- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Androidos tablet topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen egeret válasszak?
- 3D nyomtatás
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Strezi
őstag
A villogó de megszokható normál és 3D teljesítmény nálam nem a jó képminőség jele. 8 éve van plazmám ismerem, a jó LCD-k már régen túlhaladták minőségben a jelenlegi modelleken is. Nézz mondjuk nagyfelbontású képeket a gyerkeiddel a TV -előtt ülve. Plazma, ugyanmár
Az LG passziv 3D je köröket ver a villogó, lemerülő elemes aktív lófüttyökre. Te próbáltad már?
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
dezz
nagyúr
"Ha meg mozgást kell megjeleníteni az LCD-k taknyolnak.."
Ma már nem igazán - illetve csak a legolcsóbb 50Hz-es kacatok.
"A jelenlegi 3D meg egy kupac... akár passzív (ami ráadásul még a felbontást is megöli), akár aktív, max. parasztvakításnak jó."
Szerintem ilyet az mond, akinek nincs térlátása vagy nem látott még normális 3D tartalmat.
(#20): "Ekkora méretben kb. 1m-ről nézve már van is értelme a 4K-nak... távolabbról nem sok"
Ez egy hatalmas tévedés. Lásd itt, hogy miért: [link] (Korábban már bővebben is kifejtettem ezt, de nincs kedvem keresgélni.)
(#16) satz18: 800k-s tévét általában nem az vesz, aki ne tudna 1-2 évvel később váltani egy másik, hasonlóan drágára (ráfizetéssel). Nem kell őket félteni...
(#25) BaLee: Több filmet már 4K kamerákkal vesznek fel és ugyancsak nekiálltak 4K-n bescannelni a korábbi, celluloid alapúakat... Előbb-utóbb elérhetőkké válnak. A népszerű ker. tévék (RTL Klub, TV2 és társaik) meg kellenek a fenének, 3 év alatt perceket néztük őket. Vannak értelmesebbek is, amik valószínűleg UHD-ra is hamarabb váltanak majd.
-
dezz
nagyúr
Nagyon nem mindegy, mi mozog a képen. A 24p filmeknél alap a motion-blur. Az sem árt, ha rendesen kezeli a tévé a PAL interlace adást. Egy 100Hz-esen normális esetben akár egy szöveges scrollnak is igencsak élesnek és olvashatónak kell lennie. Egy "200Hz"-esen (100Hz+black frame insertion) meg főleg, mert ott az amúgy gyors, de még érzékelhető áttűnést sem látni a két kép között, mert addig sötét a héttérvilágítás. Így itt CRT szerű a mozgás. (Tévéadásnál motion-interpolation on, 24p filmnél off.)
"Nem normális mélységélesség van (sem a passzív, sem az aktív megoldásnál), hanem legtöbb esetben csak élességi síkok egymás mögött."
Mondom, hogy nem valami gagyi 2D->3D konverziókat kell nézni! (Esetleg lehet, hogy te mindent így látsz stereo-3D-ben, bár nem hiszem.) Normális esetben nem síkok sorozata!
(#46) DM-Fan: "még normális fullHD TV-je sincs otthon, vagy ha van, akkor Xvid-et néz rajta"
Van egy olyan érzésem, hogy nem az várja a 4K-t, aki xvid-et nézeget...
"Már azt nehezen tudjuk megértetni az emberekkel, hogy még fullHD-t feltételezve is minimum 50"-os TV-t kell venniük a 2 méteres nézési távolsághoz"
Nem is kell megérteniük, mert nem így van...
"A 4k-hoz olyan szinten közel kéne ülni a teljes részletszint észleléséhez, hogy arra soha nem fogod tudni rávenni az átlag felhasználót. A 4k-t nem is erre találták ki, létjogosultsága elsődlegesen a 2 méteres képátló fölötti vetítőknél lenne."
Esetleg félvakoknak.
(#74) McSico: A plazma valós kontrasztaránya ~10000:1. (Legjobbak ~20000:1.) Ott is van dinamikus kontraszt.
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
Az emberek szeme között optikailag 0 dioptria mellett is van különbség élességben. Egy bizonyos mértéken túl ezt hívják tompalátásnak.
(#89): Én is erről beszéltem, ha nem tűnt volna fel.
nagyobb záridő -> erősebb motion-blur
kisebb záridő -> gyengébb motion-blurA 24p mozifilmeken jellemzően jóval erősebb a motion-blur az alacsony fps ellensúlyozására, mint pl. egy sportesemény tévés közvetítésénél.
(Ennek a 4K-hoz nem sok köze van.)
[ Szerkesztve ]
-
dezz
nagyúr
"A 24p-s filmeken pluszban jellemzően semmi extra MB nincs alkalmazva"
Ezt talán gondold át újra egy filmes kamera panning és egy lesiklás vagy F1 közvetítés összehasonlítása után (utóbbiak ne 25p-re butított ripek legyenek)...
"Mondjuk ezen pont a 4K sem segítene..."
Valóban (én sem mondtam mást). De egy film nem csak ide-oda pásztázó kamarával készített felvételekből áll (néhány kivételtől eltekintve).
Van már néhány 4K-ban masterelt és FHD-re lekonvertált film, már itt is észrevehető a különbség...
-
Dany007
veterán
Akkor félreérthető voltam. Konkrétan a pixeleket állókép esetében látom 2m-nél közelebbről (vagy inkább a pixelrácsot). De nem akartam pixelesedést írni, mert azért a 1080p nem látszik pixelesnek 2 méternél közelebbről sem.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy "lehetne szebb / élesebb" érzés fog el. De csak élőszereplős film esetében. Animációs filmnél / mesénél már nem látni így.
Szóval úgy mondanám, hogy állóképen a legkönnyebb kiszúrni ha "túl közel" hajolok (2 méternél közelebb). Aztán jön a filmes mozgókép, végül az animáció, de ahhoz már tényleg jóval 2 méternél közelebb kell mennem...
Egyébként ha nagyon közel hajolok a TV-hez akkor látom a szubpixeleket is mindenféle nagyító nélkül... biztos az én hibám, nem tudom.Nálam egyébként a nappali elrendezése nagyrészben a tévéhez lett tervezve. Szemmagasság, nézőtávolság, betekintési szögek stb...
-
lorinser
senior tag
Hogy jön most ide az edge LED? Ha figyeltél volna akkor láthattad volna, hogy Ijk kolléga által linkelt képre reagáltam miszerint van jó megoldás is.
"(megjegyzem ennek a Philipsnek botrányos a képminősége, volt szerencsém hozzá)." nekem nem kell megjegyezned semmit, szerencsére ez csak a saját véleményed.
Poco F5, Philips 55PUS8303, Philips 58PUS8535
-
Strezi
őstag
Noncsak, nocsak, biztos kiüti a szemed a LCD kontrasztja Nem csak sötét (kocka) szpbában kellene TV-t nézned!
Az előbbiekhez meg csak annyit, hogy közöttünk alapvető szemléletbeli különbség van, nekem a TV nem cél, csak eszköz (már). Azaz nem este sötét szobában filmezek, hanem jellemzően nappal családdal, barátokkal nézünk filmet, videókat, képeket olykor a TV előtt egy méterre ülve. Erre a felhasználásra egyszerűen nem alkalmas a plazma, mert nincs meg az az éles, rezzenésmentes statikus felbontása mint az LCD-nek, sem pedig a fényereje.
Ami pedig a mozgást illeti, szerintem egy Sony EX1-óta (5éve?) azt mondani, hogy LCD-n maszatol a mozgás, max egyéni preferencia kérdése
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
sb
veterán
Nem tudom milyen az átlagos érzékenység, de pl. barátnőm is ugyanúgy látja a vibrálást.
A sok 100 és 1000Hz-el az a gond, hogy hiába ilyen frekvenciájú a villódzás, a fényerőtől függően ezen belül alacsonyabb frekvenciájú fekete-fehér villogás keletkezik. Gyanítom ettől látszik szabad szemmel is jól láthatóan, mert 100Hz felett amúgy nem igen lehetne meglátni...Az LCD-n pontosan milyen technológia fárasztja a szemed? Ezt nem fejtetted ki...
dezz, #181:
Azt tudod ugye, hogy nem nagyon válaszoltál a kérdésekre.
1. Továbbra is kérdés... amit leírtál semmi köze hozzá, hogy mitől jobb a mozgásfelbontás nagyobb frissítésen, de black frame-ek _nélkül_.2. Igen, az LCD-n látom az átmenetet a lassabb response time miatt a plazma meg többször villantja a képet és gyorsabb amúgy is. A kérdés az, hogy 24p-n ez hogy jön ki mégis annyira, de annyira nagyon...
3-4. Tartom magam hozzá. Persze kellő távolságból láthatsz pixeleket, de ha állóképen látod akkor közelebb vagy hozzá, mint a userek 99%-a. 1%-ra nem épül rá egy komplett 4k iparág (csak a bullshitre körülötte).
Továbbra is tartom, hogy 24fps fölé kell menni, addig lóf*sz kell, nem 4k az agyonmosott filmekre. Más részről záridőből adódó elmosódás és egyebek elég sűrűk az "álló" képeken is. A gyors mozgásra meg még közelről is felesleges a 4k amíg nincs meg a frissítés és az éles mozgó kép.Nem ülök én sem 4m-re, sőt, 55 colra 2.5m körülit tervezek, de filmen kívül másra ez nem jó és itt nem hinném, hogy óriási szükség van a 4k-ra. Talán még látnék is különbséget ha nagyon vizsgálnám... meg talán még közelebb is lehetne ülni, de nézzük már reálisan: nem ez a normális felhasználás. Sokaknak már a 2-2.5m sem az.
5. Bónuszként hozzáteszem amit a másik topicban beszéltünk: Ha pedig extra gyors mozgásról van szó akkor meg kevésbé tudod felfogni a részleteket úgyhogy azért lesz majdnem mindegy a 4k.
Összefoglalva: egy baromi szűk réteget érintő képernyőméret+nézési távolság esetén egy baromi szűk szegmensben jobb képed lesz 4k-val. A maradék 98%-ban meg nem. Ha feltolják az fps-t 48-60-ra akkor mondjuk legyen a 95%-ból 80%. Azzal se megyünk sokra, de legalább annyi értelme már lesz.
Monitorként még talán van haszna, de szerintem ott is csak "extrém" felhasználásra, netezni, játékra, miegymás nem igazán... stúdióba pl videót vágni vagy tervezéshez.
Persze ha "ingyen" lesz, akkor mehetne mindenhova, de addig AA helyett, meg úgy általában a pixelek láthatósági méret alá csökkentésével elérhető feautre-ökhöz késsé költséges szórakozás. Megjelenítésre is és meghajtásra is. -
dezz
nagyúr
Ezek szerint 2x felvillantás az általános? Olvastam olyan vetítőkről, amik 3-4x villantottak.
(#220): "Ehhez jön a magas fényerő, ami sajnos muszáj, mert máskülönben a fekete közeli részeket kinyírja a TV (elég gyenge a shadow detail a legtöbb LCD-nél)."
Vigyázat, a monitorokkal ellentétben az LCD TV-k többségén a "Fényerő" nem a háttérvilágítást állítja, hanem egy digitális effekt, ami természetesen a héttérfény által meghatározottnál [0,0,0 RGB értékek mellett] nem tudja lejjebb csökkenteni a feketeszintet (csak emelni, a "feketéhez" rendelt RGB alapérték növelésével)!!! Ha a forráskép feketéje már 0,0,0-nál van a megjelenítőn és tovább csökkentjük a "Fényerő"-t, a sötét részek is digitális feketék (0,0,0) lesznek!
A háttérvilágítást lejjebb véve (külön állítható vagy a kontraszt beállítással szokott kombinálva lenni, pl. 0-50% digitális kontraszt [min. háttérfény mellett], 51-100% háttérvilágítás szabályzás) nem változik a shadow detail, hanem minden egyformán sötétebb lesz.
[ Szerkesztve ]
-
lorinser
senior tag
-
Dany007
veterán
"A képkocka maga 2x kap fényt. a többi a BFI "
De ha felcseréled a betűket, akkor viszont FBI! Hoppá!
@a2d2:
Szerintem is fölösleges a beépített lejátszókon rugózni. Aki 700k-t kitud adni egy Tv-re az simán kitud adni még 10-20 ezer forintot egy médialejátszóra. És akkor abba dugod a pendrive-ot azt kész. Azt meg csak egyszer kell összekötni HDMI-vel.
De ha már 700k-s tévét vennék, akkor vennék hozzá egy komolyabb HTPC-t is, hogy aztán tényleg totál minden elérhető legyen amit csak akarok mindenféle kompromisszum nélkül.