- TCL LCD és LED TV-k
- Projektor topic
- Computex 2024: évente hozna új Instinct gyorsítót az AMD
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Gaming notebook topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Megjött a Philips 21:9 képarányú, 175 Hz-es QD-OLED monitora
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
A Google segített az Apple AI-modelleket betanítani
it Az Apple a Google segítségét is felhasználta, amikor a saját AI-modelljeit tréningezte.
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
125 paci ezt ttudja egy favoritban.
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az alsó légcsatorna szét van csúszva a rádió helye mögött. Én is úgy vettem észre, hogy egy rádiót próbáltam beszerelni. Mi tartja a helyén ezt a csatornát? Akárhogy akartam összetolni, sehogy sem akart a helyén maradni.
Köszi előre is!mobil: Xiaomi Mi 9T PRO; PC:intel i7-7700
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz Kisbatyu75 #13203 üzenetére
A rádió mögött nem tudom, de az alsónak van két csavarja a szőnyeg és a filc között. Egy a váltónál, és egy elől. Ha ez rögzítve van rendesen nekem stabilan marad, ha sikerül egyszer összejátszani. Ehhez érdemes (szerintem ki is kell) venni a két első ülést. (Most nagytakarításnál játszottam össze az enyémet.)
[ Szerkesztve ]
-
Norbert@270
csendes tag
Sziasztok.3hét után ismét itt vagyok.Végre megcsinálták a dugattyú gyűrűzést és szimeringezést.
Arra lennék kiváncsi hogy gondolom finoman kell járni vele,csak azt kérdezném meddig?
A srác azt mondta hogy vagy 2000km-et mennyek vele piánóba.
Sajnos bekell szereznem egy karbit is és egy működő ac-pumpát is. -
426os
őstag
Sziasztok, egy normális Skoda bontót tudtok ajánlani Budapest környékén? Egy bal első lámpára lenne szükségem '93-as Favorithoz, mert úgy néz ki szétesett a belseje (utángyártottnak tűnik), ezért eléggé lefelé világít szegény. Eredeti, "Made in Czechoslovakia" feliratú darabot keresek.
.
-
dsandor
csendes tag
válasz goldblum #13062 üzenetére
Sziasztok !
Idézem a korábban leírt problémát még júniusból : "....Elvileg a porlasztót csak levette és visszarakta (nem tudom a részleteket), azonban azóta nem működik az automata szívató, azaz hidegindításkor gáz nélkül szinte rögtön megáll. Amint kicsit is felmelegszik a motor, már van alapjárat. Visszavittem neki, kicserélt kisebb csöveket, repedés látszott, ellenőrizte a vákuum jelenlétét, ahol kellett, de nem sikerült megcsinálnia. Közben én is belenéztem, és azt láttam, hogy hideg motornál indítás után a levegőcsappantyú nincs bezárva. A lépcsőstárcsa körüli mozgatással sikerült kézzel bezárnom, így már hidegen is járt, ahogy szokott, olyan 1200-as fordulattal. Ahogy melegedett a hűtővíz, úgy a szívatóház mechanikája szép lassan kinyitotta a csappantyút, aztán már rendben is volt minden. Viszont kihűlt motornál ugyanúgy nem zárt le.... "
Erre válaszolta goldblum: "Ha a karbit úgy szedte ki, hogy lekötötte az automata szívatót és nem a vízcsöveket vette le, az is előfordulhat, hogy összeszereléskor a szívatóházban lévő, hőre táguló spirálba nem a megfelelő helyen akadt meg a szívatószelep mozgatópöcke. Ha szétszeded az oldalán lévő három csavarral és belenézel, érteni fogod, mert lehet, hogy leírva így kicsit kínai."
Csak most tértem vissza ehhez, mert a kánikulában pillanatok alatt meleg lett a motor, így vizsgálódásra nem igazán volt idő, és gondot se okozott a szívató hiánya. Megnéztem a szívatóházat, minden a helyén volt, az ikerfém spirál hurokjában benne volt a csappantyú mozgatópöcke. Nem sok minden derült ki. Továbbra sincs bezáródva hidegen a csappantyú, és ne is tudom, hogy minek kellene bezárnia. Ha a gázbowden meghúzásával elemelem az szabályzócsavart a lépcsős tárcsáról, akkor kézzel be tudom forgatni a csappantyút, és úgy is marad, megvan a kis hézag.
Így beindítva a motort rendesen megy, majd ahogy melegszik a víz, csak az ikerfém spirál elkezdi nyitni a csappantyút. Könyv szerint a nyitást a vákuumos működtető (74) kezdi el a vonórúdjának (77) a behúzásával. De én úgy láttam, az nem mozdul meg. Végül a spirál hurokja kb. egy jó negyed fordulatot tesz meg, és elfordítja a csappantyút. Persze, ezután vége a kísérletezésnek, mert sokára hűl le a szívatóház a hűtővíz miatt.
Ellenőriztem még a termoszelephez menő feszültséget, gyújtást ráadva a 12V megvan. A könyv szerint a szelep elektromos ellenállása 20-30 fokon 1,9-2,6 ohm. Nálam ez kb a 10szerese. Amúgy kicsit furcsának tartom ezt az alacsony ellenállást, mert ha pl. 2 ohm lenne, akkor 12V-nál 6A áram folyna benne, és 72W elektromos teljesítményt adna le. Annak már rendesen kellene fűtenie.
Szóval, egyelőre nem tudom, mi van. Jó lenne látni egy jól beállított porlasztót, miknek hogyan kellene állnia. Lehet, hogy nem kap vákuumot a pulldown ? Ezt még nem ellenőriztem. A szerelő nézett valamit ekörül. Meg a működést is jobban kellene érteni.[ Szerkesztve ]
-
dsandor
csendes tag
válasz bringasisti #13210 üzenetére
A pulldownban lévő hajszálrugókra gondolsz ? Azokat nem néztem közelebbről. A csappantyú könnyen mozgatható a mozgatójával, csak a lépcsős tárcsa nem engedi bezáródni.
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz dsandor #13212 üzenetére
Nekem sem működött rendesen. Valahol kb. 3 évvel ezelőtt Mágus leírta, hogy hogy kell beállítani, én akkor bejátszottam, elsőre nem, csak sokadjára sikerült. (Ha hidegen volt alapjárat melegen nem...), de most tökéletes. Ha jól emlékszem: benzin-levegő arány csavar (nálam 3-ra kiteker, előtte 4,5 volt). Majd szivatós alapjárat belő (nálam a könyv szerinti 2200; nagyon gyorsan zár, nem igazán fogyaszt többet), majd melegen az alapjárat. Hidegen elölről. Azt hittem szar a bimetálom, de így jó lett.
-
dsandor
csendes tag
válasz Ysthvaan #13213 üzenetére
Ezekhez a benzin-levegő állítócsavarokhoz nem nyúlnék. Ugyanis a hengerfejtömítés csere előtt tokéletes volt a szívató. A bontás és visszarakás során valami történt, de nem valószínű, hogy ezek az csavarok elállítódtak volna. Annyi változást azonban hozhatott a tömítéscsere, hogy a jobb tömítettség miatt nagyobb lett a vákuum, minden bizonnyal.
[ Szerkesztve ]
-
Pityu86
csendes tag
Üdv Mindenkinek!
A segítségeteket, tanácsotokat szeretném kérni. Nemrégiben elhatároztam, hogy a közeljövőben vásárolok egy 120L típusú autót. A tervem azonban ennél bonyolultabb. A széria motor ki szeretném cserélni.Legtöbb leírásban a favorit blokkot részesítik előnyben. 5fokozatú váltót is szeretnék bele, ezzel esetleg a favorit blokk az utolsó ami kompatibilis?
Olvastam olyan leírást ahol favorit 136 blokkba, fabia főtengely, favorit lendkerékkel lett párositva ( igaz ez egy sportmotor volt)Ha megoldható nagy átalakítás nélkül akkor felícia (hengerenkénti befecskendezős) motorra raknám a 120L váltót (5fokozat) de nem tudom hogy 1-1-ben párosítható lenne-e?
Az egészhez hozzá tartozik hogy kb 90-100 Le-t szeretnék elérni, elsősorban utcán jól használhatót (nem kifejezetten versenypályára). Azt hiszem ezzel nagyon jól autózható lenne. Mindezt magam próbálom meg kivetelezni (temészetesen kisebb-nagyobb segítséggel).
Kérdések:
1. melyik blokk a legkézenfekvőbb (tartóság, kompatibilitás, beépítés nehézsége szempotjából)
2. üzemanyagellátás (karbi vagy befecskedezés)
3. végeredmény hivatalossá tétele ( Melyiket egyszerűb megoldani? Favoritról motor úgy tudom nem problémás de a felíciáról (fabiáról nincs infóm)Esetleg ha lenne valakinek valami hasonló motorról valamiféle dokumentációja leírása azt szívesen átolvasnám természetesen a tapasztalataira is kíváncsi lennék.
A cél egy jól használható (növelt teljesítményű) motor beépítése, papirozása ami aztán elég tartósnak is bizonyul. (nem akarok félévente- évente motort felújítani / cserélni )Segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Pityu86 #13215 üzenetére
Mióta az EU tagja lettünk nem lehet motort csencselni. 5 sebeségges kocsit kell venni mert a 4 hangos váltó rövidebb más a tank stb. Motort teszel bele vizsgán vissza kell cserélni. Mehet bele a felsorolt motor, de azért érteni kell hozzá, mert kell egy kis korrekció.
BENEFON DELTA--------N8
-
Pityu86
csendes tag
válasz bringasisti #13216 üzenetére
úgy tudom 85 utáni 120L-k már fel vannak készítve az 5 fokozatú váltóra (karosszéria)
tankot cserélni kell ezzel tisztában vagyokKorrekció alatt mire gondolsz? motor - váltó között?
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Pityu86 #13217 üzenetére
Skodaklub.com oldalon Gyuszi foglalkozott az átalakítással keresd meg. A motor megy simán, de a légszűrő vízcső és egyéb apróságok már nem. Bár én is a álmodtam róla mert a faros ma is a szívem csücske, de ha csinálod akkor próbálj egy száraz kihajtásos példányt nézni
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Pityu86
csendes tag
válasz bringasisti #13218 üzenetére
tehát összefoglalava a saját dolgom könnyítem meg, ha egy 5gangos váltóval szerelt autót veszek, mert bármelyik motorral kompatibilis (favorit, felicia, ?fabia?) és így nem kell az autón (karosszéria) alakítgatni és egyáltalán beszerezni azt a bizonyos 5sebességes váltót...
természetesen az "apróságokat" is meg kell oldani (hűtéskör és légszűrő, ahogy említetted)
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Pityu86 #13219 üzenetére
Mikor S100 ast nyúztam a hátsó kereszttartó kiszakadt, a vontató kötéllel a sárvédőre felhúztam, a nejem húzta a másik végétvégét az ablakon kerszül úgy mentem haza. Vagyis olyan kaszni kell ami elbírja hogy kicsit más a nyomaték, mert lakatost még senki nem tudott ajánlani
BENEFON DELTA--------N8
-
-
zso136l
csendes tag
Eladó pár dolgom hátha valakit érdekel...
http://hardverapro.hu/apro/skoda_favorit_felicia_megmaradt_alkatreszek
Sajnos a család most favi nélkül maradt...
-
bringasisti
Topikgazda
Most én kérdeznék! Hogy lehet megállapítani hogy a motortartó gumi bak nem Vika ( fika) hanem eredeti vagy márkás megfelelője.
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz bringasisti #13224 üzenetére
Nincs előttem, ezért nem tudom a márkát valami Bumilkov, vagy hasonló van beleírva plusz a régi cikkszám, amíg a vikásba egy pici v jel van, asszem körben, meg valami vonal. Most volt előttem mindkettő, holnap meg tudom írni délután a pontos gyári márkát.
Kérdezek én is; ha hülye voltam és nem jelöltem össze a tartóbakot a kasznival, hogy kell beállítani, hogy hirtelen gázelvételre ne legyen hangja? -
rigo82
csendes tag
Üdv mindenkinek lenne egy kérdésem:adott egy skoda favorit 1.3 93-as kiadásu induláskor 1-ben illetve 2-ben ha rálépek a gázra rendesen akkor valamiféle recsegő hang jön a futómü irányából ezután ha felvette a fordulatot suhogó zakatoló hang jön elő.Ha ovatosan indulok akkor a recsegés elmarad csak a suhogás zakatolás marad.Ha dombnak felfele megyek 1-ben 2-ben tehát meredekebb emelkedőnél akkor a recsegés csúnyán felerősödik illetve néha csattog is valami mintha a kasztihoz ütödne valami?Az első lengéscsillapitók cserélve nem lóg nem kopog semmi a motortartó bakok jók.Valakinek valami ötlete hogy mi lehet ez akkor megköszönném nem akarom a fél autót kicserélni feleslegesen.
-
426os
őstag
válasz rigo82 #13227 üzenetére
Nálunk pedig pontosan ugyanez volt a hibajelenség és a motortartó bak volt a hibás. Az, amelyik a jobb oldali kerékdobnál van fent. Induláskor vagy ahogy írtad hegynek felfelé egyszerűen nekiütődött folyamatosan a kerékdobnak a blokk nyúlványa. Kivételkor látszott, hogy a gumi gyakorlatilag elporladt, széttöredezett benne, de amíg a helyén volt annyira nem látszott és kézzel sem lehetett akkorát mozdítani a motoron, hogy gyanús legyen. Kb 1300Ft-ba fáj, tehát ha régen volt cserélve, akkor én kicserélném a helyedben, hátha az a hibás, ha meg még sem az, akkor sem buktál sokat, max megmarad tartalékba.
Ha volt mostanában cserélve, akkor nem szóltam, bár még mindig lehet az, hogy szar az alkatrész már újkorában is. A szerelő nálunk úgy tesztelte le a bakot míg a helyén volt, hogy pajszerrel kicsit megfeszítette az egészet és szépen látszott, hogy hova ütődik a blokk, a festésen is látszott, csak senki nem gondolta, hogy azt a kopást a blokk okozta..
-
rigo82
csendes tag
Na most feladtátok a leckét este átnézzük aztán jelentkezem
-
gs20
tag
válasz rigo82 #13229 üzenetére
És milyenre cseréltétek? Mert a Vika vízpumpák tipikusan ezt csinálják, túl puha a gumibak. Parasztmódszer: vágtam gumicsíkot a vízpumpa háza, és a kasztnira csavarozott villás motortartóbak közé, probléma megoldva.
Egyébként ellenőrzés: motorháztető felnyit, segítő ember nézi a motortartóbakot hozzáér-e a kasztnihoz (vagy honnan jön a hang), miközben te behúzott kéziféknél engeded fel a kuplungot egyesben (jó nagy gáz mellett).E=MZ²
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Ysthvaan #13235 üzenetére
Műszaki embernek tartom magam, de még mindig ér meglepetés. Számomra érthetetlen!!! A felső a gyári az alsó nem tudom. A gyári jelentősen puhább mint az alsói!!! Viszont ami a lényeg hogy a nyíllal jelölt rész ami a laprugós teherautók levegőben "logó" felső pót rugónak felel meg vastagabb és közelebb van a házhoz, ezért a gyári elasztikusan kezd de utána hamarabb felkeményit és mivel vastagabb jobban tart. Szerszámkészítő az eredeti szakmám, a f@szom bele hogy nem tudnak egy méretet lemásolni.[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13236 üzenetére
A puhább a jobb. Nem törik el, hanem deformálódik, majd visszanyeri alakját.
-
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Mágus2 #13237 üzenetére
Igen természetesen én is így gondolom, de a 3800 pénz azért kiverte a biztosítékot azok után hogy megírtad mibe kerül. Ezért arra gondoltam hogy ha tudnál Budapesthez közeli boltot mondani a Felvidéken ahol esetleg tudnak szoba állni velem megköszönöm és évente 1* egy nagy bevásárlás keretében a várható alkatrész cserét letudnám.
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13239 üzenetére
Én csehországból rendelem, ott van ilyen jó áron. Sajnos még nem szállítanak nálatok.
-
rigo82
csendes tag
Üdv mindenkinek meglett a ludas gumibak az alsó kanálszerü volt az ma rendeltem meg szinte csak gumimaradékok voltak a helyén köszi mindenkinek a segitséget
-
bringasisti
Topikgazda
válasz rigo82 #13242 üzenetére
Amikor szereled be a tengelyen lévő gumit is cseréld azt nem adják hozzá, külön kell perkálni. Mikor kiveszed a régi darabot az olajteknő a hátsó kerék felé elmozdul, ezért az emelőt 45 fokban a földbe kapatva a teknő leeresztő csavarjába akasztva kell a motort helyére " forgatni" hogy a csavart be tudd kézzel csavarni a helyére és csak a végén szabad meghúzni.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #13243 üzenetére
Ehhez minek emelő. Én 1 kézzel megtartom, a másikkal rakom a csavart. Bár vettem már ki favi motort egyedül kézzel, meg is b@sztam a derekam.
-
rigo82
csendes tag
válasz bringasisti #13243 üzenetére
ott a tengelyen is van gumi ?ezzel nem vagyok képben
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #13248 üzenetére
Ahogy leírtam a ház előtt a parkolóban 30 perc kávéval együtt
BENEFON DELTA--------N8
-
#25529296
törölt tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem!
Van egy skoda 105-ösöm, már tíz éve. A motor pár éve át lett szerelve 120-ra, de a 105-ös karbija rajta maradt, mert előtte vettem újonnan. Akkor még nem tudtam, hogy kapok egy 120-as hengersort perselyekkel együtt.
Az átépítés után síkoltattam a szívócsonk minden sík felületét és a karbi alját is.
Pár hónapja megváltozott az indítása és a járása is. Az utóbbi időben menet közben néha berángat. Leginkább hirtelen gázadásra csinálja, de néha egyenletes haladáskor is rángat egyet. Melegen és hidegen is alapjárat csak akkor van, ha az alapjárati levegő csavart nagyon kicsavarom, de 1000-1100-as fordulat fölé akkor sem megy az alapjárat.
Hideg indításnál a félig, vagy teljesen kihúzott szívatónál rángat a motor és csak az alsó egyharmad szívató állásban egyenletes a járása. Szívatóval felpörgetni nem is lehet rángatás mentesen és szívatóval egyébként sem megy 1000-1100 fölé a fordulat. Szívató nélkül sem tudom az alapjáratot 1000-1100 fölé emelni. A végsebességét már rég nem tudja elérni, 90-100-nál nem megy többet.
A szelephézagok jók.
Nem tudom eldönteni, hogy most fals levegőt szív, vagy kevés benzint kap, vagy mi lehet vele. A karbit már kitakarítottam és tömítéseket cseréltem, ettől egy kicsit jobb lett, de a rángatás megmaradt. Szilikonnal letömítettem kívülről az egész karbit a talpával együtt hogy kiszűrjem a fals levegőt. A talpától a tetejéig mindenhol bekentem olaj álló szilikonnal, de nem változott. Aztán a szilikont leszedtem róla. A karburátor fedél közepénél is kiszűrtem a fals levegőt, szerintem az is rendben. Olyan fedéltömítést raktam be, ami 3 mm vastag, de össze lehet nyomni 1mm-re. Ahol összehúztam a katbit csavarokkal, ott fullra tömít, ahol kicsit nagyobb a hézag, ott meg a tömítés kitölti a hézagot és tömít. Sajna ettől sem változott. Már próbálkoztam átfúvókázással és gyújtásállítással, de a lényeg megmaradt. Egyenletes haladásnál néha rángat, nem gyorsul megfelelően és hirtelen gázadásra rendesen berángat.
Érdekes hogy a fogyasztása nem nagyon változott, de a teljesítménye lecsökkent. Régen olyan volt, mint egy rakéta, most meg egy vén trotty. Egyébként 35 éves a kicsike!
Segítsetek!
Üdv, Astrojoe
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Router gondok
- Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
- Politika
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Asztalos klub
- creation: Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- Rendszergazda topic
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!