- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- OLED TV topic
- HDD probléma (nem adatmentés)
- SSD kibeszélő
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz flashpointer #20 üzenetére
A Rift CV1 utolsó ára $350 volt, azaz a Rift S elméletileg $50-el drágább.
Ha viszont hozzávesszük, hogy a CV1-nél a 360 fokos roomscale-hez kellett még legalább +1 szenzor (69EUR), a legtöbb gépbe egy inateck pci-usb3 kártya (25EUR) meg a szenzorokhoz min. 5 méter usb3 hosszabbító kábel, akkor a CV1 teljes rendszer ára $450-$500 körülre jött ki, azaz a Rift S valójában olcsóbb, mint a CV1 akciósan volt. -
#54625216
törölt tag
Annyiért adják, amennyiért megveszik.
Kezdetben a jobb roomscale miatt az iparban és a fejlesztőknél a Vive jobban elterjedt, mint a Rift, így kialakult egy profi felhasználói bázis a Vive körül. A Vive Pro azoknak upgrade, akik első sorban nem szórakozásra használják a VR-t a céges felhasználókat pedig nem veri földhöz az 1K körüli ár. -
#54625216
törölt tag
Fejlesztés alatt nem csak a kódolást, hanem általában a tartalomfejlesztést kell érteni, azaz pályadesign, modellezés, stb. Ezeken mindig az elérhető legjobb minőségben dolgoznak és a végén "butítják le" a célplatform szintjére.
Persze ha az oculus lesz a fő cél platform (szvsz már most is az), akkor a fejlesztők nyilván beruháznak oculusra is, de attól még a munka nagyobb részét nem feltétlenül azon végzik.
Amúgy a Rift S megjelenésének egyik fő oka pont az, hogy hiába mozdult el az Oculus a mobil VR felé, attól még fenn kell tartaniuk a PC-s vonalat is, hogy fejlesztőeszközökben ne szoruljanak rá a konkurens megoldásokra. (Az Apple is első sorban azért tartja fenn a Mac vonalat, hogy a konkurencia ne tudja kihúzni az iOS fejlesztés alól a talajt.) -
#54625216
törölt tag
A motion sicknest ugyebár az okozza, hogy az agyad felé a gyorsuló mozgásról a megszokottól eltérő ingereket közvetít a szemed és az egyensúly szerveid. Ezt az agy mérgezési tünetként fogja fel és megpróbálja kiüríteni a gyomortartalmat, hogy megszabaduljon a "méreg" maradékától.
Azaz bármilyen látvány okozhat motion sicknesst, amire az agyad nincs trenírozva, akár a képfrissítési frekvencia változása is, mert a kulcsszó itt a "megszokottól eltérő". Hogy kinek mi a megszokott, az meg ugyebár egyén és kondíció függő.Az minden esetre valószínű, hogy általában a mozgásérzet folyamatosságának mértéke kihatással van a motion sicknes mértékére. Persze nem automatikusan, hogy a fele akkora fps midnig dupla motion sicknest okoz, hanem csak mint egyik paramétere a szituációnak.
Alacsony fps mellett hamarabb okoznak émelygést az intenzív gyorsuló mozgások, mert a hirtelen fejfordításokkor az alacsony fps miatt széteső mozgásérzet hozzáadódik a többi negatív hatáshoz.Abban egyetértek ugyanakkor, hogy a képfrissítés messze nem a legkritikusabb faktor a rosszullét kialakulásában, azaz aki elhánnya magát egy intenzív VR játéktól, az 120Hz-en is elhányja magát, aki meg lazán kibírja, annak 60Hz-en sem fog különösebben gondot okozni. Az fps inkább a határon számít, amikor nagyjából hozzá bírnál szokni csak alacsony fps mellett már túl sok.
Szvsz a Rift S esetében az a 10Hz-nyi eltérés az esetek 99%-ában az elhanyagolható kategóriába tartozik, de majd hosszabb távon úgyis kiderül.
-
#54625216
törölt tag
Ez nem feltétlenül hülyeség. Ha pl. rosszul áll a fejeden a hmd, mondjuk túl szorosra húzod a szíját, vagy nem fekszik fel normálisan az arcodra, az sokaknál okoz fejfájást, szédülést.
Ez nem a klasszikus motion sickness, de legalább annyira zavaró. Kb. olyan érzés, mint amikor rossz szemüveget hordasz (mondjuk valaki másét) és egy idő után megfájdul tőle a fejed. -
#54625216
törölt tag
A hardcore VR userek, akik berizikózták a Pimax-ot, el vannak ájulva az extra felbontástól és a nagy fov-tól, bár cserébe le kell vinniük az fps-t 45-re (duplázva) de azt mondják így is simán megéri.
Ezen kívül van CV1-em és Go-m is, a Rift ugye 90Hz a Go meg 60Hz (vagy 72Hz) és mindkét esetben tökéletesen élvezhető a VR nem csak nekem, de bárkinek, akinek mutogatom.
Ehhez képest 10Hz-et visszavenni a képfrissítésből nekem nem tűnik akkora tragédiának, főleg hogy így a magasabb felbontás mellett sem kell növelni a minimum hardver követelményeket.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Filmvilág
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Trollok komolyan
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD