- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Dell asztali gépek
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Ha lenne bill/egér támogatás (nem hardveresen, hanem normálisan arra írnák az irányítást), én is azonnal vennék. De FPS-t és RTS-t kín játszani anélkül. Ha ezt meglépnék, akkor kb. ki is halna a PC játékra, mert minden más szempontból ideális egy konzol...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
komi77
senior tag
Jogos. Itt jön a kompromisszum kérdése. Viszont árat is mellé kell majd néznünk, hogy mennyire lesz ez kompromisszum képes. Egyébként az tök igaz, ha a pc-s ficsőrök benne lennének nem kéne pc. Amd-ék is gondolom futkároznak a Sony igényei miatt, hogy maradjon versenyképes a bevezetésre kerülő Navi és egyéb fejlesztések a minél jobb konzolok miatt. Mindkét terület komoly piac nekik és vékony a határ. Én még mindig a pc-re voksolok, de gyereknek lehet jobban járok egy ilyennel és nem a pár évenkénti pc fejlesztéssel. Ezt egyben megvéve talán három négy évig tudná használni. Amíg pc-nél évente akár többszőr de két évente minimum kerül a gépbe valami újabb, gyorsabb, jobb. A lényeg, hogy ez egy soha véget nem érő folyamat. Sok pénz, bár egyben hobbi is. Ugyanakkor a mai árak mellett meggondolandó.
Szegény ember kézzel nőz.
-
Tetsuo
aktív tag
Mire jó a "kevert pontosság" támogatása egy ilyen játékgép esetén?
-
arty
veterán
válasz GodGamer5 #46 üzenetére
jahogy te a ps3 után nem érezted előrelépésnek a ps4-et?! (azt hittem az aktuális pécékhez viszonyítod)
- tehát a ps4el nem nőtt a programozók mozgástere a ps3 után? nalássukcsak:
- már a maga korában is elavult geforce7 után a ps4 radeonja nem volt előrelépés? ehez képest most ugyan ennek a radeonnak egy fejlesztett revíziója jön "csak" (éspersze, a "programozhatatlan" cell is ott volt, "deminek" )
- a 256mb dedikált vram után a unified 5.5gb az 22x előrelépés volt a mostani generációban - szerinted lesz az eddigi 5.5gb után a ps5-ben 128gb, hogy tartsuk az arányt? (sávszélről ne is beszéljünk!)
- ps3 1 magos powerpc "vacka" után a 8 magos jaguár "kicsit" talán jobban kézreállhatott a "kor fejlesztőinek" erre jön most a szintén 8 mag + "ht", nyilván komolyabb ipc-vel, de az "alap" "ugyan az" a sokmagos x86...szóval nem egészen értem, miért látod ezt az érkező gent (amiről még alig tudunk valamit...) nagyobb ugrásnak, mint volt a korábbi... nehéz is lenne a mai "lelassult" fejlődés mellett akkorát ugrani, mint anno (ráadásul a ps3 egy elcseszett konstrukció volt, nevetségesen béta állapotban piacra küldve, mind szoftveres, mind hardveres szempontból...)
ha "minden jól megy", ez a mostani ugrás lehet a legkisebb, még akkor is, ha a félgenerációs gépeket (X és pro) nem is számoljuk.
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
arty
veterán
ha sok rts-t játszanál, akkor arra a konzol nem jó, de fps-re gyorsan meg lehet szokni a kontrollert - ami "feelingre" sokkal jobb (valósabb), mint az excelre kitalált egérklikkelde - ravaszt húzol, rezeg, nem rángatod (persze ha fejesosztásból élsz, akkor csak ignorálj, én átlagjózsiról beszélgetek, lehe csak magamban )
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ha PC-s múltadnak köszönhetően már van egy alapvető (movement/combat) skilled és érzelmileg is invesztálódsz, brutálul fel tudnak ám húzni az ilyen dolgok; a legvadabb delíriumban sem vetül fel benned, hogy ezt valaha is meg akarnád szokni, mert ez hatékonyság (értsd körülötted dezintegrálódó világ in style) szempontjából kb. olyan visszalépés lenne, mintha a 30 km-re lévő munkahelyedre eddig egy kulturált autóval jártál volna be, most meg egy felbőszült tacskók húzta, kettétört szánkón kéne bevergődnöd a reggeli csúcsban.
A magam részéről adtam neki esélyt nem egyszer (csak poénból; túl sok haj a fejtetőn), de minden alkalommal nagyon-nagyon hamar eljutottam arra a pontra, hogy legszívesebben annak helyeztem fel rektálisan a kontrollert (keresztben ofc, ha má van rajta D-pad is ) ), aki valahol, valamikor kitalálta, hogy nekem ilyennel kell majd FPS-t játszanom.
A frame rate / Hz / input lag szentháromságot most nem is integrálva a képletbe.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
nagyúr
A feeling részén azért felnevettem....
Fogtam pàr fegyvert már a kezemben, de hogy semmivel sincs több köze a valósághoz a kontroller "elsütőbillentyűjének" (ravasz a róka), mint az egérgombnak, azt bizton állíthatom...Hogy vannak személyes preferenciák (kinek mi jön be, a kontroller vagy a Bill+egér) az egy dolog, de ne a realizmussal magyarázzuk már ezt meg.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
keembo
tag
Elég csak megnézni az önjelölt "prókat" konzolon, fps-t játszva. Amikor nekik 2 mp-ig tart megfordulni, egy mid-high pc játékosnak meg durván tizedannyi ideig, rántásból. A fentebb írt aim assistance-es játékokról meg nem is beszélve, tiszta szégyen. 2019-ben eljutottunk oda, hogy amelyik játék kihívást okoz, komplexebb, kell hozzá agy az le van szarozva. Helyette skinek, mikrotranzakciók, csilivili grafika. Már most visszasírom a 2000-2010es időket...
-
hombre[EU]
veterán
-
DudeHUN
senior tag
Azért a célzás rásegítés nem azt jelenti, hogy nem kell hozzá skill. Egy Halo 2 vagy szinte bármelyik rész Legendary fokozaton tud Dark Souls megszégyenítő mélységekbe rántani skill szempontjából. Az meg, hogy szégyen. Mintha nem videojátékokról lenne szó, hanem valami az életet alapvetően befolyásoló dologról.
Arról nem is beszélve, hogy ezt a két játékstílust kivéve a többihez effektívebb a kontroller.[ Szerkesztve ]
Gamer for Life
-
nagyúr
Azért a célzás rásegítés nem azt jelenti, hogy nem kell hozzá skill.
Hanem mit jelent? Nagyjából oda evickéled a kurzort, ahová kellene, a többit megcsinálja helyetted a gép. Én ezt nem nevezném skillnek.
Gyakorlatilag a platformjátékokon kívül minden másra jobb az egér/bill páros, konzolokhoz azért terjedt el a kontroller, mert fotelből kényelmesebb vele matatni, de sokkal kevésbé pontos...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
GodGamer5
addikt
Azért írtam a ps3-at, mert nyers számítási teljesítményben nem sokkal lett jobb a ps4, ez viszont kb minimum 5x gyorsabb lesz, ami sokkal nagyobb előrelêpés. Nem véletlenül volt ebben a generációban egy nagyobb frissítés ( ps4pro ). Ez amúgy a játékokban is tetten érhető. A LoU döbbenetesen meg volt csinálva, míg a ps4-en azon ment a vergődés, hogy ugyanez hd kollekcióban 30 vagy 60fps-el fut. És ez csak egy remaster. Vicc. Attól, hogy a ps4-ben a ram mennyisége nőtt, a proci rémesen lassú/elavult volt már megjelenésekor is. Sokkal pc-közelibb lett a hardver ami az optimalizàlás miatt biztos jó, de nem is voltak akkora plusszok benne mint a Cell-ben. Attól, hogy igazán csak a belsős stúdiók tudtak rá programozni még nem volt elcseszett... Maga a Sony is elismerte,-mostanában volt róla egy hír-, hogy sokkal nagyobb lesz az előrelépés mint a jelen genben.
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
arty
veterán
válasz Synthwave #56 üzenetére
Nem mindenkinek élete álma, hogy esportból éljen meg, ergo közel sem biztos, hogy "érzelmileg ennyire invesztálódik" Nekem sem volt az, így tizensokév egérrángatása után csak simán elfogadtam, hogy ez nem olyan, hanem más. Ezzel nehezebb célozni. Viszont "természetesebb", hogy küzdelmesebb a célzás és hogy ravaszt húzok és hogy rezeg és hogy analóg a mozgás is. És, hogy nem kell asztalnál görnyednem. Szép lassan konkrétan megszerettem, az egér ebből az időtávból már tényleg csak megmosolyogtató excel-eszköz. (amivel mégegyszer leszögezném: könnyebb célozni).
A munkábajárós hasonlatod totál fals, nyilván, az elfogultságod láthatóan menthetetlen
(egyébként senki nem mondta, hogy KELL kontrollerezned, az utólsó passzust nem is értem....)
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Prof
addikt
Viccesek a találgatások marketing blabla alapján. Aki azt hiszi a Sony majd 2000 dollárnyi hardvert ad neki 500-ért az nagyot fog pofára esni.
A konzol hardvere és sikere kb minél olcsóbb/gyengébb volt annál sikeresebb volt. (persze az exkluzív címek miatt vettek XY-t általában a szoftver a fókusz nem a hardware)
Ezt mind a három konzolgyártó termékeinél látni.Xbox One X - 6 TFlops, 2.3 Ghz 8magos CPU - 12 GB GDDR5 meglehet nézni mire mentek az eladásokkal.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Nekem se az (pláne, hogy nincs olyan populáris game, amibe beletenném a szükséges időt), de a (többszemélyes/multiplayer) játék komoly dolog. A háború és betegségek után következik a sorban - itt legalábbis. : >
Semmi természetes nincs abban, hogy 1-2 másodperc alatt történik meg az, ami PC-n ~200 ms alatt. Azt elfogadtam, hogy más kozolon, de ha már valamilyen lövöldében (PC-n) elérted a szolid mid-, netán high skillt, akkor csak (sírva) nevetni tudsz a gamepados nyeklésen és vergődésen. Semmi fals nem volt abban a hasonlatban. Ha csak aktuális akarsz lenni, nézd meg pl. a high skill Apex Legendset konzolon. A játékmenet, a movement, az aim (meg en bloc az egész sebessége) a fasorban sincs a PC-s high skillerekhez képest.
Benyomás szempontjából (de még csak vizuális szórakoztatást tekintve is) kb. járni tanuló emberi csecsemők vs. Shien-Gorr messorok (ha nem ismered a kifejezést, innen össze tudod rakni a két szót) a történet.
"Viszont "természetesebb", hogy küzdelmesebb a célzás"
~22 év kvéjk után nekem az a természetes, ha 2-300 ms alatt pontosan ott van a célkereszt, ahol akarom. : D A világ legtermészetellenesebb dolga a gamepaddal való, belassult szenvedés. Biztos sokan vannak ezzel még így.
De még olyantól is megkaptad, hogy semmi természetes nincs a gamepados lövöldében, aki már fogott a kezében éles fegyvert.
"(egyébként senki nem mondta, hogy KELL kontrollerezned, az utólsó passzust nem is értem....)"
Pedig egyszerű az üzenete, csak kicsit elvonatkoztatva kell értelmezni. A PC-s FPS-ek hanyatlása a konzolos CoD-okkal/BF-ekkel kezdődött - ezzel lehet vitába szállni, csak nem érdemes. Valami mérnök/dizájner egyszer kitalálta, hogy gamepaddel lesz puff-puff, és az majd milyen jó lesz mindenkinek. Ez még N64-en oké is volt, de a PS2 és az XBox elérkeztével megváltozott a történet; elindultunk abba a lefelé tartó irányba, ahol ma vagyunk. Na, az ezt hosszútávon kiváltó bagázs tagjait részesíteném D-pades kereszt-végbélkúpban, mert egy nagyságrendekkel butább vezérlés miatt az évek alatt elsorvadt az általános közízlés.
Félreértés ne essék, elfogadom, hogy valakit annyira nem érdekel az instantprecíz vezérelhetőség (plusz a magas frame rate és képfrissítés, illetve alacsony input lag), hogy simán elbékülget a kanapén egy konzolos shooterrel, netán még jól is érzi magát közben (na, ezt a részét végképp csak elfogadom, de megérteni/átélni nem fogom soha, az biztos), de azt, mikor valaki ezt a modus operandit ugyanolyan (vagy csak közelítőleg ugyanolyan) hatékonyságúnak titulálja, mint a minőségi klaviatúra+egér+egérpad triumvirátust alacsony késleltetésen, már nem tudom szarkasztikus mosoly nélkül elengedni.
Azt sem tagadom, hogy a magas szintű konzolos puffogtatáshoz is kell skill (mert KELL), de a skill cap jóval alacsonyabb, mint PC-n (ha meg rosszmájú akarok lenni, akkor szerintem a delikvens legnagyobb skillje itt az, hogy nem kap perceken belül agyérgörcsöt az analóg karoktól ).
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Duck663
őstag
válasz GodGamer5 #64 üzenetére
"Azért írtam a ps3-at, mert nyers számítási teljesítményben nem sokkal lett jobb a ps4" Ezt a zöldséget meg honnan szeded? 4.6x nagyobb a nyers számítási teljesítménye a sima PS4 GPU-jának, mint a PS3 GPU-jának volt és akkor még a Pro-ról nem is beszéltünk. Ne terjessz zöldséget. A fő gond abból adódik, hogy nagyon kevesen használják ki a képességeit és lehetőségeit, a legtöbb fejlesztő multiplatformozik és igyekeznek a legkevesebb munkával megoldani mindent. Nem véletlen hogy a Sony exkluzív címei utcahosszal verik a multiplatform címeket. A Sony azt várta a fejlesztőktől, hogy nagymértékben fognak CS-ekre támaszkodni, de nem így történt. Pont a PC közeliség miatt. De ez valószínűleg változni fog, mert ez a fejlesztés kicsit illetve amikről lehetett már olvasni, kicsit távolabb viszi a PC-ktől. Ami kifejezetten jó lesz, mert belekényszeríti a fejlesztőket abba, hogy a konzolban lévő egyedi lehetőségekkel foglalkozzanak.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz Carlos Padre #70 üzenetére
Mert ha nem vagy menthetetlen krumpli és (joggal) bízol a képességeidben, az egér célszerszám. Azé. : >
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #70 üzenetére
Valamit félreértesz. A kontrolleres játék nem megy senkinek a világon, ezért kell lebutítani meg aimbotolni az FPS-eket. Egérrel meg elég sokaknak megy...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16939776
törölt tag
válasz Synthwave #56 üzenetére
Arra pont jó a 50-70ms lag, hogy a user agya elzsibbadjon. Itt nincs ennél többre szükség, ez csak szórakozásról szól.
Konzolos ismerősömet rengettem a vasra, egyből alacsonynak találta az egér érzékenységét (játékban 1:1 input-output scale, 800dpi@500hz/1080p@240hz mellett), 1600dpi-re váltás után elég gyors lett az egér, de semmilyen olyan helyzetbe pl.: közelharcba nem ment bele, ahol a reakció idő vagy időzítés számíthatott volna. Taktika az volt hogy távolról addig húzta a ravaszt, amíg mindenki elhalt.
Három perc után látótávolságból elfogytak az ellenfelek, közölte, hogy unalmas a játék.Aki ezt szokta meg konzolon, annak tényleg nem ad hozzá az élményhez semmit az extra FPS vagy a 1/10 reakcióidő. Pénzkidobás.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz #16939776 #74 üzenetére
A legtöbb ilyen jellegű játék hamar baromi unalmas lesz, ha low skill krumpliként játszod. Vagy azért, amit leírtál (ez a típusú "game sense" valóban az unalom egyik apoteózisa; én sem bírnám idegekkel, ha ennyiből állna a gameplayem - de az is igaz, hogy ezzel a stíllel egy olyan lobbiban, amiben nem mindenki teljesen fakezű, nem fog messzire jutni), vagy azért, mert az utolsó jöttment is háromszor körbeugrálja, mielőtt 1,3 másodperc alatt lemészárolná.
Gondolom, egy kicsit tovább húzta volna a monitor előtt, ha véletlenül pont feléje lófrált volna valami random, aki leglább tud egyszerre mozogni és lőni is. Akkor még további két sikertelen próbálkozást biztos megért volna a részéről a történet.
: D
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
nagyúr
válasz Carlos Padre #78 üzenetére
Köszi, mivel elfogytak az érvek, marad a személyeskedés. Ez megválaszol minden kérdést is...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
GodGamer5
addikt
Anno azt írkálták mindenhol, hogy az x360 ideális esetben 1tflops-ot tud, a ps3 meg még ennél is többet. Ezért írtam, hogy nem akkora előrelépés.
A ps4 pro azért jött ki mert a ps4 már most is elég gyengécske.Ilyen ezelőtt nem fordulhatott elő, hogy egy generáción belül két gép jött. A legtöbb exkluzív a 30fps-t is nehezen tartja. A Detroit pl kimondottan szaggatós, de ez igaz a GoW-ra is és ezek first party játékok, nem az optimalizálással van a gond, hanem egyszerűen gyenge a hardver. Sok játéknál processzorlimitesek a jelen generációs konzolok, úgyhogy nem annyira fényes ez a gen."Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Tetsuo
aktív tag
válasz hombre[EU] #60 üzenetére
Köszi!
-
GodGamer5
addikt
Tök érdekes mert a korabeli írások/fórumok szerint az x360-ra 1 tflops-ot írtak, a ps3-ra kicsivel többet. Most meg kb 0.5tflops a ps3 összteljesítménye a wikipédia szerint. Akkor most ki ferdít?! Anno még Carmack is erről beszélt egy cikkben, csak sajnos nem találom.
[link]"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
PuMbA
titán
válasz GodGamer5 #84 üzenetére
Egy anonim felhasználó fórumra firkantása nem hiteles információ Ha elolvasod, hogy mit ír, akkor látszik, hogy ennek a gyereknek köze nincs a számítástechnikához.... és ezt még le is írják a következő hozzászólásokba, szóval csak tovább kellett volna olvasnod.... mi az, hogy non-programmable? Ha nem lehet kihozni belőle, akkor azt miért írja le vagy számítja bele? Ez olyan, mintha odaírnám az Opel Astrámhoz, hogy 500LE, de csak 85LE-t lehet belőle kiszedni.
Ha rákeresel arra, hogy Xbox 360 TFLOPS, akkor mindenhol azt találod, amit én írtam.
[ Szerkesztve ]
-
keembo
tag
válasz Synthwave #68 üzenetére
Ezzel a hozzászólással tudok a legjobban hasonulni. Nincs bajom a konzolokkal, csak azzal amikor a konzol vérfanok egy szintre próbálják magasztalni a dolgokat a pc-s skillhez. Játszottam mindkettőn, konzolon igen csak keveset, illetve ott betetőzött a Mortal Kombatnál amit az irányításból ki lehet hozni. Ott nem számít a pontosság. Konzolos játékost is láttam már pc-n (bill+egér) vergődni. "Hogy lehet ezt megszokni? Szar." - és ennyivel ott is hagyják az egészet. Nyilván szokni kell, de ne 15 perc után várja már a "learning curve" tetejét.
-
gianni85
veterán
-
keembo
tag
Valóban el lehet 0-hoz képest sajátítani valami tudást/rutint, de ez nagyon hamar eléri azt a szintet, ahol az analóg karok pontatlansága kijön (a mozgatható mellbimbókra gondolok) és az igényesebb (a precizitásra való igény) játékosokat ez zavarja. Persze, ha valaki egész életében csak konzolon játszott, talán el sem tudja képzelni mennyivel többet ki lehet hozni a bill+egér kombóból. A kettőt nem lehet egy kalap alá venni imho, vagy legalábbis hülyeség. Fotelos, ideglevezetős játszásra, pl. Fifázni elhiszem, hogy tök jó a pad, mint ahogy a vajazó kés is optimális a vajazásra. Kenyérszeletelésre viszont jobb annál egy recés, edzett pl. Fiskars penge (hirtelen nem ugrik be más).
