- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kavalkád
aktív tag
én osztottam szoroztam annó és hajlandó lennék akár többet is fizetni - mint amennyire kijön most az autóm havi költsége - ha nem nekem kellene fenntartanom, parkolóhelyet keresgetnem, tankolnom, papírokat intézni, stb, stb, szóval ha csak beülnék amikor kell és ha nem kell kiszállnék. itt nem az olcsóságon van/volt a hangsúly.
[ Szerkesztve ]
-
antiapaladin
csendes tag
Valahol jogos a felvetés, alapvetően tényleg van benne bukó, ez tény, nem vitatom. A bukó mértéke számít számomra és hogy miért hozom meg az áldozatot.
Itt azt fizettem meg, hogy sok felvetésre van kéznél lévő megoldásom. Ha el is adom a járművet, mindenképp kisebb lesz bejövő összeg mint a kiadott, tény.
Cserébe nem az lesz mint a legutóbbi interjúmon ahol erősen javallott volt a saját jármű és helyben kellett ötletelni a megoldásokon ahelyett, hogy azt mondtam volna, oké, nem gond, van.
Azt is figyelembe vettem, hogy ha teszem odébb megyek 60-70 km-rel, nem biztos, hogy a környéken azonnal találok számomra megfelelő lakhatást, addig meg kell oldani a közlekedést.Ezeket mondjuk hozzátehettem volna a korábbi hsz-ekhez.
Nem mondom, hogy mindenkinek ez fajta gondolkodásmód az üdvözítő. De az én lehetőségeimen sokat változtatott az autó. -
GhanBuri Ghan
őstag
És a Tesla, Volkswagen is lát abban marketingértéket, hogy az autót (akkumulátort is beleértve) minél nagyobb mértékben megújuló forrásból származó energiával állítsanak elő, azaz várható, hogy az elektromos autók co2 lábnyoma már induláskor is jobb lesz, mint a belsőégésűeké, és a használattal ez az arány csak javulni fog.
-
axioma
veterán
Nyilvan sarkitott peldat hoztam. Mittudomen meddig, legkozelebb megnezem, kell altalaban nyomni ahhoz, hgoy 2 auto elonyt szerezzek ahol mar boven be tudok ele menni, sztem 30-40 kozott valahol. Egyetlen egyszer volt egy sportauto amelyiknek moge mentem be, de pont mert kilott, mogotte lett boven 2-3 autonyi hely. Mondjuk ranezve a szappandobozomra kevesen gondoljak hogy hogyan fogok indulni, ha nem kimondottan utazok elozesre akkor is alapbol jobban gyorsul akkor, mikor epp a 2-est keresik mellettem egy erosebb autoban.
Amugy mint mondtam, ezzel kb. csak akkor e'lek, ha kenyelmesebb ugy savot valtani - amugy en az a fajta vagyok aki 1x az elejen beall abba a savba amibol 12 km-rel kesobb 1x kell kikanyarodnia (Na jo, most ez innen nem megy, de elozo munkahelyemrol volt ilyen szcenario.) Tudom, mindjart kapom hogy tipikus noi vezeto... -
Somatom
veterán
Ez nem nagy kunszt. Engem sem tudnak meglepni. Még sajnálom is őket. Szegények, biztos sürgős dolguk van, hát siessenek. Velem jól járnak, én nem erőlködök. Szabadságon vagyok, nem sietek sehova.
Szépen elprüncögök, közben nézem a fogyasztásmérőt és jól esik, hogy megint ráérek majd kint tankolni.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
És ha lemaradok, akkor mi van? Kockás zászlót lengetnek minden lámpánál? Kényelmesen ülök, kellemes a hőmérséklet, szól a zene. Mi baj lehet?
Írtam korábban, hogy vennék, némi kompromisszummal lenne is (Galaxy hibrid), de csak a dízel tudja tölteni, röfi nem. Ezt nem is értem. Mi ebben a ződ? Tisztán villannyal is közlekedhetnék a városban, de nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
Ha így nézzük akkor minden villanyba 2 mp alatt gyorsuló technika kell. Remélem a gyalogosok is majd ritmus váltanak ilyen ütemben.
A telefonom se csinalja tobb honapja inditott rendszerrel, az autot meg naponta ujrainditod,vagy akar surubben is.
Ez nem helytálló. Van olyan gyártó aki havi updateket ad ki és újraindul. Gyártó függetlenül minden telo topikjában vannak problémák. Még az iPhonekkal is.
Az autód szoftverre ha akkor indulna amikor startot nyomsz akkor baj van. A modern autóknál bármikor tudsz adatokat kérni a telodra, vagy fűtést indítani. Az leállítót helyzetben is megy rajta. Az akku miatt meg kötelező.
Milyen veszélye van a sebesség korlátozásnak?
Hatar kozeleben vagy GPS vetel hianya esetleg meghibasodas eseten mit csinalna?
Mondjuk ezzel a mondattal máris cáfolod a hsz-ed elejét, ahol azt állítottad nem fagy le, miért lenne a szoftverrel baj. Akkor most van vagy lehet vele gond vagy se? És nem 2-3 évről beszélünk hanem 20-25-ről. Az még egy MAC-nek is szép futási idő. Nem hogy egy átlagos autónak összehányt szoftverral.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
#16820480
törölt tag
Azért ha már kijavítasz, akkor pontosan Nem nagyon tudsz te semmilyen autót több száz kW-tal tölteni órákon át, a max teljesítményfelvétel pár percig van, aztán visszavesz. Ráadásul azt sem bármikor, mert mondjuk 70-80%-ról nem fog neked ekkora teljesítményt felvenni. Szóval nem lehet csak úgy bármennyi fékezőenergiát átadni az akksinak, gyanítom, hogy erre gondoltak elsősorban.
-
7Heads Drago
veterán
A tény az hogy a telo is fagy. Az új is amit fél milláért veszel.
És hackelhető is. Jó esetben az iPhonek nem.... pár évig. De hogy 3-4-5 évesen fognak az garantált. Az autóknál nem ennyire tervezünk. Én nem látom ezt biztosítottnak. De ettől még te hihetsz mást persze.
A telo appon mindenféle adat fent van, indíthatsz fűtést, nyitod-zárod az autót. És szerinted nem fut rajta szoftver? (az autón álló helyzetben)
A telodon is fut a rendszer akkor is ha ki van kapcsolva a kijelző. Az autóban se kell hogy aktív legyen a kijelző ahhoz hogy menjen a háttérben.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Somatom
veterán
Még szerencse, hogy olyankor a kerék nem esik ki.
"Maradt a Peugeot és az egyetlen, még minden elemében működőképes Renault a pakkban, ám utóbbinak meg a fedélzeti rendszere makkant meg Dobogókőre érve. Onnantól nem volt benne se zene, se navi. Hogy mondjam finoman – ez a villanyautó-műfaj úgy látom, még rejt turpisságokat."[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
7Heads Drago
veterán
Nem fagy a telo.
Persze attól függ minek hívjuk. (throttling, lag,) Olvasgass a telod topikjában. Olyan márka nincs a piacon ami hiba mentes lenne.
De tegyük fel a tied a világ legjobb teloja és tényleg nem fagy MOST. A telot nagyon extrém esetben 4-5 évig használod, de akkor már tetű lesz. Az autód rendszerének meg 20-25 évesen is működnie kéne az érintő kijelzővel együtt. Nah az ilyen ritka lesz mint a fehér holló a mostani márkák között.
Mellesleg ha neked van igazad és alapról bootol be az autó indításkor: a rendszer indítás jobban megterheli a rendszert, mint a sima működés. (én ezt kétlem) És minél több az indítás, annál hamarabb is fog behalni. A telot 1-2 havonta indítod újra update miatt, na mert ugye hibátlan. Az autót naponta többször is, és közben kaki utakon zötyögünk ami mindent szétráz. A modern autókban mp3-at hallgatsz, digitális a rádió, bent van a sim kártya és aktív a net, minden adott hozzá bárki tönkre tehese. És ez lehetsz akár te is egy alkalmazás telepítéssel (ami nyilván tört), vagy a gyerek vagy egy hacker. A gyártók pedig az adataiddal ugyanúgy kereskedni fognak, mint most a Google vagy Face stb. teszi. Én nem számítók túl sok jóra ez ügyben.
A futes szabalyozasat, es alapveto funkciokat nem androidos rendszer latja el, hanem annal egy joval egyszerubb es uzembiztosabb real time OS es az az ala irt szoftverek.
Pl Tesla: van egy rohadt nagy központi kijelződ ott van minden adat és persze a média is. Ez szerinted hogy van külön szedve az autó többi részétől? Pl a klímát is azon keresztül kezeled, vagy a fogyasztási adatokat is. Sőt a motor módokat is azon váltod. És a többi gyártó is hasonlóan oldja meg, csak általában kisebb kijelzőn más felosztásban.
Nekem a 2000-es Clióban még a motor vezérlő és az agya külön volt az autónak. Fizikailag is. A motor vezérlő jó volt, ment is az autó, de az agy hülye volt és random hibákat dobált be. Azt mondták ha nem zavar nem kell cserélni, semmi jelentősége. Elfáradt a panel vagy a vezetékek húztak át és szenzor hibákat dobott. 13 éves volt, nem 20 és nagyon alap gagyi rendszerrel.
A mostaniakban hasonló hibáknál ott fogsz szépen állni az út szélén és várod a trélert.
[link]
..... 134 951 Model S-t és Model X-et hív vissza a meghibásodott érintőképernyők miatt....
A vállalat és az NHTSA közti vita miatt többről van szó, mint normál visszahívásról: a Tesla szerint a kérdéses alkatrész - egy, a 17 colos érintőképernyő működéséért felelős flash memória - tönkremenetele várható volt, sőt az élettartama eleve nem volt többre tervezve, mint 5-6 év, így az nem minősül olyan jellegű hibának, ami miatt vissza kellene hívni az érintett autókat. Emellett irreális elvárásnak, egyenesen technikailag kivitelezhetetlennek tartja, hogy a folyton fejlődő és nagy igénybevételnek (állandó töltés, rázkódás, napi 1,4 ciklus használat) kitett számítástechnikai elemek élettartama az autóéval megegyező legyen, ami egyébként az NHTSA szerint a jelenlegi 5-6 év minimum kétszerese.
És biztos vagyok benne, hogy ez lesz majd a többiekkel is.Nincs hiba akkor ez mi: [link] ???
Mi lesz ha nem csak 1-2 millió fut belőle a kontinensen, hanem mondjuk 10-20-30 millió és reggel 1 óráig nem tudod majd használni amikor mennél dolgozni?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Valójában meg arról van szó, hogy nekem van tapasztalatom ezekkel a rendszerekkel, tudom mit tudnak mire képesek.
Aztán van egy csomó előítéletes sügér, akik soha a közelében sem voltak, és úgy magyaráznak róla.A teslafanok egy külön állatfaj. Jellemzően a kommersz irányból jönnek, előtte 5-10 éves autóik voltak, amik új korukban sem képviselték a csúcsot. Őket lehet megvezetni olyannal hogy a Tesla a csúcs a mindenben is.
Érdemes olvasgatni a német teslafan fórumokat, tele van csalódott vásárlókkal, és jellemzően pont a vezetéstámogató rendszereket meg a szoftvert kritizálják. Ők vásárlás előtt elhitték hogy a Tesla tenyleg mindenben jobb, hogy mindenki előtt van mérföldekkel, aztán meg annyira szar az egész hogy egy csomóan például már nem is aktíválják az Autopilotot, mert idegesítő működése van, rengeteget hibázik, nem intuitív a használata. Egy egyszerű Skodában ezerszer jobban működik, pláne a prémium autókban.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Értem. Nekem soha nem volt vele bajom, kifejezetten gyorsan megtalálok benne mindent, a gyorsgombok az idrive mellett is jók. Mondom, én annyira megszoktam hogy hiába van érintőkérnyő is pár éve nem használom.
A sokat használt dolgoknak meg van dedikált gombja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
batai15
félisten
Hát tekintve hogy az átlag magyarnak igarmatlan nagy pénz és újonnan is bőven van miből válogatni mindenféle felszereltségű autó márkaból ugysok érte a 15. Mondjuk én ki csapnék egy értelmező szótárt a helyedben mielőtt valakinek ilyet írok , mert úgy eléggé erős ahogy a kollégát titulalod.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Milyen több user? A saját hálózatodat, a saját töltőkapacitásodat kell méretezned.
De, tegyük fel, hogy sikerül! Mit érsz vele? Csak akkor lenne hasznos, ha éjszaka rendelkeznél plusz kapacitással, mivel nappal a kutyának nem kell az áramod. Éjszaka viszont te is töltenéd az autódat pont úgy, mint a többség.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Reggie0
félisten
UI: es a vegsebesseget sem veszi figyelembe.
Ha beraknank melle az elektromos rolleremet, akkor az ADAC teszt alapjan, a hatotavot leszamitva, vegigverne a mezonyt, de azert megse mondanam, hogy a 100ezer forintos kinai foshoz kepest nem fejlettebb barmelyik elektormos auto hajtaslanca...
(Arrol nem is beszelve, hogy erdekes modon pont a Model S-t kifelejtettek a tesztbol).
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Viszont ismerjük a cw értékeket és a homlokfelületeket, valamint a járművek súlyát is, és ezekből + a valós fogyasztásokból lehet következtetni a hajtáslánc hatékonyságára.
A töltési teszt azért volt érdekes, hogy legyen egy egységes alap a töltési hatásfok összehasonlítására. Nyilván a maximális töltési sebesség az egy másik kávéház.Model S nem kapható Európában. A Model Y hiányzott inkább, bár a Model 3 eredményeket elnézve az sem brillírozott volna.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Jópár autónál ismerjük. Az ID3nak például nagyobb a légellenállása mint a Model 3 nak, a teszten mégis kevesebbet fogyasztott. Vagy ott az iX3 ami a méreteihez képest szintén alacsony fogyasztásúnak bizonyult (persze nem először).
A Model S a legutolsó Facelift óta nem kapható, és még jó darabig nem is lesz kapható.
Szerk: bár a Model X sem kapható, az mégis volt a tesztben.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Somatom
veterán
Idézet a #621 -ből:
"Nem szigetüzem. Be van kötve, csak amikor mindenki feltölt, akkor nincs ára az áramnak, csúcsüzemben meg drága. Nálunk ez nem így megy."
Mert az állam kötelezi a szolgáltatót az átvételre. De, meddig? Itt a példa, hogy mi lenne, ha nem tenné. Ezt is beleszámoltad a statisztikába?
De, mekkora része marad otthon? Közlekedtél mostanában napközben Budapesten? Nem úgy tűnik, hogy bárki is otthon maradt volna.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Shadowbull
addikt
Részterhelésen mentek mindkettővel ugyanúgy. Sajnálatos módon a legendák megdőlni látszanak.
Mellesleg az akkuméret meg hatótáv így néz ki.
Model 3 SR+ 53KWh/305km
ID3 Pro. 58KWh/335kmMiközben az ID3nak nagyobb a légellenállása -> hatékonyabb a hajtáslánca...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Természetesen számít hogy részterhelésen, sőt az számít egyedül, hiszen az autót az idő 99,999%aban részterhelésen használod. A végsebesség megint egy teljesen lényegtelen adat, ha eléri a 160at az bőven jó, villanyautóval amúgy sem száguldozol. Én még gyors Teslát nem is láttam, mindegyik 90nel egerészik a kamionok között a külső sávban.
A bruttó kapacitásnak az energiahatékonysághoz semmi köze, csak a nettó energiamennyiséget használod.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
"Az autogyaraknal a leallasok jellemzoen az infotaintment/multimedia es vezetest tamogato rendszerekbe szukseges chipek miatt vannak"
Eroteljes tevedes. Mindenfele chipek hianyoznak, es a legtobbjuk hotegyszeru mikrokontroller, olyan alkatreszekbe epitve, amikbe nem kell huszmagos processzor az elvegzendo feladathoz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
De, a mikrokontrollerekből van a legnagyobb hiány. Hótegyszerű cuccokat nem tudnak szállítani a beszállítók, kis elektromos vízpumpákat, hűtőventilátorokat, fényszóró vezérlő elektronikát, deréktámasz állító motort ilyeneket.
Az Infotainment rendszereknél messze nincs ekkora hiány.Namost aki azt mondja hogy egy kis szaros 15 wattos elektromos turbo utánkeringető pumpába a hótegyszerű mikrokontroller helyett egy nyolcmagos csodaproci kell mert az a "modern" az alapvetően nem tudja mit beszél.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.