Hirdetés
Csatára fel!
A küldetéseket úgyszintén a városban kell kiválasztani. Nyilván többféle akad többféle nehézséggel, ellenségtípussal és jutalommal. Az első egy csapat bandita kipucolása a környékről, és akárcsak a térkép, minden küldetés csatamezője is véletlenszerűen generálódik, nem csak pályaelemek, akadályok és magaslatok, hanem időjárás szempontjából is, a napos idő mellett ugyanis csapadékra is lehet számítani, emellett akadnak esti összecsapások is. A 2D-s térképek a megszokott módon hatszögekre vannak osztva, és egyszerre mindig csak egy karakterrel lehet azokon mozogni. Első körben a saját 2-3 karakterünkkel lehet valamelyik irányba elindulni, és/vagy lő- és kézifegyvert bevetni, erre adott számú lépésünk van. Ha többet mozogtunk, mint amennyi lépéspontba egy-egy fegyver bevetése kerül, nincs lehetőség a támadásra, de előfordulhat, hogy egy körön belül lépni és harcolni is tudunk, vagy éppen fordítva. Utánunk az ellenség támadásai és lépései következnek.
A térképen a négy nyíllal vagy a WASD gombokkal lehet tallózni, lépni pedig az adott hatszögre való dupla bal kattintással. A támadásfajtákat alul, a karakterek képe fölött lehet kiválasztani, majd az egérrel a kívánt ellenfélre rábökni. Nem csak direkt támadómozdulatok vannak, ki is lehet például ütni az ellenfelet, így a kör végéig nem képes védekezni, hátra lehet ütni egy karaktert, így annak időbe telik ismét támadóközelségbe kerülni, és mondjuk páncélba is lehet burkolózni, hogy a kör végéig az adott karaktert csak minimálisan tudják megsebezni. Mivel az íjászok is igen fontosak, nem szabad megfeledkezni muníciójuk biztosításáról, hiába ugyanis minden ügyességük és erejük, ha nincs nyíl a tarsolyukban, és úgy jár az ember, ahogy én: egy csapat tehetetlen zsoldossal.
A támadásoknak hatásköre és több típusa van. Közelharcot a játékos körüli hatszögek irányába, lőfegyveres támadást pedig több hatszög távolságba lehet indítani, és a találat valószínűségétől és a véletlenül függ, hogy sikerül-e egy kritikus sebzést bevinni. Meg lehet célozni a fejet, a páncélzatot és így tovább, idővel pedig még többféle támadás elérhető. Bizonyos pajzsok és védőelemek lehetővé teszik az ellenfél automatikus megsebzését, ha túl közel lépnek, ha pedig egy karakter az ellenséggel szomszédos hatszögről próbál hátralépni, mindig kap egy találatot. Néha persze jobb menekülőre fogni... A csaták során mindig felügyelni kell a karakterek életerejét, páncélzatuk és muníciójuk állapotát, moráljukat és frissességüket, hiszen sok ponton elúszhat a győzelem, és ugyanígy többféle módon meg lehet törni az ellenfelet. A csatákkal tapasztalati pontok gyűjthetők (perks), amivel az egész csapat tudása erősíthető.
A Battle Brothers erőssége, hogy tényleg szükséges stratégiai képességeinket bevetni, ami beletanulást és első néhány csapat zsoldosunk korai elhalálozását igényelheti. Amikor viszont belejön az ember, a csata izgalmassá, minden lépés potenciálisan mesterivé, és a javítgatás, a gyógyítgatás, a vásárolgatás és a toborzás körei változatossá válnak, hiszen ezek mind fontos fordulók. Küldetéstípusból is akad jó pár, ahogy az ellenfél is lehet emberi vagy nem emberi, más-más taktikát kívánva (van pl. újjá éledő ellenfél, amelyiket célszerű lefejezni). Egy csata 5-20 percet vehet igénybe gyorsaságunk és a résztvevő felek erőssége szerint, és tényleg minden ütközet más és más, ami hozzájárul, hogy mi a jelenlegi, félkész játékra se unjunk rá, pedig a fegyverek, a támadások és a védekezések listája még folyamatosan bővül.
Készülőfélben lévő, Early Access játék lévén persze maradt még bőven bug a gépezetben, így akad funkció, ami nem működik megfelelően, és játékleállással is találkoztunk, amit remélhetőleg kijavítanak a hivatalos premierre, mégis meggyőző, amit eddig tapasztaltunk. A start dátuma még nem ismert, aki viszont ki akarja venni a részét a játékból és tesztelgetésből, a végleges árnál olcsóbban beszerezheti a készülő Battle Brotherst, amely természetesen a premierkor teljes verzióra vált, bár addig még lesz dolga a fejlesztőknek. A körökre osztott stratégia szerelmeseinek gyanúnk szerint tetszeni fog a középkori, intelligenciát és türelmet megkövetelő csatározás, úgyhogy szurkolunk az Overhype Studiosnak, és remélhetőleg sok ilyen klasszikus cím megjelenik még a jövőben.
Pro:
- Változatos karakterek, fegyverek, támadások és ellenfelek
- Stratégiai fontosságú mikro-menedzsment a csaták előtt és után
- A többet ésszel, mint erővel elv remekül működik
Kontra:
- A félkész, Early Access verzióban sok még a bug, bőven ráfér a pofozgatás
- A teljesítmény is javulhat még
- Grafikailag nem sok extrát nyújt a 2D-s játék
Bone123