Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #5 üzenetére

    [link] - messze van az is. Az a baj az Iris modellekkel, hogy a mai komplexebb programokban nem működik az eDRAM, gyakorlatilag csak dísznek van rajta, ezért sem erőltetik. Az egész látszik a 3DMarkokon például, minél bonyolultabb grafikailag a teszt, annál nagyobb a Vega előnye. Lásd a linket, ahol a Ice Storm Unlimited Graphics 22%, a Cloud Gate Standard Graphics 45%, a Fire Strike Graphics 69%, míg a Time Spy Graphics esetében már 74%-kal gyorsabb a Vega 11. És nem a Vega 11 gyorsul az Iris Plus Graphics 655-höz képest, hanem az eDRAM válik hasztalanná, működésképtelenné. Az Ice Lake-hez ilyen már nem is lesz alkalmazva, mert csak kiadás, de érdemi haszna nincs.

    Az Intel akkor tudja beérni a Vegát, ha meg tudná közelíteni az Ice Lake a Vega raszterizálójának a hatékonyságát, mert abban az AMD 6-7 generációval az Intel előtt jár. Addig amíg ez nem fejlődik eleget, nincs igazán esélye az Intelnek azokban a környezetekben, ahol a memória-sávszélesség a korlátozó, főleg úgy, hogy még memóriatömörítési megoldást sem alkalmaznak. Emiatt sem költik a tranyókat a feldolgozókra, mert hasztalan, nem itt ütköznek limitbe. Rakhatnának bele ezret is, nem lenne gyorsabb. Ultramobil szinten viszont már nem lesz Vega 11, illetve az LPDDR4X is realitás, vagyis fogható a kicsi Vega, mert az AMD-nek muszáj a TDP-keret miatt visszaskálázni a rendszert. Ez egyébként az Intel nézőpontjából ügyes húzás, mivel ők is tisztában vannak vele, hogy most építik bele azokat a technikákat az IGP-ikbe, amelyeket az AMD már a Kabiniben alkalmazott, tehát a részegységek szintjén hátrányban vannak, de számolnak azzal, hogy ezt a hátrányt a fogyasztási limitek annyira finomítják, hogy elérhető közelségbe kerül a nagyon alacsony TDP-jű AMD megoldás, főleg úgy, hogy a memória-sávszélesség, vagyis az Intel tipikus gyenge pontja nem lesz már limit.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #16 üzenetére

    Arról szól a hír, hogy az ultramobil szinten lesz némi esélye az Intelnek befogni az ide szánt ultramobil AMD APU IGP-jét. Még akkor is, ha ez az esély hangyafasznyi.
    A Gen12 lesz az első fejlesztés, aminek egy hangyafasznyinál nagyobb esélye lesz bármit is elérni. De ez eléggé nyilvánvaló, elvégre Krzanich 5 éve kivette innen a pénzt. Renduchintala most rakja vissza, egy idei tervezet szerint 2024 az a céldátum, amikorra a teljes versenyképességet jelölték meg. [link] - itt le is írtam, hogy mi van megjelölve ezekben.

    Vannak a linken játéktesztek is. Az Assassin´s Creed Odyssey-ben a Vega 11-es IGP 2,8-szer gyorsabb a Iris Plus Graphics 655-nél, a Forza Horizon 4-ben 3,1-szer, a Shadow of the Tomb Raiderben 2,3-szer, ésatöbbi. Az a baj a játéktesztekkel, hogy az Intel közel öt évig minimumon pörgette a szoftverfejlesztéseket, tehát driverük is leginkább a 3DMarkra van optimalizálva, miközben az AMD azért abban az öt éves periódusban is öntötte a pénzt a driverbe, amikor az Intelnek ez a csoportja tartaléklángon működött. Ezt hiába építette vissza az utóbbi pár hónapban Renduchintala, azt az elvesztett öt évet vissza kell hozni, és az közel fél évtized lesz megint. Emiatt a 3DMark az ideális a hardver valós teljesítményének a meghatározására, mert a játékokban, különösen az újakban sokkal nagyobb a lemaradás.

    Egyelőre a Vulkan drivert rakták rendbe. Az működik, de gondot jelent, hogy különálló a DX12-es implementáció, tehát az anyagiak szempontjából drága a driver fejlesztése. A következő körben elvileg azt csinálják, hogy a Vulkan eleve egy strukturált implementáció lett, tehát a platformközeli rétegére írható lenne egy magasabb szintű szoftverréteg, amivel a DX12 támogatását át lehetne alakítani. Így gyorsabb lenne az explicit API-kra vonatkozó szoftveres háttér fejlesztése, illetve kevesebb pénzbe is kerülne. Csak ezek nem mennek egyik napról a másikra.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #27 üzenetére

    Az Ice Lake is egy termékcsalád.

    Az, hogy a Vega 8-at megközelíti...

    Assassin´s Creed Odyssey:
    Iris Plus Graphics 655: 13 fps
    Vega 8: 34 fps

    Forza Horizon 4:
    Iris Plus Graphics 655: 25 fps
    Vega 8: 54 fps

    Na jó persze mondhatjuk erre is, hogy közelít. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák