Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #40 üzenetére

    "Ha meg mozgást kell megjeleníteni az LCD-k taknyolnak.."
    Ma már nem igazán - illetve csak a legolcsóbb 50Hz-es kacatok"

    Ez nem igaz. A 2013-as LED háttérvilágítású LCD-kel is tapasztaltam (Samsung, LG közép-felső kategória). Addig éles, amíg nem mozog semmi, aztán mosódik, de sokkal jobban, mint indokolt lenne. De végülis láttam már tesztben olyan LCD-t, ami elérte a 8-900 soros mozgókép-felbontást is (erős képjavító megoldásokkal)...

    "Szerintem ilyet az mond, akinek nincs térlátása vagy nem látott még normális 3D tartalmat."

    Látom a 3D-t, vetítettem is 3D-t moziban még filmről is, nem csak digitális vetítőgéppel, de azt mondom - látom, hogy nem élvezhető. Nem normális mélységélesség van (sem a passzív, sem az aktív megoldásnál), hanem legtöbb esetben csak élességi síkok egymás mögött.

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz dezz #78 üzenetére

    "A 24p filmeknél alap a motion-blur."

    Nem motion blur lesz az, hanem 24p judder. A kettő nem ugyanaz! Azzal meg nehéz lenne vitatkozni, hogy a plazma körökkel előrébb jár mozgóképfelbontásban (manapság már az alap modellek is frissítik mind az 1080 sort), az LCD ilyen téren csak pisloghat és ez bizony meg is látszik a mozgásmegjelenítésén.

    "Van egy olyan érzésem, hogy nem az várja a 4K-t, aki xvid-et nézeget..."

    Ha tudnád, hogy hányan néznek komoly rendszeren is csapnivaló minőségű anyagot. Még a plazma topicban is igen gyakran találkozunk ilyennel és értetlenkedünk is miatta kövéren.

    "Nem is kell megérteniük, mert nem így van..."

    Márpedig így van - az esetben, ha a fullHD felbontás minden előnyét ki akarod élvezni. Az 50"-os méret esetében a teljes felbontás érzékeléséhez 2 méterre vagy közelebb kell ülni. Ha ennél messzebb kerülsz, akkor a szemed felbontóképessége miatt már veszik el részlet. A legtöbben 3-4 méteres távolságra keresnek TV-t és oda bizony az 50" - tetszik, nem tetszik - ilyen szempontból kicsi. Az átlagnak megfelel, de aki komolyan gondolja és a fullHD anyagokat maximálisan ki akarja élvezni, annak ezt szem előtt kell tartania. Elég sok diagram szól erről.

    Get Moded!

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #87 üzenetére

    A mozgó részek elmosódása semmitől nem függ, csak az éppen alkalmazott záridőtől a kamerán (ami legrosszabb esetben 1/24s, de lehet akár 1/16000s is)... tehát így ebben a formában nem igaz amit a 4K-ról írsz.

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #90 üzenetére

    A 24p-s filmeken pluszban jellemzően semmi extra MB nincs alkalmazva - kivétel a CGI-nél. Mondjuk ezen pont a 4K sem segítene... Ezen a magas framerate segítene (és a vele járó viszonylag rövid záridő), de ahhoz meg k*rva sok fény kell a rögzítésnél - ami jellemzően nem áll rendelkezésre filmforgatásoknál (sporteseményeknél iszonyatosnál is nagyobb mennyiségű fény áll a rendelkezésre, így elérhető a rövid záridő). De ennek is csak 1/200-1/250s min. záridő körültől lenne értelme (ez alatt még egy ülő ember is képes bemozdulni), márpedig az ehhez ideális 250p egyelőre távoli álom :)

    [ Szerkesztve ]

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • erdoke

    titán

    válasz dezz #107 üzenetére

    Nekem is kb. ez a tapasztalatom, hogy az 50" a legkisebb Full HD tévé, amivel már lehet "mozizni". Értelemszerűen következik ebből, hogy 4k esetén ez a méret lényegesen nagyobb. Megkockáztatom, hogy nagyobb, mint 55". Innen nem nehéz tobábbgondolni az átlagemberek lehetőségeit iés igényét.
    Én azt látom, hgy viszonylag kis nappaliban keresztben elhelyezett tévéket is legalább 3 méterről néznek az emberek, de gyakori a 4-5 m is. Utóbbi esetben akár egy 50" HD Ready is megtenné, ha a felbontáson kívül nem lenne gyengébb a képminősége (sajnos az).

    Egyébként a korábban említett "közel ülök, és elmosódott a kép" szvsz sokkal inkább jellemző LCD-re, mint plazmára. 15-20 emberes saját mintám alapján a 65" és a "túl közel" fogalma (kiváló forrás minőséget tartva) mindenképpen 3 méteren belül (!) van, gyakran inkább 2,5 méter környékén...

    [ Szerkesztve ]

    A legjobb aláírás a héten

  • Ijk

    nagyúr

    válasz dezz #105 üzenetére

    Nem is lesz 4k plazma, Pana nem fejleszt, többiek sem fognak méregdrága UHD paneleket gyártani.

    Ezeket a vitákat pedig elméleti fejtegetés helyett vakteszttel lehetne legkönnyebben eldönteni.
    Akárhányszor láttam sötétben LCD-t, messze elmaradt a képük a plazmától. Legszembetűnőbb különbség hogy nincs fekete. Egy sötétebb jelenet bizony néha még a legjobb plazmákat is megizzasztja, egy 0,03-0,04 cd/m2-es LCD egyszerűen elvérzik. Sportműsoroknál ugyancsak sokkal élethűbb képet adnak.
    Nekem innentől kezdve lehet akármilyen csillió felbontású az LCD, ha már az alapoknál elvérzik.

    Szerencsére pixeleket meg nem látok 2m-ről az 50"-os plazmámon mozgóképnél. Ugyanúgy nem volt ezzel problámám a 42"-os 1024x768-as felbontású plazmán sem ugyanilyen távolságról.

    [ Szerkesztve ]

    /人◕ ‿‿ ◕人\

  • MaUser

    addikt

    válasz dezz #105 üzenetére

    Na ja vannak hátrányok, de a villogást kb. látjuk a plazma topik pártízezer hozzászólása alapján 20-an, az LCD nem létező feketéjét meg még a nagymamám is. ;)

    Nyilván vannak egyebek is (némileg több fogyasztás, nagyobb mélység a hűtés miatt, stb.), de körberöhögöm ha bárki azt mondja, hogy az LCD a képminőség miatt terjedt el és nem a jóval egyszerűbb gyárthatóság/könnyebb nagy tételben való szállíthatóság miatt. :U Meg ugye főleg amiatt, hogy Kína/Korea ennek a know-how-ját tudta gyorsan megszerezni. Ha számítani bármit is a képminőség LCD vonalon, akkor most mindenki moth filter szerű cuccal nyomulna, ehelyett van fejlesztésnek edge led fél milliós tv-kben. :W

    ''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

  • sb

    veterán

    válasz dezz #221 üzenetére

    Nincs mit részletezni rajta. nem hiszek, hanem elméleti tényekről, technológiáról beszélek.
    Amit nem lehet alátámasztani tényekkel, számokkal azt nehezen hiszem el... és elég sok ilyen van, főleg házimozi témakörben.

    Leírtad, hogy:
    - az LCD-n az állókép nem frissül
    - lassú az LCD-n a képátmenet és látjuk
    - többször tesz ki képet a plazma
    - nincs "utánhúzása" a pixeleknek váltásnál

    Ez mind szép és igaz is, de köze nincs válaszként a pontokba szedett kérdéseimhez. :)
    "Lassan" írom le újra, hátha megérted:

    1. LCD-n a mozgásmegjelenítés miért jobb interpolációval (és BFI nélkül!). Nem adtál rá választ, a fentii érvek egyikéből sem következik.

    2. Ha 24p filmet nézel akkor az LCD lassú reakciója kevésbé számít... kb. 40ms-ig látsz egy képet... majd jön a több ms-es váltás. Plazmán szintén kb. 40ms-ig látsz egy képet (igaz, addig is villogtatva, de tök ugyanazt... akik a vibrálást nem látják azoknak ez állókép), majd szinte azonnal megtörténik a képváltás.
    Ugyanazt a 40(+x)ms-ig kitartott 24p-s, darabos mozgású képet nézzük mindkettőn. A lassú LCD-n és a gyors plazmán sem lesz ebből gyors mozgás. Az idő nagy részét pedig az állókép teszi ki, nem az elmosódott (LCD) kép.

    3. Ugyanez megspékelve azzal, hogy egy mozgást tartalmazó "állókép" (1 frame) sem éles. Tehát 40ms-ig egy blur-ölt képet nézel, majd a képváltásnál még szétmossa az LCD. Plazmán 40ms-ig egy blur-ölt képet nézel... majd nem mossa szét a plazma. :)

    4-5. A 4-k hagyjuk. Már kitárgyaltuk. Szerinted musthave, szerintem meg egy baromi kis tartományban nagyon kis plusszt adó valami. Jelenleg túl nagy árral (nem csak a kijelzőre gondolok). Később talán csökken az ár ill. a megfelelő tartalom (fps, nem 4k felbontás!) miatt az előnyei is nőhetnek... a használati tartomány viszont még akkor sem fog változni.

    Bocs, egyet kihagytam ami releváns volt a válaszaid közül: hogy nem csak 24p-t néz az ember plazmán. Ez igaz... ahogy LCD-n se. De az 1. pontban említett mozgásfelbontás a tesztekben épp azt hozza ki, hogy ilyen esetben javul az LCD és hozza az 1080 sort.

    Tehát összefoglalva:
    Ha 24p-t nézel egy szétmosott képekből álló, gyenge folytonosságú mozgóképet nézel. De plazma esetén azt egy k* gyors megjelenítőn... aminek így sok értelme nincs. :)
    Ha pedig 60p-t nézel akkor az LCD mozgásmegjelenítése is feljavul. Kérdés, hogy hol van akkor a plazma (nagy) előnye. (Meg persze az is kérdés, hogy mitől javul az LCD-n látott kép.)

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #225 üzenetére

    Moziban 4 kitakarási fázis van: a folyamat úgy néz ki: film mozog - fény blokkolva van - film megáll (kap fényt) fény kitakar (kép nem mozdul) - ismét kap a képkocka fényt - elkezd mozdulni tovább a film (fény blokkolódik),
    ezen a képen szemléletesebb :):

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #227 üzenetére

    Effektíven képkockánként 3 felvillanás, azaz a vége az 72Hz. Nagyobb rátával nem találkoztam még Mo-n. Persze egy high-end Christie gép lehet, hogy 2x is megszakítja a képkocka álló helyzetében a képet, de ilyennel nem találkoztam.

    A 2. részt tudom :) csak egyszerűbb volt így leírni... kalibrálásnál szoktam szívni vele (és a dinamikus kontraszt "áldásos" hatásaival).

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #229 üzenetére

    Számold bele az egyik kitakarást is amikor továbbítás alatt áll a film :-)

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #231 üzenetére

    Mindegy, hogy első vagy negyedik fázis... mindkettő pont ugyanazt a célt szolgálja (a film mozgását takarja ki, nézőpont kérdése, hogy ki honnan számolja), és nincs több felvillanás (párszor szedtem szét a mechanikát, tudom, hogy működik, igaz nem teljesen úgy nézett ki a FITE gépekben, mint a linkelt képen van, hanem egy önzáró lamellás dob forog - alacsony sebességnél bárhogy áll, teljesen zárt a két ablak, amin a fény átjuthat a képkapura, hogy amíg a vetítőgép el nem éri a megfelelő sebességet (nem indulhat teljes "üzemi" sebességgel, azonnal széttépné a filmet + az ívlámpának is kell egy kis idő a stabilizálódásra, mert alapból csak a 24V 12-20A van rajta (+a 20KV/20KHz-es gyújtófesz), de normál fényerőnél 70-120A-t is kap), addig ne adjon ki képet, illetve addig a fénykapu is zárva marad (azt manuálisan nyitható, vagy modernebb gépeknél automatán is, a film kis "átalakításával" - ha ez idő előtt nyitna (amikor áll vagy nagyon lassan halad a film), szétolvasztaná a filmet a rá eső erősen koncentrált fény pár másodperc alatt), a szinkront pedig a "máltai kereszt" adja minden gépben és az csak 90°-os lépésekre képes :)

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • KTTech

    veterán

    válasz dezz #233 üzenetére

    A képkocka maga 2x kap fényt. a többi a BFI :D

    www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon

  • Viktor81

    senior tag

    válasz dezz #277 üzenetére

    Szia !

    Igazan koszonom a kiigazitast es a magyarazatot. mindg megdobbenek az irasaidon, mennyire reszletesen ismered e ketto technologia mukodeset. Erdekes, hogy bar emlekeim szerint nem vagy plazma parti, megis reszleteiben erdekel a dolog es sokat olvasol utana.
    "nem olyan stabilan jelennek meg a finomabb színárnyalatok, mint ([3x]8-10 bites vezérlésű) LCD-n." - ezzel kapcsolatban egy kerdes: tudomasom szerint a plazmanak nagyobb a szinmelysege (3*12 bit), tobb arnyalat megjelenitesere kepes, mint az LCD, tehat ezzel azt mondod, hogy az LCD bar kevesebb szint kepes "visszaadni", de azokat pontosabban, stabilabban, mint a plazma ?

    Udv.: V.

  • krx21

    nagyúr

    válasz dezz #323 üzenetére

    "Magyarországon a legmagasabb a funkcionális analfabéták aránya."

    Na, azért evvel nem nagyon étek egyet... Sőt...
    Inkább az egyik legpesszimistább nép, a Te véleményed is ezt igazolja... :K
    A tanítás és az általános intelligencia romlása sajnos világtendencia...
    Azért aki magyar iskolába végzett, nincs nagyon szégyenkezni valója még most se...
    Sajnos a pedagógusok egyre kevésbé vannak megbecsülve, pedig az Ő kezükben van a jövő nemzedék nevelése... Tanárokat leértékelni = a következő generáció színvonalára pecsétet tenni...
    Én igen is büszke vagyok a magyar szellemi színvonalra... Persze nem az oktatás jelenlegi irányára gondolok!

    [ Szerkesztve ]

  • dezz

    nagyúr

    válasz dezz #335 üzenetére

    Ja, és a legtragikusabb, hogy ha valaki változtatni akar ezen (ömlesztett lexikális ismerethalom részarányának csökkentése a megértés és alkalmazási készség fejlesztése javára), rögtön keresztbe tesz a politikai ellenlábas, a tévhitekre építve.

Új hozzászólás Aktív témák