Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mert szerinted 37 évesen hülyegyerek autót kerestem? Klasszikus példája vagy a beskatulyázó, sztereotípiákkal teli átlag magyarnak sajnos. Ha egy G Astrára költenék ennyit akkor lehet Te tapsolnál a legjobban, milyen ügyes vagyok. Teljes mértékben mindegy, milyen autóról szól a cikk, ebben a kategóriában mindegyikre ennyit kell költeni, az alkatrészárak meg ugyanott vannak lényegében, szóval látszik fogalmad sincs az egészről, csak iseírtál valamit.
Lassan 20 éve van jogosítványom, legalább 10 különböző tipusú autóm volt, 19 évesen egy 5 éves Suzukit vettem, szóval szerintem gondold át amit írtál.De higy a témához is hozzátegyek, a hengerfejet le kell venni megint, csak el kell vinnem gépműhelybe, arról is írok majd hogy erősítsem a sztereotípiádat.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Csak hogy fogalmad legyen, egy olyan helyről ahol számít az autó megbízhatósága:
WA szinte csak japánt látsz, csak a rongyrázó népség vesz NEMET autót
Ahol nem számít a megbízhatóság:
VIC mindenki a preniumság és egyediség kereszttüzében el, így aztán úton útfélen lerohadt Opelek/holdenek/Fordok/Mercedes Audi hada van az útszélenEs hogy legyen fogalmad VIC a bontok dugig vannak a holden/ford párossal és a kedvenc ECO motorod ott áll hegyekben mert senki nem szenved az eltörött műanyag vezérműház fedéllel, a megszorult/széthullott vízpumpával és az indokolatlan olajfogyasztással, a légtómegmérők és egyéb nyalánkságokról ne is beszeljünk sértetlen kasztnival
Persze meg lehet nézni a japánokat is a bontókban, a legtöbb rongya törve jön be és amit kiszedsz belőlük(Hátsó kerékcsapágyat egy 20 éves autóból bontottam ki hogy belerakjam az én 10 évesembe mert az mar a megszorító intézkedések alatt készült) az meg majd tökéletes állapotban van kora ellenére
Ha kell küldök egy vagonnal az opel motorbol, bar lassan szemet export tilalom lesz
[ Szerkesztve ]
-
-
-
llax
senior tag
Igen, összevetettem, de utaltam is rá, hogyan.
Egy Opelt (v. bármi átlagosat) rendesen-tartósan megjavítani drágább kb. ugyanazzal a hibával, mint egy BMW-t (v. egyéb prémiumot) összedobni műszakira/eladásra.
Mindkettőnél olcsóbb alkatrészeket használva az Opel (és tsai.) hasonló árban lesz, mindkettőnél minőségi alkatrészeket használna már (néha kicsivel, néha nagyon sokkal) olcsóbb az Opel (és tsai.).Pl. az írást olvasva / képeket nézegetve kapásból felmerül egy kérdés: a nyúlós csavarok (hengerfej, futómű egy része) újra lettek cserélve? Mert egy-egy készlet nem olcsó és csak egyszeri meghúzásra lettek kitalálva. Javításról csak akkor lehet beszélni, ha ezekből megkapja az újakat (egyébként majd jön a szívás az átégő hengerfejtömítéssel...).
[ Szerkesztve ]
-
#33253120
törölt tag
Hú...
Előre elnézést kérek.
Jó a stílusod, figyelem kb a (azt hiszem Linuxfórumos, és) HUP-os idők óta. Szerettem olvasni a posztjaid/blogjaid.
De ahogy öregszel egyre erőssebben tolod a becsípődéseidet.
Láttam, tudom, hogy értesz a Linuxhoz. Láttam, tudom, hogy az Opel vonalon is odatetted magad, de kicsit úgy tűnik olyan "Micimackó szindrómás" vagy.
Ha a Nyuszi répát eszik, akkor ne vigyél mézet ajándékba. Nem fogja értékelni. -
-
Depression
veterán
Miért kellene szakmai érv? Én is felszálltam a szopórollerre azzal a szerelemautóval. Mert az volt, nem egy közlekedési edény.
Csak szimplán az volt a lényege a hsz-emnek, hogy vannak olyan autók, amiket már nem érdemes megjavítani. Sőt, ezt úgy képzeld el, hogy akkor még nem igazán volt internete a széles népnek, újságokat bújtál egy ritka autóhoz való alkatrészek után, a fedélzeti számítógépért meg a helyi bmw márkaszervíz a kocsi árának a dupláját kérte volna.
Jelenleg azért már minden jóval egyszerűbb.
Amit igazán bánhatok, az az, hogy akkoriban az erre költött összegből vehettem volna egy 850i-t, vagy 635csi-t. Ha akkor azt veszem meg, és csak hagytam volna állni a garázsban, akkor most gazdag lennék.Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
ncc1701
veterán
A környezetvédelemnek meg jó nagy lófaszt? Szerintem nem normális, ha egy motor eszi az olajat. Mindegy, h japán, vagy francia.
Ja. Anya Yarisa, az előző céges Yarisom, és a mostani 2019-es swiftem sem eszik semennyi olajat sem két szervíz ciklus között. Ugyanott van a nívó szintje, ahol volt csere után. Szerinted hová vigyem ezzel szervízbe? Hagyjálmár... De mondok valamit, van otthon egy 1994-es 1.4 8szelepes F Astrám, muternál a pincében, kemény 180ekm van benne. Az sem evett soha semennyit. Szerinted szereltetni kellene?
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
"valahonnan pótlódik az olaj, az tipikusan benzin szokott lenni, az pedig elég indok, hogy pánikszerűen szervizbe vidd."
Ez a régebbi, mechanikus AC pumpás motorok jellemzője volt és mérsékeltebben, de a kockázata újra megjelent a közvetlen befecskendezéseseknél (nem mindegyiknél).
Az elektromos tápszivattyús, szívócső befecskendezéses motoroknál (az utakon nálunk még ebből megy a legtöbb) ha megy minden henger és egyéb anomáliákat sem produkál a motor, akkor az olajba kerülő (problémás mennyiségű) benzin kizárható.Lehetne még víz is, de az könnyen ellenőrizhető (a szint ellenőrzéssel ellentétben, frissen leállított motornál kell a nívópálcát kihúzni, akkor látszik az emulzió). Főleg az veheti észre hamar, aki rendszeresen korrigálja az olajszintet (nem fogy a megszokott ütemben, a szokásosnál sokkal több sárgás-fehéres trutymó a beöntőnyílás tetejében - kupakjában)
"Ha két olajcsere között egyszer bele kell borítani egy doboz olajat, akkor kb. normálisan rendben van minden, ez az elfogadható szint."
200-300eKm felett már elfogadható, bőven alatta csak akkor, ha ismerten "olajzabáló" a konstrukció.
Van új korától nálunk lévő, 300e+Km-es autó (2.5 common rail turbódízel), két csere között nem kell pótolni, a periódus végére még kényelmesen a minimum felett van az olajszint. Hozzá kell tenni, hogy gyárilag 20e a periódus, mi eleinte 15e-nél, 150e környékétől 10e-nél cserélünk olajat (évente átlag 3x) - a gyári periódus alatt jó eséllyel már pótolni kellene.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
eszi = 10-15k km alatt van 2-8 dl olajfogyás?
Ha a pálcán a MAX->MIN között marad ilyen intervallumon, akkor arra nem mondanám, hogy eszi az olajat, lehet, hogy még azt sem, hogy csipegeti, mert tulajdonképpen nem kell vele foglalkozni, mire cserélni kell, addigra kellene utántölteni..
Amikor egy motor eszi az olajat, az az 1-2 liter/10k km (amit Te is írtál), ami nem normális. Pedig az Opel útmutatók szerint van ahol még talán az 1L/1000km is rendben van.Most akkor a fentiek alapján az Opel Ecotec ESZI az olajat -> kell(het) vele foglalkozni? Nem azt mondom, hogy rosszak, csak jelentős olajfogyasztás jellemző rájuk. De ettől nem lesznek jobbak, mint más motorok, amik nem ilyen mértékben fogyasztanak olajból
Ha valamire lehet általánosítani, akkor azok az Opel ecotec motorok, hogy könnyen előfordulhat komolyabb olajfogyasztás, amire oda kell figyelni. Átlagember milyen gyakran néz olajszintet? Ha nem hívod fel rá a figyelmét, akkor csak akkor fogja észrevenni, amikor már megállt alatta az autó.
Az meg hogy más gyártók más motorjainál mi a normális, az egy másik kérdés. Nekem kb a nívópálca max-min tartományának 25%-a fogy el 10-12k km alatt( vagy még annyi sem -> Swift 1.3 - 2005. 210k km környékén). Fogyaszt belőle, tehát normálisan működik, de nem eszik.
"... and I hope you have a great day!"
-
#90088192
törölt tag
Ha hiszed ha nem mondtál újat, sőt ugye a nem ongyulladasos benzinmotorokban a az olajszint kb állandó cseretol csereig mert üzemanyagból potlodik. Ahogy az olaj feljut úgy megy le a benzin. A honolasban. Vannak motorok ettől függetlenül honolas nélkül is.
A dízel meg besurusodik.Sőt benzinnel lehet a henger falat hűteni is sőt a szelepeket is.
Esetleg tudod hogyan kell a gyűrű hezagoknak elhelyezkedni a dugattyún?
Mert a 120 fok nem jó 3 gyűrű esetén.
Terhelt oldalra sosem teszünk.
Esetleg a dugattyú tető hűtésére is kíváncsi vagy esetleg miért van eltolva a kozepvonalbol a dugattyú csapszeg?
Vagy érdekel a Powershift es IVT váltók működése is?Kérdezz bátran
[ Szerkesztve ]
-
Astra G-nél mindenhol mást írnak neten. Gépkönyve nincs meg, de nem hiszem hogy rosszul csinálom.
Üzemmelegen gyakorlatilag 0 az olajszintem 5-10 perc után is. Legalább fél órát várok akkor folyik csak vissza.
Szerencsére az automata váltónál meg a pálcán fel van tüntetve hogy hány fokon mennyin kell lennie, igaz ha az fogy akkor már igen nagy baj van.[ Szerkesztve ]
Vintage Story PH szervere újra fut!
-
moha21
addikt
Lehet, hogy nem megfelelően olvastam végig minden hsz-t és emiatt elnézést is kérek, de nekem ez a hozzászólás olyannak tűnik, hogy igazából nincs megbízható autó.
Ha szigorúan mérnöki szemmel nézné az ember akkor az autó n+1 alkatrész és azok meghibásodási függvényének sokasága lenne. ( mint bármilyen más eszköz ). Nyilván a tesztek és tapasztalat jutatt el egy konlkúzióhoz.
Nem az az igazi férfi aki minden nőt meghódít, hanem aki ismeri a nagyfeszültségű földkábelek szigetelésének technikáját.
-
Depression
veterán
Ebben dolgoztam, csak még azt a részt tenném hozzá, hogy nem csak az alkatrészeknél fontos az olcsóság, hanem a munkaerőnél is, így rengeteg pályakezdő, és török, indiai van többek között a tervezőknél is. Aki konyít kicsit hozzá, azt könnyen el lehet ebből az iparágból csábítani. (Értelemszerűen nem a motor főtervezőjére értem, hanem a kiskatonákra)
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
ncc1701
veterán
Sajnos ebben maximálisan egyet tudok érteni. Most vesz valaki egy drágább autót, az úgy teli van tömve minden szarral, hogy öröm nézni, ahogy sorba letérdel benne az egész. Szerelő haverhoz jár egy srác egy régebbi 750-es bömössel, a tulaj már kb 5 millát ráköltött, de még mindig egy sapka csavar kotvák az egész.
Részemről szívó benzines moci, klíma legyen benne, a többi extra számomra felesleges. Tempomat még a jó lenne, ha lenne kategória, de mivel nincs, ez sem tud behalni.A másik véglet nekem egy elektromos autó, annál viszont nálam már követelmény lesz, h ha beállok a dugóba mondjuk az m3 bevezetőn, akkor tudja követni az elöttem levő araszolását.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!