Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • elder troll

    senior tag

    válasz Döglött Róka #119241 üzenetére

    Mindenki lehet elfogult, már csak a nevemből leeshetett volna, hogy TES szérián (is) nevelkedtem, így nyilván én is elfogult vagyok. Elfogadom, hogy bántja a csőröd, hogy nem tudok pozitívan nyilatkozni egy félkész (szavaddal élve) tákolmányról. Nem véletlenül mondogatta a másik ms bértroll, hogy első körben a főküldit csinálják a népek.

    "Mit értünk optimalizáció alatt?"
    Semmiképpen sem azt, hogy egy pár négyzetméteres területen is képtelen legyen a játék tartani a 30 fps-t a világ legerősebb konzolján. Gyakorlatilag esélytelenné teszi a játékost célzás terén (frametime kilengés). Az egy dolog, hogy diavetítésben kell célozni, de ahogy korábban írtam, még ez a diavetítés sem konstans. Nem egy óriási városban tapasztaltam ezt, hanem a játék létező legkisebb területén. Na ezt nem nevezném optimalizációnak.

    Nagyon egyszerű példa: Redfall. Kijött 30 fps-sel, és amennyire rusnya lett első ránézésre, ordít, hogy ezt biza' nem optimalizálták (képzeld, ezt még elmeroggyant fogyatékosként is képes voltam kitalálni). 5-6 hónappal később jött egy javítás, láss csodát megy kétszeres képkockaszámmal. Mondjuk alapvetően ezt sem mondanám optimalizáltnak, de dolgoztak vele, hogy jobban fusson, és megoldották. Ha ez mondjuk Series S-en menne 120 fps-sel, akkor elismerően bólogatnék, hogy igen, ezt optimalizálták. Nyilván megoldható lenne, de ennyi energiát nem fognak beleölni egy amúgy földbe állt projektbe. Az más tészta, hogy pontosan miért is kellett félkész állapotban se megjelentetni (pl.: felső vezető "kérésére"), ami rányomta a bélyegét az egészre. Nem mondom, hogy ha vállalható formában került volna ki, akkor a világ legsikeresebb coop játéka lenne, de alapvetően volt benne fantázia (~L4D vámpírokkal egy amúgy jó stúdiótól).

    Visszakanyarodva az Űr-Morrowind-re. Nyilván egyszerűbb azt hazudni, hogy optimalizálták. Illetve ez is relatív, mert mondjuk ha eleinte 10 fps-sel "ment" a játék a kezdeti fázisokban, akkor ehhez képest a majdnem 30 fps már mondhatni optimalizáltnak tűnhet. Alapvetően ilyen szemszögből mindenbe bele lehet kötni.
    Amúgy tényleg nem akartam spoiler-ekbe belefutni, így nem néztem utána, teljes hírzárlat volt nálam a játékkal kapcsolatban. Ezért volt részemről ekkora csalódás, mert meg sem fordult a fejemben, hogy ezt így egy ilyen neves kiadó meg meri tenni. De kénytelenek voltak, mert (feltételezésem szerint) a picipuha kiadta, hogy X darab "exkluzív" cím legyen adott évben. Bármi áron. Ha 100 db bértrollt állítanak minden csalódott user mellé minden fórumon/weboldalon, akkor sem tudják ezt tompítani. Nyilván próbálkozni lehet, de ettől függetlenül szerintem nem ebbe kellene energiát fektetni.
    FM is annyira hibátlan, hogy a játékosok fele-háromnegyede már félrerakta, és várja, hogy legalább a game breaking bug-ot szedjék ki belőle.

    Alapvetően teljesen mindegy, hogy mit írok, úgy is bele fogsz kötni. A nyilvánvalót írtam egy csalódott usernek, aki nem olvasott utána, de még ebbe is képes vagy belekötni.

    #119244 Döglött Róka
    "Hozzátenném, igen, vannak botrányosan szar megjelenések, ahol egyértelműen elfogyott a pénz és muszáj volt így kiadni, lásd CP2077."

    Feltételezem, hogy nem a CDPR-től kapod a fizetésed, ezért ezt már leírhatod.
    Viszont van egy nagyon rossz hírem: Starfield az új CP2077. Kevesebb grafikai glitch van az Űr-Morrowind-ben, de nagyon hasonlít a két történet. Annyi a különbség, hogy CDPR nem foglalkoztat bértrollokat, és az MS/Bethesda nem kért bocsánatot a játékosoktól.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák