Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz lenox #82 üzenetére

    És akkor mitől nem "olyan éles" egy mozgó 2k kép, mint egy tűéles állókép?
    A mozgókép az állóképek sorozata. Semmi más.

    Megmondom mitől lehet elmosottabb:
    1. A panel késleltetése miatt, mert elmossa az egymás utáni állóképeket. LCD-nél tudjuk, hogy bűnlassú, de ez is egy vesszőparipám amikor a plazmások jönnek a gyors mozgásmegjelenítéssel. Egy 24p-s, ~42ms frame idejű forrásnál mi a lótúró értelme van panelsebességről beszélni? Jó, így is némileg van egy minimális elmosása az LCD-nek, de a többi a lóf*sz képfrissítésből adódik.

    2. A 24fps-ből. Fentebb kifejtve: Egy nagy elmosott szart kapsz, ha mozog a kép. Akármilyen csillió felbontást tehetsz alá, semmit nem fog jelenteni. A statikus kép felbontását tudod csak növelni, ami egy valós előny. (már amennyire kijön a nézési távolságokból), de ezt most hagyjuk, mert a mozgókép elmosottságán lovagoltok. Azon meg semmit nem segít.

    3. Adódhat abból is életlenség, hogy eleve ilyen a forrás. Egy állókép is lehet életlen szar egy rossz minőségű vagy rosszul bedigizett filmben. Alapanyagfüggő: megint a hajadra kenheted a 4k-s felbontást.

    Összesítve ezekből még mindig nem látom, hogy mitől lesz a 4k anyagom élesebb.
    - Ha 24p marad akkor a mozgókép szar lesz.
    - Ha a 24p helyett mondjuk 60p lesz de lassú a panel, akkor javíthat a 4k a 2k-hoz képest, de csak a nagyon finom mozgásoknál. Gyors mozgásnál ahol nem számít, hogy a pixelek kisebbek lettek az objektum elmozduláshoz képest ott semmit nem jelent.
    - És ha van egy fos alapanyag akkor sem ér semmit.

Új hozzászólás Aktív témák