- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen processzort vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #19 üzenetére
Mert GDDR6-ból nem tudsz 1+ TB/s-ot építeni, ami baromira kell a DirectX Raytracingnek, illetve a DirectML-nek. Igazából az optimális a 2 TB/s, amit még úgy sem tudsz GDDR6-ból megcsinálni. A GDDR6 körülbelül képes lehet 700 GB/s-ra optimális energiaigénnyel. Efölött már a fogyasztása a HBM 10-15-szöröse, ami a GPU TDP-keretéből zabálja el a kraftot. Nem mindegy, hogy egy 300 wattos TDP-jű VGA-n olyan 280 watt jut a GPU-ra, vagy csak 180-200, mert a GDDR6 memóriának kell a többi.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a helyzet, hogy jelenleg ez a HBCC-hez kötődik. Tehát akkor lehet hardveresen megoldani a két GPU egyként való működését, ha a HBCC aktív. Ha ezt kikapcsolod, akkor rögtön ott lesz újra az a probléma, hogy van két GPU-d különálló memóriaterülettel, és bár a memóriakoherens összeköttetés ezen segít, mégis sokkal lassabb átnyúlni a másik GPU memóriájába az adatért, mint szimplán cache-nek használni a VRAM-ot. Ugye magát a menedzsmentet bonyolítja jelentősen, hogy képes vagy egy memóriaterületként visszaadni a VRAM-ot, de az egyik GPU csak az egyik, míg a másik csak a másik felét éri el gyorsan. És ezt megint alkalmazásoldalon kellene kezelni. A HBCC-vel ezt a problémát automatikusan kezeli a hardver.
Na most a HBCC nem igazán megvalósítható a WDDM 2 alatti szinteken, tehát mindegy, hogy milyen API-n fut a program, maga a WDDM 2.0 legalább szükséges a működéshez. Ez pedig csak Windows 10-től van.
A Linux megoldható lenne, mert az újabb kerneleknél a HBCC-t rá lehet mappelni, de megszokhattuk már, hogy nem azért nem csinálnak meg dolgokat Linuxra a gyártók, mert nem lehet, hanem mert nem éri meg erőforrást fektetni bele.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az inkluzívhoz program oldali támogatás kell egy API-n keresztül. Működik ezzel is, de ha a program nem támogatja, akkor csak az exkluzív módot tudja az AMD rákapcsolni. Az inkluzívhoz egyébként megoldható lehetne a régebbi Windows operációs rendszereken is, de erősen kétlem, hogy az AMD leportolná azokra ezt.
Hosszabb távon szerintem ez az egész úgy lesz szabványba emelve, hogy az API megköveteli majd a hardvertől a bájtszintű adatelérést, és akkor onnantól kezdve lehet egy NAND flash a VGA-n, vagy akár a lapkán is 3D-s tokozással, a memória pedig annak a gyorsítótára lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akár. De oda lehet rakni a NAND flash-t a lapka mellé is, a tokozáson belülre. A lényeg az, hogy legyen a GPU/GPU-k mellett. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy ilyen módon például az NV-re is szabványosítható ez a fajta hardveres menedzsment, mert nem követel meg x86/AMD64 licencet. Persze oda lehet rakni egy kiterjesztést az API-kba, hogy Intel és AMD GPU-n még a rendszermemória is szabad préda, de szabvány szinten ez az NV-nek tabu, tehát olyan általános megoldás kell, ami a rendszermemóriát nem célozza ilyen módon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ilyennel még sose próbálkozott senki. Az a baj, hogy a másik megoldás a 700+ mm2-es lapka, ami mondjuk 7 nm-en 2500 dolláros VGA-kat eredményezne. Sokkal olcsóbb két 350 mm2-es lapka hardveres vezérléssel összekapcsolva. Vagy felviszed az árakat a 7 nm-es waferekhez igazodva, vagy megpróbálsz valamit csinálni, hogy ne 2000 dollár fölött legyen jövőre a csúcs-VGA.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Futás, futópályák
- Napelem
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Projektor topic
- További aktív témák...
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming