Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stanlee

    őstag

    válasz sdd2 #45 üzenetére

    A Spritmonitor erre a gepre atlag 7,4-et mutat, van persze olyan, aki 6 literes atlagot hozzott ki, de van aki meg 9,6 literes atlagfogyasztassal hajtja. Ez nem azt jelenti, hogy hazudnal, hanem azt, hogy normal hasznalat mellett (amibe az autopalya is beletartozik) valoszinuleg magasabb fogyasztast hozna a gepsarkany.

    Az utolso 3 kolcsonzesem Ford Focus 1 l ecoboost volt, 1800 km mindegyik ut atlagban, amibol 1700 volt autopalya, nekem 6,7 literes atlagfogyasztast hozott. Spritmonitoron ugyanerre az atlag 7,6 liter (gyari 4,6). De hozza kell tennem, hogy nem hajtottam agyon oket, 140 fole ora szerint sose toltam es nagyon ovatosan hajtottam, mert alacsonyan akartam tartani a fogyasztast.

    A bejegyzesert koszonet, jo neha ilyeneket is olvasni.

    “Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

  • Motion_Blur

    félisten

    válasz sdd2 #45 üzenetére

    Milyen adalékot raktál bele?

    Én elhiszem hogy annyit evett, csak a jellemző nem ez.

    Nekem Swift2 80% város mellett eszik 6-6.1-et, havernak ugyanez a modell 8-at. Na ő nem hiszi el nekem, szóval tudom mit érzel :D

    Mondjuk én 5,5-5,7 alá akkor se tudok menni ha közút 80-90 km/h + hátszél, de városban is meg lehet tanulni úgy vezetni hogy alig egyen többet :R

    [ Szerkesztve ]

    Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

  • vodkaboy22

    addikt

    válasz sdd2 #45 üzenetére

    Gépész vagyok úgy hogy kis oktatás:
    Leadott teljesítmény egyenlő fogyasztás
    Leadott teljesítmény = fordulatszám szorozva nyomaték
    Ha kis fordulaton = 2000 vagy 300Nm nyomatékod akkor a leadott teljesítményed ugyanakkora mint 4000-res fordulaton 150Nm nyomaték. Ugyanakkora
    Magyarul egy ugyanolyan effektívítást feltételezve mindkét motor ugyanannyit fogyaszt!!! (mellesleg ha jó az átétel akkor a kereken is ugyanakkora nyomaték lesz és ugyanúgy gyorsul a kocsi)

    Egyszerű matek és fizika.
    Akkor hol a trükk? Hogy a hőgép diagrammot figyelembe véve a turbós motor ha jó tud 36% effektivitást egy vvti szívós meg 30%-ot!!! Tehát igen matek szerint jobban fogyaszt a turbós!
    DE
    A szívóst tudod 2000-3000 fordulat között használva kisebb nyomatákkal dolgoztatni és kevesebbet fogyasztasz (gyöngébb is) a turbos meg dolgozik rendesen (de fogyaszt is!!!)

    :R

    Villamos- és Gépészmérnök - Blog-omban audio felszerelések és saját készítésű elektroncsöves erősítők.

Új hozzászólás Aktív témák