Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz priti #17 üzenetére

    Egyelőre a fejlesztők oldaláról ez nem látszik. Részletezem az aktuális ökoszisztémát, amit pár hónap alatt sikerült kiépíteni:
    OpenCL: ArcSoft TotalMedia Theatre, Corel WinDVD, ArcSoft ShowBiz, Corel Digital Studio, Cyberlink PowerDirector, vReveal MotionDSP, a Sony Vegas Movie Studio HD, ArcSoft MediaConverter, Viewdle Uploader, ArcSoft Webcam Companion
    DirectCompute (5.0): Windows 7 drag&drop transcodere, Cyberlink MediaEspresso, Cyberlink PowerDVD, Cyberlink MediaShow.
    Az OpenCL-es progik mind heterogén módon kezelik a Llano. Természetesen a legújabb verzió kell, mert a régebbi nem ismeri az APU-t.
    Profiknak GPGPU holmi OpenCL-re: Rovi MainConcept, Sony Vegas Pro, ArcSoft Panorama Maker Pro, Corel VideoStudio Pro, eyeon Fusion
    Cégeknek a prezentációra ott a ViVU, szintén heterogén módon programozott OpenCL-es alkalmazások.
    AMD APP-re (korábbi ATI Stream) épülő GPGPU programok: A"s VideoConverter, ATI Transcode Converter, ATI XCoder, Roxio Creator, Roxio MyDVD, Adobe Premiere Pro CS4, Microsoft Expression Encoder 3, ElcomSoft Password Recovery, Elcomsoft Wireless Security Auditor, RAR GPU Password Recovery, PhotoShop CS4, Accent ZIP Password Recovery (ebből van OpenCL verzió is), Elcomsoft iPhone Password Breaker, DenoiseMyImage Professional, Pyrit (van OpenCL verzió), HDR Expose (van OpenCL verzió), Accent OFFICE Password Recovery 5, Dolphin: Nintendo Wii/GC Emulator (OpenCL-re), ImageMagick (OpenCL-es), Phaseone Capture One 6.0 (OpenCL), Xilisoft Video Converter, ImTOO Video Converter, 4media Video Converter, AVCWare iPhone Video Converter, AVCWare iPod Movie Converter
    Játékból van CTM felületen kezelt Shogun 2, ami az AI számítását átrakja a Fusion IGP-jére. DirectCompute-alapú fizikai számítás a DiRT 3-ban.
    A szoftveres oldal tehát nagyon rákapott az egész heterogén és GPGPU programozásra. A Microsoft is készíti a C++ AMP felületet, mert a piac erre megy, és ebből nem lehet kimaradni. Az OpenCL-C++ AMP harc most olyan, mint régen az OpenGL-DirectX harc volt. Persze a C++ AMP késésében van, így minden rendszerre meg lesz nyitva, de nem nehéz ezt pár év múlva korrigálni. Megszoktuk már, hogy az MS hogyan játszik.
    Ráadásul az AMD egy versenyt is hirdette a fejlesztőknek, hogy írjanak OpenCL-es programokat. Több százan jelentkeztek, majd ősszel lesznek az első bemutatók, és díjazások (50000 dollár az összdíjazás, és két kategóriát vizsgálnak: innováció/sebesség), bár itt sokat arra kérik az AMD-t, hogy hosszabbítsa meg a verseny idejét, még nem tudni, hogy mi lesz a döntés.

    Évek óta érezhető a mobilizálás, és a miniatürizálás trendje. Az integrálás visszaesése pedig már csak abból kifolyólag sem várható, hogy az Intel új alaplapi (thin Mini-ITX) és mobil (ultrabook) szabványai megakadályozzák a dGPU beépítését.

    Az NV-nek nincs más választása mint a Win8-ra való építkezés, ez az egyetlen esélyük, hogy újra részesei lehessenek a PC-s platformok zsíros piacának. Az Intelnek túl nagy a hatalma a piacon, és ha ők azt mondják, hogy nem kell dGPU, akkor az sajnos az úgy is lesz. Nem véletlenül tervezik úgy az új szabványokat, hogy fizikai képtelenség legyen beépíteni egy dGPU-t. Ráadásul az AIO szabványosítási bizottságából az AMD az egyetlen aki ez ellen van. A nem kevés számú OEM-gyártó helyesli az Intel lépését. Bár még nincs kihirdetve a végleges speckó, de az AMD az Intel-HP-Acer-Dell-stb. akarata ellen nagyon kevés. Ez nekik üzlet, nekünk meg szopás, de általában megszokott, hogy a felhasználók húzzák a rövidebbet. Az NVIDIA pontosan ezért tervez saját processzort, mert látják, hogy a VGA-piac visszaesése megállíthatatlan, pár hónapig az árazás minimalizálásával lehet csökkenteni a visszaesés jellegét, de ez hosszútávon nem üzlet, már csak a profit miatt sem. Mint írtam, az integrálásra integrálással lehet csak válaszolni.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák