2019. augusztus 18., vasárnap

Hozzászólások

(#1) TTomax


TTomax
(nagyúr)

Amíg a gpu-k a pci-e buszhoz vannak kötve addig ez a megoldás is igen messze áll attól "hogy egy gpu"-ként viselkedjen... nagyon sok buktató van ebben az elgondolásban,nem hiszem hogy ez gyakorlatilag valaha is megvalósítható lenne...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#2) Menthirist


Menthirist
(veterán)

hát a sávonként 500 vagy 1000 mega ugye konstans 8-16 giga per sec-es sávszélt biztosít, ha sikerül kitalálni hozzá valami okos szinkronizációs megoldást, a kellő adatstrultúra és méret mellett, illetve ha van amit duplán használ (amit nem igazán lehet elég gyorsan módosítani máshogy), mást meg szimplán... szóval mivel kontroll van a hardver felett, akár még működhet is, amit kitalálnak. Meg ez még csak kutatás, de szerintem nem vágnának bele, ha totál semmi esélyét nem látnák az elképzelésnek.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#3) Meteorhead válasza TTomax (#1) üzenetére


Meteorhead
(aktív tag)

Simán megvalósítható. Most is működnek az AFR rendszerek, amik gyakorlatilag tükrözik a memóriát a két GPU között. Bármelyikük ír a videomemóriába, az rögtön látszik a túloldalon. A PCI-E busz azért van annyira gyors, hogy az AMD már inkább azt használja a régi CrossFire Interconnect helyett.

Meg lehet ezt jól csinálni, csak megfelelően kell megírni a motort. Valószínűleg lesz valami színtér koordinátákban elvégzett particionálás, ami alapján a képernyő jobb alsó sarkát az IGP fogja rajzolni, és egy pici textúra formájában átadja a fő GPU-nak, aki pedig a maradék részt rajzolja és összerakja a kollázst. (Ez persze egy végtelenül butított verzió, de szemléltetésnek talán jó.)

Szóval nem lehetetlen, de a motornak tudnia kell ügyesen trükközni. Bufferelt másolás PCI-E buszon is gyors tud lenni, ha nem kell nagy adatokat másolgatni.

(#4) Dr.Momo válasza TTomax (#1) üzenetére


Dr.Momo
(tag)

Annó a streaming gamekről is azt mondták, hogy megvalósíthatatlan a túl nagy latency miatt, aztán most mégis vannak ilyen szolgáltatások. Szerintem életképes lehet a koncepció, a kérdés az, hogy milyen hardver kell hozzá és mennyit kell rá várni...

(#5) FoxiestFox


FoxiestFox
(nagyúr)

Ez egy tök jó lépés, ha normális játékot már nem sikerül csinálni, legalább technológiában léphetnek.

http://www.flickr.com/photos/sansphoto/ - https://www.instagram.com/alxreedxx/

(#6) Tulkas


Tulkas
(tag)

Hmm, de ez még mindig csak egy játékmotor..
OS driver szinten mikor lesz olyan megoldás hogy pl.: az én i5 4430-am "gpu"-ja valamilyen szinten összedolgozzon a 7790-esével? INTEL<->AMD
Gondolom sosem.. :((
Pedig biztos hogy bizonyos részfeladatoknál a gyorsabb memóriaeléréssel segíteni tudna.
Nem :F

"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."

(#7) Duck663


Duck663
(aktív tag)

Kérdésem, miért nem volt jó a scissor vagy az sakktáblás felosztás? Minek kellett erőltetni az AFR-t? Korábban, még az ATI-k támogatták mindegyiket. A képet fel lehet osztani 2, 3, 4, stb részekre is. És nincs probléma. Egy időben dolgozhatnak a GPU-k.

NAVIgre, ez már valami! :) Igen, Win7-et használok, hogy ez büntetés lenne? Nem nagyobb, mint a Win10 önmagában.

(#8) Meteorhead válasza Duck663 (#7) üzenetére


Meteorhead
(aktív tag)

Azt tippelem, hogy mert régen annyival nagyobb volt a pixel shader terhelése a vertex shaderhez képest, hogy teljesen jó volt ez a megoldás. Kevés volt a vertex, és megérte mindegyik GPU-n transzformálni az egész színteret, mert az úgyis "elhanyagolható" volt a pixel shaderek terheléséhez képest.

Ma minden létező munkát igyekeznek a vertex shaderben elintézni, mert sokkal több pixel van, mint vertex. Tehát a régi 10-90% terhelést igyekeznek a vertex shaderek irányába tolni, és mondjuk 40-60% lehet. Scissors teszt most is működne, de erőforrást pazarolna, mert a leképezési munka 40%-át kétszer kell megfizetned, amivel a második kártya erőforrásának a 40%-át rögtön kidobtad a kukába.

Ha újra elkezdenék jobban terhelni a pixel shadert, hogy jobb legyen a multi-GPU kihasználása ennél a felosztásnál, akkor az összmunka amit el kellene végezni megsokszorozódna, egyszerűen azért, mert vertexből van 200-400k, pixelből pedig 2M (FullHD mellett).

Szóval a hagyományos mosópor már sajnos nem működik. :(

(#9) Meteorhead válasza Tulkas (#6) üzenetére


Meteorhead
(aktív tag)

Jól gondolod. Valószínűleg soha.

