- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- OLED TV topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- GoodSpeed: ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mozgásban az F1 24
gp A Forma 1 versenyek rajongói hamarosan végre belevethetik magukat az idei epizódba.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jacek
veterán
Jöhet
-
Cythyel
senior tag
Érdekes lesz az biztos. Mindig is tetszettek az AMD féle újítások, aztán vagy bejön a piacnak vagy sem...
-
subaruwrc
félisten
3870x2?
-
imi123
őstag
Gondolom ajánlott lesz hozzá 32.GB rendszer memória, és abból is minél gyorsabb.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
awexco
őstag
Ezeket az X2 es karikat vitte a nép ?
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
turistakolbi
aktív tag
ÚÚÚÚÚÚÚ
Ha a navi jön a 2080 szintjére (ahogy a pletykák mondják) 150 wattból akkor (otimalizált órajelen akkor ez a cucc lehet 250 watt körül. 2x teljesítménnyel ÚÚÚ kár hogy 7 nanó.... megnéznék egy 4 slotos VGA hűtéstKÉRDÉS a sok memória lehetőség Ray tracing - nek jó mi ? (lehet ezért jön a PCI 4.0 támogatás az Új ryzen lapokhoz???) laikus vagyok nem értek hozzá.
[ Szerkesztve ]
https://www.twitch.tv/muerte188
-
helkis
addikt
Ámen!
Több év távlatából úgy érzem az Nv vs Ati harcot, mint tegnap a dartsvb-n a Gerwen vs Smith meccset.. Imádkozhatunk, hogy a gyengébb nyerjen, de úgy is tudjuk, hogy mi fog történni..
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Reggie0
félisten
Tehat az AMD burkoltan elismerte, hogy a kozeljovoben nem lesz kepes erosebb GPU-val eloallni, ezert a dual GPU-s rendszerekbe szeretne eletet lehelni.
[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
Azért a cikk címe mellett se menjünk el... szóval ebből még idén lehet valami a boltok polcain?
Turenkarn
-
Redneck
veterán
Ha nincs meg a kraft egy GPU-val, akkor megpróbáljuk kettővel?
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
-
félisten
válasz turistakolbi #7 üzenetére
ebben a kommentben annyi bizonytalan tényező volt, hogy .. na mindegy.Fő az optimizmus.
Más: Azt reméltem hogy a waffer on waffer dolgot fogják nyomatni, hisz azt reklámozza most TSMC ezerrel. Azt meghagyják NVnek?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Tyrel
őstag
válasz turistakolbi #13 üzenetére
Igen de eddig az csak úgy volt emlegetve hogy a "nagy Navi" vagy "Navi+", nem volt róla szó hogy több GPU-s kártya lehet...
Mondjuk engem a 2070/2080 szintjére érkező cucc jobban érdekel, nem feltétlen akarok csillagászati összegeket fordítani videokártyára, de ettől függetlenül nagyon szép lenne látni ha ez megvalósulna. Mondjuk úgy hogy nagyon erős 3dfx nosztalgia lenne... (nem a bukásukra gondolok hanem a messze korukat megelőző board / GPU design-okra)
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
nagyúr
Tévedés, a piros oldalon az ATi Rage Fury Maxx volt az első dupla GPU-s videókártya, még 1999 körül...
Illetve még a Radeon X1xx0 szériánál voltak egy kártyán "belső Crossfire" megoldással két összekötött GPU-k, például a Radeon X1650 XT Dual.
A hírhez: az, hogy csak Win10 alatt támogatott egészen pontosan mit takar? Vulkan alatt nem lehet megoldani Win7 v. Win8.1 esetében? Linux támogatás sem várható?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
arn
félisten
inkabb koncentralhatnanak sweet spot kartyakra, mint regen - mert ez nagyon zagyva lesz. 4870x2om volt anno, max benchekre volt jo, meg szep fpseket kiiratni, jatszani remalom volt vele.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Petykemano
veterán
Nem feltétlenül. A GPU a skálázódásról a koherens párhuzamosságról szól. Ezt így is meg kell teremteni. Különben már rég ott tartanánk, hogy nyolcmilló GPU-t kötnek egybe. Valahol a koherenciát kezelni kell.
A darabolás szerintem inkább a tervezési és gyártás-előkészítési költségek csökkentéséről és a legyártott lapkák mennyiségéről (válogathatóság) szól.
[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
Az vajon miért van, hogy abu HBM-ről beszél, miközben eddig minden navi leak arról szólt, hogy az GDDR6?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
Én is ezt reméltem a WoW az nem lesz rossz.
Kérdés a hatékonyság ha 90% fölött lesz "mindigis" akkor jöhet.
Ez hülyeség hogy "AMD csak így tudja"... mindenki keresi a lehetőségeket.
Pont az a cikk számomra legfontosabb mondata hogy "Ez egyébként tekinthető a chipletes elgondolás előfutárának" Ez egy lépés de annak jó. Kérdés FE lesz e belőle...[ Szerkesztve ]
-
turistakolbi
aktív tag
pont erről írtak. hogy a játékok és a win is a 2db gpu-t 1 GPU nak látja... SZóval nem kell külön a játékfejlesztőknek úgy írni a játékot hogy "optimalizálva legyen" másik kérdés, a jelenleg azoknál a játékoknál ahogy CF/SLI van. 85% körüli a hatékonyság növekedés.. Ebben az esetben esélyes a 99% ??? mert ugyebár a játék 1 kártyát észlel..
Érdekes érdekes
Adnék egy 4 magos VGA-t egy tokozáson belül PPPhttps://www.twitch.tv/muerte188
-
nagyúr
Papíron leírva nem olyan reménytelen, mert legalábbis Abu leírása alapján a játékok itt nem 2 GPU-t látnak, hanem egyet. Nekem is volt 4870X2-őm, én is anyáztam elegett amiatt, hogy egy csomó játékban csak az egyik GPU ment. Ezzel együtt kicsit fázom én is a koncepciótól, leginkább azért, mert eddig azért a legtöbb esetben az AMD grafikai újításai (GCN, HSA, Mantle, stb.) nem egészen úgy sültek el, ahogy azt papíron leírták, és a vége mindig az lett, hogy a konkurens nVidia megoldások teljesen versenyképesek voltak játékokban, ha nem jobbak...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
hokuszpk
nagyúr
az AMD mar megint a mesebeli leanyt jatssza.
A fejlesztok kezebe adtak a memoriamanagementet es a tobbgpu tamogatas megoldasat.
kb. mindenki cseszett ra, ezert a Vegaval megprobaltak a memoriakezelest HW szintre zulleszteni, Most a multigpu kezelesen a sor, hogy visszavegyek felette a hatalmat a sok kokanyolo programozotol.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #19 üzenetére
GDDR6 szerintem a WoWnál kellene mert gondolom a szendvics GPU már nem kompatibilis az interposeres GPU+HBMekkel... Az már ilyen dupla dupla szendvics lenne csak a mekibe vannak ilyenek
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #19 üzenetére
Mert GDDR6-ból nem tudsz 1+ TB/s-ot építeni, ami baromira kell a DirectX Raytracingnek, illetve a DirectML-nek. Igazából az optimális a 2 TB/s, amit még úgy sem tudsz GDDR6-ból megcsinálni. A GDDR6 körülbelül képes lehet 700 GB/s-ra optimális energiaigénnyel. Efölött már a fogyasztása a HBM 10-15-szöröse, ami a GPU TDP-keretéből zabálja el a kraftot. Nem mindegy, hogy egy 300 wattos TDP-jű VGA-n olyan 280 watt jut a GPU-ra, vagy csak 180-200, mert a GDDR6 memóriának kell a többi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
Ezzel értelmet nyer a scalability a roadmap-on.
-
arn
félisten
ez csak az egyik resze... a masik, hogy normalis arban jojjon, halkan hutheto legyen. en nagyon szkeptikus vagyok a temaban, szvsz foglalatszinten kellene ezt kezelni vmi heterogen felepitessel, aztan azon belul ugy sakkoznak, ahogy akarnak. arra kellene egy modellt kitalalni, hogy ott hogyan skalaznanak, nem a monolitikus magokkal zsonglorkodni.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
nagyúr
Mert a játékok jó részében csak az egyik GPU ment, mivel az AMD féle megoldást nem támogatták, illetve azért, mert már egy Radeon 4870 is fűtött, de kettő még jobban, márpedig itt a blower féle megoldású hűtő volt rajta, ami nem volt halk, de legalább jó hangos volt...
Szóval kevés kivételtől eltekintve a játékok többségében egy sima 4870-ed volt, ami jó hangos hűtéssel bírt. Plusz kétszer annyiba került, mint egy 4870-en...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a helyzet, hogy jelenleg ez a HBCC-hez kötődik. Tehát akkor lehet hardveresen megoldani a két GPU egyként való működését, ha a HBCC aktív. Ha ezt kikapcsolod, akkor rögtön ott lesz újra az a probléma, hogy van két GPU-d különálló memóriaterülettel, és bár a memóriakoherens összeköttetés ezen segít, mégis sokkal lassabb átnyúlni a másik GPU memóriájába az adatért, mint szimplán cache-nek használni a VRAM-ot. Ugye magát a menedzsmentet bonyolítja jelentősen, hogy képes vagy egy memóriaterületként visszaadni a VRAM-ot, de az egyik GPU csak az egyik, míg a másik csak a másik felét éri el gyorsan. És ezt megint alkalmazásoldalon kellene kezelni. A HBCC-vel ezt a problémát automatikusan kezeli a hardver.
Na most a HBCC nem igazán megvalósítható a WDDM 2 alatti szinteken, tehát mindegy, hogy milyen API-n fut a program, maga a WDDM 2.0 legalább szükséges a működéshez. Ez pedig csak Windows 10-től van.
A Linux megoldható lenne, mert az újabb kerneleknél a HBCC-t rá lehet mappelni, de megszokhattuk már, hogy nem azért nem csinálnak meg dolgokat Linuxra a gyártók, mert nem lehet, hanem mert nem éri meg erőforrást fektetni bele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Cathulhu
addikt
Felteve ha kell az az nV-nek egyaltalan. Ha egy 150W-os lapka ala beraksz egy masik 150W-ost, az bizony ott szepen megfo, raadasul futi a felette levot is, igy mindketto throttlingol, huthetetlen. Nagy fogyasztasu chipeknel ennek sok ertelmet nem latom.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
nagyúr
Na várj, anno azt írtad, hogy csak az inkluzív HBCC megoldáshoz kell API támogatás, az exkluzívhoz nem. Ezek szerint ez csak az inkluzív megoldással működik? Pedig itt nem is a rendszermemóriát nyalja be pluszba, tehát valahol az tűnik logikusnak, hogy az exkluzív megoldás is tökéletes kell, hogy legyen.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ja, az még a hagyományos CF / SLI volt, tákolt driveres megoldással. A DX12 multiadapter módja már egy szinttel lejjebb ment. Ez az mostani AMD-s cucc pedig még alacsonyabb szintű, szóval hatékonynak kéne lennie. Szóval remélem nem AFR módon fog működni, mert akkor kell a francnak.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az inkluzívhoz program oldali támogatás kell egy API-n keresztül. Működik ezzel is, de ha a program nem támogatja, akkor csak az exkluzív módot tudja az AMD rákapcsolni. Az inkluzívhoz egyébként megoldható lehetne a régebbi Windows operációs rendszereken is, de erősen kétlem, hogy az AMD leportolná azokra ezt.
Hosszabb távon szerintem ez az egész úgy lesz szabványba emelve, hogy az API megköveteli majd a hardvertől a bájtszintű adatelérést, és akkor onnantól kezdve lehet egy NAND flash a VGA-n, vagy akár a lapkán is 3D-s tokozással, a memória pedig annak a gyorsítótára lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz #45185024 #20 üzenetére
igen szerinmtem is az lesz a jövő, WoW és a chipletes felépítés., De ahhoz csökkennie kell jelentősen a fogyasztásnak, a 3-400 wattos kártyák kora szerintem lejárt.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
egyik waffer lehetne az RT mag, másik a GPU máris egy sokkal kisebb GPU val kell zsonglőrködnöd.persze ez most még nem kivitelezhető, mert ugyan annak kell lennie a 2 waffernek, legalább is valami ilyesmit vettem ki TSMC leírásából meg Abu is leírta . na majd a 3D
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hokuszpk
nagyúr
nemhiszem. az lehet, hogy ez a fabricosdi elsore nem jon be.
De a Navi 7nm lesz, a 14nm Vega teljesitmenyet ilene fele fogyasztasbol hozni. szoval 300W -bol sanszos, hogy 2x Vega kraftot kapsz, az meg mar kb. ottvan valahol a 2080 kornyeken.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akár. De oda lehet rakni a NAND flash-t a lapka mellé is, a tokozáson belülre. A lényeg az, hogy legyen a GPU/GPU-k mellett. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy ilyen módon például az NV-re is szabványosítható ez a fajta hardveres menedzsment, mert nem követel meg x86/AMD64 licencet. Persze oda lehet rakni egy kiterjesztést az API-kba, hogy Intel és AMD GPU-n még a rendszermemória is szabad préda, de szabvány szinten ez az NV-nek tabu, tehát olyan általános megoldás kell, ami a rendszermemóriát nem célozza ilyen módon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 11
- Spórolós topik
- Hobby rádiós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Futás, futópályák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gitáros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen