Panasonic tévék és termékek jövőképe
A 4K-s sornál látottakhoz hasonlóan folyik a munka a Full HD felbontású LCD és PDP készülékeket összeállító sorokon is. Látván, hogy mennyi ember dolgozik itt, és hogy a robotizálás megállíthatatlan, óhatatlanul is felmerül a kérdés bennünk, hogy vajon ezeken a posztokon mikor cserélik le a humán erőforrást? Christian Sokcevic, a Panasonic közép- és dél-kelet-európai igazgatója megnyugtatásunkra elárulta, hogy ezzel kapcsolatban nem terveznek változást a jövőben, az összeszerelés olyan munka, amit nem bíznak gépekre, tehát az itteni munkahelyek igen biztosnak tűnnek.
Christian Sokcevic, a Panasonic közép- és dél-kelet-európai régiójának igazgatója
Azoknak sem kell aggódniuk, akik esetleg a plazma gyártósoron dolgoznak. Bár épp a gyárlátogatás napjának reggelén kaptak szárnyra újfent azok a hírek (olyan megbízható forrásból, mint a Nikkei, amit később a Bloomberg és a Reuters is lehozott), miszerint a Panasonic felhagy a plazmatévék gyártásával, ám a cég jelen lévő európai és japán képviselői ezt az értesülést (ami természetesen nevet mellőző forrásból származott) határozottan cáfolták, tehát a plazma egyelőre tovább robog – de jövőre legalábbis még biztosan.
A plazma távolabbi jövőjét egyelőre nem érdemes feszegetni, ezzel kapcsolatban konkrét válaszokat még nem kaptunk, az ilyen típusú üzleti tervek pedig általában titoknak számítanak. A következő lépés az OLED lenne, amiben a Panasonic is otthonosan mozog már, hiszen a Sonyval közösen fejlesztik a panelt, és ez az együttműködés a jövőben is megmarad, de Christian Sokcevic szerint arra vonatkozóan nincs időpont, hogy az otthoni felhasználók részére mikor teszik elérhetővé ezt a technológiát. Ennek tudatában afelől is érdeklődtünk, hogy ebben a helyzetben hol látják azt a pontot, ahol a mostani piacon meg tudják fogni a vásárlókat? A válasz kézenfekvőnek tűnhet: az egyes eszközök közötti egyszerű tartalommegosztási lehetőség az, ami jelenleg a leginkább keresett.
Panasonic 4K OLED: még nem tudni, mikor láthatjuk a nappalikban
Ez tulajdonképpen érthető, hiszen az okostelefonok és tabletek terjedése megállíthatatlan, emellett pedig valamilyen PC-vel (asztali vagy notebook) is rendelkezik a többség, így tulajdonképpen a tévé középpontba állítása jó döntés. A Panasonic erre érezhetően rágyúrt az utóbbi időben, hiszen mobil eszközről továbbítani képet Panasonic tévére ma már gyerekjáték, ahogy az a helyszíni demó alkalmával most is kiderült – már amennyiben Android vagy iOS eszközzel rendelkezünk. Windows Phone támogatással kapcsolatos terve a cégnek ugyanis nincs, de nyitottak a platformra, amennyiben az ilyen készülékek iránti kereslet jobban megugrik. Emellett pedig a képminőség és a dizájn is roppant fontos, bár a Panasonic igyekszik utóbbi téren nem átesni a ló túloldalára, ahogy egyes más gyártók teszik.
Tabletfronton egyelőre maradnak az üzleti felhasználásra szánt ToughPadnál
A tartalommegosztás kapcsán adja magát a kérdés, hogy a Panasonicnak milyen tervei vannak az androidos eszközök frontján, már ami nem az üzleti felhasználóknak szánt és egyébként sikeres ToughPad sorozatot, hanem a felhasználókat megcélzó fejlesztéseket illeti. Persze annak tudatában, hogy a Panasonic feladta az Elugát, és visszavonult az okostelefon-piacról, nem voltak illúzióink, és ez megerősítést is nyert, azaz egyelőre nincs tervben új telefon vagy tablet, a gyártó marad a ToughPad vonalon.
Daywalker