- Milyen processzort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Fali konzol lapos tévékhez
- Milyen videókártyát?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
- Micro Four Thirds
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
"Felteszem ez valami közgáz-tankönyvi szöveg lehet, kényszeresen a játékiparra adaptálva."
Ez még csak nem is közgáz-tankönyvi szöveg, hanem bármilyen piac működésének az alapja és a játékiparra ugyanúgy érvényes, mint bármi másra, nem kell kényszeresen adaptálni. Attól, hogy az ablakon kidobott kőről el lehet mondani, hogy milyen irányba, milyen sebességgel fog repülni, még a gravitáció nem a relativitás elmélet kényszeresen a hétkoznapokra adaptált verziója, hanem egy létező fizikai jelenség.
Hasonló jelenségek pedig a közgazdaságtanban is vannak és attól, hogy nehezen fogadod el, még léteznek.A $60 nem hatósági ár, azaz nem a piacra kényszerített külső körülmények miatt ennyi, hanem mert ezt az árat bírja el a piac. Egyszerűen, ami $60-nál drágább, azt nem lehet eladni.
Ez pedig nem valamiféle felelőtlen, jövőt felélő vásárlói makacsság miatt van így, hanem egyrészt ez a különböző emberek különböző vásárlási szokásainak, anyagi lehetőségeinek, stb. a végeredménye, másrészt meg a piaci versenyé."De várom a példát a játékiparhoz hasonló, fixáras termékekkel és őrült versennyel operáló területről "
Kevered az okot a következménnyel, ezt próbáljuk már egy ideje elmagyarázni. A játékpiacon a "fix ár" pont hogy az örült versenynek köszönhető. Mivel a piacbővülésnek köszönhetően a jelenlegi árral is nyereségesek a kiadók, nem emelnek árat, mert azzal versenyhátrányba kerülnének. Ez tartja fixen a játékok árát, ahogy egyébként a programozók bérei is a piacbővülés és az erősebb verseny miatt nőnek. Igen, ez egy öngerjesztő folyamat, amiben nem mindenki képes talpon maradni, főleg az nem, aki nem hajlandó időben reagálni a felhasználói szokások változására.
Ha pedig egy cég képtelen megélni a piacon, az bezony csődbe megy, ez már csak így van a sütödétől kezdve az uránbányászatig, így ha egy kiadó képtelen megfelelő volumenben eladható játékot gyártani, az sajnos lehúzhatja a rolót.
Ugyanakkor a volumen kérdésről már korábban volt szó: az egész játékpiac növekszik immár évtizedek óta brutális mértékben, azaz lehet, hogy mondjuk ralliszimet nem tudnak annyit eladni, mint Fifa-t, de a tíz-húsz évvel ezelőtti állapotokhoz képest biztosan többet tudnak eladni, így ha akkor megérte ralliszimet fejleszteni, akkor most is, mert a több játékosból bejövő bevétel növekedése bőven kompenzálja az inflációt és a fejlesztési költségek növekedését.Egyébként senki sem tiltja meg a kiadóknak, hogy speciális rétegpiacokra emelt áron gyártsanak játékokat és azokat ne a "beragadt" $60 áron adják. Mégis csak kevés kiadó fókuszál a rétegigényekre, mert minél kisebb a volumen, annál nagyobb a kockázata, hogy nem sikerül eltalálni a célcsoport igényét és a project megbukik. Ez akkor is így van, ha a magasabb ár esetleg kompenzálná a kevesebb eladást.
A cégek viszon hozam/kockázat alapján döntenek és ha azonos hozamot csak magasabb kockázattal tudnak elérni, akkor bele sem kezdenek.
Ez megint csak nem a játékpiac sajátossága, ez minden termékkel így van, kultúrális termékekkel különösen, legyen az könyv, zene, film, vagy játék.Ez ad lehetőséget pl. az indide fejlesztőknek. Korábban már írtam, hogy a legtöbb üzleti döntés alapja, hogy egy lehetőség érdekében milyen más lehetőségekről kell lemondani. Így egy nagy kiadónak nem éri meg lemondani más, kisebb kockázattal járó projectektől a rétegigények kiszolgálása érdekében, de az indie-nek megérheti, mert nincsenek ilyen döntési helyzetben, mivel nincsenek más projectjeik.
Azaz megint csak visszatértünk a piacbővüléshez: több a játékos, így már a rétegigények is volumenükben elérhetik azt a szintet, amit már megéri kiszolgálni, de ahhoz új szereplők kellenek, mert a nagy kiadóknak így sem éri meg foglalkozni velük. Emiatt nő a cégek száma és erősödik a verseny, ami jobb esetben további piacbővülést eredményez, és így tovább.
A lényeg, hogy az árak teljesen természetes, külső kényszertől független piaci jelenségek miatt "ragadtak be".
Ezért mondjuk, hogy az alapáron felüli, fals marketinggel operáló pénzszivattyúzás nem a túlélésért vívott elkeseredett harc kényszerű következménye, hanem rövidtávú bevételmaximalizálás, ami keményen vissza fog ütni a kiadókra és az egész iparágra.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Corsair Obsidian 500D Mid-Tower Üvegajtós gépház
- Creative Sound BlasterX AE-5 Plus belső hangkártya - RGB led szalaggal
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Bomba ár! Lenovo E31-80 - i5-6200U I 8GB I 256GB SSD I 13,3" I HDMI I Cam I Win10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L530 - i5-3GEN I 8GB I 500GB I DVDRW I 15,6" HD I mDP I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest