- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Házimozi belépő szinten
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Projektor topic
- Apple notebookok
- ASUS ROG Ally
- iPad topik
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz kavalkád #157 üzenetére
Majd fogsz is, amikor minden apro karcolast rajtad vernek le, amit eppen elfelejtettel lefotozni vagy nem vetted eszre. Az autoberlo cegek pont annyira jofejek, mint a biztositok. Nem azok...
Arrol nem is beszelve, hogy az ugyintezesek, szervizek koltsegere is meg kell fizetned a hasznukat is, amit meg tetez az is, hogy egyik hasznalo sem vigyaz az autora muszakilag, igy ezek az esemenyek meg surubben fordulnak elo, azaz meg dragabb lesz.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #227 üzenetére
A kw nalad kwh?
#231 dabadab: A gazuzemu aggregator praktikusabb, mert nem kell gyulekony anyagot felhalmozni. Nemet/osztrak teruleten azert mennek az aggregatorral egybeepitett haztartasi gazkazanok is.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz antiapaladin #263 üzenetére
Par allasinterju miatt autot venni nem egy nagy uzlet, olcsobb a taxi, mint az atirasi koltseg.
-
Reggie0
félisten
válasz antiapaladin #274 üzenetére
Mire eljutunk odaig, hogy kitiltjak a belsoegesu motorokat, addigra tudni fogja.
Amugy meg nem kotelezo a busz. Loval es szekerrel is lehet kozlekedni a legtobb uton.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #277 üzenetére
Miert annak kene megoldania?
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #280 üzenetére
Meg a pesszimista becslesek szerint is az elettartama fele korul lehagyja az ICEV labnyoma, szoval hosszutavon mindenkeppen jobb ez igy mindenkinek. Es ebben nincsen benne a szallo por, nitroxidok, szenmonoxid, szenhidrogen, stb. kibocsajtas, ami elektromos autonal gyak. nincs, mig az ICEV itt szorja nekunk az orrunk ala.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Dehogynem. Az szamit, hogy a csucssebesseg es az atlagsebesseg aranya mekkora, mert a ketto kozotti energiakulonbseget pazarold el. Tehat ha 50-ig losz ki, ott ahol 50-nel lehet folyamatosan haladni az ugyan ugy nem szamit egy belsoegesunel se, mint egy elektromosnal. Viszont ha kilosz 50-ig, majd utana 5 masodpercel mar meg kell allni, akkor joval gyorsabban merul, mintha 20-30-al totymorognel, mint masok.
#302 sheratan: Nem az okozza a problemat, hanem a hajtaslanc vesztesegei. A motor, inverter, vezetekezes, stb. hatasfoka messze nem 100% es egyszer megy az energia az akkutol a kerekek fele, majd egyszer vissza, igy egy ciklus hatasfoka az egyiranyu hatasfok negyzete helybol, igy a 90%-bol rogton 81% lesz a teljes ciklusban. Erre jonnek az akkumulator nem reciprok vesztesegei(az eltero toltesi es kisutesi hatasfok).
-
Reggie0
félisten
Amugy ja, sokan nyomjak igy villanyautoval. En szoktam meglepni oket, hogy nem tudnak meglepni Amikor bejott a volt es ampera, akkor az infopark korul mindig gerjedtek. Aztan az i3 tulajok mar helybol gejedosek, teli idoben egy majdnem eldobta nekem az autojat, mert a hegyalja utra a felhajton a 90 fokos kanyarban akart kiloni es hat hatsokerekes...
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #16820480 #322 üzenetére
Az egy hulye musor lehetett, ne vedd komolyan. Egy oran at tobb szaz kW-val lehet tolteni oket DC toltorol, de a par masodpercnyi fekezesnel nem birja visszataplalni a motorteljesitmenye kornyeket? Nem tul logikus.
#321 Somatom: Ha elso vagy a lampanal, akkor nem maradsz le egy csiga miatt a zoldrol.
#322 sheratan: Hiaba 0% az ice visszatermelese, megis az bir nagyobb hatotavot, igy ilyenforman ott tok mindegy.
#328 Somatom: vegyel PHEV-t, az nem lesz korlatozva.Manapsag mar nem is ertem ki vesz meg tisztan benzines/dizel autot ujonan, amikor ott vannak a hibridek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #334 üzenetére
Semmi szükség nincs 5mp alatt gyorsulni 100-ra.
Ez messzire vezet. Igazabol autora sincs szukseg, megis azzal mennek sokan.Miert indulna ujra vagy fagyna le? A telefonom se csinalja tobb honapja inditott rendszerrel, az autot meg naponta ujrainditod,vagy akar surubben is.
Miert kene szoftveres sebessegkorlat? A sofor felelosege. Hatar kozeleben vagy GPS vetel hianya esetleg meghibasodas eseten mit csinalna? Az ilyen ertelmetlen korlatozasoknak tobb hatranya es veszelye van, mint haszna.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #337 üzenetére
Miert kene a gyalogosnak utemet valtani? Az auto a zoldnel indul el, amikor az autonak zold van a gyalogosnak mar piros, tehat nincs az uton.
A technikai lehetosegek nem azt jelentik, hogy a szabalyokat nem lehet miattuk betartani...
"Ez nem helytálló. Van olyan gyártó aki havi updateket ad ki és újraindul. Gyártó függetlenül minden telo topikjában vannak problémák. Még az iPhonekkal is."
Es? Ha egy gyarto meg tudja oldani, hogy ne fagyjon a teloja, akkor egy autogyarto is meg tudja oldani. Aztan, hogy mas telogyartok erre nem kepesek, az nem jelenti azt, hogy lehetetlen feladat.A futes szabalyozasat, es alapveto funkciokat nem androidos rendszer latja el, hanem annal egy joval egyszerubb es uzembiztosabb real time OS es az az ala irt szoftverek. Ezek a 15 evvel ezelotti autokon is voltak, peldaul az ECU-ban, es megsem dolt ossze a vilag. A konzolon levo android(vagy android szeru rendszer) ne zavarjon meg, az csak a juzer interfeszt es a szorakoztato elektronikat adjak.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #342 üzenetére
A telo nem fagy, hanem fagyhat. Erdekes modon nekem sosem fagyott le a mostani telom. Igaz nem is rakom teli mindenfele szemettel es nem naponta telepitgetek ra, mint az egysegsugaru juzerek.
Latom meg mindig nem erted: Az auto egy komplex rendszer, ami tobb alrendszerbol all ossze. A feladatokat nem egyetlen processzor vegzi. Te azt hiszed, hogy minden a juzer interfeszben van implementalva, pedig a valos folyamatszabalyozast/vezerlest nem az vegzi. Azzal csak az adott rendszerekhez adatot tudsz bekuldeni vagy kiolvasni, de az alrendszer mukodtetese fuggetlen tole. Tehat amikor te a juzer interfeszen vagy telefonon elkuldod az adatot, az csak atkuldi a megfelelo alrendszerbe es majd az kezd vele valamit. Ha a juzer interfeszed lefagy, attol nem all meg az auto, nem omlik ossze a futesrendszer, stb...
-
Reggie0
félisten
Ha lattal mar prototipus autot barmelyik markabol, akkor ezen nem lepodnel meg. Audinal amivel legutoljara talalkozam(2019 S8 4.0 tfsi proto), abban is bukdacsolt minden, a futestol kezdve az ablakemelokon at a motorvezerles is. A villanyautok meg fiatalok es egy rakat szoftver ujra van irva, ezert bugosak, de nem azert, mert lehetetlen jol megirni a szoftvert. A belsoegesu autokban levo szoftverek is kiforrottak mara.
Az, hogy bugok vannak az eroltetet megjelentetes szamlajara irhato, nem az elektromos hajtasera.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz 7Heads Drago #359 üzenetére
Az a trukk, hogy ha nem cseszteted halalra a telot, akkor nem jon elo a hiba.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #399 üzenetére
A BMW navija 15 eve, de meg 10 eve is egy kezelhetetlen, logikatlan katasztrofa volt.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #411 üzenetére
Tapasztalat. Merci es audi fenyevekkel elobbre jar, a BMW infot. rendszere a toyota prius 3. generaciojaval versenyzik.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #415 üzenetére
En is hasznaltam mindegyiket, ugyhogy tudom hulyeseg amit allitasz.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #430 üzenetére
Szerintem meg beleultel a szarba es most kognitiv disszonanciad van. Egy fos volt mindig is, most is csak alulrol kozeliti a tobbit. Es ne erts felre, nem a control knob-rol van szo, az eleg jo talalmanyuk, de moge a szoftver, a menurendszer egy hulladek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #432 üzenetére
Nezd, en hasznaltam X5(2. gen)/X6(2016-os)/640i(2018-as)/i3 jarganyokban es tudom, hogy nem jo a szoftver.
A teslat sem tartom jonak, de ott eleve amiatt az undormany oriasi tukrozodo kijelzo miatt es kb. semmilyen dedikalt gomb sincs.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #450 üzenetére
Azok funkciok, nem kezelhetosegek. Nekem nem ezekkel van bajom, hanem a kezeles korulmenyessegevel, a menurendszer strukturajaval.
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #545 üzenetére
Azert az ipari robotok terjedesevel ez el fog tolodni, most is van egy tok feleseges reteg, amelyik tul buta, hogy barmit is csinaljon, csak koltunk a kozmunka programjukra.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Ha a sajat halozatra gondolsz, azt is statisztikai alapon kell: megnezed, hogy mennyit kell toltened egy eszkozbe es mennyire van szukseged egy nap. Ugyanis hiaba van 5 autod, csak eggyel tudsz utazni egyszerre. Raadasul nem kell egyszerre tolteni, lehet egymas utan es akar reszlegesen is.
Az aram pedig pont nappal kell, es ejszaka nem, ezert is olcsobb az ejszakai aram.
Ha meg rendszerszinten nezzuk(szolgaltatoi oldalrol), az mar tisztan statisztikai alapon tervezheto.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #630 üzenetére
En itt nem latok hajtaslanc tesztet, csak komplett autoteszteket.
A fogyasztasi tesztek pedig irrelevansak, mert nem veszi figyelembe az elerheto csucsteljesitmenyt, a toltesi teszt pedig nem veszi figyelembe, hogy mekkora teljesitmennyel toltheto. Kisteljesitmenyu vackokat johogy jobb hatasfokura ki lehet hozni. A menet kozbeni tesztek meg keveset mondanak a hajtaslancrol, mert a jarmu tomege es a formaja is befolyasolja.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
UI: es a vegsebesseget sem veszi figyelembe.
Ha beraknank melle az elektromos rolleremet, akkor az ADAC teszt alapjan, a hatotavot leszamitva, vegigverne a mezonyt, de azert megse mondanam, hogy a 100ezer forintos kinai foshoz kepest nem fejlettebb barmelyik elektormos auto hajtaslanca...
(Arrol nem is beszelve, hogy erdekes modon pont a Model S-t kifelejtettek a tesztbol).
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #642 üzenetére
Nem ismerjuk, csak ismerhetnenk. A tesztbol hianyzik, tehat semmit nem lehet belole megallapitani a hajtaslanc hatekonysagaval kapcsolatban.
Model S csak 2013-ota kaphato europaban.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #646 üzenetére
Mert az ID3 lassabb es lomhabb, valamint 22%-al nagyobb akkuval csak 10%-al nagyobb a hatotavja.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #651 üzenetére
Az nem szamit, hogy reszterheles, mert mas fordulatszam tartomanyt kell lefedni a motorral, igy az optimum is mas tartomanyba kerul. Mondom, lassu, lomha autot konnyebb jo hatasfokra kihozni.
Rosszul tudod:
Model 3 SR+ Beepitett akku: 53kWh Felhasznalhato kapacitas: 49 kWh / 305km
ID3 Pro. Beepitett kapacitas: 62kWh Felhasznalhato kapacitas: 58 kWh / 335km
Osszesegeben +17~18% akkuval 9.8% extra tavot hoz, mikozben meg 30%-al lassabb is. (Komolyan 160-as max sebesseg, kesz vicc egy jo roller tud ennyit.)[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #657 üzenetére
De a reszterheles, mint teny, nem valtoztat azon, hogy a motor szelesebb fordulatszam-tartomanyra es nyomatekra van tervezve. Ami eredo hatasfokcsokkenesbe kerul. Ez az ara, hogy nem csak poroszkalni tud.
En mar lattam 200-al kozlekedo teslat.
A bruttonak annyi koze van hozza, hogy a rezisztiv vesztesegek egy nagyobb teljes kapacitasu akkunal jellemzoen kisebbek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Shadowbull #660 üzenetére
Nyilvan, csak olyan, mintha egy suzuki swift-et hasonlitanal egy sportosabb autohoz. Az utobbi termeszetes, hogy tobbet eszik.
-
Reggie0
félisten
válasz GhanBuri Ghan #666 üzenetére
i3 futomuve semmi extra, berlos autokent barmikor kiprobalhatod, emlekeim szerint mol-os flottaban van.
"...vagy éppenséggel csiphiány van, ami leginkább az őskövület IC-ket használókat sújtja, mert ők nem tudják polcról levehető általános alkatrésszel kiváltani azt."
Egyaltalan nem igy van.[ Szerkesztve ]