Hirdetés
-
Rövid előzetesen a Lost Records: Bloom & Rage
gp A Don't Nod legújabb kalandjáték valamikor az év folyamán érkezik PC-re és konzolokra.
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Oid
aktív tag
Lauda és Ghoosty:
Van tábla, délben lemegyek, megnézem, pontosan mi. Amúgy valamit biztos megsért ezzel, mert csak van erre szabály, ha már a forgalomcsillapítás vagy bármi más a célja a karózásnak.
Szerintem az igazi gond itt nem az, hogy jújkivetteakarót, pedig nemszabad, és szóljunk az ovónéninek, hanem az, hogy az az ember, aki ezt rutinszerűen műveli, mással kapcsolatban is ilyen laza lehet. Végül is mindenki látott már a körúton levillogókat (csak a dohánboltba ugrottam be biztosúr), egyirányú utcán szembejövőket (csak le akartam parkolni bazeg), piroson átmenőket (sietek bazeg), zebrán gyalogosnak elsőbbséget meg nem adót, rosszabb esetben elütőt (nem láttam bazeg). De mondhatnám a gyorshajtókat, záróvonalon előzőket, stb.
Nem azt mondom, hogy minden fenti szabálysértés instant halált okoz, de nagyon könnyű folyamatosan relativizálni és a végén mindenbe beleszarni. Igenis a szabályok nem véletlenül vannak, legtöbbször.
-
updog
senior tag
Kötve hiszem hogy töredéke szabály lenne USA-ban. Így hirtelen nem találtam teljes szövetségi szabályozást, amennyire egy gyors google futotta, az alap szabályok, táblák stb. ugyanúgy megvannak, és ez alapján gondolom (mint sok egyéb téren) az egyes államokban külön fincsiségek is biztos vannak.
Meg ott van, amit itthon egyáltalán nincs (pl. highway belső sáv, iskolabusz, pirosnál jobbra stb.), illetve tök mások (egyenrangú kereszteződés). Nekem is volt már hozzájuk szerencsém.
Az igaz, hogy ott normálisabban közlekednek
(hehe, persze), de az egész életfelfogás más (pl. nem azt keresik, hogy hol melyik szabályt szeghetik meg büntetés nélkül ).Nem tudom amúgy, mi sok ember problémája a magyar KRESZ-szel, ha meg valami kimaradt volna a szabályozásból, az lenne a baj, illetve lehetne rá hivatkozni, hogy "dehát nincs is rá szabályozás".
+(#14) Ghoosty: a legtöbb szabálynál egyértelműen kideríthető, hogy ki és miért hozta. Ha nem tetszik, tessék összefogni hasonló gondolkodású emberekkel, lehet népszavazást indítani, hogy szűnjenek / változzanak meg. És én se 100%-ot írtam, mert az valóban lehetetlen / ésszerűtlen.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
Mondj egy olyat (a százezerből ) Magyarországon, ami az átlagos sofőrnek rendszeresen szembejön, de nem logikus, út(közeli/melletti) jelzésekből nem levezethető.
Mert amit írsz, az annyira itthon is igaz, mint USA-ban. A nyolcssávos autópályán meg ott is láttam marhákat, akik uccsó pillanatban, mindenen átvágva próbálnak lehajtani (pedig azt aláírom, ezek meglepően logikusan és praktikusan vannak kitalálva). Aztán ott ha őket kiszedi a seriff, nem ejnyebejnye van, meg nem-e lehetne-e elintézni, officer?
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
OK, én nem támasztottam követelményeket a példával kapcsolatban.... neked ez egy jó példa, mert szerinted rossz dolog, én meg nem tudom értelmezni a problémát, mert szerintem egyszer kell megtanulni (elvileg követelmény ahhoz hogy az ember jogsit kapjon), és pár alkalom után már gyakorlatban is mennie kellene.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
"minden útkereszteződést le kellene szabályozni táblával vagy lámpával." vs "a túlszabályozottság pont azt okozza, hogy egyrészt nem is fogod ismerni azt a sok szabályt, másrészt beleunsz és itt-ott megszeged őket."
El tudom képzelni (főleg itthon), milyen eredménye lenne, ha minden angyalföldi mellékutca sarkára lámpát vagy stoptáblát tennének.
Amikor (gyors példa, amivel én minden nap találkozok) a Hungária - Kerepesi kereszteződésben (Stadion), a forgalmas reggeli és délutáni órákban a rendőrök szó szerint ott posztolnak mellette, mégis minden piroson átmegy 4-5 autós, vagy belehajtanak a sárgába, úgy, hogy nyilvánvaló hogy bent fognak ragadni, és feltartják a forgalmat.
Nyilván ezzel a mentalitással egy 2 autó/nap forgalmú kereszteződésben majd bárkit érdekelni fog az elsőbbségadás kötelező tábla.
Azt hiszem egyetértésre jutottunk (egy korábbi hozzászólásoddal mindenképp): idióták mindig is voltak/lesznek Milyen boldog világ lenne, ha a közlekedésben is működne a három csapás elve.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Norb79
őstag
-
updog
senior tag
"Egy forgalmi jelzőlámpa/elsőbbségadást szabályozó tábla eleve jobban felkelti a figyelmet, mint ahol nincs semmi"
Kitehetnének egy táblát, mondjuk piros háromszögben, hogy feltűnő legyen, egy X-et, hogy "kereszteződés", erről csak eszünkbe jut?
"Mond, hogy veled ez még nem fordult elő. Vagy nem is tudsz róla." Az hogy nem tudok róla hogy valamikor benéztem egy jobbkezest, arra van egy minimális esély, de ha jó előre nem tudom megállapítani egy kereszteződésről, hogy van-e macisajt vagy STOP a keresztező forgalomnak (vagy épp nekem ), akkor bizony én leszek az a k*cs*g, aki képes főútvonalon is belassítani a biztonság kedvéért. De az alig két éves jogsimmal is elég jól meg tudom ezt ítélni, marginális amikor külön figyelnem kell erre mert ne lenne egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
updog
senior tag
Amit írsz azzal semmi gond. De ugye ha azt nézzük, ahonnan indultunk, az általad említett veszélyes kereszteződésre vonatkozó felhívást ugyanígy ignorálhatja valaki, mint egy egyenrangúra figyelmeztető táblát, vagy az elsőbbségadás kötelező táblát, vagy a piros lámpát. De az meg már nem "benézés". Akkor meg már nem mindegy mivel jelöljük? Be kéne tartani a szabályokat, vagy nem kötelező autózni. Szerintem ennyire egyszerű lenne
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Az európai közlekedési jog szerint, a jobbról érkezőnek van elsőbbsége, még párhuzamos közlekedésben is.
Ez alól kivétel, ha táblával más sávot jelölnek ki továbbhaladó elsőbbségnek.
Vannak rákanyarodó sávok, ahol a például anémeteknél, kint van a tábla, hagyd besorolni a kanyarodósávból érkezőt. De lehet tábla, ami kettő párhuzamosan haladó, de más irányból érkező és folytatódó forgalmi sávok teljes párhuzamos haladása esetében kötelez a fűződésre. A másik sávból át kell engedni az irányjelzőt használó járművet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Tessék itt van. Jó szórakozást hozzá.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!