Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    az esetembe a válasz igen és nem
    ugyanis lehet ha kellene hétköznapi használatra használnék ilyen szolgáltatást,
    de hobbi autót mindenképp tartanék ... várj .. már most is kb. így csinálom ... a különbség, nagyon ritkán KELL mindenképp autó, és nem elegendő számomra a busz vagy a kerékpár ...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz btprg #191 üzenetére

    A buszon kalauz 2 esetben volt ezidáig:
    A vállalatokat nem állami monopóliumok működtették akiknek "majdnem mindegy" ha veszteséges vagy nem "takarítják" a dolgot mert úgy sincs más és "állam megment a csődtől".
    A másik korszak meg az volt amikor mindenkinek kötelező volt dolgozni (bár náluk is inkább csak az elején amíg az "örökölt" rendszereket vitték tovább, ők később "sok ellenőr a buszokra", vagy már "nem is érdekes" módon álltak a dologhoz, hisz már akkor jelen volt a "nem kell gazdaságosnak lenni és/vagy profitot termelni a túléléshez" szemlélet)...

    Amíg nem állami egyetlen egy cég van a piacon addig lehet kvázi tiszta a járműpark ... bár azért most is könnyen futni olyan járműbe akik kutyát vittek, vagy belehánynak az autóba ... vagy benne hagyják a sz*ros pelenkát ... de nem kell félni egy fél éve már felmerül a "flották" egységesítése, és hogy 1 városban 1 szolgáltató legyen ... nyilván meglesz az ember akkor majd, hogy ki is nyer... vagy kin keresztül megy majd az egész.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz UnA #198 üzenetére

    és ha csak bérli?
    utas lesz a jó megfogalmazás ... hisz csak "utazik" egy teljesen önvezető autóval.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz duke #207 üzenetére

    múltkor voltam valahol (talán autós boltban), az egyik "romás akcentusú" a szomszéd sorokban meséli a másik "romás akcentusú" egyénnek, hogy: "Téged nem idegesít, hogy ha nincs bekapcsolva az öv akkor csipog? Mert én tiszta ideg vagyok tőle" ... erre a másik: "Én az ülés mögött szoktam bedugni a csatot, így nincs útban" ... Gondolkodtam rajta, hogy meg kéne szólalni, "csak le ne fejeljétek a szélvédőt ha nekimentek valakinek" ... De mivel csak páran voltak bent, rajtam kívül meg senki nem volt az adott sorban, azt se láttam kicsi vagy nagy darabok, inkább hagytam ... csak ne az legyen, hogy nekimegy valakinek (vagy nekik megy valaki), és kirepülve az ablakon még agyonnyom egy másik embert is...

    Náluk viccesebbek azok akik behajtott tükörrel járkálnak .. van aki "fogyasztáscsökkentés" okán ...

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz arnyekxxx #211 üzenetére

    utóbbi kérdéses esetben majd a rendszer gyorsan ellenőrzi a bankszámlák pénzmennyiségét és a nagyobb győz ;]

    Egyébként ha prioritásos rendszer lenne, kb. kiszűrhetetlen lenne, hogy bizonyos "fejesek" autója csak azért is ... pár éve volt egy cikk, hogy talán a (alapítvány nevének helye, nem emlékszem pontosan, így inkább nem írom) igazgatója, az alapítványi megkülönböztető jelzéses autót 80%-ban saját célra veszi igénybe (sofőrrel), és ha "beragadna a dugóba" akkor simán felkapcsolja a fény és hangjelzést, hogy előrébb jusson..

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #214 üzenetére

    hivatásos szervek esetén (mentő, tűzoltó, rendőr), még OK, a prioritás, de csak azért elengedni a csülökképűt, mert több mindent tudna a tejbe aprítani? ... inkább vallok utóbbi esetén kommunista eszméket és legyen "egyenlő" a dolog (amennyire lehetséges).. még is ki kapná a "plusz pénzt"? a hivatalnokok miből a közemberek semmit se látnának (a korrupció erős melegágya lenne ez)..
    maradjuk az "egyenlő" viszonyoknál.
    Esetleg "különlegesen kiosztott engedélyt" tudnék elképzelni amit a mentők, vagy rendőrök tudnának kiosztani egy-egy járműnek ha bizonyítottan valami oka van neki (mondjuk egy rosszul levő embert szállít, de gyorsabb így mint elküldeni a mentőt, vagy vissza... így egy úttal megoldható lehet a kórházba jutás)..

    a "csülökképűek" meg maradjanak kussban, és ne felejtsék el pótolni az indexfolyadékot, mert gyakran kifogy nekik (meg azoknak akik csak annak akarnak látszani a 10-20 éves romjaikkal)...

    Gyakorlatilag egy ilyen prioritásos holmi erősebben növelné a szegregációt a gazdag és szegény között.

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #216 üzenetére

    Nem akartam volna, de sajnos kell, mert az az egyetlen ami tudja szabályozni a területet.
    És bár hivatalosan nem létezik szegregáció a jelenlegi társadalomban, a gyakorlatban nagyon is létezik országunkban is (nem kell ahhoz ázsia vagy afrika "vadabb" részeire menni).. de ez "nyugaton" is jelen van.

    Attól függetlenül nem hiszem, hogy bármelyik létező eszmény jó lenne.. a legjobb ha a dolgok "szabadon történhetnek".. de "fejre kéne koppintani" ha még se jó az irány ... azt ott vagyunk akkor meg, hogy "mégse szabad" ... és ki felügyelne? hisz annak is vannak "nézetei"...a végén még 50 év múlva lesz ország ahol kihasználják a sci-fikben felmerült "MI felügyeli a társadalmat" (mert hogy tényleg egyenlőséget akarnának egyesek.. mások csak azt mondják azt akarnak, de ha megkapják "sírnak", hogy nem veszik őket figyelembe)... de kib*b*szott messzire kerültem a témától (be is fejeztem ezen vonalat)...

    A lényeg:
    Nem hiszem, hogy "megvásárol jogok" jó dolgok lennének arra, hogy X-et előreengedjük. Nem szabad ilyen rendszer csinálni.
    Szolgálati szervek, "tömeg közlekedés" (elsődlegesen buszok? .. ha lesz még létjoguk, majd "egyéni" bérlések előrejutása), majd személyi forgalom ...
    De egy probléma van az egész rendszerre.
    HA nem helyileg szerveződik a forgalom, hanem minden "távolról koordinált", akkor erősen optimalizálható a forgalom.. Az emberek szokásaival tervezni is lehet, akár "értesíthet" az autó majd mikor kellene indulni. "kicsi útoptimalizálás"-> (itt egy kicsit gyorsabban, ott kicsit lassabban haladni, és meg se kell sehol állni, a forgalom "nem áll be dugóba").

    Eleve a dugók azért alakulnak ki mert az emberek nem képesek koordináltan együtt mozogni .. a gép ami összehangolt, képes.. így nézve a vita csak abból áll, hogy létezzen-e olyan, hogy valaki vásárol extra prioritást.. de szerintem a társadalom többsége (szerintem) ezt erősen leszavazná (de attól még titokban bekerülhet a rendszerbe.. amíg újra, és újra ki nem derül és vetetik ki újra és újra).

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz gabor7th #230 üzenetére

    Pedig biztos, hogy a car sharingnek van jövője, egy de csak is olyan városban ahol jó mellette a tömegközlekedés.
    A másik "gond" lehet, hogy egy-egy budapest méretű város piaca csak 2 maximum 3 szolgáltatót ha elbír (de lehet a nagyobb se többet, már csak kényelmi okokból se), nem fog mindenki minden szolgáltatóhoz beregisztrálni, az elsők jó eséllyel "nyernek" hacsak nem maradnak el a területi nagysággal vagy nem nagyon "leamortizált" a járműparkja a többihez képest (vagy árban válik versenyképtelenné).. (én is a Greengo és Mollimo hoz regisztrálva vagyok, a 3. drive now ra már nincs igazán kedvem beregisztrálni ... bár utóbbinak vannak "érdekes autóik", ami miatt azért el-el gondolkodtam, hogy a "kipróbálás miatt"..)

    De látni kell, hogy nem mindenkinek éri meg minden esetben, aki tényleg napi szinten kell, hogy használja az autót (vagy csak mert ennyire "lusta" más módokra), annak nem lesz alternatíva a car sharing. De aki tényleg csak heti 1-2 vagy kevesebb alkalommal használna autót valami célból, lehet jobban megéri ez a módszer, mert azért nem kevés pénz fenntartani még egy kisméretű, és kis teljesítményű autót se (biztosítás, szervizek, üzemanyag, parkolási költségek)..

    Mondjuk szerintem a "nagy bumm" akkor fog majd megtörténni, ha kifejlesztik az első teljesen autonóm járművel és bekerül a szolgáltatók autóparkjaiba.
    Bár akkor majd a tömegközlekedés is változni fog, vélhetőleg a nagy "fix útvonalas" buszok helyett sok kisebb "rugalmas útvonalon" járó jármű lehet a végtermék ... esetleg utóbbi nem a mostani helyi tömegközlekedési vállalatoktól jön, hanem "alulról" a carsharing egy "csoportos" változataként (olcsóbb, "távolság alapú" viteldíjon).

    [ Szerkesztve ]

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

  • DraXoN

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz gabor7th #232 üzenetére

    Nem élek "nyugaton" .. bár ez nézőpont kérdése (lehet van akinek már nyugat ahol élek).
    Mindenesetre Budapest. Bármit is mond bárki, a tömegközlekedés itt igen is jó (a jármű park minősége ugyan vegyes, de a járatsűrűséget sok másik város megirigyli.. bár ezen sűrűség is az oka részben, hogy veszteséges az egész, nem igazán merik ritkítani drasztikusan).

    a greengo és limo főképp kiskategóriás autókkat ad (bár limonak ott a mercedes A, de az is csak 1 féle). A Drive-now autókínálata az ami "érdekes" mert "prémium car sharing"-nak nevezi magát.. árban is drágább, de a flottájuk más szinten van mint a többi (bár engem a mini kabrió, vagy az i3 mozgatott meg, a többi, nem annyira mondjuk.. idézőjel azért, mert lehet nekem érdekes, másnak teljesen érdektelen).

    Egyébként inkább elektromos modellekre kéne építeni ezen sharing szolgáltatásokat.. bár részben "placebó" azon járművek szennyezése, de még se a város közepén "puffog ki" ...

    A hacker probléma már most tudna létezni, a van pár mai modern autó irányítását át lehetne már most venni. a Teslák egy egyszerű példa.. de még nem törték fel. De már a 2. generációs toyota priusba volt fedélzeti asszisztens (nem nálunk, usákoknál) amivel ha illetéktelen vezette az autót le lehetett tiltani az egészet (autópályán abs-en keresztül befékezni és lekapcsolni az autót nem volna "vicces")..

    Hogy mennyibe kerül? Attól függ mennyit használom. Ha többet akkor lehet fizetni némi havidíjat ami után olcsóbb kicsit az autó (a greengonál ez a havidíj le is vezethető).. bár idén annyira sokat nem használtam, tavaly inkább.. akkor úgy volt, hogy egy héten 2x-3x is használtam hol ezt, hol azt, úgy 15-20 perces távokra (ha nem ragadtam be dugóba).. egy ilyen hónap a tavaly július akkor a 2 szolgáltatónál összesen 24735Ft-ot fizettem. De nem tudtam előre tervezni akkor, hogy a saját autómmal menjek mindennap, hogy vagy kell, vagy nem... utóbbival csak a parkolásra elment volna 30ezer Ft körül az üzemanyagot nem számolva (busszal vagy kerékpárral járok dolgozni "normális esetben").

    The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5

Új hozzászólás Aktív témák