- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Gaming notebook topik
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Mindenkinek elérhetővé teszi a képgenerálást a Lossless Scaling
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Red Dead Redemption - Újabb jel, hogy PC-re is megjelenhet?
gp Vajon a Rockstar meddig húzza még az időt azzal, hogy végre elhozza még egy platformra a játékot?
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
-
Elvörösödik az Xperia 1 VI
ma Újabb kiszivárgott képek, pontosított specifikációk a japán csúcstelefon kapcsán.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
miután egyre többen kritizálják azt a sokasodó Tesla-balesetek miatt
Mármint hogy a tisztelt képviselő urak több balesetet szeretnének? Csak mert a bekapcsolt autopilotos Teslák kevesebb balesetet okoznak, mint a kikapcsolt autopilotosak (és bármely más márka hasonló számú járművei...)
Aki él és nem boldog, az téved!
-
dabadab
titán
Nahát, egy újabb clickbait Harangi-cikk, aminek problémái vannak a tényszerűséggel.
Meg vagyok lepve.A szakértők szerint ez az eset is mutatja, hogy az önvezetéstől még elég messze állunk
Tehát az az eset mutatja, hogy messze állunk az önvezetéstől, amikor egy ... önvezető jármű kifejezetten ritka (annyira ritka, hogy nemzetközi hír lett ebből az egyetlen esetből) problémája kerül elő? Fuck logic
miután egyre többen kritizálják azt a sokasodó Tesla-balesetek miatt (még akkor is, ha sokszor végül nem a robotpilóta funkció eredményezte a balesetet).
Fordítom:
1. Harangi szerint mindig az Autopilot a hibás
2. Ha nem az Autopilot a hibás, akkor az első pont lép érvénybeDRM is theft
-
"majd megpróbált megszökni a technikusok elöl."
Öntudatra ébredt
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
#54625216
törölt tag
Ez olyan, mint az irracionális rettegés a repüléstől. A repülő balesetek olyan ritkák, hogy olyankor az egész világon beszámolnak róluk, így a repüléssel kapcsolatos hírek döntő többsége negatív, mivel a normális működés nem hírértékű.
Hogy a klasszikus példát idézzem: az ugye nem hír, ha a kutya harapja meg a postást, csak ha a postás harapja meg a kutyát.
Csakhogy aki az információi nagy részét a globális hírpiacról szerzi előbb-utóbb azt fogja gondolni, hogy az az átlag, ha a postások kutyákat harapdálnak és a végén eljutunk odáig, hogy az online állatvédők petícióban követelik a veszett postások kiirtását. -
Tigerclaw
nagyúr
"Phoenix vonzáskörzetében 2017 óta tesztel önvezető járműveket a Waymo, az illető több mint 2 éve vesz fel ilyen videókat. Egy kisebb területen pedig már emberi sofőr nélkül is kínál fuvart a cég."
Az a "kisebb terulet" nagyobb mint Budapest.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
nagyúr
válasz mjani1172 #11 üzenetére
Benyögtem egy konkrét adatot, amire konkrét lemért hivatalos statisztikák vannak. Erre te megtrollkodtad és még neked áll feljebb. Oké...
Amúgy a 2020 negyedik negyedéves statok:
In the 4th quarter, we registered one accident for every 3.45 million miles driven in which drivers had Autopilot engaged. For those driving without Autopilot but with our active safety features, we registered one accident for every 2.05 million miles driven. For those driving without Autopilot and without our active safety features, we registered one accident for every 1.27 million miles driven. By comparison, NHTSA’s most recent data shows that in the United States there is an automobile crash every 484,000 miles.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
tomazin
veterán
Delamin quest line élöben (cyberpunk 2077-ben küldetés)
-
-
Tigerclaw
nagyúr
Ezekben a "megyekben/keruletekben" mukodnek Phoenixen belul:
Tempe: 104 km2
Chandler: 169 km2
Mesa: 344 km2
Gilbert: 179 km2Pontos terkepet nem talaltam legutobb, igy lehet hogy kisebb a valos mukodesi terulet.
A lenyeg hogy nem ugy kell elkepzelni, hogy egy kisvarosnyi specialisan kivalasztott teruleten bohockodnak. Nincs cherrypicking. A kozpontjuk tagabb kornyezetet valasztottak ki, hogy a szervizeles, parkolas, support megoldhato legyen.
Persze nem is Budapestre jellemzo kaosz uthalozatrol van szo, tele egyiranyu szekerekre tervezett, szuk utcakkal, felig uton, felig jardan parkolo autokkal, hanem nagy amerikai autokra tervezett szeles utakrol van szo. Budapesthez lehet hogy kulon onvezeto kategoriat kell majd letrehozni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
bambano
titán
végülis az már önvezetés, ha öntudatra ébredt, rögtön sztrájkolni is kezdett, majd megpróbált menekülni a sztrájktörők elől...
rotfl. mi lesz még itt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Tigerclaw
nagyúr
Azert latszik, hogy meg ok is csak feluton jarnak a AI teren, hogy egy emberek eseten tizedmasodperc alatt megoldhato szituacio gondot okozott a vezerlesnek. Sot valoszinuleg ez az AI sem az amire egy atlagember gondol. Persze nem rovom fel nekik, mert hihetetlen tehetseg es munka van mogotte, csak ahogy a "robot" a "mesterseges intelligencia" eseten is a sci-fi konyvekben olvasott, filmekben latott dolgokra gondolnak az emberek, amik meg lehet hogy 100 ev tavolsagra vannak. Ma meg ez is csodaszamba megy... jogosan.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #22 üzenetére
Ez pro és kontra igaz.
Egy AI képes milliszekundumok alatt dönteni és korrigálni, amire meg az ember képtelen.
A kérdés inkább az, hogy statisztikailag melyik lesz a domináns, azaz az AI gyorsabb reflexei mentenek-e meg több embert, vagy az emberi sofőrök azokban a szituációkban, amire csak az emberi intelligencia képes megfelelően reagálni.
Illetve hogy létezik-e olyan elméleti határa az AI képességeinek, amit bizonyítottan nem tud meghaladni, míg az ember igen.A végeredmény úgyis az lesz, hogy ha az AI baleseti statisztikái jobbak lesznek, mint az emberi vezetőké, akkor a hatóságok az AI ellenes hangulatkeltés ellenére engedélyezni fogják az önvezetést és utána már inkább az lesz dilemma, hogy mikor tiltsák be a manuális vezetést.
Amit sokan nem értenek, hogy az önvezetés első sorban nem arról szól, hogy a sofőr elengedheti a kormányt és a kocsi magától megy, hanem hogy a közlekedésben általában véve paradigmaváltást eredményez.
Ha pl. az önvezető autók száma eléri a kritikus tömeget, akkor egymáshoz képest is képesek lesznek szinkronizálni a közlekedést, azaz úgy optimalizálják az útvonalaikat, hogy ne okozzanak torlódást.
Maga az autó is sokkal inkább szolgáltatás lesz, mint egyének által birtokolt eszköz.
Először csökkenni fog a családonként használt autók száma, mert a kocsi magától elmegy a gyerekért az iskolába, aztán elviszi anyut vásárolni, végül délután hazahozza aput a melóból. Így nem lesz szükség több autóra.
Aztán elkezdik az üresjáratokat kihasználni, hogy minek állna a kocsi tétlenül a parkolóban, vagy menne utas nélkül a célállomásra, ha közben pénzt is kereshetne mások fuvarozásával.
Aztán rájönnek, hogy nem is éri meg egyénileg autót fenntartani, ha egyszerűbb egy flotta szolgáltatásait igénybe venni.
Így a végén csak az állami szerveknek és a felső tízezernek lesz saját autója, mert a többieknek egyszerűen nem éri meg.
A manuális vezetés pedig megmarad hobbinak.[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #23 üzenetére
En is hasonloan latom, de pont ott fut majd valoszinuleg zsakutcaba a dolog, hogy tovabbra is kapitalizmusban elunk, az meg nem jo uzlet ha milliardokat fektetek be onvezetesbe es a vegeredmenye az lesz, hogy drasztikusan csokken meg az eladott autok szama, a bevetelem es a nyeresegem. Reszben ugyanez igaz az elektromos autok eroltetesere is.
Lesz egy pont ahol az autogyartok a sarkukra allnak, miutan leesik nekik a tantusz, hogy bocs, de nem ilyen lovat akartam es mivel a gazdasagi szamok a politikusokat is komolyan erintik, ok sem fognak ellenkezni.
1-1 olyan autogyarto fogja tolni az ilyen technologiakat, akik amugy sem az atlagembernek adnak el autokat.
A masik problema, hogy milyen ellenallas varhato a nem onvezeto autos kozlekedok reszerol. Kicsit most szurke zonasnak erzem a jelenleg is szabadon hasznalt 2-es 3-as szintu onvezeto featurek alkalmazasat. Mint sok minden technologiai dolog eseten, a donteshozoknak halvany lila elkepzelesuk sincs hogy kellene-e engedni, vagy sem, kellene-e tesztelni, vagy sem, vagy ha igen, akkor hogyan. Inkabb elkenik a dolgot es engedik. Ha baj tortenik ugyis a soforok meg az autogyartok kerulnek osztuz ala.
Vajon most a Tesla Autopilot es mas cegek hasonlo funkciojat legalisan hasznalhatjak a tulajdonosok, vagy pl. a Tesla betas FSD-jet, vagy annak az 1-2 automodellnek a level 3-as onvezeteset legalisan lehet hasznalni ma? Ha legalis csak azert az, mert nincs szabalyozva, vagy legalis, mert tenylegesen bevizsgalta az adott orszag megfelelo hatosaga es engedelyezte? Arra tippelek, hogy itt is az eso utan koponyeg forgatokonyv lesz hasznalva, vagyis addig szemet hunynak felette a hatosagok, ameddig nem lesz belole valamilyen nagyobb negativ mediacirkusz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
vakablak93
őstag
Mr. Weasley bűvölte meg ezt is, vagy csak a matrixból szökött meg egy program meginnt?
Amúgy én drukkolok nekik mindig mondom akkor lesz kocsim ha majd magát vezeti
Egyetlen kis hibából én nem ítélném el még a koncepciót, nagyon várom már a kort amikor többségben lesznek az önvezető kocsik, a sok gyorshajtó emberélet veszélyeztető alak helyett...[ Szerkesztve ]
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
-
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #24 üzenetére
Az autógyártók már évtizedek óta lobbiznak az elektromos autók ellen, ennél jobban már nem nagyon tudnának amúgy sem.
Egyébként nem arról van szó, hogy kevesebb lesz az autó az utakon, hanem hogy más lesz a tulajdonosi szerkezet. Ahelyett, hogy egyénenként vásárolnák a kocsikat, nagy flotta üzemeltetők fognak létrejönni. (Kb. mint a lakáspiac a nyugati városokban: társasházak helyett ingatlan holdingok által üzemeltetett bérlakások.)A döntéshozókat meg első sorban a baleseti statisztikák érdeklik. A baleseti statisztika ugyanis nem csak humanitárius szempontból érdekes, hanem komoly hatása van a költségvetésre is, azaz erősen a pénzről szól.
Ha az önvezető járművek összességében, a nagy számok szintjén biztonságosabbak, mint a manuális vezetés, akkor engedélyezni fogják és át fogják alakítani a jogi környezetet.
Persze ez nem megy egyik napról a másikra, a biztonsági öv kötelezővé tétele is évtizedekig húzódott. Ment keményen az ellenlobbizás is, mert az autógyártók féltek, hogy a kötelező biztonsági öv kényelmetlen és visszafogja az eladásokat.
Aztán amikor egyértelművé vált, hogy évente életek tízezrei múlnak a biztonsági öv használatán, akkor a törvényhozás lépett, mert az autóipar vesztesége eltörpül a balesetek által okozott anyagi és politikai károkhoz képest. -
Lancia
csendes tag
Én valahogy úgy képzelem el, hogy akkor lesz hatékony és biztonságos önvezetés, ha CSAK önvezető autók lesznek forgalomban, ismerik egymás lépéseit, döntési mechanizmusait, egyszóval kiszámíthatók. Nem agresszívek, törlesztők, gyorshajtók, stb. Az emberi tényező kiszámíthatatlan, az emberek döntési mechanizmusait csak ember tudja (elvileg, ld. baleseti statisztikák) lekezelni, a kettő együtt nem tud működni.
-
dabadab
titán
Az emberi tényező kiszámíthatatlan, az emberek döntési mechanizmusait csak ember tudja (elvileg, ld. baleseti statisztikák) lekezelni, a kettő együtt nem tud működni.
Ezt mindig el szokta valaki sütni, csak aztán a gyakorlat egészen mást mutat: a Waymo megg a Tesla autói elég jól látják a kamikaze humánokat is és azokra is reagálnak, sokkal jobban, mint ahogy az egy embertől elvárható lenne (pl. azért, mert annak elhanyagolható esélye lett volna már csak arra is, hogy észrevegye a másikat).
Most nem találom, de a Waymonak volt valami prezijén egy megtörtént eset, amikor egy robotautójuk elé egy kereszteződésben, takarásból beszáguldott egy szabálytalan biciklis, amit kikerült (ahogy egy ember is tette volna), aztán meg hirtelen egy második is, akit egy ember valószínűleg elütött volna, mert még a másik biciklist figyeli és fejben még ott tart, hogy ki kinek az anyjával mit csináljon, a Waymo meg ezt is kikerülte gond nélkül.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
#54625216
törölt tag
Az emberi vezetők kiszámíthatatlansága az AI számára ugyanolyan véletlen lereagálandó esemény, mint ha mondjuk egy kisgyerek kiszalad eléje az útra. Kezelnie kell méghozzá a lehető legoptimálisabban, ebben nem lehet kompromisszum.
Az AI-nak nem a gyors döntés a problémás, hanem a pontos érzékelés.
Nagy vonalakban úgy működik, hogy rengeteg scenáriót előre leszámol a rendszer és utána azt a megoldást veszi elő, amihez a legjobban passzolnak a pillanatnyi szenzor adatok. Így kiküszöbölhető az esemény-kalkuláció-reakció lag.
Ugyanezen az elven működik amúgy a SpaceX boosterek pontos landolása is.Ha viszont az AI nem érzékeli időben a zebránál toporgó nénit, akkor nem tud azzal sem kalkulálni, hogy tutira féktávon belül fog lelépni az útra, és nem tudja úgy kormányozni a kocsit, hogy ha kell, ki tudja kerülni.
Valójában tehát az önvezető algoritmusok könnyebben lereagálnak egy idióta sofőrt, mint más véletlen eseményt, mert a többi autót viszonylag könnyű érzékelni és egy gépet könnyebb felkészíteni rá, hogy eleve kezeljen minden autóst funkcionális agyhalottként. -
fatal`
titán
válasz #54625216 #23 üzenetére
Egyetlen helyen hibázik az egész, az pedig az IT biztonság. Elég ha egyetlen modellben van egy kicsi biztonsági rés és máris tömegbaleseteket lehet okozni fals adatok kommunikációjával. Másrészt az elméletedből kimaradt a birtoklási vágy, mint emberi tulajdonság. Most is van ilyen szolgáltatás, úgy hívják, hogy Taxi. Ha cégek kezébe adod az autóflottát, önvezető autóval, az nem lesz semmivel sem olcsóbb. Az önvezető rendszerek kifejlesztésének is meg kell térülnie.
#28: Egész addig, amíg elég sokan nem lesznek (annyian, hogy politikai hátrányt okoznának), máris nem lesznek leszarva, legalábbis a jelenlegi populizmusra épülő világban.
-
stellaz
addikt
Azért pár dologra kíváncsi vagyok, hogy hogyan oldják majd meg:
- Szabálytalanságok, pl. ha most az autó nem tartotta be mondjuk a kreszt, akkor neki ezt is lehet, vagy a gyártó, esetleg az utas kap-e egy csekket?
- Bűncselekményt követ-e el az autó vagy az utasa (aki mondjuk alszik éppen), ha nem áll meg egy balesetnél?
- Van egyáltalán igény erre? Na csak azért kérdem, mert a dugóban hiába vezet magától a jármű, a probléma eleve a dugó, azt meg nem fogja megoldani ez sem.
Továbbá ma is van taxi, villamos, vonat. Ez utóbbi kifejezetten kényelmes és gyors, a legtöbben mégis saját autót használnak az utazásokhoz. Ezen hogy segít a robotaxi? -
fatal`
titán
"Továbbá ma is van taxi, villamos, vonat. Ez utóbbi kifejezetten kényelmes és gyors"
Te biztosan Magyarországon élsz?
Egyébként szerintem lesz igény robotaxira, márcsak azért is, mert megvan (lenne) ugyanaz az előnye, ami a tömegközlekedésnek nincs: háztól-házig visz (vinne), átszállás és várakozás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"Egyetlen helyen hibázik az egész, az pedig az IT biztonság. Elég ha egyetlen modellben van egy kicsi biztonsági rés és máris tömegbaleseteket lehet okozni fals adatok kommunikációjával."
Ez minden informatikai rendszerre igaz, beleértve a repülésirányítási és katonai rendszereket is. Ha azokat lehet jól védeni, akkor az önvezető rendszereket is.
"Másrészt az elméletedből kimaradt a birtoklási vágy, mint emberi tulajdonság."
Az emberek minden korban másra gerjedtek, azaz a birtoklási vágy maradt, a tárgya változott. A lovasszekereket is szerették birtokolni az emberek, sőt páran ma is, ettől függetlenül mint technológia kiszorult a hobbi kategóriába.
"Most is van ilyen szolgáltatás, úgy hívják, hogy Taxi. Ha cégek kezébe adod az autóflottát, önvezető autóval, az nem lesz semmivel sem olcsóbb."
Ahogy létezik olyan is hogy szálloda, mégis a nyugati nagyvárosokban a sok tulajdonosú társasházak helyett a bérlakások uralják a piacot, mert az embereknek jobban megéri bérelni az ingatlant és a tulajdonlással járó összes nyűgöt egy vállalkozóra hárítani, mint fél emberöltőn át fizetni a hitelét egy olyan lakásnak, ahonnan pár év múlva már költöznének.
" Az önvezető rendszerek kifejlesztésének is meg kell térülnie."
Be is építik őket az autók árába.
"Egész addig, amíg elég sokan nem lesznek"
Ha a technológia az emberek kényelmét fogja szolgálni magasabb biztonság mellett, akkor nem lesznek elég sokan, mert a többség elégedett lesz az önvezetéssel.
Aki meg a vezetés élvezete miatt venne kocsit, az kimegy a pályára, ahogy ma is sokan lovagolnak, de nem lóháton járnak munkába. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #26 üzenetére
"Az autógyártók már évtizedek óta lobbiznak az elektromos autók ellen, ennél jobban már nem nagyon tudnának amúgy sem."
