- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Milyen videókártyát?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Publikálta a Microsoft az MS-DOS 4.0 forráskódját
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
ph Az AMD Full HD felbontáshoz ajánlja a legnagyobb Navi 33 alapú GPU-ját, melyet a PowerColor tálalásában próbáltunk ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dr. Oid
aktív tag
Lauda és Ghoosty:
Van tábla, délben lemegyek, megnézem, pontosan mi. Amúgy valamit biztos megsért ezzel, mert csak van erre szabály, ha már a forgalomcsillapítás vagy bármi más a célja a karózásnak.
Szerintem az igazi gond itt nem az, hogy jújkivetteakarót, pedig nemszabad, és szóljunk az ovónéninek, hanem az, hogy az az ember, aki ezt rutinszerűen műveli, mással kapcsolatban is ilyen laza lehet. Végül is mindenki látott már a körúton levillogókat (csak a dohánboltba ugrottam be biztosúr), egyirányú utcán szembejövőket (csak le akartam parkolni bazeg), piroson átmenőket (sietek bazeg), zebrán gyalogosnak elsőbbséget meg nem adót, rosszabb esetben elütőt (nem láttam bazeg). De mondhatnám a gyorshajtókat, záróvonalon előzőket, stb.
Nem azt mondom, hogy minden fenti szabálysértés instant halált okoz, de nagyon könnyű folyamatosan relativizálni és a végén mindenbe beleszarni. Igenis a szabályok nem véletlenül vannak, legtöbbször.
-
Dr. Oid
aktív tag
Nézd, lehet, hogy neked ez a gondolkodás erőltetett, de mégiscsak lehet valami alapja, pusztán amiatt, hogy ha körülnézel, mennyi szabályszegő van különféle szinteken, különféle súlyosságokkal.
Persze ehhez is van teória:
https://en.wikipedia.org/wiki/Broken_windows_theory
Nyilván ez sem tökéletes gondolkodás, megvannak a hátrányai, de számomra azért minimum elgondolkodtató, hogy az átlag osztrák odahaza szépen csorog a határokat betartva, mert a csendőr szigorú, aztán ide ha átjön, már valahogy nem annyira nyugis és rendes némelyik. Ettől nem lesz _mindenki_ gyilkos, de igenis van negatív hatása a jelenségnek.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Geri Bátyó #20 üzenetére
ha ezt most komolyan írtad, akkor szerintem ne vezess.
ilyen alapon a jobbkéz-szabály is veszélyes, meg a zebra is, hiszen ha lassítasz, akkor simán belédmegy az, aki szorosan mögötted van.[ Szerkesztve ]
-
Dr. Oid
aktív tag
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Geri Bátyó #26 üzenetére
Na akkor rákérdezek, jól értem-e.
Van egy magasabb rendű út, ami fizikailag kanyarodik, logikailag egyenes. Ebbe becsatlakozik egy másik út, ami adott irányból érkezve egyenesen folytatódónak tűnik, ez az alapvetés?
Ha igen, akkor kutya kötelessége kitáblázni a út kezelőjének, hogy melyik a főút, melyik nem az, innentől kezdve egy, a jobbkézszabállyal kb egyazon bonyolultságú szitut kell megérteni. Ez lenne olyan mocskosul balesetveszélyes?
Hát nem, nem ez az, hanem a sok balfék idióta sofőr, aki ez Ecserin vette a jogsiját.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Geri Bátyó #42 üzenetére
ha nincs kitáblázva, nyilván nem a sofőr az idióta, de azért ez elég nagy baki a kezelő részéről, mert ha nincs kirakva, akkor mégis honnan kellene tudni bárkinek?
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Geri Bátyó #47 üzenetére
itt megint van egy logikai baki, mert ez figyelmen kívül hagyná az alárendelt és fölérendelt viszonyokat az utaknál. arról nem "tehet" a magasabb rendű út, hogy kanyarodik, ugyebár.
a tuti hülyebiztos megoldás a rendőrlámpa lenne. -
Dr. Oid
aktív tag
na igen, jó a példa.
korábban akartam is írni, hogy jó-jó a rendőrlámpa, de a piroson is át lehet menni, szóval akár a szabály, amit "csak" tudnod kell, akár a tábla, akár a lámpa áthágható és át is hágják. utánuk kéne menni és pár bünti után azért motiváltabbak lennének a betartásra.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Hieronymus #60 üzenetére
Szó nincs itt negyedórás kerülésről, egy utcával kellene arrébb menni, mert két bejárata is van a garázsnak. Szóval itt csak a kényelem a motiválás.
