- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Vezetékes FEJhallgatók
- Házimozi haladó szinten
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Androidos tablet topic
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Overfiend
csendes tag
válasz Szplöttyy #6105 üzenetére
Hány kilométernél jár a kocsi?
Motorolajat, olajszűrőt, légszűrőt szokás cserélni 10-15 ezrenként, rendesen mást nem nagyon, ha baja nincs.
Akkor lehet a 35 ezer reális, ha a kilométerszám miatt a vezérműszíjat is cserélni kell. Fékbetétet szokás még cserélgetni, 30-40-50e kilométerenként, de az meg nem kerülne ennyibe, még márkaszervízben sem. (legalábbis remélem, hogy a fenti három kötelező cserével együtt+fékbetét=16-17 ezer forintos alapanyagköltségre nem tesznek rá még egyszer ennyi munkadíjat) -
Overfiend
csendes tag
válasz Szplöttyy #6107 üzenetére
50-60 ezer km körül már elképzelhető, hogy ki akarják majd cserélni a szíjat és a hozzá tartozó dolgokat. Akkor jogos lenne a 35e költség.
Viszont egy sima olaj+olajszűrő+légszűrő cserére lehúzásnak tűnik a 35 ezer.
Szerintem semmi gond nem adódik az átrozsdásodás garanciával, ha otthon letekersz pár kupakot, aztán visszatekered. -
-
Klemens
őstag
válasz Szplöttyy #6245 üzenetére
Ha nem fújja meg nagyobbal... de azért egy sima szívó motorra turbót rakni...hát...nem biztos, hogy a hajtókarok, féltg-ek, stb. örülnek neki. A 2 tömegű lendkerék meg főleg (úgy tudom már suzukiban is az van), alapból szar nem még, ha jobban nyírja a motor.
"A tegnap már történelem, a holnap még rejtelem, de a ma...adomány!"
-
t1
addikt
válasz Szplöttyy #9309 üzenetére
Igen sőt... 3 személy Veszprém - Budapest 380km.... 5.2l/100km... 1.3 8V 3 ajtós
Lehet, hogy nagyobb a fordulat ( 500-al kb) viszont cserébe tudat alatt se nyomod le erősebben a pedált, ha jön az emelkedő... sokkal dinamikusabb vele a gép. Elképzelhető, hogy autópályán fix 140-150-nél már többet eszik, de amúgy se autópályázni vesszük a Swiftet, hanem a mindennapokra oda meg fényévekkel jobb 1.0 váltóval. -
Giot
addikt
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9459 üzenetére
A blokk ugyanaz a vezérlés más. Ahogy az előttem posztoló fórumtárs írta swift2 sima DOHC, az Ignis/Wagon VVT. A DOHC 4-6e között pörög szépen a 6e környékén kicsit kifogy a szuszból míg a VVT jobban pörög fentebb. Viszont a fogyi magasabb.
A váltás a swiftben hosszabb, az Ignis/Wagon párosban rövidebb ez is okozza azt hogy magasabb a fogyasztás utóbbiak esetében, meg az is hogy magasabb felépítésűek. És a hosszabb váltás az okozója annak, hogy a swiftnek jobb a 100az sprintje, mivel kettőben kiforogja a kilót nem kell neki 3.[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9464 üzenetére
Kicsit fura ez a blokk, nekem ezelőtt swift1-em volt. 1.3 8V SOHC. Sokkal lineárisabb volt a gyorsulása. Nem volt ilyen mint ennél, hogy 4e környékén egyszer csak megindul érezhetően addig is megy de ott érzed hogy meglódul. De csak 6 e ig tart a móka ott valahogy kifullad illetve lehet hogy menne de ott olyan könyörgőre fogja a hangja azt nem szeretem hallani. 4e-ren alul meg olyan kis álmos. Megyeget de olyan kis álmos.
Az 1.3 8V meg elindult olyan 3,5e környékén és vidáman pörgött tiltásig. Igaz nem olyan vehemenciával mint ez az M13A DOHC blokk. A nyerő páros szerintem a swift2-ben lévő váltó lenne és az M13A VVT blokk. Így a hosszabb váltásokkal lehetne faragni a fogyiból de vidámabban pörögne, és lehet alul is nyomatékosabb lenne.
A legújabb swiftben 1.2 VVT van szívó és kipufogó oldali változó szelepvezérlés.
De az meg 1.2-es így valahogy nem annyira szimpatikus.
Ami tetszetős lenne abban a kasztniban a legújabb Euro 4es SX4 mocik 1.5VVT 110Le vagy az 1.6 VVT 120Le. Azzal már vagány lenne a kis swift.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9523 üzenetére
nekem, amikor újan vettem a swift 2-t, 10w40-et rakott bele a szerviz olajcserekor is! elvileg gyár szerint mehet bele 10w40 (5w30 és 5w40 is, ha jól emlékszem), de a 0w-s olaj már gyár szerint se mehet! Azért ez a konstrukció lassan 15 éves! (liana-k jöttek először ezzel ha jól tudom). A lényeg, hogy anno a szervizvezetővel beszélgettem erről nem keveset, hogy ártok, vagy használok-e vele, ha nem 10w40 megy bele, de meggyőzött, hogy az is elég bele. Szerintem többet használ az, ha az ajánlott 15k km helyett 10k-nál cserélesz mindig 10w40 olajat.
-
Szólista
senior tag
válasz Szplöttyy #9529 üzenetére
A kollegám a Wagon R+-ba itt veszi a szüröket:Filtercenter a Bécsi úti üzletben,mert ez van neki közel.De ahogy látom több üzletük is van Bp-en.Olajat nem tudom milyet használ.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok normális. Na és?!
-
domojko
senior tag
-
Davidof92
senior tag
válasz Szplöttyy #9586 üzenetére
van nekem is hogy nem megy be, olyankor másik fokozatba be, de végig lenyomva a kuplungot, aztán beveszi, csak pont úgy állnak a fogak hogy nem megy be, de másik fokozat fordít rajta annyit hogy bemenjen.
télen érdemesebb inkább: beindít, kuplung fel, had forogjon kicsit ér törje az olajat, aztán kuplung be, mondjuk be 5.ikbe, annak a szinkronja kap legkevesebbet majd be rükibe. Vagy várni vagy 15 másodpercet hogy leálljon a belseje.Juteszembe, apum esztergályos, aztán van hogy kilöki a sebességet a váltója az esztergának, azt az istentelen recsegést amit az levág amikor visszatolja megvan benne egyből az összes fog. Cserében szép hangja van, mivel egyenes fogazású az összes benne.
[ Szerkesztve ]
-
a_tesz
Korrektor
válasz Szplöttyy #9632 üzenetére
Én mentem vele, amikor volt ez a próbalehetőség, aminek a végén meg is lehetett nyerni, sajnos nem én voltam a szerencsés. A motorja sokkal jobb alacsony fordulaton, köszönhetően a szívó- és kipufogóoldali változó szelepvezérlésnek, ami városban nem hátrány. Sokkal komolyabb autó benyomását kelti menet közben, a futóművét kipróbáltam kellemetlen felületű úton is, szerintem jobb a hangolása, mint a közvetlen elődjének. Cserébe nem tudom, mennyit őrzött meg a játékosságából, mert arra nem volt lehetőségem, hogy csapassak is vele egy kicsit. Ha nem lenne olyan kicsi a csomagtere, szerintem mindent vinne, de én elfogult vagyok
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9632 üzenetére
Én elkezdtem nézni a swift sportokat is, ha már lúd, legyen kövér, közben ráakadtam pár új új swift sport tesztre is, na az kéne! 6 fokozatú váltó, továbbfejlesztett m16a motor, 136 LE-vel, és mindeközben elmegy 6 literrel átlagban, simán hozza a gyári fogyasztási adatokat.
Egyébként a sima új új swift legnagyobb előnye szintén a kisebb fogyasztás, illetve a jobb felszereltség, és nagyobb biztonság. A 3 eddigi népitélet szerint 5.5 körül van az átlaga!
Szerintem nincs rossz áron, simán bevállalható, sőt szerintem 2,5 M-ért nyerő is a kisautó kategóriában, akár dieselekkel szemben is.
Amiért én swiftet fogok venni, az a megbízható láncos motor, aminek csak gyertya kell, ha megkapja 15 ezrenként az olajat.... ha egy dieselt vennék, akkor gatyám is rámenne a szervizre. -
karakpecze21
senior tag
válasz Szplöttyy #9653 üzenetére
Mondjuk én kapásból nem vennék új kocsit.2-3 évesen az új ár töredékéért meg lehet venni és hacsaknem valami hülyegyereknél volt annak nem igazán lehet baja.
Nekem sajnos csak egy 9 évesre futotta, de hála az égnek nő volt a tulaja és baromira vigyázott rá.
Mikor beültem komolyan mondom olyan illata volt mint egy új kocsinak.
Mostmár az asszony a javarészét kiszagolta.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9662 üzenetére
Az, hogy nincs rajta betöltő nyílás, nem jelent semmit, mert az enyém is a tanksapka mellett van, adapter kell hozzá, de meg nem mondod a kocsiról, hogy gázos
Mondjuk nagyon gondolkozok, hogy eladjam-e az enyémet, mert most csináltam meg az első gázos vizsgát, CO benzinnel, és gázzal is 0,01 %, lambda is majdnem tökéletes, megy, mint a svájci óra, meghálálja a törődést.
De egy új swift csak komfortosabb, és biztonságosabb lenne, csak nem tudom, hogy paszíroznék bele nettó 100 liter gáztartályt
-
karakpecze21
senior tag
válasz Szplöttyy #9732 üzenetére
Hát földúton 140 az nem semmi, akkor 5 év alatt semmi az az 5 csavar.
Nem tudom neked Ignis-ed van e, de az enyém szerintem elszálna ilyen sebességnél hepehupás úton.Bár hozzáteszem felénk az országutak sem sokkal jobbak a földutaknál.Az a legjobb mikor kanyarban szaladok bele a kátyúba.Olyan érzés mint ha tekeredne a kocsi hátulja, gondolom a merev tengely miatt.Eleinte eléggé meg is lepődtem, hogy ez most mi volt.
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9761 üzenetére
Ha az új stiftbe bele merték rakni, csak nem olyan rossz (k12b). a felépítése ugyanaz, mint az m13a-nak, 16 valve dohc, és ha jól tudom vvt is, és ugyanúgy láncos, ami fő szempont volt, mert csak gyertya kell a motorba, meg olaj.
(#9762) anonymus89: tudom, értettem
(#9763) Davidof92: jó lenne az persze, majd ha bejön az élet egyszer (remélem megélem), akkor majd leírom ide nektek, hogy milyen érzés egy olyan kocsiban ülni
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9765 üzenetére
Szerintem jó lesz ez is, mert keresgetés közben belebotlottam egy-két visszatekert splashbe, ránézésre volt a kocsiban 150k, de csak a kormányról meg a váltóról+a pedálokról mondtad volna meg, a motor szépen járt. és köztudottam a visszavett autókban az olajat se biztos, hogy cserélik, ha már a törlesztőre sincs pénz.
-
Davidof92
senior tag
válasz Szplöttyy #9768 üzenetére
én még a kihegyezett 4 hengereseket szeretem a rotyogó v8 tipikus bunkóparaszt kocsi, minimális felszereltséggel, sok lóerővel én inkább cadillacet szeretem ja meg a dízelhangot. A rendes dízelt, nem ezt a mostani cr dízelek visszafogottságát, lásd : [link] illetve [link] A golfnak különösen szép hangja van.
-
karakpecze21
senior tag
válasz Szplöttyy #9823 üzenetére
Igen, elvileg én is úgy tudom az kell, de a Bosch amit néztem még, az is platina hegyű és azt írják az áruházban, hogy elvileg az NGK-t váltja ki.A Bosch-ra 90E-t írnak, az NGK-ra 105K-t.
nem tudom mi legyen, sőt az a baj, hogy nem tudom egyáltalán ki kellene e cserélnem azokat ami most van benne.Sajnos a szervízkönyvet az előző tulaj nem vezette vagy még rosszabb esetben 15e óta nem volt szervízben.Beszéltem egy szerelővel azt mondta ránéz a gyertyámra, de azt is mondta, hogy nem biztos, hogy látni fog rajta akármit is.
-
karakpecze21
senior tag
válasz Szplöttyy #9829 üzenetére
Értem, hát nagyon köszönöm a segítséget.
Hát mondjuk nekem a Deawoo Nexia után elég lustának tűnik, persz az 1,5-ös volt, mondjuk lóerőben kb. ugyan az.
Az ignis 1.ben nagyon fickós, kettőben húz, 4-ben már csak megyeget.
Ha tényleg gyorsan akarok előzni, akkor el kell forgassam 5-6 ezer közé.
4. sebességben ha 4 ezer körül odalépek akkor fél nap mire kigyorsul.Nem tudom, nekem ahhoz, hogy viszonylag jól mennyen, szét kell pörgetnem.
[ Szerkesztve ]
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9859 üzenetére
Airride lenne a hibátlan de arról még álmodni sem merek, fél misi magassága az marha sok pénz.
(#9857) kornelka: 1200kg? Milyen futón húztál annyit, az nagyon sok!
(#9860) t1: Mindig is tetszettek, ezek a kis pöttöm 3 ajtós swiftek, de csakis így beültetve. Pld [link] Amit te belinkeltél azon milyen acél felnik vannak, és hány colosak lehetnek? Jól mutat alatta.
(#9858) Motion_Blur:
-
Giot
addikt
válasz Szplöttyy #9902 üzenetére
Talán az hogy elég nagyban hamisítják. De ha eredetit veszel nincs gond.
-
Kornel
veterán
válasz Szplöttyy #9962 üzenetére
ez akkor is csak 7,2k
mondjuk én megszívtam, mert mielőtt megvettem, megvolt a 60ezres szerviz, és szokás szerint 10w40-et rakott bele a márkaszerviz, így legalább 10k km-t használom, azért egy új olajat nem ereszt le az ember. de legkésőbb a mínuszok beálltával cserélem majd, csak azt nem tudom, mire... eneos 0w20 vs. eneos 5w30 vs. eneos sustina 5w30
[ Szerkesztve ]
-
tomsics
senior tag
válasz Szplöttyy #9962 üzenetére
Rühellem a Bárdit,egyszer nagyon beszoptam vele azóta soha többé Bárdi.Az 1 hetes talán 150km-t futott gömbfejből a csavar egyszerűen kitörött,én meg a körforgalomban kitekert kormánnyal mentem egyenesen az árok felé.Köszönöm bárdi...
░▒▓█ MITSUBISHI-GALANT-DIESEL █▓▒░ / G Laci /