Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sdd2

    veterán

    válasz 8th #32 üzenetére

    90-110 km/h ügyelve a váltásra, motorféket használva tempomat nélkül.

    Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

  • Rusi

    senior tag

    válasz 8th #37 üzenetére

    Nem muszáj elhinni, de én is igazolom a valódiságát, mivel én voltam az egyik a 4 személyből, aki benne utazott (és vezettem is az autót, bár nem a lengyel út során). Ráadásul a kanyargós-emelkedős útviszonyok miatt a hatodik sebesség szinte alig volt használva, mert annak a hosszú áttételezése nem ilyen körülmények közé való. A klímát keveset használtuk, inkább fűtöttünk, mivel elég hűvös volt.

    Amúgy a turbó levegőt tol a motorba, nem pedig üzemanyagot, szóval nem értem, miért lenne ettől automatikusan nagy a fogyasztás is, ha mondjuk 2000-nél már elváltok (mivel épp az a lényeg, hogy nem kell 4-5-6 ezerig kiforgatni, mint egy szívómotort, hogy toljon a nyomaték).

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • sdd2

    veterán

    válasz 8th #40 üzenetére

    Kezd nagyon idegesíteni hogy hazugnak nevez ittnem tudom már hány ember a fórumon, aki nem hiszi el olvassa el máshol is a tesztet illetve jelentkezzen nyugodtan, visszakérem az autót és nagyon szívesen elviszem egy útra majd utána beállok a kútra és számolgathat. De mégegyszer senki ne hazuttoljon meg mert nem valótlan adatot írtam hanem tényt!

    Ha valakit nagyon érdekel Agip benzinkúton 95 ös benzinnel tankoltam tele az út elött, majd kinn a Lengyeleknél szintén 95 ös benzinnel tankoltam tele Lukoil kúton, majd itthon ugyan azon az Agip kúton tankoltam tele mint ahol legelőször. Ja és az Agip kúton Szlovák benzin volt akkor (ott dolgozom tehát még az adalékot is én öntöttem az üzemanyagba és én is vettem át az üzemanyagot a tanker autóstól). Szóval aki ezek után sem hiszi el nyugodtan jelentkezzen megmutatom hogy nem hazudok.

    A turbóról pedig annyit hogy egy turbódízel autót miért turbótartományban kell használni? Azért hogy ne erölködjön az autó és ne egyen több gázolajat. Kvázi miért nem kell pörgetni a turbó benzines autót? Azért mert a kellő erő alacsony fordulatnál megvan, kisebb fordulaton kevesebb üzemanyagot kap illetve könnyebben mozgatja meg a mondjuk 1200kg os kasznit mint egy szívóbenzines motor aminek jóesetben 4000es percenkénti főtengelyfordulatnál van meg a csúcsnyomaték, míg a turbósnál ennek a fele mondjuk átlagban.

    Jó térerőt mindenkinek. iPhone 15

  • Zsolto

    őstag

    válasz 8th #67 üzenetére

    Én az M9R kódjelű 2.0 DCi-ről beszéltem, nem az 1.5 DCi-ről, aminek azon kívül, hogy a Renault-okban ezt is DCi-nek hívják, semmi köze az 1.5 DCi-hez.

    Ez vagyok én: https://sites.google.com/view/zsoltkaldos/home

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz 8th #158 üzenetére

    Hogy jött ki a matek? :)

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz 8th #164 üzenetére

    Én nem veszek dízelt, az biztos :) Újból főleg....

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • Graphics

    Jómunkásember

    válasz 8th #166 üzenetére

    De mondom ezt úgy, hogy dízel párti vagyok ,de az biztos, hogy nem tartanám fenn...

    Valami faék benzinmotort, de csak szívót, és kész :) Újból tuti

    EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz 8th #164 üzenetére

    Ez mind szép és jó de mennyivel is drágább indulásnál egy dízel? És ha 50-70%-ban városban használod napi 2*10km-re mennyire is fog gyorsan tönkremenni?
    Gazdaságilag évi 20 000km alatt normál magyar felhasználás mellett (min 50% város) nem éri meg. Eltömődik a részecskeszűrő, gyakori lesz a motor kiégetés ciklus (nagyobb fogyasztás), hideg üzem (nagyobb fogyasztás és gyors amortizáció), nagyobb bekerülési költség, nagyobb értékvesztés és drága szerviz legvégén pedig rossz magyar dízel (igen sajnos itthon nem a minőségről híres vagy vedd meg a drágább dízel üzemanyagot ami 30-40ft-al drágább).
    Lehet számolgatni. De nem éri meg újonnan. Használtan meg azért nem éri meg mert jóval nagyobb lutri (ki tudja ki gyilkolta előtted a turbót, kettős tömegűt stb...) nem véletlen ugyanolyan árban megy a dízel használtan mint a hasonló benzines pedig új árnál akár 1.5 millával is drágább, de átlagosan 10%-al.

    Amint látod lehet mindenkinek érvet, ellenérvet felhozni, nem dízel vagy benzin a világ (fekete - fehér :DD ) van akinek az egyik éri meg van akinek a másik. Átlagos Gipsz Jakab János magyarnak nem a dízel éri meg. (Persze vannak kivételek de nagy átlagban)

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

  • Stanlee

    őstag

    válasz 8th #164 üzenetére

    En igaz mas gyarto gepeit neztem, az uj motorgeneraciok eseten ugyanakkora teljesitmenyu motoroknal a benzines es diesel kozott van kb. 500 e HUF differencia vasarlaskor. Igazabol lenyegtelen az uj motoroknal, hogy a turbot, kettostomegut a dieselen vagy a benzinesen csereli az ember, mert elobb vagy utobb ugyis kell (van egy-ket gyarto, akinel pl. kettostomegu nincs, de azt is nagyitovalkell keresni). A javitasi es szervizkoltsegek kozott nagy kulonbseg nincs, es akkor jon kepbe a fogyasztas es az uzemanyag ar kulonbsege, meg olyan elhanyagolhato dolgok mint vezetesi elmenybeli kulonbseg. Meg a kezdeti magasabb vasarlasi ar eseten is a vegen megerte a diesel.

    Persze akkor erte meg csak igazan, ha a motorfelujitas koltsegei nem az elso vasarlonal csapodnak le :-)

    Ha ma kellene uj autot vennem, biztos diesel-t vennek. De ha hasznaltat kell vennem, akkor is. (Ma mar nem 2005-ot irunk, amikor mondjuk a VW 1,6-os MPI benzinese es az 1,9-es PDTDI kozotti turbocsere van/nincs opciok kozul lehet valasztani a gepjarmufenntartaskor - nagyon szerettem azt az 1,6-os motort, 2 Octaviat hasznaltam el, kozel 230 e km-t tettem belejuk.)

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • ak76

    senior tag

    válasz 8th #231 üzenetére

    Hanem mit?
    Szubjektíve lehet jobb kocsit venni,objektíve nem,ez a helyzet,4.2M-ért kaphatsz akár 2006-os S Klasse-t is,háromfeles vényóccal,tizenkétliteres átlaggal,meg olyan szervizszámlákkal amiből a Vitarát 10 évig üzemeltetem,ennyiért van Bangle féle ötös,visszatekerve is 170-180K kilométerekkel,levedlett céges hetes Passat,Mondeo,kettőstömegűs-DPF-es-magasnyomású szivattyús CRDI-s HDI-s JTD-s PDTDI-s szopórollerek,legyen hozzá kényelmesen egy miller a számládon,mert ha gebasz van akkor viszi a családi büdzsét,meg az aprót.
    Végigzongoráztam én a haverokkal ugyanezeket a köröket,nehogymár' egy szuzukit' bazmeg' négymillióért,aha,akkor mit,használtat,prémiumot,mer' meg kell jelenni,meg mert az jó...oké,és ha bebaszik az okosság akkor honnan szedek elő 3-4-5 százezreket,vagy akár egy milliót hogy gyorsban kijavítsák a vasat,mert kell oviba vinni a kölköt,meg bevásárolni,meg a napi mindennapokba?
    A magyar használt autó piac,egy közepesen lepusztult dögkút,és egy koncentrációs tábor hibridje,olyan arcokkal,és olyan vasakkal,hogy 2-2.5 millió alatt inkább választanám a három golyós orosz rulettet,és az a durva,hogy efelett az összeg felett is könnyedén beleszaladhatsz olyan pofonokba,hogy a fal adja a másikat,ezekhez képest egy új kocsi,legyen az szinte BÁRMI,megváltás.

    [ Szerkesztve ]

  • ak76

    senior tag

    válasz 8th #237 üzenetére

    Ez nem az első fingás joga,hanem szimpla ésszerűség,hogy ha ezzel 5,tehát ÖT évig bármilyen gondom van,akkor betolom a Géróhoz,íme,lehet javítani,és lőn.
    Nem férsz el?
    Én 187 centi vagyok,110kilóval,magam mögé be tudok ülni,nyilván nem egy superb,de a két kölök a gyerekülésben vígan elfér,elől az asszony,hátul a csomagok,ennyi.
    A DSG-s CR TDI-s nagy vas meg 5 éven belül,nyolc évesen,garantáltan kétszázezer felett,egy vagyont fog kérni,amikor a DSG-ben a lamella sorokat,a vezérlő tömböket csináltatod párszázezrekért,vagy a fentebb említett nagynyomású szivattyút,DPF-et,meg a többi szarságot,nem véletlenül mennek ezek piacra amikor három évesen már alulról nyaldossák a két kilót,vagy a hármat,idehaza persze okosítva 130 ezerre,mert a jobbágy hinni akar,hiába ugatják minden létező fórumon,hogy ilyen nincs,ez mese habbal,hogy egy 8M+ nagy vasat majd 20 ezer km-es sétakocsikázásra vesz a cég,Haseknek,vagy a Passatot Hansnak,a birka magyar simán benyeli a csilingelő nepper kamudumát nyugdíjas-orvos-atomfizikus csak nyáron használt bullshittel,ésatöbbivel.
    Nem kétlem hogy a superb/passat/mondeo,vagy szinte bármi,ami annak idején 2-3-5 éve 10M körül volt,használtan is százszor jobb autó mint egy új Vitara 4M-ért,de egy vasat nem megvenni mutatvány,hanem fenntartani,azt hiszem Winkler sütötte el ezt a szöveget,és milyen igaz: "Aki használt autót vásárol,az nem autót vesz,hanem állapotot."

    integrale

    Ahogy mondod.
    Ezért vettem szívó benzinest.

    [ Szerkesztve ]

  • bajnokpityu

    félisten

    válasz 8th #240 üzenetére

    mostanában minimális. 4millás autó 2-3 évesen 3.2 3.5környékét fogja érni. hülye a piac.
    kötelező szervizek nagyjából 15rugó per év a szivo 1.6 esetén.

    eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO

  • apaszka

    veterán

    válasz 8th #240 üzenetére

    Van az tény.

    Én is így gondolkodtam több mint 10 évvel ezelőtt!

    Sok autóm volt ,és mind használt. Volt jobb,és pénzzabáló is!

    Aztán csak megvettem az első zsír autómat! Szerettem,de 1,5 éves korában olyan ajánlatot kaptam mit nem hagyhattam ki!
    500000 rel többért beszámoltattam egy nagyobb,és persze új autóba! SX4 be!

    Ez karácsonykor volt 8 éves!
    Még az eredeti izzók vannak benne!
    Olaj,és szűrőkön kívül első fékbetéteket kapott! Na meg gondoskodást!

    A főnököm inkább 4-5 éves autót vesz! Ő is a te véleményedet osztja.
    A mostani Jetta előtt egy Mondeója volt. Mondta ez kell neki nagy diesel. Nála volt a fiatal autója 3 évig mi alatt az árárt ráköltötte még egyszer. Elege lett,és eladta bukással,és megvette nemrég a Jettát!
    Mit mondjak.
    Őt kellene hallgatni . Szóval az ok ,hogy felkelett gumizni,és aksit cserélni,de vannak kisebb gondjai.

    A múlt héten kért meg,hogy a fórumomon levő tapasztalatokat mondjam már el becsülettel,mert lehet vesz egy Vitarát. Igaz kicsi a csomagtartója . Mondom neki vegyél Grand Vitarát, neked az jobb lenne!
    De a feleségének,és neki is tetszik a kék ,fekete tetővel. ........