-
GodGamer5
addikt
Igen kb azok jönnek ki találatnak amit írtál, viszont tisztán emlékszem, hogy a 2005-06 körüli pc-s újságok ettől voltak hangosak, hogy az x360=1tflops. Még Carmack is ezen rugózott. Na mindegy, de ez akkor is fura.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Carlos Padre
veterán
Ehhez képest pont az volt eddig a téma, hogy az egeres irányítás mennyivel felsőbbrendűbb, és a kontrolleres irányításhoz nem kell semmi skill, jellemzően pont azoktól, akik nem tudnak kontrollerel eredményesen játszani, annak ellenére sem, hogy szerintük nem kell hozzá skill.
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
keembo
tag
válasz Carlos Padre #90 üzenetére
Szerintem valamit félreértettél a sorok között. Értsd: a pad-es rutin hamar "kimaxolható", és pl. fps-ekben konzolon hamar szembesülni az irányíthatóság retardáltságával. Talán nem véletlen, hogy konzolokon gyári defaulton van fpsekben aim assist. Ha kikapcsolod, hiába vagy nagy ász, ha egyszerűen korlátolt a precizitása. Ott nightmare fokozaton a puszta szerencse dönti el, hogy x ms alatt be tudod-e célozni az ellenfelet.
-
hombre[EU]
veterán
Egyre több lett itt a CB HoF tag
Life, Uh, Finds A Way
-
hepol
csendes tag
Konzolos vagyok mindjárt bedobok egy macskát
Érdekes egyébként olvasni a beszélgetést, ha szabad saját tapasztalatokból hozzászólnék. Igaz hogy konzolon játszom, de egérrel jobban megy. Viszont kishúgom mikor 10 évesen beült ellenem CS-zni. Kilométeres távolságból szórta rám a fejeseket ahogy meglátott. Szerintem az egérhez annyira nem kell tudás, mert nagyon könnyű pontosan lőni vele.
Aztán mikor átvedlettem konzolra és kipróbáltam pár FPS-t atya isten. Szerintem az aim nem segít túl sokat. Eleve ha már becéloztad csak akkor tartja a cél közelében kicsit a keresztet. De mire megtanul az ember kontrollerrel célozni... Talán csak a második-harmadik héten vettem észre hogy van egyáltalán olyan hogy aim.
Szóval ha skill a kérdés a dologban. Az egy konzolon sokkal jobban kitűnik, hogy kinek van meg kinek nincs. -
keembo
tag
Hát, ha időben kilövöd a kishúgodat, akkor esélye sincs. Persze, hogy könnyebb pontosan lőni egérrel, konzolon egy bizonyos szint felett viszont lutri. És pont ezért szélesebb a skill-skála pc-n, ezért egyértelműbb ki a jobb (a fenti példa alapján, bár nem tudom mekkora mintát értesz alatta, de a kishúgod jobb lövő )
-
gianni85
veterán
Tényeket nem vitatok, az egér előnye vitathatatlan. Ami nálam kiverte a biztosítékot az a korábbi komment, hogy kontrollerhez nem kell skill. Egy bizonyos szintig még több skill is kell hozzá, aztán ahogy írod eljön a szint ahol kimaxoltad. Bááár.... egy kicsit ki tudod még tolni, ha meghosszabbítod a karokat meg olyan kontrollert használsz ahol lehet plusz gombokra mappelni, és nem kell egy funkcióhoz se levenned az ujjadat a karokról. A mozgás és irányzék finom mozdulatait összehangolva meglepően hatékony tud lenni. Nyilván, ismétlem, hogy közelében sincs az egérnek, de az ilyen ferdítéseket is hagyjuk, hogy szar és hasznalhatatlan, és auto aim megold mindent, meg skill se kell hozzá.
-
Atomgeszi
veterán
+1
Meg szerintem az emberek keze inkább van fejlődve (egy két konzolos nagy huszártól eltekintve - mert vannak azért ott is olyan profik, hogy csak nézek) az egérhez és az a fajta mozgáshoz, hiába csak egy ujjal kell finoman precízen mozgatni az analóg kart, ha csuklóból az ember jobban érzi az egérrel a mozgást.
Tizenxévet lehúztam PC FPS, hol CS, hol COD2, hol COD4, hol stratégia. Meguntam utána az évenkénti gép fejlesztést, mentem konzolra, de mai napig gyűlölök rajta FPS-t játszani(anno havernak volt PS1-2 ese és már előbb, mint nekem a PC-s game korszakom - és már akkor utáltam). Pedig volt egymás mellett X360 és PC is.. mégis haverokkal FPS-t inkább PC-n játszottam, a többi játékkal meg konzolon, mert azon legalább elfutott normálisan, nem kellett szarakodni.
Amúgy nekem kényelmes lenne fotelből ölemben egy "etetőszékkel" rajta egy valami WASD billpad és mellette egy legalább 25x25-ös egér pad.. És már dobnám is el a szipiszupi kontrollert.
-
Atomgeszi
veterán
Megint attól függ, hogy milyen játékról van szó.
Eleve single-ben agresszívabb az aim (valószínűleg valami ilyen gamet láthatott pilóta), főleg egy uncharted 4-ben mondjuk ahol tűzharc esetén bebújsz fedezékbe, kinézel célzol lősz és már lő is (persze ez engem rohadtul irritált, mert sokszor olyan jelentéktelen helyekre húzta a célkeresztet, hogy inkább hátrány volt, mint előny, arról nem is beszélve, hogy ha fedezék mögött volt még akkor is agresszívan a fedezék mögött megbújó ellenre húzta a célkeresztet és hiába láttál tiszta ellenséget, és akartál rácélozni, akkor is odavitt).
Multiban azért előbb kiszednek, minthogy te az aim segítségével az ellent lelődd.
Egy GTA 5-ben is hiába volt aim, ha közben a két analógot összehangolva(havernak még ez is nehéz volt, hogy egyenesen menjen, vagy megtanuljon a két analóggal smooth menni akárhova) kellett menni, és eleve nagyobb figyelmet koncentrációt igényelt már csak a járás is.
Tomb Raider szintén nem sokat segített, de ott meg az íjjal való célzás is kész rém álom volt.
A DOOM-ról nem is beszélve, hogyha egy kicsit nehezebb fokozaton próbáltad tolni, egyszerűen nem érted utol az ellent a célkereszttel konzolon, ha meg nagyobb érzékenységet állítottál, akkor simán túlhúztad. Totál retardált.
Titanfall2 multiról nem is beszélve, ahol még a falon is futkosnak az emberek.
Én sem szeretem a kontrollert, de sajnos ez van.
Idő hiányában pedig főleg nehéz tanulni vele, mert sok gyakorlást igényel, ami egy kicsit türelmetlenebb embernek megöli az egész játék élményét. Mert minek xopassa magát, mikor szórakozni akar leülni és nem pedig csecsemőnek érezve magát egy K5 pályán... (tudom tudom takarodjon vissza PC-re .. igen ám, de ott megunta a drága fejlesztést, a folyton kompatibilitási problémát, csalókat a multiban - akkor nincs más lehetősége)
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Politika
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Google Pixel 6/7/8 topik
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W
- Beszámítás! ASRock H510M i7 10700F 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3070 8GB Rampage Shiva Seasonic 650W
- HP Pavilion Magyar Gamer Laptop i5 8300H 16GB DDR4 128GB NVMe SSD 1TB HDD GTX 1050 4GB Jó Akku
- ASUS RADEON RX 7900 XT 20GB Gaming OC GDDR6
- Intel Core i7-3770 4-Core 3.4GHz LGA1155 Processzor
- Tuya okos infra távirányító
- Lenovo Legion 1 Tulajos Gamer Laptop 144Hz i7 9750H 16GB 512GB SSD GTX 1660 Ti 6GB 192bit Dobozában