- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #39 üzenetére
valójában az a kérdés, kinek mi az egyenleg.
mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et. első kérdés, hogy ez valakinek megéri-e. de más területeken meg spórolhat a v6-tal az s4-hez képest, illetve forintosíthatja az élvezet faktort is.a v6-ot szerintem csak egy dolog nyomhatja le összességében: a v8
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #41 üzenetére
"V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat ": hogy csinálja? kieszi a mellette parkoló autókból a tömítéseket? merthogy én nem lapátoltam bele, az biztos.
2005. májusában vettem a v6-omat, ami nemsokára 14 év lesz, észrevettem volna, ha ennyi idő alatt lapátolni kell.szerintem hagyjuk a legendákat, beszéljenek a saját tapasztalatok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #43 üzenetére
na ez egy korrekt ferdítés volt.
a vectrában független hátsó felfüggesztés van, tehát több és drágább futómű alkatrész kell bele, mint a merevtengelyes g astrába. de nem a v6 miatt, hanem a vectra miatt, mivel az 1.6-os vectrában is ez van, meg abban is, amiben szintén 1.6 az egyik hengersor.
tehát ne kenjük a v6-ra azt, ami nem a v6 miatt van benne."A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből.": pontosan miért is? ha ugyanolyan minőségűek az alkatrészek a motorban v6 és s4 esetén is, akkor elvileg ugyanolyan eséllyel romlik el, de mivel a v6 lényegesen kevesebbet forog, ezért összességében nem lesz több a megtett kilométerre vetített hibája, mint az s4-nek. ráadásul a v6, mivel erősebb, erősebb alkatrészekből áll, így ha nem használod ki mindig az erejét, akkor kisebb terhelésen megy, mint egy s4. ha egy v6-os vectrával olyan dinamikusan közlekedsz, mint egy 1.6-os g astrával, akkor fele terhelést kap a motor, mint az s4-ben. na jó, kicsit többet, mert a vectra nehezebb.
nem tudom az 1.6-os g astrában mennyi az olaj töltet, a v6-os vectrában 4.5 liter. ugyanolyan olaj megy bele mindkettőbe, semmi extra. ha az 1.6-os g astra motorja 105.5 lóerős lenne, akkor lenne pont ugyanannyi a literteljesítménye, mint a v6-os motor. szóval egyik sincs túlhúzva.
szerintem csak akkor soroljátok a v6 hátrányait, ha akartok egy jó estét szerezni nekem, mert jókat fogok röhögni a hülyeségeken. a v6-nak szerintem egy nyilvánvaló hátránya van, aki 0 kilométeresen kigurítja a szalonból, az a kasszánál szív egy embereset. én harmadik tulajként vettem a sajátomat 2005-ben, én jól jártam. és azóta is szeretem, csak egy-két mekkmester szerelő hoz felhőt néha az égre.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #45 üzenetére
"Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden.": de mi számít időnek?
például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén."Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent? megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked. én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.
summa summárum: igen, a vectrám többe került, mint egy g astra. de nem ezen vitáztunk, hanem azon, hogy jelentősen többe került-e? szerintem nem. ráadásul azt is bele kellene venni a vitába, hogy amellett, hogy többe került, nyújtott-e több szolgáltatást az astrához képest és ennek beszámításával mi a helyzet? az a helyzet, hogy ABSZOLÚT MEGÉRTE.
egy utolsó példával teszek még egy próbálkozást, hogy a fafejűek is megértsék: a gyerekem gyakran rosszul volt az astrában, a vectrában meg sose. ez egyrészt a nagyobb tengelytáv, másrészt a jobb hátsó futómű miatt volt. és közben drágább a vectra hátsó futóműve. akkor most megéri a drágább futómű, vagy megéri spórolni a futóművön az olcsóbb autóval úgy, hogy nagy családi bulira úgy érkezel meg, hogy félúton nyakonhánytak, lőttek a fodrászos frizurának, sminknek, és el is késtél, mint állat, mert egy parkolóban suvickoltad a télikabátot? na melyik éri meg?
félreértés ne essék, ettől az 1.6-os g astra nálam egy kiváló, etalon autó. mindenkinek tudom ajánlani.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Tikakukac #47 üzenetére
"Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet.": ezt nem is tagadta soha senki, a mértékével van vita, meg azzal, hogy megéri-e. vagyis olyanon kezdtél el vitatkozni, ami előtte nem volt téma.
"Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben?": igen. például excelből nem derül ki, hogy mennyi időnként kell egy adott alkatrészt cserélni. összevetheted például a hengerfej tömítések árát. de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?
egyébként szerinted nekem mi a releváns? hogy azt állítod, hogy lapátolni kell a mindenféle tömítéseket az autóba (lásd #41) vagy az, hogy megkapom a számlát és kifizetem? tudod, ilyenkor szokták emlegetni a fotelfizikustól kezdve a kanapéközgazdászon át a többi hasonló szobatudóst. egy kibic beszólásai soha nem fognak többet jelenteni, mint a saját tapasztalatom.
"Még mindig nem ez volt a vita tárgya.": tévedsz, nem ez volt a vita tárgya. az volt a vita tárgya, hogy jelentősen több-e, és megéri-e. lásd pl. #40-ben ezt írtam: "mert az tény, hogy abszolút értelemben többe kerül a v6-ot fenntartani, mint egy s4-et.": akkor konkrétan min vitatkozol?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Futás, futópályák
- Robogó, kismotor
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...