Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz s:zozo #54 üzenetére

    A motion sicknest ugyebár az okozza, hogy az agyad felé a gyorsuló mozgásról a megszokottól eltérő ingereket közvetít a szemed és az egyensúly szerveid. Ezt az agy mérgezési tünetként fogja fel és megpróbálja kiüríteni a gyomortartalmat, hogy megszabaduljon a "méreg" maradékától.
    Azaz bármilyen látvány okozhat motion sicknesst, amire az agyad nincs trenírozva, akár a képfrissítési frekvencia változása is, mert a kulcsszó itt a "megszokottól eltérő". Hogy kinek mi a megszokott, az meg ugyebár egyén és kondíció függő.

    Az minden esetre valószínű, hogy általában a mozgásérzet folyamatosságának mértéke kihatással van a motion sicknes mértékére. Persze nem automatikusan, hogy a fele akkora fps midnig dupla motion sicknest okoz, hanem csak mint egyik paramétere a szituációnak.
    Alacsony fps mellett hamarabb okoznak émelygést az intenzív gyorsuló mozgások, mert a hirtelen fejfordításokkor az alacsony fps miatt széteső mozgásérzet hozzáadódik a többi negatív hatáshoz.

    Abban egyetértek ugyanakkor, hogy a képfrissítés messze nem a legkritikusabb faktor a rosszullét kialakulásában, azaz aki elhánnya magát egy intenzív VR játéktól, az 120Hz-en is elhányja magát, aki meg lazán kibírja, annak 60Hz-en sem fog különösebben gondot okozni. Az fps inkább a határon számít, amikor nagyjából hozzá bírnál szokni csak alacsony fps mellett már túl sok.

    Szvsz a Rift S esetében az a 10Hz-nyi eltérés az esetek 99%-ában az elhanyagolható kategóriába tartozik, de majd hosszabb távon úgyis kiderül.

Új hozzászólás Aktív témák