    Szóval azt el kell ismerni,hogy a Suzuki legendásan olcsón fenntartható autó! Persze van jobb is,és szebb főleg! De nekem ,csorró multi rabszolgának fenntartható alternatíva!
    Jövőre lehet,hogy én is átülök egy Vitarába,ami engem tuti kiszolgál míg élek!
    Most 51 vagyok . :R
    Ez majd 10 évesen is úgy néz ki mint egy új! Évi 12000 km körül rakok bele . 10000 ként olajcsere,de inkább előbb szoktam lecserélni.

    https://hardverapro.hu/apro/hp_14-am100nh_laptopom_billentyuzetet_szeretnem_ja/hsz_1-200.html

  • Tanisz

    senior tag

    válasz 8th #237 üzenetére

    Hát a helyedben inkább valami szívó benzines japánt néznék :) Pl Toyota Avensis 1.8, 2.0, 2.4 , vagy dízelt, ha ahhoz ragaszkodsz, esetleg egy szürkeimportos Camryt. Vagy egy Honda Accordot 2.4 benzin, vagy 2.2-es dizelt.
    Egy baj van csak, hogy alig van a piacon, amik meg vannak azokat is jól ki kell szűrni, deszerintem megéri a fáradtságot és az utánajárást.
    Igaz lehet 4 milla alatt nem úszod meg :D

    Saját tapasztalatból beszélek, anno 4 évesen vettem egy Avensist 1.8 vvti sedant, 8 évig használtam és olajon, szűrőkön és kopóalkatrészeken kívül nem kért mást :) Egyedül azért adtam el, mert kombi kell, vagy valami baromi nagy SUV a bővülő család miatt. Pedig a csomagtartója nagy, 520 liter, de babakocsi, kutyadoboz egyszerre már nem fér be a sedan mivolta miatt.

    Sőt akár Suzuki Grand Vitarát is vehetnél, benzinesben,ha el3g a csomagtartója.

    A fogyasztás meg olyan dolog, hogyha nincs pénzed üzemanyagra, ne nézzen az ember drága és nagy autót.

    Bárki, akármit mond, egy 2 literes 180 lovas dízel se fogyaszt sokkal kevesebbet (max 2) , mint egy hasonló benzines.

    Ha nyomja neki az ember akkor zabál az is, ha meg kultúráltan vezet, akkor mind a kettő gazdaságos a teljesítménye függvényében.

    [ Szerkesztve ]

    http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

  • Stanlee

    őstag

    válasz 8th #237 üzenetére

    Annyiert 250-300 e km-t futott superb-et kapsz. Altalaban ceges auto, nalunk a nemet kollegak nem igazan kimeltek a ceges jarmuveket, 3 ev alatt ennyi km-t csak ugy lehet beletenni, hogy szethajtod az autopalyan, mert kozben dolgozni is kell. Ceges autot en is hajtottam, az eves futasteljesitmeny a legrosszabb evemben 80 ezer felett volt. Csak az autoban eltoltottem tobb mint 1000 orat evente, es kozben meg dolgoznom is kellett a megrendeloknel. Nem tokoresztem vele, szet is lett hajtva, 4 evesen mar komplett motorcseret javasoltak benne, meg szerencse, hogy belemjott egy kisbusz es gazdasagi totalkarral kilephettunk a penztemetobol.

    Aki evente sok km-t hajt, az nem vesz hasznalt sok km-es gepet. Aki meg csak 10 e km/ev miatt vesz autot, annak egy ilyen suzuki tenyleg jobban megeri, ha uj gepsarkanyt akar.

    Felre ne erts, en is hasznaltat vennek, ha egyszer odaig jutnek, hogy magamnak kell autot vennem, mert nincs masra penzem.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Tanisz

    senior tag

    válasz 8th #271 üzenetére

    Az igaz, hogy nem olyan nagy.
    A kinézet meg szubjektív :) Engem pl a BMW kombikkal lehet kikergetni a világból, borzalom ahogy kinéznek, pedig a sedanok szépek. Ízlések és pofonok, ugyebár :)

    Amúgy SUV-ot nem akarsz? Kia Sorento, Hyundai Santa Fe? Jó nagy, nagy csomagtartóval, utasoknak hellyel, 2.5 és 2.2 dízellel szerelik őket.

    http://projekt.azigazikincs.hu/ ''Homo loquax nonnumquam sapiens''; "Nam et si ambulavero in valle umbrae mortis, non timebo mala, quoniam tu mecum es. Virga tua et baculus tuus, ipsa me consolata sunt. "

Új hozzászólás Aktív témák