A sebességhez: egyetértek. Nem az a lényeg, hogy lassan kell menni, viszont az igenis fontos, hogy ha van egy elvileg közös megismerésre és elfogadásra épülő rendszer, mint pl a KRESZ, akkor a 50 az mindenkinek 50 (és a 90, 110, 130 is) bizonyos megengedett tűréssel, mert a szereplők azt kell feltételezzék, hogy mindenki más is betartja ezeket a szabályokat, csakúgy, mint azt, hogy sötétben világítani fognak meg nem jönnek a szembe sávban.
De ugyanilyen káros lehet az is, ha valaki szignifikánsan lassabban megy, pl mint manapság a fogyasztásbajnokok az autópályán, az nemcsak bosszantó, de veszélyes helyzetet is generál.A lényeg az, hogy a közlekedés egy rendszer.
-
Dr. Oid
aktív tag
válasz Hieronymus #67 üzenetére
A gyökér nem az, aki a cipzárelvet használja és nem feltartva, nem bevágva szépen besorol. A gyökér az, aki az elfogyó sáv legvégén hopp bevág eléd.
Sajnos a cipzárelv itt nálunk nem nagyon ismert/használt.doeeg: a Hungária/Kacsóh P egy jó példa, az M3 felé térnek le ugye jobbra, de jönnek is fel a Vágány utca felől az M3 és a Hungária felé is. Na most itt hagyományosan tele a jobb sáv mindig, és igazából nincs jó megoldás, ugyanis ha a lehető leghosszabb ideig üresen hagynánk azt , hogy a Vágány felől jöjjenek csak, akkor a Kacsóh P folytatása, ami az M3 és Zugló felé megy kétfelé, szépen megfogja amúgy is, tehát akkor annak lesz nehéz/hosszadalmas besorolni, aki a Hungáriáról később sorol be a jobb sávba.
Így hagyományosan elég sokan elég korán beállnak a jobb sávba a Lehel után rögtön, így a Vágány beáll, és könnyű taplónak nézni azt, aki nem tud idejében besorolni és másokat feltartva villog a jobb sávba.
Ergo itt a kialakítás/kapacitás rossz.Amúgy a témaindítóhoz hozzászólva: ugyebár eddig csak a karókról beszéltünk, meg hogy az nem fáj senkinek, meg nem is szabályszegés. Na, ma reggel is parkoltam, ma is kihúzta a karót egy kocsista,, uh elmentem megnézni a táblát, és hát mindkét irányból behajtani tilos tábla van a karók mindkét oldalán. Na akkor most kinek mi a véleménye a szabály szellemiségéről?
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Oid
aktív tag
jó, persze, a záróvonalas-utolsó pillanatos majdnem mindig gyökér. bár már velem is megesett, hogy Budán járva fogalmam se volt, hogy a kétsávos hirtelen kanyarodó+egyenesen haladó lett, így hát hülye módjára indexeltem záróvonalon befele. de legalább nem bevágtam, hanem vártam
azabaj, hogy nálunk nem is annyira az autók száma a gond sok helyen, hanem a f@sz megoldások, a kis kapacitású utak, az elrontott fejlesztések, a sétálóutcásítások, az aluljáró-betömések, mint pl a Ferenciek terénél. megmaradt a város a hetvenes-nyolcvanas évek közlekedési elveinél nagyrészt, a forgalom meg nyilván nőtt, sokkal.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ZENBOOK 13 UX333FA - 13,3"FHD IPS - i5-8265U - 8GB - 512GB SSD - Win11 - Magyar
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.03-ig gyári garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Lüm-tec m85 Svájci szerkezetű Amerikai microbrand
- Új! 64Gb DDR4 - Corsair 32GB KIT DDR4 4600MHz CL18 Vengeance RGB RT
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...