Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stanlee

    őstag

    válasz sdd2 #45 üzenetére

    A Spritmonitor erre a gepre atlag 7,4-et mutat, van persze olyan, aki 6 literes atlagot hozzott ki, de van aki meg 9,6 literes atlagfogyasztassal hajtja. Ez nem azt jelenti, hogy hazudnal, hanem azt, hogy normal hasznalat mellett (amibe az autopalya is beletartozik) valoszinuleg magasabb fogyasztast hozna a gepsarkany.

    Az utolso 3 kolcsonzesem Ford Focus 1 l ecoboost volt, 1800 km mindegyik ut atlagban, amibol 1700 volt autopalya, nekem 6,7 literes atlagfogyasztast hozott. Spritmonitoron ugyanerre az atlag 7,6 liter (gyari 4,6). De hozza kell tennem, hogy nem hajtottam agyon oket, 140 fole ora szerint sose toltam es nagyon ovatosan hajtottam, mert alacsonyan akartam tartani a fogyasztast.

    A bejegyzesert koszonet, jo neha ilyeneket is olvasni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz 8th #164 üzenetére

    En igaz mas gyarto gepeit neztem, az uj motorgeneraciok eseten ugyanakkora teljesitmenyu motoroknal a benzines es diesel kozott van kb. 500 e HUF differencia vasarlaskor. Igazabol lenyegtelen az uj motoroknal, hogy a turbot, kettostomegut a dieselen vagy a benzinesen csereli az ember, mert elobb vagy utobb ugyis kell (van egy-ket gyarto, akinel pl. kettostomegu nincs, de azt is nagyitovalkell keresni). A javitasi es szervizkoltsegek kozott nagy kulonbseg nincs, es akkor jon kepbe a fogyasztas es az uzemanyag ar kulonbsege, meg olyan elhanyagolhato dolgok mint vezetesi elmenybeli kulonbseg. Meg a kezdeti magasabb vasarlasi ar eseten is a vegen megerte a diesel.

    Persze akkor erte meg csak igazan, ha a motorfelujitas koltsegei nem az elso vasarlonal csapodnak le :-)

    Ha ma kellene uj autot vennem, biztos diesel-t vennek. De ha hasznaltat kell vennem, akkor is. (Ma mar nem 2005-ot irunk, amikor mondjuk a VW 1,6-os MPI benzinese es az 1,9-es PDTDI kozotti turbocsere van/nincs opciok kozul lehet valasztani a gepjarmufenntartaskor - nagyon szerettem azt az 1,6-os motort, 2 Octaviat hasznaltam el, kozel 230 e km-t tettem belejuk.)

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Stanlee

    őstag

    válasz 8th #237 üzenetére

    Annyiert 250-300 e km-t futott superb-et kapsz. Altalaban ceges auto, nalunk a nemet kollegak nem igazan kimeltek a ceges jarmuveket, 3 ev alatt ennyi km-t csak ugy lehet beletenni, hogy szethajtod az autopalyan, mert kozben dolgozni is kell. Ceges autot en is hajtottam, az eves futasteljesitmeny a legrosszabb evemben 80 ezer felett volt. Csak az autoban eltoltottem tobb mint 1000 orat evente, es kozben meg dolgoznom is kellett a megrendeloknel. Nem tokoresztem vele, szet is lett hajtva, 4 evesen mar komplett motorcseret javasoltak benne, meg szerencse, hogy belemjott egy kisbusz es gazdasagi totalkarral kilephettunk a penztemetobol.

    Aki evente sok km-t hajt, az nem vesz hasznalt sok km-es gepet. Aki meg csak 10 e km/ev miatt vesz autot, annak egy ilyen suzuki tenyleg jobban megeri, ha uj gepsarkanyt akar.

    Felre ne erts, en is hasznaltat vennek, ha egyszer odaig jutnek, hogy magamnak kell autot vennem, mert nincs masra penzem.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

Új hozzászólás Aktív témák