Ha a DirectX 12 kitalál valamit egy egységes virtuális memória formátumra, amin keresztül direktbe címezhetik egymás memóriáját az eszközök, akkor van ilyenre esély. Ez leghamarabb a D3D_FEATURE_LEVEL_12 bevezetésével jöhet el, ha egyáltalán céljuk egy ilyen formátum kidolgozása. Valami hasonló kell hozzá, mint ami az AMD-s cl_bus_addressable_store OpenCL kiterjesztés alatt érhető el. PCI-E címet és pointer értéket használva lehet memóriába írni a CPU közbeugatása nélkül. Egy ilyen közös interface-re lehetne felépíteni amit te mondasz.

Nem véletlen szajkózom mindenhol, hogy egyszerűen nem értem miért nincs több teljesen AMD alapú gamer noti, mert kezd egyre inkább tény lenni, hogy platformosodni a PC-s piac. Ha egy gyártótól van minden részegységed, akkor több mindent tudsz kihozni a vasból, mintha elkezded keverni.

(#10) FoxiestFox válasza Meteorhead (#9) üzenetére


FoxiestFox
(nagyúr)

A zöld lobbi miatt nincs, azt gyanítom. Én is csodálkoztam már ezen.

http://www.flickr.com/photos/sansphoto/ - https://www.instagram.com/alxreedxx/

(#11) Tulkas


Tulkas
(tag)

És mióta lehet ilyen magas szintű rendszer-erőforrás hozzáférése/kezelése egy játékmotornak? :U
Vagy erre ez a mondat a válasz?
"..az aktuálisan elterjedt szabványos API-kon viszont nem fog működni, mert a rendszer nem biztosítja a megfelelő kontrollt a hardverek vezérlése szempontjából. .."
Gyakorlatilag egy még végleges verzióval nem rendelkező API-hoz "fejlesztenek"?

"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."

(#12) Abu85 válasza Tulkas (#11) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Ezt a Mantle API-hoz fejlesztik, majd portolják a DX12-höz, mert az is tartalmaz majd jó QoS-t multi-GPU-hoz. Az OpenGL-ben is lesz majd erre szabványos kiterjesztés, de gyártóspecifikus már eleve van.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#13) afterwhite09 válasza FoxiestFox (#5) üzenetére


afterwhite09
(tag)

Winning: Comment of the year award! :C

Egyébként tudnak jó játékokat csinálni, de azokat persze mellőzik a PC-s platformról, helyette mennek az őrületesen nagy pénzek a fejlesztőknek, hogy nehogy véletlen is elkészítsenek egy Beyond Two Souls vagy egy Uncharted PC-re is, csak hogy konzol exkluzívak maradhassanak.

Tökre hányinger, hogy jelentik be a húdemegaszuper technológiákat, de alig adnak ki valami értelmes játékot, ami leköti az ember 2 óránál több időre : D

[ Szerkesztve ]

People had more, than they needed...

(#14) For357y válasza afterwhite09 (#13) üzenetére


For357y
(aktív tag)

De ha nem a grafikán fejlesztenének, ki venné meg a 4 GB DDR3-mal szerelt VGA-kat?! ;]

"Az idővel egy úton rohan az élet, De az utat a célig mi építjük meg."

(#15) Tulkas válasza Abu85 (#12) üzenetére


Tulkas
(tag)

:R
Akkor eléggé széles körben talál majd gazdára a motor a játékfejlesztőknél.

"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."

(#16) afterwhite09 válasza For357y (#14) üzenetére


afterwhite09
(tag)

Na erre tökéletes ellenpélda, hogy csináltak, egy hú, de iszonyatosan profi és új elgondolású játékot, nevezzük nevén Titanfall-t és 'oan-naon' sok pléjert rabul ejtett, hogy milyen csili-vili és új játékmenetet képvisel. Na aztán jött a hidegzuhany (hát ez tökre olyan, mint a Cod, csak bele lehet ülni böhöm robotokba, amiket 2 katona a titánpusztitó secondary weaponnel instant megöl, ja és egy felpöckölt source motor hajtja és a textúrák annyira sz*rok, hogy egy 512megás hd3850 is elég lenne hozzá, de kell ide a gétéix 870xhdultra 6Gb Black Titan VGA, na de majd jön itten a wács dogz meg a "ZÚJ" GTA, talán még van remény a Pécés társadalom számára is, mert félévente jön ki valami játék ami egy haszállal jobban átlépi az ingerküszöbét az embereknek, mint a robot unicorn attack.

[ Szerkesztve ]

People had more, than they needed...

(#17) Kopi31415


Kopi31415
(félisten)

Valahogy a késleltetés taglalásánál a fizika alapján hazugság kifejezés jutott eszembe.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec ----- Converting Data | Status: 425% completed | Estimated time remaining: 1193hr46sec

(#18) lotTóni


lotTóni
(tag)

Na erre kíváncsi leszek.A jelenlegi állás szerint egy katasztrófával ér fel a CF BF4 alatt.Mintha nem is lenne második gpu-m.(végignyálaztam az összes beállítást,drivert,stb) Más játék alatt nincs gond,tehát...Szóval had jöjjön az innováció ;)

....two beer or not to be....

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.