Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz bambano #23 üzenetére

    Egyszeri magánszemély esetén még nem hallottam ilyenről.
    Olyannal viszont lehet találkozni, hogy kivették a vámon, bevizsgáltatták a forgalmazóval, valami "véletlen"* folytán a forgalmazóhoz kerültek a vevő adatai, az meg minden hatóságot megkerülve, a szakértői díjat és a megsemmisítés költségeit egy ügyvédi iroda segítségével próbálja behajtani a megrendelőn.
    Akinek a kezében egy másodpercig nem volt az eszköz. Egyszeri vásárló esetén, ha nem valami kimondottan tiltott termékről van szó, törvény szerint az eladó felelne mindenért...

    * feljelentés és a vevő ellen folyó hatósági eljárás nélkül semmi közük nem lenne hozzá - a vevő ilyen esetben tudna hozzá nem értésre és jóhiszeműségre hivatkozni, nem is nagyon próbálkozik ilyennel a hivatalos forgalmazó (ev/cég esetén már más a helyzet)

    Egyébként egész olcsón lehet itthon is műszert venni, csak körül kell nézni, (a leírásától függetlenül) valóban jó-e az adott autótípushoz.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #23 üzenetére

    Egy hivatal pár pajszerrel oda is bemehetne, ahol azt mondják, hogy jahj bocsi, 1,5 hónap múlva majd megmondjuk mi az autód baja, mert a diagnosztika zárt, 100km-en belül nincs senki másnak, addig meg szórakozz a kukiddal meg a Volánnal.

    Nagyon tisztelem ezeket a dolgokat, de egyszer nekem is elegem lett a dologból és léptem.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #36 üzenetére

    Kinek mi a jelentős, ugye :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #40 üzenetére

    Abszolút igazad van, de ez tényleg emberfüggő. Anyámnak a 3600 forintos hosszbordás szíj 13 év után is ütött, hogy hát istenem, költeni kell a kocsira. És egy V6 kaliberű dolog ehhez képest lapáttal eszik tömítést és egyéb katrancokat :B

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #42 üzenetére

    Majdnem. Csak öregszik. Mint minden másban is. Legyen az 3 henger vagy 8. Lapátolni meg nem kell, de ha elöregszik akkor máris kétszer annyi megy bele. Olyan, mint a bömbibe is olyan olcsó a futóműalkatrész mint F Astrába. Az lehet. Csak háromszor annyi kell bele. Nem csak azért, mert sűrűbben gyilkolódik ki, hanem mert annyival több van benne alapból is.

    A V6 meg a sor4 között pusztán valszám miatt is többet hamizik meg alkatrészből. Nagy logika nem kell hozzá, kapásból 6 hengered van 4 helyett, 2 sorban. Trafókkal, gyertyákkal, több olajjal, sokkal drágább mindennel.
    Szoktam mókás Opel alkatrész kereséseket végezni és csak egy azonos kocsiban egy digitklíma vs manuális klíma tud olyanokat, hogy előtét ellenállás fűtőmotorhoz 3500Ft gyári áll szemben egy 45k-s utángyártottal. És ez még csak G Astra fun tétele.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #44 üzenetére

    Melyik volt a ferdítés? Szerintem elég egyenes volt mind amit írtam.

    Amúgy nem, nem csak a Vectra miatt. Vagyis ez ilyen ok-okozat és mit mibe kérdés. Ahogy a Golfok alatt meg Astra-k alatt is egy adott teljesítményig van olcsó futómű, utána drága. Hogy ne dögölj meg a nagy motoroddal annyira könnyen :B

    pontosan miért is?

    Backi, leírtam, ne legyél ennyire értetlenkedő. Vegyünk akkor egy optimális világot, menjen azonos időben tönkre minden. Gyertya 4 vagy 6 kell bele? A 6 az több, mint a 4? Igen. És ugyanez igaz a víz és olajkör csöveire, hűtésre, mindenféle szelepfedél és egyéb tömítésekre. Ha TMK-ra kell költeni az több lesz, csak emiatt is.

    Ha szerinted hülyeség, legyen. Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat, ha utána is vicces, röhöghetsz :K

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #46 üzenetére

    Ahhhahahahahaaa, ne csináld már baszkikám.

    például a gyertya: vegyük üzemelési időnek azt, hogy x darab gyújtást képes rendesen megcsinálni, utána cserélni kell. s4 esetén 3000-es motorfordulatszámmal mész, v6 esetén meg 2000-rel. tehát s4-es motorban a kevesebb gyertyának többször kell gyújtania ugyanolyan távolság megtétele esetén.

    F@sza. És? Km meg évkorlátos ez is, teljesen hidegen hagyja a gyertyádat, hogy ezerrel többet forgott a motor és többet szikrázott. Ahogyan a pollenszűrődet sem érdekli, hogy svájci levegőt hasított vagy miskolcit. Évente legkésőbb csere.

    Én eléggé belemásztam a témába, ha kéred, feldobálom neked a sor4 és V6 kopóalkatrész árakat": ez mit jelent?

    Ez azt jelenti, hogy ha fejtetőn pörögsz is többe kerül fenntartani egy V6-ot, mint a sornégyet. Kellően radikális példával ezt is ki tudod bekkelni. Hagyjunk most egy S2000-est amit pályanapoztatsz és 1000km után olaj és minden más le.

    megnéztél egy csomó katalógust, webshopot meg ilyenek és tisztában vagy az árakkal? bizonyítás nélkül elhiszem neked.

    Köszönöm, jól esik, sok álmatlan éjszakám ment bele, de hasznos tudás. Autóváráslás előtt nem kocsit nézek, hanem alkatrész árakat :P

    én meg számlán látom az adott alkatrész árát, és a szervizben a kasszánál kessben kinyomom a fenntartási költséget. melyik az autentikusabb infó? hint: nem a tied.

    Mármint relevánsabb az egy autóra kifizetett összeged annál, mint amit 1:1 alkatrész értékben összevetek Excelben a kisebb motorossal szemben? Hogy mi van? ;]

    szerintem nem.

    Végre kibökted, köszönöm. Olyan dolgokon vitázunk, ami szubjektív. Neked nem jelentős. Így kezdődött az OFF részünk. Szerinted nem jelentős. Szerintem meg jelentős, a korral egyre jelentősebb lesz. Hogy mit jelent a jelentős szó, szerintem lassan csak ez a kérdés. Van akinek a 300k-s kettős tömegű sem gond a fél milkás kocsihoz. De én erre azért rámondom, hogy jelentős.

    na melyik éri meg?

    Köszönöm, újabb remek saját sztori ami megerősít abban, hogy elbeszélünk. Van egy remek példád, amire rá akarod húzni a kabátot. Ne tedd. Sokan a zsiguliban is hánytak, mert hát az aztán tényleg pattog. Én mondjuk pont nem. Van aki a buszt sem bírja. Van aki meg semmit sem, ami gyorsabb, mint egy lajhár. Most jöhetsz tisztító számlákkal, elvesztegetett időkkel, amivel csak akarsz. Még mindig nem ez volt a vita tárgya. Hanem, hogy kerül-e mindenféle hányós gyerek nélkül, tolókocsival vagy anélkül, gumiégetéssel vagy anélkül egy másfélszer meg kétszer akkora motorral az üzemeltetési és fenntartási költség, pusztán amiatt, mert ennyivel nagyobb mindene, komplikáltabb és több elromlandó vagy TMK-s alkatrészt tartalmaz. A válasz: igen. Hogy ezt kifizeted-e, neked jobban kijön-e a kalkuláció és nem kell járni tisztítóba az már egyéni és legtöbb esetben forintosíthatatlan tétel.

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #48 üzenetére

    Nem volt téma, azért dobtam fel, mert megakadt rajta a szemem.

    de azt, hogy mennyi időnként van rá szükséged, szintén megtalálod a katalógusban?

    Igen, EPC tartalmazza szinte az utolsó csavarig és dugóig mit mikor kéne cserélned. Nagy titkot nem árulok el, hogy nyilván itt van a kutya elásva a csontja mellé. "Kicsit könnyezik de jó még" kezdetűektől a "lefalazzuk a gcibe, Józsi" végletekig. Tehát az 5 év vagy 60k km-es gyertyacsere is esetünkben elment majdnem 100k km-t és 9 évet. Igaz, hogy a kocsi többet evett és igaz, hogy már 1,5 éve hidegen berángatott, mint a hülye és az is, hogy mikor kivettem majdnem 4mm-es gyertyahézag volt ;] de elment. Ilyen alapon azért nagyon sokat lehet spórolni, futómű alkatrészeken egy vagyont. Az csak kopog meg libeg, de a kocsi gurul. Happy.

    egyébként szerinted nekem mi a releváns?

    Most már kezdek elbizonytalanodni. Mikor fizeted a számlákat tudod mennyit fizetnél a kisebb verdára? Emlegetni én nem szoktam senkit, lassan a szerelők minden elkefélt húzását kijavítottam, ha bárkit emlegetek az a saját anyukám :K Tapasztalatod meg összehasonlítás szintjén ahogy nézem még excel magasságokban sincs. Nekem legalább az van.

    Én már semmin bakker, nyertél, tied a pálma :R

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

  • Tikakukac

    titán

    válasz bambano #50 üzenetére

    Tök jó, válasznak nem válasz :N

    A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

Új hozzászólás Aktív témák