Hirdetés
-
E61 blog 2. rész
lo [Előző rész]Folytatnám a történetét a E61-nek. A sztereotípiákkal ellentétben még nem kerültem anyagi csődbe, és nem...
-
Silent Hill 2 Remake - Középpontban a PS5-ös kiadás
gp A sokak által várt felújítás premierje már nincs vészesen messze.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
Aktív témák
-
Reset Elek
aktív tag
No, pár dolgot akkor hozzáfűznék a szimulácsióhoz.
Ha valahol bekékül a rajz, azt azt jelenti, hogy nagyon lecsökken az áramlási sebesség. A bal oldali a beömlő, a jobb oldali a kiömlő. Folyásirányba haladva:
Rögtön a beömlő felső karéjában van egy kék holttér. Oka hogy a derékszögben megtörő folyadékáram + a keresztmetszetváltozás.
Utána a folyadék forogni kezd, folyásiránnyal párhuzamos kettős örvénypár alakul ki benne. Ha jol sejtem ez a 90 fokos elfordulást kompenzálandó jön létre. Ez okozza nemsokkal a beömlő után lévő alacsony áramlási sebességű kék foltot.
A sakktáblás részre beömlés előtt van egy pici sárga folt, ez valószinű egy leválni készülő örvény, ami a saktáblás rész visszahatása miatt hátrafelé tolódott egy csöppet.
A sakktáblás részen teljes káosz, legnagyobb ellenségeink a kék, alacsony áramlási sebességű területek, ugyanis a közel nulla sebességű víznek ''közel nulla'' a hűtési képessége. (persze nem, csak ehhez nem kell iylen bonyolult alkatrészt tervezni)
A sakktáblás rész kiömlőjénél látható sárga részek egy szépen kifejlődött Borda-Carnot átmenetre utalnak, azaz hirtelen, nagyméretű keresztmetszet-csökkenésnél az áramlás a keresztmetszet-csökkenés mértékénél jobban beszűkül.
Folyásirány szerint bal oldalon végig döglött zónák vannak, a víz tehetetlenségénél fogva nem tudja követni a derékszögeket. Jobb oldalt a sarokban szintén ezért van egy döglött zóna. A tényleges áramlási keresztmetszet leszűkül, az áramlás felgyorsul (sárga részek), a veszteségek nőnek. Jobb oldalt még van egy piros leválás a 45 fokos törésnél, aztán már csak a kiömlőnél van egy holttér a 90 fokos törés miatt.Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
OC
őstag
válasz Reset Elek #3252 üzenetére
Tény, hogy egyrészt nem tudtam volna ilyen szakmai szemmel és szakmai köntösbe bújtatva leírni, megfogalmazni. Azért egy-két kérdés felmerült bennem. Az egyik, hogy mi alapján van meghatározva az áramlási sebesség. Magyarán mekkora értékekkel dolgozunk és miért? A másik, hogy ha jól látom (megnéztem pár demot), akkor szimulálható például a hűtés hatékonysága is. Tehát vízhő, vagy akár chip hő is modellezhető vele. Ezt jól látom? Aztán a be- és kiömlőnél lévő alacsony áramlási sebesség miért fáj nekünk annyira? Tudom, hogy minden apró részlet számít, de ez szerinem elhanygolható -több szempontból is- a gpu fölötti összevisszasághoz képest.
Egyébként itt megoldás lehet, hogy a be- és kiömlő részen a marás nem egyenes, hanem ferde. Ez a megoldás egyébként is alkalmazható lenne más blokkoknál is, mert ha jól sejtem, akkor áramlástani szempontból előnyösebb megoldás. Sajnos nem vagyok otthon, így nemigen tudok rajzolgatni normálisan, meg időm sem tengernyi. A lényeg érthető szvsz: [link]
A gpu fölötti rész -már ha a jelenlegi felépítésnél maradunk- bal alsó és jobb felső sarkának eltüntetés (tahát ott nem lenne kimarva az anyag). Így nem lenne ekkora a keresztmetszet növekedés, valamint a holt sarkok is megszűnének. A négyzet alapú hasábok 45fokos elforgatása szintén nem tűnik rossz ötletnek. Az élek, sarkok ívesre készítése meg egyértelmű, hogy szükséges.
Megy egy pm... -
Reac^
őstag
Az utolsó bekezdésedre reagálva - meg az előzmények alapján - a tökéletes megoldás egyre inkább közelít az EK blokkok belső felépítéséhez...
Bár ott nem hasábos megoldással hűtik a gpu fölötti területet, de korántsem kocka alakban dolgoznak, pont a két sarokban jelentkező holttér miatt és keresztmetszet növekedés miatt.
Kérdezem, hogy milyen felépítés lenne akkor most a legcélszerűbb. A sarkok elhagyása nem kérdés, de annál inkább nemtudom hogy helyezkedjenek el a be és kimenő ágak a hűtő felületnél1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
OC
őstag
Na skiccelgettem kicsit Paintben megint : [link]
A lényeg, hogy ha normálisan kiszámolgatja az ember az átfolyási keresztmetszeteket, akkor egész normálisan megoldható a probléma. Az EK blokkok így ránézésre nem jobbak áramlástani szempontból, aztán persze a szimuláció adná meg a választ. Teljesítményben pedig megint elmarad az általuk használt felépítés ettől a hasábos megoldástól. Márpedig ha aluból lesz a blokk, akkor legalább a felépítést érdemes hűtőteljkesítmény szempontjából is maximalizálni. -
Reac^
őstag
Jó lett a rajz!
Hirtelen erre gondoltam én is sarkok eltűntetése alatt. De ne erőltessük a kocka alakú hasábot már kéremszépen. Az az eredeti shteer-féle verióból maradt visza, én apogee szerű elforgatott hasábokat szeretnék
Ha aluból lenne akkor nem szenvednék ennyit a tervezéssel, mivel már van nekem 1 eredeti alu. Igen is rézből szeretném, és ha csak pár óra tervezésen múlik akkor a legjobbat szeretném a jövőbeni szarrá moddolt 86os alá.
CAD sajnos csak otthon van, így esténként van pár órácskám csak túrkálni. Ma esti program akkor saroktalanítás és 45fokos hasábrajzolás.
Ami még mindig kérdés, hogy a hűtőfelülethez a be és kivezetőjárat hogy csatlakozzon? A legutóbbi rajzon az oldalak közepénél vezettem be, az eredetinél pedig a legtávolabbi széleken volt bevezetve. Ha a nyugdíjas példát vesszük, akkor az eredeti megoldásnál nagyobb úton jár a víz a hűtendő felületen, míg a középen-bevezetősnél csak átszalad átlósan, kb fele akkora úton. Mi lenne a célszerű?
mod: kivi lennék egy szimulációra az új bevezetési megoldással
modmod:
Amúgy van 1 probléma amire sose jönnétek rá, csak ha fogtátok volna a kezetekben az eredeti példányt. A csonknak a menetsüllyedése 6mm. A blokk tapvastagásga 7,5mm-es marás esetén 2,5mm. DE! a csonk (sajnos) 6ot süllyed. Tehát a legnagyobb folytás itt jelentkezik. Egyedüli megoldásként azt tudom elképzelni, hogy a beömlőnél a tetőbe lenne egy marás ami ezt a problémát hivatott megoldani
[Szerkesztve]1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
OC
őstag
Nem erőltetem, csak nincs túl sok humorom paintezni, ezért csak behúzgáltam azt a pár vonalat, amire szükség volt és kész. Ha rézből lesz, az más.
Erre a problémára nem is gondoltam, mivel nekem is volt a kezemben és tulajodonomban egy shteer-féle blokk, aminek a teteje annak rendje és módja szerint be volt marva. Egyébiránt ez nem probléma, mert egyébként. Úgyis akartam ilyen gumigyűrűvel ellátott fémgyűrűt készíteni a shteer-féle blokkhoz, csak aztán eladtam: [link] -
Reset Elek
aktív tag
No.....
A ha maradunk a kockal alakú hűtőfelületnél, a be és kivezető járatok csatlakozhatnak két átellenes saroknál is, mégpedig az őket összekötő átlóval párhuzamosan.A másik két sarkot meg le lehet kerekíteni. Így elekerülhetők a holtterek, iránytörések.
Ezt a csatlakozós dolgot meg nemigazán értem... Mi hol hova lóg bele?
CAD-ből tudsz .DFX formátumban menteni? Jelentősen leegyszerűsödnének a szimulációval kapcsolatos nyűgök.
S ha nem vagyok indiszkrét, mi a szándékod a 7300GT-vel, miután megvan a szarrámoddolt 86-osod?Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
Reac^
őstag
válasz Reset Elek #3258 üzenetére
Akkor este neki esek ezek alapján a belső kialakításnak
Csonkos dolog:
Persze, hogy tudok adni .DFX állományt, de csak otthonról (8körül kb)
7300gt egyszercsak meghalódott blokk fel-le szerelés közben.
Hosszú történet én voltam a balfasz Nem volt bedugva a pumpa én meg elkeserdetten szereltem már vagy ötöccörre fel le a blokkot és nemtudtam, hogy miért 70fokos. Aztán eccercsak sekép se hang. Bár előtte már 3d-ben szétesett a kép, a peltieres próbálkozánál pedig a d-sub kimenet halt-el.
Szóval már volt pár előjele a halálának, pedig az egyetlen kártya aminek a ramja ment 2g-t magyarhonban. (De még mindig a leggyorsabb 128mb-os mo.-n)1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
yakuza.tora
addikt
Hali!
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy a kicsit olajos, kicist vízköves autó radimat mivel tudnám kipucolni?
Köszi a segítséget!Alléz Olympique de Marseille!
-
Reac^
őstag
(#3260) Muréna :
Egyezzünk meg annyiban, hogy figyelmetlen. Egyébként meg, az volt az a sztori amikor filckoronggal elbaszattam a vga blokk talpát
így mindenre gondoltam csak arra nem, hogy nincs bedugva a pumpa. háháhá
Jah. Azt azért megemlítem, hogy kem szarrá ázott alaplapja is működik!!!
(#3261) yakuza.tora :
Jópár hsz óta ez a téma olvass visza.
[Szerkesztve]1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
vedini
őstag
válasz yakuza.tora #3261 üzenetére
ecet, vagy vizkőoldó, 1 napig álljon benne
azt trisóval öblíteni
összerakod a vizet?
[Szerkesztve]workworkwork...
-
Reset Elek
aktív tag
Néha nemtom, hogy a kérdésed a szimuációra vagy a FloWorks képességeire vonatkozik, szal bocs, ha arra is válaszolok, amire nem kéne
Én a szimulációk során 0,0001-0,0002 m3/s térfogatárammal dolgoztam. Ez 360-720 l/h életszerű, könnynen kezelhető, reális értékeket ad (néhány m/s az áramlási sebességre.) Lehetne reálisabb, pl 87 l/h, de itt az áramlás JELLEGE a fontos, nem az abszolútértékek.
Hogy mikor jo ha lassú az áramlás, és mikor jo, ha gyors?
Irigylem azokat az embereket, akik nem foglalkoznak a részletekkel. Nekik az autó autó, a számítógép számítógép, a vga blokk meg vga blokk. Nekem a számítógép proc+memó+lap+vga+c'n'q+zselés zajcsökkentő a vinyó alatt+szabályozott szellőztető venti+stbstb...
A VGA blokk pedig csatlakozók, járatok, töskék, törések, átmenetek stbstb.
És itt van a lényeg. Tudni kell a részleteket felismerni, meg kell tanulni az alkotókat kiemelni, és úgy vizsgálgatni, aztán újra csoportosítani őket, megvizsgálni a köztük lévő átmeneteket.
Egy blokk alapvetően áramlástani szempontból két részből áll. A folyadékot vezető csatornák és a hűtőfelület. Alapvetően más a funkciójuk, mások is az elvárások velük szemben.
A csatornáknak nincs más dolguk, mint a folyadékot a hűtőfelülethez vezetni. Amit elvárunk tőlük, hogy ezt az áramlás legkisebb megzavarásával és a legkisebb veszteséggel tegyék. Mivel a súrlódási meg a többi veszteség is a sebesség négyzetével arányos, így a csatornákban a minnél kisebb áramlási sebesség elérése a cél. Ez nagy keresztmetszetű csatornákat jelent. Kerülni kell az éles fordulókat, töréseket, holttereket. Ezek ugyanis nagyban megzavarják az áramlás képét és tetemes veszteséget termelhetnek.
A hűtőfelület hivatott a hőt a víznek átadni. A hőátadást két dolog befolyásolja: az áramlási sebesség és a hűtőfelület felülete. Ha növeljük a felületet, azzal általában nő az áramlási keresztmetszet, az áramlási sebesség csökken, csökken a hőátadási együttható. Ha növelni akarjuk a hőátadási együtthatót, ahhoz növelni kell a folyadék sebességét, amit a keresztmetszet csökkentésével érhetünk el, ami miatt viszont csökkel a hőátadó felület. Látható, hogy hülyegyerekeknek való játék ez....
Igen, ki lehet számolni az optimális értékeket, amihez nem kell más, mint pár általános Navier-Stokes egyenletet megoldani, felírni a hőátadási együttható-felület kapcsolatát, majd lederiválni.
Upsz, a Navier-Stokes egyenletnek néhány nagyon triviális esettől eltekintve (pl.: lamináris áramlás csőben) nincs explicit megoldása.
Mindenesetre elmondható, hogy a hőátadóban legalább turbulens állapotában kéne tartani az áramlást, ehhez viszont nagyobb áramlási sebesség kell. Ha kicsi az áramlási sebesség, az áramlás lamináris lesz, a határrétegek meghíznak, ami lerontja a hőátadást.
A demoban jol láttad, gyakorlatilag minden modellezhető vele.
Többek közt amikre képes:
-pontszerű vagy térfogatbeli hőforrások modellezése (CPU, VGA,stbstb)
-hővezetés modellezése, akár közeghatárokon át (proc-paszta-blokk)
-hőátadás modellezése (blokk-víz) akár úgy is, hogy előzőleg lemodellezted a blokkban az áramlást, és ő ez alapján számítja ki a hőátadási együtthatót
-csőben, csatlakozókban, blokkoban az áramlás modellezése
-tehetetlenségi, gravitációs, centrifugális erők használata, folyadék modellezése forgó rendszerekben (igen, képes szivattyút modellezni)
-2 vagy több áramló közeggel érintkező hőcserélők számítása a külső és belső áramlási és hőmérsékleti értékek figyelembevételével (akár azt is meg lehet vele csinálni, hogy a belül áramló közeg által felmelegített radiátor hőmérsékletőből, alakjából kiszámítja a körülötte áramló levegő hűtő hatását --> passzív radiátor)
-a fentiek bármeikét megadott paraméterek alapján optimalizálni tudja
A fentieket képes akár egyszerre is csinálni.
Papíron.
A valóság az, hogy 10 egyszerű szimulációnál legalább egyszer még mindig visszadobja a labdát, a hiba oka pedig rejtély marad.
A másik hátulütője a dolognak, hogy iszonyatosan erőforrásigényes. Egy nagyonagyon egyszerű blokknak a modellezése ''közepes'' részletességgel olyan 1 óra (A64 1600MHz, 2GB RAM) . Ebben nincs benne a rajzolás és a kiértékelés. Kiértékelés után az újrarajzolás, és újabb szimuláció. Szóval bármilyen gyönyörűséges program, csak akkor szabad használni, ha pontosan tudod, mit akarsz, nagyjából az eredményt is meg tudod saccolni, és már két lépéssel előre gondolkodsz. Amúgy csak nyűg az egész, az ember elveszik a sok funkció közt.Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz yakuza.tora #3267 üzenetére
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
OC
őstag
válasz Reset Elek #3266 üzenetére
A térfogatáram érthető, mert végtére igazad van, nem számít a mi szempontunkból annyira, hogy mnnyi az annyi. Bár egy 100-400 l/h közelebb állna a valósághoz.
Nagyon sajnállak, hogy irigykedned, vegyél órákat valakitől. Gondolom a részletek terén nem rám gonoltál, mert akkor nem foglalkoznék a szimulációval, nem szarakodnék a ddc alakítgatásával, meg úgy általában marha sok mindennel. Még nem láttad a épem, nem tudod mi van benne pontosan (pedig nekem legalább a konfig ki van töltve az adataimnál ).Szóval a részletekre figyelős témát ezzel le is zárhatjuk. Azt meg csak halkan jegyzem meg, hogy nem muszály minden egyes eszmefuttatást hasonló álcázott sárdobálásal kezdeni. Ha félreértettem, akkor bocsi.
''A csatornáknak nincs más dolguk, mint a folyadékot a hűtőfelülethez vezetni''
Na ezzel azért jelen esetben nem értek egyet. Tudom, hogy a memók, fetek és hasonló nyalánkságok nem nagy hőtermelők, de azért nem véletlenül vannak a hűtve ilyen egybeblokkokkal, szóval azért a csatornáknak némi hűtési szerepe is van. Ez csak kukacoskodás, de attól még így van. Amit ezek után írtál az teljesen logikus és egyértelmű. Ettől függetlenül vannak olyan részletek, amelyek miatt kár a gőzért. Ez persze az én véleményem, meg azért az igaz, hogy ha már csinálunk valamit, akkor az jó legyen. Ettől függetlenül a ló másik oldalára sem szabad átesni. Például ott an a gpu fölötti rész, ami szerintem és szerinted is a nagyon fontos, ezzel szemben semmilyen ötlet nem dobtál fel még a legjobb kialakításra erre a helyre. (Nagyon sunyi vagy én látom. Nem akarod leleplezni a blokkod kialakítását )
Az offos részre nem reagálok, egyszerű keresztmetszet számolásokra gondoltam, amelyek hamar megvannak, egyszerűek és adott esetben akár fokokban és liter/órákban mérhető eredményekre veztnek, szemben a matektanár kedvence számolásokkal. Ugye jól sejtem, hogy egy picit is műszaki szemlélettel és odafigyeléssel terezett blokknál ha az általad írt okosságokat végigszámolja az ember, akkor mérési hibahatáron belüli marad a javulás? Akkor miért is kell? Persze ha nem így van, akkor megyek matek faktra.
A FloWorks-re:
Huhh. Kicsit elkeseredtem. Az hagyján, hogy sokáig dolgozik, de ez a hiba dolog nem túl szívderítő. Az meg egyértelmű számomr, hogy vagy egy olyan ember kéne hozzá, aki keni-vágja, vagy egy jó tutorial. Mert aki a benne rejlő tudást kiaknázza, az sokat nyerhet vele. -
vedini
őstag
-
Reset Elek
aktív tag
''Nagyon sajnállak, hogy irigykedned, vegyél órákat valakitől.'' - Ezt igy nem teljesen értem...
Bár neked válaszoltam, bizonyára még sokan elolvassák a hozzászólásomat, ezért futok néha ilyen plusz köröket, mint most az aprólékossággal. Ne vedd magadra, sárdobálást meg pláne nem kéne emlegetni. Asszem egész más a hozzállásom.Az elmélet és a gyakorlat viszonyának elméletét már jól ismerjük a gyakorlatból. Indoklás nélkül a hozzászólásod csak a ''vélemény'' szintjét éri el...
-
OC
őstag
válasz Reset Elek #3272 üzenetére
Aham, értem. Írtam, hogy ha évedtem, akkor bocsánatot kérek. Tehát bocsánat. A hozzáállásodról meg annyit, hogy parázs viták során Te is bele tudsz jönni kicsit a dologba és olyan érdekesen írsz, de tény, hogy nem a balhézós fórumozó típus vagy.
Amit nem értettél: pölö kérj Reactól tanácsot a részletek figyelmen kívül hagyásával kapcsolatban.
(Bocsi Reac, csak a sok áztatás, karikinyírás stb miatt, de ne vedd fel, csak poén )
A blokkod egyébként hogy halad? -
Reac^
őstag
Nyugodtan... én mindig poénbú fogom fel a dolgokat. Na azért ennyire nem így, dehát megesik néha a figyelmetlenség. Főleg az én esetemben.
Blokk úgy halad, ahogy itt látod, teljesen publikus minden, (már akit érdekel az el is olvassa )
Épp most akarom küldeni Reset Elek-nek a DXF állományt, ahogy megígértem délután1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
Reac^
őstag
Jah erről már hallottam.
Nemtudod véletlenül, hogy iceage kolléga apogee klónjánál mekkorák a furattávolságok?! Mert olyanra szeretném megcsinálni a vga blokk belsejét. Aztán nem akarom 2x tervezni
[Szerkesztve]1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
Reac^
őstag
-
Reac^
őstag
Nagy dilemmában vagyok.
Iceage kolléga jelentkezett priviben 1mm-es maróval 3mm mélyen marta az apogee klónokat.
Namost ez esetben a 3mm mélységből kiindulva jelentős keresztmetszet csökkenés fog bekövetkezni és gondolom a gyártása sem lenne olcsó mutatvány. Ez volt 1mm-es furattávolság esetén.
38mm esetében a furatok összesége 19mm-t tesz ki, ezt 3mm magassággal megszorozva 57mm2-t kapok.
2mm-es furattávolság esetén én reálisnak tartom továbbra is a 7.5mm mély marást (bár nemtudom hogy az anyag bírja-e), ekkor viszont 150mm2-re nőne a keresztmetszet (113-hoz képest).
Kérdés: Melyik kialakítás lenne a célszerűbb?
[Szerkesztve]1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
Reac^
őstag
Na eluntam az életemet is mire fél-kész lett:
2es furattávolság és minnél nagyobb marásmélység a cél, a keresztmetszet megtartása érdekében, ami 1es furattávolsággal és maximális 3as mélységgel nehezen ment volna. Ráadásul a gyártás is egyszerűsödik így.1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
Reac^
őstag
Holtterek kiiktatva, tömítőjárat átmenőfuratok véglegesítve. Egyedül a hűtőfelületnél levő talpvastagságra kéne valami okosság.
2es maróval iceage kolléga 7mm mélyen tud marni, ez több mint tökéletes. (A járat 7,5mm mély), tehát itt elkerülhetetlen egy kisebb lépcső.
Viszont, mivel 10mm-es anyagból, a gpu feletti résznél 1,2mm-t be kell marni alulról, így már marad 8,8mm anyagunk, amibe 7mm mélyen marva kapunk 1,8mm coldplate-et. Nemtudom, hogy a kialakításnak mi lenne a megfelelő talpvastagság. Az apogee klónoknál ha jól emléxem 4mm a talpvastagság, gondolom hőterítés miatt. Így célszerű lenne növelni egy kicsit a talpvastagságon nem?
Amúgy itt vannak a majdnem végleges tervek: (mostantól inkább linkelem)
[link]
[link]1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
OC
őstag
Még mindíg vannak holtterek a jobb felsőben, valamint még mindíg hiányoznak az ívek, ami miatt Elek szemét igencsak bántó kék és piros színek fognak megjelenni a szimulációban. Itt csak a gpu körüli részre koncentráltam, a be és kiömlőknél látott holtterek az említett ferde furattal, vagy ível be/kiömlőkkel megoldható.
Az Apogeeről, mert ha már arról másoltok:
A sima Apogee talpa 3mm vastag, lamellái a blokk megfelelő oldalával 45°-os szöget zárnak be, 4mm magasak és ~0,9-1mm a távolság köztük, 204 darab van belőlük 12(sor)x17(oszlop)-es felállásban.
Apogee GT:
Talp szintén 3mm, a lamellák magassága 4mm-ről 2,5mm-re csökkent, a hasáb alapját képező négyszög befoglaló méretei ~40%-al csökkentek, a köztük lévő távolság is csökkent, valószínűleg hasonló mértékben.
Apogee GTX:
A talp ugyanaz, mint a GT-nél, csak a tető változott. A lényeg, hogy a beömlők a sarkokba kerültek, így növelve a turbulenciát. -
Reac^
őstag
Jobb felsőt direkt úgy csináltam, ugyanis a mag nem a hűtőfelület közepén helyezkedik el hanem kicsit jobbra-fel tolva. Ezért gondoltam, nem probléma, ha meghagyok még 1 sor hasábot. Ettől függetlenül lehet igazad van, de nemtudom mi lenne a helyes választás. Biztos hogy a szimuláció ebben a verzióban kimutatná a holtteret, de lehet hogy a való világban a magot így hatékonyabban lehetne hűteni?!
Köszönöm szépen az apogee adatait, de ezzel nem vok kisegítve. Arra a kérdésemre szeretnék választ kapni, hogy ha 7mm mélyen lesz marva a hasábos rész, akkor 1,8mm lenne a talpvastagság. Szóval mekkora vastagság lenne az optimális a hőterítés miatt?
2-2,5mm ?
mod: Kérdezném, hogy merre hol ívesítsek még? Illetve nemtudom jó ötlet volt-e a beömlőnél kiszélesítettem a ''száját'', ugyanígy a kiömlőnél is.
[Szerkesztve]1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
e_zsolt
csendes tag
Sziasztok!
Kellene egy kis segítség!
Találtam egy Thermaltake Bigwater 745-ös szettet 30.000FT-ért. (vadonat új) A kérdés az lenne, hogy érdemes-e megvenni?
Esetleg jobb egy összeválogatott rendszer egy gyári előregyártottnál?
Előre is köszönöm a válaszokat!
[Szerkesztve] -
sharKBITE
aktív tag
válasz e_zsolt #3290 üzenetére
Olvass vissza egy kicsit: #3207, #3214
Egyáltalán nem éri meg szívni egy BW-el, főleg nem egy 30k-s szettel (ennyi pézéer méregdrágának számít), mert ugyanolyan szutyok mint a többi. Ez a kit:[link] ezerszer jobban teljesít, és csak 1,5k-val kerül többe. Sokkal jobban jársz ha kerülöd azt a Tt szutykot és ilyet veszel helyette.
Mod: megelőztek
[Szerkesztve] -
Joci??
senior tag
Sziasztok! S.o.s ben kéne a válasz! a lényeg hogy ma vettem egy már blokkra szerelt peltier-t! a gond az vagyis az odáig nem gond hogy 10-11fokon van a cpu de viszont izzad mellette! na ilyenkor mit kéne tennem? ventik a gépben nem kéne hogy ezt megakadályozzák? nyitva van a ház oldallap nincs felrakva! lehet hogy a szoba melege is közrejáccik? vagyis rakjam vissza az oldalát és a ventikre bizzam a dolgot? vagy mit tegyek oda mig lenem fűsőlőm a gépet! pls gyorsan válaszoljatok!!!
"Nem az a baj, hogy nagy az Isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés."
-
Reac^
őstag
Az természetes hogy izzad mellette, ugyanis a peltiernek a 90-120watt (attól függ milyen van rajt) hőjét el kell vezetni. 1körös rendszer esetén szerintem nem érdemes több dolgot hűteni, ugyanis a pelti megnyomja a vízhőt. Kell neki egy komolyabb radiátor, szerintem egy duplaradi két leszabályzott 12essel elég.
Amúgy mire célzol ''izzad mellette'' alatt? A rendszer?1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
Joci??
senior tag
a össze van illesztve a blokkal a peltier és a hideget adó felére még plusz egy kb 1-2mm vazstagságú alulap van ráragasztva és ez egybe van cuppanva (csavarózva) na most blokk alatt a peltier és a alu is izzad a széle! de nem tom mit tegyek vele ez húzamosabb idő után szerintem annyira összegyűlik a víz rajta hogy lefog csepegni szépen a videokarira amit nem szeretnék!
"Nem az a baj, hogy nagy az Isten állatkertje, hanem hogy alacsony a kerítés."
-
Joci??
senior tag
-
Reac^
őstag
Hát igen!
Nem ártott volna utánaolvasnod. Ilyen esetben és általában thermoelektromos hűtésnél nagyon fontos szerepe van a szigetelésnek. Megvan ennek is a technikája, hogy hogy kell a cpu környékét leszigetelni én már nem emléxem, de itt utánaolvashatsz: [link] (powerbox széria)
Az hogy az alulap izzik az nem normális amúgy, mert annak hidegnek kéne lennie és a blokk rezének kéne max melegnek lennie.
Viszont evvel ellent mond, hogy a cpu-d közbe 10 fok körül jár, de a höelosztó lap forró?
Én két körös hűtéssel próbálkoztam, de az inkább csak próba maradt. Majd rátettem 1 körre, de az x2-t nem tudta lehűteni 102wattos.1988 Daihatsu Charade GTti 993ccm Turbo | Telón gyorsabb, szám az adataimnál | PH! megbízhatóság: 50+
-
Joci??
senior tag
Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Készíts képet az igazi nevedből!
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- BestBuy topik
- Mobil flották
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Spórolós topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen