszközöltek a franchise korábbi epizódjaihoz képest. Kezdjük azzal, hogy a játék nem szép, pontosabban nem “nextgen szép”. Ez furcsán hangozhat, mert bár a helyszínek egyes részei bizony álleejtően látványosak, azokból hiányzik a kreativitás, a különlegesség, a sokszínűség, egyes részeken konkrétan szerintünk csúnyább mint a két korábbi világháborús epizód. Cserébe kapunk sok nyílt területet, kevés épülettel, azok pedig egyáltalán nem kaptak olyan rombolhatóságot, mint amit megszokhattunk korábban. Persze a pusztítás nyomai itt is láthatóak egy idő után, de ez elég nagy visszalépés a korábbiakhoz képest. Ráfoghatjuk ezt arra, hogy a 128 fő miatt kompromisszumokat kellett kötni, meg ott vannak a dinamikus viharok, amik mindig (Szinte az összes pályán) feltűnnek, de szerintem sokkal többen örültek volna annak, ha a Battlefield 3, sőt leginkább a Battlefield 4-ben látottakat kapjuk vissza.
Aztán ott vannak a fegyverek, az eszközök és a járművek. Előbbiből összesen kaptunk 22-t, (eszközökből 16-ot, de ezek is két részre vannak szedve), míg a harci “szekerek”-ből és repülő alkalmatosságokból 14 áll a rendelkezésünkre, utóbbiakból mindkét oldal 6+4-et használhat. (4 exkluzív járműve van mindkét oldalnak, bár ezek sokban nem különböznek egymástól) Ez így kevés, nagyon. A fejlesztők ígérete szerint a jövőben folyamatosan érkeznek majd újabbak, de egyelőre be kell érnünk ennyivel. (Csak érdekességként, a legutolsó fegyver 60-as szinten oldható ki) A hangok viszonylag tűrhetőek, a repülők/helikopterek/tankok dübörgése kifejezetten jók lettek, talán egyes fegyverek és a lépések hangjai azok, amik kis módosításra szorulnak. Végül elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amelyet nem igazán szerettünk volna leírni a Battlefield 2042-höz. A játék ugyanis technikai szempontból több sebből vérzik. Egyesek már a Cyberpunk 2077-et hozzák fel példaként és bár nagyon szeretnénk ezt a gondolatot elhessegetni, nem igazán van erre indokunk. A Battlefield idei része ugyanis tele van kisebb-nagyobb hibák tömkelegével. Alapvetően Xbox Series X-en teszteltük a programot, de napi szinten kapcsolatban állok PC-s felhasználókkal is, akik hasonló rondaságokról számolnak be.
Amikor a cikk íródik, a DICE már kiadott egy patch-et és ezt követi a következő hetekben még gyorsan kettő, de így is el kell ismerni, hogy továbbra is számos bug bukkan fel a szemünk előtt. Számtalanszor előfordult, hogy nem volt lehetőségünk arra, hogy leszülessünk, ilyenkor csak a kilépés segít, cserébe viszont szinte minden egyéni beállításunkat elfelejti a rendszer. Random időközönként konzolokon és PC-ken is kifagy a játék, jobb esetben csak bezárva az alkalmazást, rosszabb esetben teljesen lefagyasztva a masinánkat. Mindemellett fel lehet hozni a véletlenszerű halálokat, a beakadó karaktereket, a fegyver- és jármű balanszok kezdeti hiányát (Igen, rád nézek légpárnás. Függőlegesen felszállni a felhőkarcoló oldalán? Tényleg?? Komolyan???), a felhasználói felület átgondolatlanságát, vagy azt, hogy egyes esetekben a dizájnt feláldozták a játszhatóság oltárán. Hol vannak a kidolgozott belső terek, a korábbi epizódokban megszokott rombolhatóság, a klasszikus eredményjelző tábla, a statisztikák, vagy csak az, hogy idegenekkel is beszélhessünk a voice chatnek köszönhetően? Miért kellett lecserélni a megszokott kaszt rendszert a specialistákra, a megszokott rendszert kidobni és cserébe egy ilyen felemás felhozatalt beleerőltetni a programba?
A fegyverek módosítása gyorsabb lett
Mi van azokkal, akik esetleg a gyalogos harcokat preferálják kisebb pályákon, vagy csak esetleg túl sok nekik a 128 fő és megelégednének mondjuk 32v32 szereplős csatákkal? Hardcore módok vajon lesznek a jövőben, vagy akik ezeket kedvelik azok felejtsék el ezt és “élvezzék” azt amit kaptak? Ahogy a játék problémái, úgy a kérdések is egyre csak gyűlnek, a fejlesztőknek pedig nincs igazán sok választásuk, mint komolyan átgondolni a játék jövőjét, hiszen a visszajelzések többsége sajnos negatív.
Térjünk vissza az oldal tetején feltett kérdésre: A Battlefield 2042 egy rossz Battlefield játék? A válasz ismét igen. Ettől függetlenül még mindig vannak olyanok, akiknek a két korábbi világháborús rész a témája miatt nem igazán jött be, így reménykednek abban, hogy a DICE helyreteszi ezt a programot is, de ez nem fog megtörténni sajnos néhány héten belül, szinte biztos, hogy hosszú hónapokat kell majd várni, hogy érdemi változást tapasztaljunk. Amennyiben valaki mostanában gondolkodna a Battlefield 2042 vásárlásán, annak azt tanácsoljuk, hogy várjon vele még, esetleg az EA Play (Illetve Game Pass Ultimate) által nyújtott 10 órás trial verziót próbálja ki előtte, hogy ne azután csalódjon, miután kifizette a teljes árat érte.
A Battlefield 2042 című játék 2021. november 19-én jelent meg PC-re (Origin, Steam, Epic Games Store), PlayStation 4-re, PlayStation 5-re, Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re. A teszt a Series X verzió alapján íródott.
Pro:
- Időnként látványos harcok,
- Cross-play rendszer,
- A Hazard Zone és a Portal rengeteg potenciált rejt magában,
- 128 fős csaták.
Kontra:
- Bugok, technikai hibák tömkelege,
- Fegyer- és járműbalansz hiánya,
- Feleslegesen lecserélt kaszt rendszer,
- Egyelőre szegényes tartalom,
- Nincs kampány,
- Hiányzik a voice-chat,
- Specialisták többsége unalmas, átgondolatlan.
- Kihagyták többek között a klasszikus eredményjelző táblát,
- Szinte semmi nem ösztökél minket a csapatjátékra, ha egyedül játszunk.
48
oriic