Ha majd a csod fele mennek, megjon jobban a hangjuk. A tavalyi aremeles komolyan meglatszott a forgalmukon. Ha bevezetik az Euro 7-et, meg tobb vasarlotol kell elbucsuzniuk es azok tobbsege nem elektromos autot vesz, hanem hasznaltat, vagy epp semmilyet.
Az onvezetes kifejlesztese rengeteg penzbe kerul, foleg ha szokas szerint mindenki onalloan akarja megoldani. Azt a penzt visszahozni, sot profitot termelni vele megint csak komoly aremelessel jelent, foleg hogy sokak szemeben nem keresett funkcio, plane nem meregdragan.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Attol fugg hogy mennyi baleset lesz, amit az onvezetes nyakaba varnak es milyen mediahiszteria kiseri. A politikusoknak figyelniuk kell a valasztoikra, ha nem akarnak szavazatot vesziteni. En 1-2 evtizeden belul az idohuzast tartom valoszinuleg, tehat globalisan keves orszagban lesz engedelyezve a teljes onvezetes. Valoszinuleg az ezt partolok is kisebbsegben lesznek.
Ha mar alapbol elektromos autora nem lesz penze az embereknek, onvezeto elektromos autora hogy lesz?
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
stellaz
addikt
railjet, meg úgy általában az IC-k azért nem rosszak
és kifejezetten jobbak, mint mondjuk 4-5 embernek préselődni egy kis vagy közepes autóbanA dugókat meg nem fogja megoldani, egyrészt csúcsidőben ugyanannyi autó kell, mint most (vagy több, ha átülnek a villamosról robotaxiba), másrészt ha nem parkolnak (drága, nincs hely), akkor egész nap rodeózni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
"Szabálytalanságok, pl. ha most az autó nem tartotta be mondjuk a kreszt, akkor neki ezt is lehet, vagy a gyártó, esetleg az utas kap-e egy csekket?"
Ezt a jövőbeli jogi szabályozás fogja eldönteni. Ha elfogadják az önvezetést, mint az autó szerves részét, akkor bármilyen szoftverhibából keletkező balesetért a gyártónak kell vállalnia a jogi felelősséget. Ahogy egyébként ma is, ha a baleset a jármű tervezési hibájából történik.
"Bűncselekményt követ-e el az autó vagy az utasa (aki mondjuk alszik éppen), ha nem áll meg egy balesetnél?"
Lásd feljebb. Az USA-ban pl. nincs is olyan, hogy "elsősegélynyújtás elmulasztása" bűncselekmény. Csak az orvosoknak, tűzoltóknak, rendőröknek kötelező megállniuk, a többieknek elég, ha riasztják a hatóságokat. (Jellemző az USA-ra, hogy az orvosok nagyobb utakra inkább autót bérelnek, hogy ne kelljen a baleseteknél megállniuk, mert ha kimentik az áldozatot, akkor az később be fogja őket perelni, hogy nem volt elég szakszerű a mentés.)
" Van egyáltalán igény erre? Na csak azért kérdem, mert a dugóban hiába vezet magától a jármű, a probléma eleve a dugó, azt meg nem fogja megoldani ez sem."
Pont ez az, hogy de. Ha az önvezető autók látják egymás helyzetét, akkor úgy tudják optimalizálni az útvonalakat, hogy jobban szétoszoljon a terhelés.
"Ez utóbbi kifejezetten kényelmes és gyors, a legtöbben mégis saját autót használnak az utazásokhoz. Ezen hogy segít a robotaxi?"
Úgy, hogy nem neked kell a menetrendhez igazodnod, hanem a jármű igazodik a Te időbeosztásodhoz. Az emberek többsége is azért tart kocsit, mert nem aszerint akarja élni az életét, hogy hogyan variálják a menetrendeket.
-
fatal`
titán
"railjet, meg úgy általában az IC-k azért nem rosszak"
Már, ahol van egyáltalán vonat (pláne IC) és nem késik 3 órát, mert esett 2mm eső."A dugókat meg nem fogja megoldani, egyrészt csúcsidőben ugyanannyi autó kell, mint most (vagy több, ha átülnek a villamosról robotaxiba), másrészt ha nem parkolnak (drága, nincs hely), akkor egész nap rodeózni fognak."
Nem is a dugók megoldása a célja, hanem a balesetek csökkentése. Egyébként ha parkolnak, nem kell nekik a város közepén, egy csomó terület felszabadul. Másrészt jóval gyorsabban reagál, mint az ember így az utak áteresztőképessége is a többszörösére fog nőni. -
stellaz
addikt
válasz #54625216 #43 üzenetére
"Ezt a jövőbeli jogi szabályozás fogja eldönteni. Ha elfogadják az önvezetést, mint az autó szerves részét, akkor bármilyen szoftverhibából keletkező balesetért a gyártónak kell vállalnia a jogi felelősséget. Ahogy egyébként ma is, ha a baleset a jármű tervezési hibájából történik."
Erre kíváncsi leszek. Ha csak minden millió km-re jut egy szabálysértés vagy baleset, és mondjuk már van legyártott 50M autó ami évente fut 30 ezer km-t, akkor évente 1,5M jogi felelősségre vonással kell szembenézni.
"Lásd feljebb. Az USA-ban pl. nincs is olyan, hogy "elsősegélynyújtás elmulasztása"
Nem csak USA létezik, de értesíteni ott is kell a hatóságokat. Fejejtőn, árokba lévő autót fel fog ismerni?"Pont ez az, hogy de. Ha az önvezető autók látják egymás helyzetét, akkor úgy tudják optimalizálni az útvonalakat, hogy jobban szétoszoljon a terhelés."
egy pontig ez működik, aztán az is betelik. Pontosan látjuk is, hogy a nagyobb kapacitású utak nagyobb forgalmat generálnak általában."Úgy, hogy nem neked kell a menetrendhez igazodnod, hanem a jármű igazodik a Te időbeosztásodhoz. Az emberek többsége is azért tart kocsit, mert nem aszerint akarja élni az életét, hogy hogyan variálják a menetrendeket."
Na, hát ez az. A robotaxi nem áll a ház előtt (főleg ha te küldöd el fuvarba), nincs benne a gyerekülés, a kis vized, a szemüveg törlőd, az esernyőd, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Attol tartok, hogy ha az EU es a gyartok is tartjak az eddig beharangozott terveiket, minden kozlekedesi opcio draga lesz, vagy raszoknak az emberek a miniautokra vagy akar Citroen AMI szeru jarmuvekre.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz #54625216 #43 üzenetére
Szerintem ameddig az autok nagy resze hagyomanyos lesz az utakon, a tul sok baleset nem teszi majd lehetove, hogy mindegyiket, vagy csak akar a sulyosabbakat olyan reszletesen vizsgaljak, hogy vajon az onvezeto auto volt-e a hibas.
Annak persze van eselye, hogy hamarabb bevezetik kotelezo jelleggel az autos fekete dobozokat, menetrogzito kamerakat es az segithet a fenti probleman.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
#54625216
törölt tag
A jogi felelősségre vonás most is létezik a járműiparban, csak jelenleg több a baleset a vezetők hibájából, ezért nem hallunk róla napi rendszerességgel a hírekben.
"Nem csak USA létezik, de értesíteni ott is kell a hatóságokat. Fejejtőn, árokba lévő autót fel fog ismerni?"
A személy jogi felelősségét, és a technológiát válasszuk külön. Most sem vonhatnak felelősségre, ha járókelőként nem hívsz mentőt, vagy a vonaton nem húzod meg a vészféket, ha balesetet láttál. Ahogy egyébként egy taxi utasaként sem vagy jogilag felelősségre vonható, ha taxis nem áll meg egy balesetnél. A robotaxi estében is ugyanez lesz: utas leszel és nem sofőr, azzal arányos jogi felelősséggel.
Ami a baleset felismerés technológiáját illet, valószínűleg maga a rendszer tudja majd jelezni, ha baleset történt, ahogy pl. a metró központi irányítása sem az arra haladó másik metró vezetőjétől tudja meg, ha az egyik szerelvény kisiklott."egy pontig ez működik, aztán az is betelik. Pontosan látjuk is, hogy a nagyobb kapacitású utak nagyobb forgalmat generálnak általában."
Nyilván csak optimalizálni tudják a terhelést, nem megszüntetni, de garantáltan hatékonyabban tudják majd kezelni a dugókat, mintha egyes emberek józan belátására lenne bízva.
"A robotaxi nem áll a ház előtt (főleg ha te küldöd el fuvarba), nincs benne a gyerekülés, a kis vized, a szemüveg törlőd, az esernyőd, stb."
Ez már a kényelmi funkciók kérdése. Miért ne rendelhetnél egy hosszabb útra privát robotaxit, ami már előző nap este a rendelkezésedre áll, hogy kényelmesen bepakolhasd a cuccod?
A napi ingázáshoz meg az autózás a nagy átlag számára valamivel közelebb lesz a tömegközlekedéshez, mint most. Az emberek számára a fő visszatartó erő a tömegközlekedéssel szemben nem az, hogy nem lehet nála a kis vize meg az esernyője, hanem hogy a tömegközlekedéshez kell igazítania az időbeosztását. Ha a hagyományos taxi olcsóbb lenne, mint saját autót fenntartani, akkor nagyságrendileg többen taxiznának, mint hogy autót vennének, márpedig a robotaxi pont erről szól. -
stellaz
addikt
válasz #54625216 #48 üzenetére
Felelősség: az autó, ami döntést hoz, teljesen más elbírálás alá esik, mint az autó, ami gyártási hibás. ha átmész egy hibás fékkel a piros lámpán, akkor téged megkúrnak érte, legfeljebb majd pereskedhetsz a gyártóval, meg hívhatsz igazságügyi szakértőt, hogy nem miattad volt szar a fék (karban volt tartva), meg egyáltalán. Lesz pár éved, mire a végére érsz.
Továbbá, ha egy autó, ha hibázik, akkor mindegyik hibázik hasonló körülmények között, ezért a típus engedélyét vissza is kéne vonni mindegyiknek a javításig, pont, mintha konstrukció hibás fékkel jönne ki.Baleset: A rendszer tudja jelezni, vagy nem. És nem csak az autó lehet balesetes, hanem bármi, egy égő házat is fel kell ismernie. És a gyalogosnak kötelessége mentőt hívni, ne viccelj már. A taxiban meg ott a sofőr, tehát van felelőse a dolgoknak.
Dugó: optimalizálhatod, de inkább csak több autó lesz, aztán elérsz az optimalizáció végéig és ugyanakkora dugó lesz még több autóval.
taxi: hát ja, pénzkérdés sok minden. Ha drága lesz, akkor mire jó? Ha olcsó, akkor bezárjuk a tömegközlekedést és......?
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz Tigerclaw #46 üzenetére
Az EU ezzel maga alatt vágja a fát szerintem. A drágább (USA-hoz, Ázsiához képest) közlekedés gazdasági versenyhátrányt fog okozni. Ráadásul elég jelentős ágazat az autógyártás.
Arról még nem is beszéltem, hogy az alacsony kibocsátási normák miatt mennyire jó az, hogy olyan autókat gyártunk, amiket 200 ezer kilométerenként a kukába dobunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Yettel topik
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Politika
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Kés topik
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Bomba! HP EliteBook 1040 G7 x360 Érintős Hajtogatós Ultrabook Tab 14" -70% i7-10710U 16/256 FHD LTE
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs