- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Vezetékes FEJhallgatók
- OLED TV topic
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Furcsa EPYC CPU-kkal készül az AMD
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Autós kamerák
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
"Sajnos az elemzést megnehezíti, hogy Drive PX 2 igen nagy hőmérsékleti tartományra van tervezve, hiszen az autók motorja rendesen termeli a hőt, így az efféle környezetekben nem lehet olyan magas órajelet alkalmazni, mint az amúgy normálisnak számító körülmények között."
Az, hogy az autók motorja rendesen termeli a hőt, hol releváns a SoC szempontjából? Szemben a működési tartomány minimum -40..+80°C sávjától?
#3 L3zl13: Normális tervezés esetén be van kötve a vízkörbe, nem sajátja van.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
250W lófütty se. Mivel kell komoly számítási kapacitás, ezért pláne nem tétel. A Xeon rendszerek is vígan benyelhetnek ennyit minden csilingelő vackukkal együtt.Ez a cucc pedig kiváltja a jelenleg külön levő távolságtartó tempomatot szabályzó rendszert, meg még az isten tudja mit, szóval nem fog ekkora fogyasztásnövekedést okozni.
" Nem véletlenül terjednek a nappali menetfények az új autókon."
Valóban nem, hanem mert kötelező beépítve lennie. Fogyasztáscsökkenést pedig jó, ha 0,05dl/100km ad.
"(Arról az apró problémáról, hogy a 14,4V mellett szükséges 17-18 amper elvezetése sem lesz „költséghatékony”)"
A szükséges kábel költsége lehet vagy két euró/autó.
"Ez így egyben nagyjából 150W körül lehet. Na most a törekvés az, hogy ezt a fogyasztást váltsák ki 2 db 10-20W-os nappali fénnyel,"
Valamit nagyon keversz, a menetfény csak előre világít, akkor is, ha nem kellene, mert pl. városban van az autó, amikor plusz fogyasztás, s a műszerfalvilágítást pláne nem váltja ki, köze sincs hozzá.
A helyzetjelzőt megint nem válthatja ki, mivel a helyzetjelző akkor is kell világítson, ha nem jár a motor, a menetfény akkor kell világítson kötelezően, ha jár a motor.A tompítottat megint nem válthatja ki, mert más vetített zónája van, más követelményekkel, fényerővel, stb. Magyarul a menetfény egy semmit ki nem váltó, kötelezően bepakoltatott valami.A tompítottat pedig menetfény ellenére is kapcsolni kell Magyarországon.#30 Dark Archon: Sok értelme valóban nincs, viszont talán jelzi, mennyire lepkefing fogyasztási igény az autó teljes energiaszükségletéshez képest.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
"Helyzetjelzővel nem lehet közlekedni - DRL mellett nem is világít sem első, sem hátsó"
Nem is mondtam, hogy lehet vele közlekedni, pont azt írtam, hogy nem arra van. A tompítottat nem váltja ki, mert éjjel szart sem ér, hogy csak egy egyszerű példát hozzak.
Hogy Chabee #31-es hozzászólásából idézzek, amire egyébként reflektáltam, s kis olvasással rájöhettél volna: "Nem véletlenül terjednek a nappali menetfények az új autókon. Ha egy átlagos autónál felkapcsoljuk a KRESZ által lakott területen kívül előírt tompított fényszórót, akkor az 2x50-55W-ot jelent. Plusz az első hátsó helyzetjelző izzók, műszerfal világítás, stb. Ez így egyben nagyjából 150W körül lehet. Na most a törekvés az, hogy ezt a fogyasztást váltsák ki 2 db 10-20W-os nappali fénnyel, mert hosszútávon és a sokmilliós autótömegben már igenis jelentős tényező és megtakarítás, mert ugye ennek az energiáját is a motor által forgatott generátornak kell megtermelni, ami üzemanyagba kerül."
Ezek közül a felsorolása, mi mindent váltanak ki a nappali menetfénnyel, konkrét hülyeség. Mert egyiket sem.
Annyiban kell korrigálnom magam, hogy a jogszabály már vagylagosan írja elő a két a topmítottat/ menetfényt.
Ezzel viszont mióta létezik a kötelező szabály van is bajom, hogy hátulról semmit nem segít, ha ködös, esős idő van, vagy még csak szürkül. -
-
#06658560
törölt tag
Egy Audi A8-ból is tizenezreket adnak el, valamint a platformosodás miatt, amint bekerült egy gyártóhoz, azonnal megy sorban az összes rokon modellbe. Ez VW AG esetén a következő: Audi A8, A6, A7, Q7, ha lesz, akkor Q9, VW Passat, Passat CC, Touareg, aktuális Bentley modell(ek), Skoda Superb. Így meg már igen bőséges kínálat. X évre előre tervezve.
Az Audi A6-ból 2014-ben Európában majd' százezret adtak el, világszerte közel háromszázezret.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Valószínűleg nem azonnal Golfba teszik szériában, viszont a cégek igyekeznek mindent minél hamarabb úgy kialakítani, hogy adaptálni tudják könnyen. Egy HUD-ot is képesek teljes márkán belül egyetlen termékre cserélni, ha addig típusspecifikust használtak. Mert komplex, drága, értelmetlen több félét tartani belőlük.
Egy modell életútja kezdete: -X. fázis, vagy négy-öt évvel a Job1 előtt: Mi a ma elérhető technológia, mi lesz akkor elérhető megbízhatóan, stabilan, versenyképes áron. Ha ez a vizsgálat azt dobja, hogy egy A8-ba nem fog oda érni az autonóm vezetés, csak a következő A6-ba, vagy A4-be, ha a stratégiai döntésekért felelősek azt mondják, kell a funkció, akkor abba teszik be. Nem várnak a következő A8 programig. Az NV csomagját elnézve szerintem ez maximum kétszáz dollár lehet, vagyis a kamerákkal kell még hozzá számolni, s akár ezer euró anyagköltségbe bele is férhet. Az pedig olyan összeg, amit egy Golf esetén is fel lehet tenni az extralistára, nem csak Passat, Phaeton, A8 esetén. Ha felezni tudják az árat, akkor pedig hirtelen tömegtermékké is válhat.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Napelem
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Parfüm topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Amazon
- BestBuy topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...