Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
őstag
-
Brogyi
őstag
Csak egy gondolat ébresztő kédés a habitusod mellé. Ha " a gyári 165/70 r14" a helyes méret szerinted a gyár számolt a 195-ös mérettel? Meddig lesz jó a gömbcsuklód, szervó ha van? Gondoltál arra, hogy mikor tekered a kormányt akkor szerkezetet túlterheled. Egyébként a te dolgod. A szerelők szeretni fognak, és egyse fog lebeszélni róla.
-
tboldi
nagyúr
A gumi és felni topikban szerintem nagyobb eséllyel kapsz választ.
Amúgy ezeket a betűs besorolásokat felejtsd el, nincs egyértelműen meghatározva, hogy mettől meddig számít egy gumi mondjuk "C"-nek, minden gyártó maga talál ki rá valamit.
-
tboldi
nagyúr
Autó csápos emelőre, kicsit megemel, a jobb első keréknél dobbetétet leszedni, szíjakat és egyéb sallangokat levenni, motorblokk alá krokodil emelő, a vezérlés oldali tartóbakról lecsavarozni a motort, a másikat meg kilazítani, és a blokkot máris meg lehet dönteni. Aztán vezérlést jelre állítani és rögzíteni, feszítő ki, lánc le, és máris hozzá lehet férni a pumpához. Mindenekelőtt természetesen a hűtőfolyadékot le kell ereszteni.
A tanfolyamon mi így cseréltünk vízpumpát egy M13A motoros WagonR-en (nem a miénken, mielőtt bárki kérdezné
).
-
Reaper
őstag
Sokszor gondolkodtam rajta, de a gondom az, hogy amit az enyémért kapnék pénzt, az a vicc kategória, a másik, hogy nekem kicsinek tűnik a csomagtartója, kollégámnak van ilyen, és megmustráltam.
Ha egyszer cserélek napi autót, akkor az már más kategória lesz
Amit irigylek az új swiftesektől az a futómű, mert én költhetek az enyémre akármennyit, nem lesz olyan jó, mint a sarkokra kihelyezett kerekekkel az új.
De megfogadom a tanácsot, nem ülök ilyenbe -
Buster17
addikt
Hát igen. Apránként jobb rákölteni 150et mint egyszerre.
Csalában most van két autó és azokkal nem volt komolyabb baj, de azóta már rá ment 100 illetve 150 fölötti összeg, de ezek 98-as évjáratúak.Amúgy 10-10 kilómétert járnék vele melóba illetve havonta egyszer kétszer 350-350 kilómétert mennék autópályán. Afelől nem aggódnék, hogy nem bírná az utat, mert 98'-as A140 is bírja meg egy régebbi kétajtós fiesta is ami csoda. (És azt hozzátenném, hogy nem került 90 ezernél többe)
-
pjen
félisten
-
Doze
aktív tag
-
Tomics
addikt
Hát én is. Tesztek miatt feltem h nagyon lomha lesz, de alacsony fordulaton is lehet tartani a tempot, elegedett vagyok. Szerintem hasonlo lesz az ignishez magas fordulaton, esetleg erzesre jobb lesz a nagyautos feelinf miatt, meg ugye mar most ereztem h kanyart jobban veszi, direktebb a kormany. Amugy akkora tukrei vannak h elneveztem bocifulnek, de nem zavar, ad neki egy kis extrat, tetszik nagyon : D alig varom h vegezzek a meloval es ulhessek bele
amugy a fogyasztasa nagyon meglepett, a komp szerint 5,1. Kivancsi leszek palyan mennyi lesz
Na jolvan befejezem a dicsergetest, elfogult is vagyok meg rosszabbra szamitottam. Majd irok ha tapasztalok valami uj dolgot
-
Tomics
addikt
Ignis, de csak papíron, tehát az autó megmaradt csak a Suzukinak kellett egy indok az akciós ár miatt.
trassher: mostani, 2013 felétől gyárták ezt a ráncfelvarrott swift III-at.
amúgy tényleg nagyon keveset látni ezekből az utakon, innen is látszik hogy feljebb lépett egy kategóriát és az ár is magasabb. meg sajnos az emberekben az van meg hogy ha suzuki = szar, igénytelen népautó, tehát inkább más márkát választanak ilyen listaáron (3,5M)
Remélem hogy megbízható lesz mint az előző szériák. -
Nem3sys
tag
Én is itt vagyok.
De ha novemberben egy ilyen swiftel indulunk el síelni nem a barátom A4 audijával akkor nem lennék itt.
8légzsák nyílt ki benne amikor belénkjött hátulról egy barom az A1-n olyan 180-as tempóval. Mi 140al mentünk. Szalagkorláttól szalagkorlátig és 2x fordult át a teteján a kocsink. Ha találok képet berakom róla.Azóta úgy vagyok vele, hogy inkább legyen 20ezerrel több a havi fenntartása de legyen biztonságosabb.
-
Kornel
veterán
szerintem tegyel bele valami jo kis 5w40-et, mondjuk eneos sustina-t, hatha segit
igazabol jo rugokat tettem bele, progressziv, tehat nem olyan mint a beton, vagy mintha levagnal masfel karikat
ami jo, hogy kisebb uthibakon, egyszeru szar magyar utakon meg jobb is, mint a gagyi gyari rugo, el se hiszem, hogy ilyeneken kepesek sporolni, mikor a gatloval egyutt az egesz kocsi menettulajdonsagait meghatarozza. nagyobb katyuba, stb. nyilvan erezni, hogy kisebb a rugout, de nem veszelyes.
az aljara vigyazni kell, felek, hogy leer, lehet rakatok ala egy kartervedot, akkor nyugodtabb lennek.azert is vagyok inkabb a 185/55 r15 mellett, mert ugye mar igy is eleg stabil a kocsi, nem kell a meg peresebb gumi, az mar tul sokat rontana a menetkomforton szerintem.
neked kumho ecsta spt ku31 van?
-
Kornel
veterán
höhö
a télim nekem is nokian, wr d3, most vettem, nagyon meg vagyok vele elégedve!
nekem is 175/65 r14, és a gyári acélfelnin van.most vettem 4 db 6Jx15 4*100 ET45 mazda 2 alufelnit, erre keresek gumit.
195/50 r15 dunlop sp blurespone (15,3k/db) vagy 185/55 r15 kumho ecsta stp ku31 vagy hankook ventus pirme2 k115 között gondolkozok.
neked ez a típus van a kumho-ból? mennyit fogyaszt vele? a gyári ecocontact 3 gumiknál többet eszik vele? mert azért ott se akarok sokat bukni. a téli nokian nagyon jól fogyaszt amúgytudod mikor bírja még a futómű? rakj alá -4 cm-es rúgókat, én megtettem januárba, most már marad a kocsi, pedig eddig nagyon gondolkoztam, hogy megy
-
Kornel
veterán
tudom. ezért nagy a dilemma.
a 185/55 r15 váltóméret, és szívem szerint ragaszkodnék ahhoz, de abba olyan 16k/db körül a legjobb vétel a kumho ecsta spt ku31, ami nagyon jól tapad, viszont viszonylag sokat fogyaszt (+2-3 d), és elég hamar kopik.
195/50 r15-ben pedig 15k körül meg lehet kapni a dunlop sp blurespone-t, ami az egyik legjobb gumi.
eddig azt az infót kaptam, hogy nyugodtan rakjam fel a 195/50 r15-öt, nem lesz nagy baj, illetve pótolni is könnyebb, ha gond van. -
Szplöttyy
senior tag
Ennyi erővel bele is hugyozhatott volna
Mennyi abból 4liter?5ezer? 9ért már 5W40es Castrol is van... 6ezer körül meg 10W40ból is van "márkás". Amúgy tévedés, tudnak a suzukik is olajat enni, főleg a régi swift meg a 76lovas wagon, nem úgy mint egy opel, de azért egy idő után eszegetik azok is, de hát 15éves autókba nem 0W20as olaj kell, ez vele jár. Tudok egy 76lovas G13BB motors WagonR-t asszem valahol 400ezernél jár, de átesett 380körül azthiszem egy motorfelújításon mert mindene szar volt már, mondjuk, nem volt kímélve sosem, bár széthajtva se. De nem is babusgatott, simogatott autó volt.
-
Szplöttyy
senior tag
Nyilván nem VIP Car-ra gondolok, de ha az ember valami kevésbé nonaneme 10W40et beletölt és 10-15ezrenként cseréli, azért egy 200ezer km-t kihúz, de többet is.
(#10011) tomsics:Hát igen, én is mikor nagy kerekes autót vezetek mindig meglepődök milyen borzalmas, de jó úton annyira jól tapad meg olyan jól néz ki
(#10012) Newboy911:Elég szerencsés vagyAz 1.5é még tán picit masszivabb is!
-
karakpecze21
senior tag
Értem, az enyém egyelőre akkor szerintem nincs vészesen állapotban, csak valóban ahogy te is mondod valószinüleg már meg lehet kopva.Majd ha nagyon odalessz akkor csere.
Tomsics: Hát én is pont ezt gondoltam magamban.Már ha csak használatlanul áll egy olaj sokáig akkor is egy idő után már a szagán is érezni, hogy nem az igazi.
Most a váltókban lévő olaj gondolom valamennyivel időtállóbbak, de gondom alapjaiban mégsem különböznek túlzottan sokkal a többitől.
Nekem anno volt egy simsonom, amit apukámtól kaptam meg.Jópár évig használatlanul állt mikor megkaptam.Leengedtem az olajat és rettentő büdös avas szaga volt. -
karakpecze21
senior tag
Értem, köszönöm.Akkor jól éreztem.
Hát ha kell, akkor ebben már tuti megérett rá, mert 139.000km van benne.
Szerintem a legjobb az lessz, ha kiviszem a Suzuki-hoz, eddig úgy is kellemesen csalódtam bennük.Szplöttyy: Hát akkor lehet már neked sem ártana egy olajcsere.Az én váltóm igazából még frankó, de ezen kívül mmár csak a fékolaj csere van hátra.Mondjuk a váltója kicsit olyan nem is tudom hogy mondjam, talán a legjobb szó rá hogy "lötyögős", de ez gondolom ilyen.Nagyon könnyen vált, csak olyan löttyedt kicsit mint hadd ne mondjam mi.
-
a_tesz
Korrektor
Már a régi 1.3 16V-n (G13BB) is érezni lehetett, hogy nem akar úgy alul menni, az M13A blokkoknál még jobban kijön a tipikus hengerenkénti négyszelepes karakterisztika, nekem meg főleg a 1.3 8V (G13BA) után, ha beülök szülők M13 blokkos swiftjébe. Ez sajnos ilyen, forgatni kell, de nem haragszik meg érte
Az új K12 blokk sokkal jobb ilyen szempontból, sokkal "kockább" a furat-löket arány, meg a motorvezérlőt is másként hangolták, nem kéri annyira a fordulatot.
-
-
-
domojko
senior tag
Ha jól emlékszem 69KW- 94 LE.
Nos megnéztem most már. [A suzuki honlapján ] max teljesítmény 69 kw. Vagy nem K12B-ről van szó?
(#9925) kornelka: OK már értem
-
Kornel
veterán
110-nél visszaszúrni 3.ba tényleg nem takarékos megoldás
Viszont ez az 1,2-es motor 3000 felett úgy megindul, mintha VVT lenne, de sehol nincs róla info, annyit találtam, hogy az új swift/splash motorja, aminek ugyanez a kódja (k12b) már dual VVT, de hogy a régi milyen, arról sehol semmi.
-
xmad
őstag
suzuki motor nem kovetel meg tul specialis szerszamokat szerencsere. Egyszeru mint a faek.
A suzuki gepkonyvben amiben a szerelesek levannak irva az utolso csavarig benne vannak a meghuzasi nyomatekok.
Ha furjak a blokkot es uj dugattyut raknak be, gyakorlatilag ,,uj" a hengerfal es ugye uj a dugattyu is azok kopnek ossze leghamarabbtehát, ha azt veszed a felujitasnal is uj minden hiszen az osszes kopo alkatresz kivan cserelve, annak a helye pedig megmunkalt,a megmunkalt felulet is egy amolyan új, teljesen szüz felulet amivel majd ossze kopik az uj alkatresz
amugy a 20-25 ezer a papirozasra nemsok tenyleg.
De vmi olyasmit hallottam h csak azt lehet lepapirozni amihez olyn papirod volt hogy igazoljak hogy az a motor bontott motor, milyen autobol lett kibontva meg ilyenek.tehat a papir nelkuli bontott motorok felejtosek -
xmad
őstag
a motoroblitot mar elfelejtem en is
az egyik tevhit pont amit mondasz.hogyha nem a gyarban rakjak ossze a motort hanem mashol akkor az mar szarabb.. A suzuki gyárban sem termeszet feletti lények rakják össze a motort.
van sok kókány felujito ceg, akik nem pontosan munkaljak meg a motort meg szar minosegu alkatreszt raknak a kocsiba, az persze hogy szarabb mint a gyári.
Ezer kell jó helyre menni, sőt sztem mégjobb ha te megveszed a cuccot es azt kered h azt rakjak bele..Lehet kapni csapagyakbol is gyarit. Dugattyubol is..szvsz mindenbol ami kell.de vannak olyan utangyartott neves gyarto termekei ami meg egyezik vagy talan jobb is a gyari minosegnel, persze az ára is
( dragabbik fajta)
szerk: mennyi az a nemsok?
-
karakpecze21
senior tag
Értem.Hát kulcs fordításnál füleltem már én is, de ott csak egy nagyon minimális hangot hallok.Sőt ez a hang amit hallok sem hallható a kocsiban, csak ha kiszállok és ha teljesen alapjáraton jár a motor.
Na mindegy, addig úgy sem bántom amíg nem zavaró, de azért megnézem ha netán cserélni kellene majd, az mennyibe fog fájni nekem.
-
xmad
őstag
sok a tévhit a felujitott motorokrol.
Egy a lenyeg. Gyári vagy gyarival meg egyezo minosegu alkatreszeket kell beepiteni es profi gepmuhelybe vinni. Es akkor olyan lesz mint uj koraban
egyebkent ezt a jelenseget nemreg kezdte el.. Ugy 3 ezer km el ezelott..mikor raktam a motorba motoroblitot. Rá 5 ezer km mulva kezdte..azota 3 at mentem en vele igy.de csak hidege hallani.de lehet nincs is koze a motoroblitohoz
-
Kornel
veterán
így van, ha nem fogy az olaj, és elmegy 5-6 liter benzinnel a kis ezres, akkor nem szabad hozzányúlni, mert nincs értelme. annyit kipróbálhatsz, hogy 5w30-as szintetikus olajjal jobb hangja lenne-e. egyébként én is a bontott motorra voksolnék, ha arra kerülne a sor, csak egy keveset futottat kell választani.
nekem is vezetett a szervizkönyv, most volt 60k-s szervizen a gérónál, azóta 1000 km-t se ment, az olajnak szinte új színe van, és a szervizbe is lecsekkoltam, tényleg meg volt csinálva, ezért most nem költök rá, de legkésőbb november végén lecserélem az olajat 5w30-ra, mert hidegben már jobb az. most azon filózok, hogy sima eneos 5w30 legyen 7,2k-ért, vagy Eneos Sustina 5W30, de ez már 12k.
-
Kornel
veterán
Igen, ez így van, rengeteg használt autót néztem az utóbbi pár hónapban, de nagyon gyér a felhozatal. Egy banki visszavett autónál gyakorlatilag lehetetlen a szervizelés nyomon követése. A legjobb megoldás még mindig, ha első tulajdonostól veszed, ha lehet szervizkönyvvel és számlákkal igazolva a szervizelést, és ott rögtön tudsz helyben keresztkérdéseket is feltenni, így kicsivel több esély van, hogy normális példányt fogjon ki az ember.
Addig precízek ezek a motorok is, amíg megkapják 15 ezrenként a friss olajat.
De a márkaszervizek se veszik túl komolyan a kérdést, simán ajánlják a K12B motorba a fél szintetikus 10w40-es olajat, mert olcsó...az nem baj, hogy egy 5w30-as szintetikus olajjal másfélszer annyit menne el gond nélkül, és az ajánlott olaj is elvileg 0w20 bele
-
t1
veterán
Sima 1.3 8V de az 1.0 rövidebb váltója van alatta így már jóval fürgébb mint a gyári váltóval . 3 éve van nálam több mint 30.000km-t tettem bele, ezelőtt volt egy 1.0 5ajtósom ő 1.5 évig szolgált és bő 50.000km-t mentem vele hiba nélkül. Én is szemezgetek az újabb Swiftekkel
-
t1
veterán
-
-
domojko
senior tag
Igen, tudom hogy így vannak a swiftek sorban. Ezért furcsállom hogy azt írtad hogy a 2-es swift nem mér átlagfogyit. Nekem 2006 3.-havi, gömebölyű GC-m van. Abban ugye csak az óra volt. Bementem egy bontóba, 2k-ért vettem egy másik kijelzőt ami mindent mutat, átlag fogyit is. Egyik ismerősömnek 2006.12.- havi glx van, és neki is mér átlagfogyit.
karakpecze21: nekem gyári alufelnim van, aminek az ET: 38, 15" 185/65
-
-
Davidof92
senior tag
én meg 1.6-ost szeretnék, nem látszik rajta de nagyon megy
vagy olcsó gti-t. Vagy esetleg 3 ajtós 1.3-as és kidobálni a belét, igazi hülyegyerek autót csinálni belőle
épített 50-es rendszer, havassyékkal csináltatni bele egy nagyobb tengelyt, meg esetleg egy hf optimalizálás. ja meg könnyített lendkerék
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Formula-1
- lezso6: Nem látszik a kurzor Chrome alatt a beviteli mezőkben?
- Nintendo Switch 2
- OLED TV topic
- Gurulunk, WAZE?!
- SSD kibeszélő
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Egyre csak fejlődik az AI, emberek tízezreit rúgja majd ki a BT
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- LG 65C3 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- AKCIÓ! Lenovo IS8XM LGA 1150 DDR3 alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest