- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- GoPro Topic
- MILC felhasználók szakmai topikja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Calibre, az elektronikus könyvtár
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen monitort vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
Lőn világosság: megérkezett új fénymérőnk
ma A márka és a metódus maradt, gyorsan pótoltuk a Honor 200 Pro méréseit.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas1
tag
Azért kíváncsi vagyok, hogy a Maxvell v2 mennyivel fog többet fogyasztani a v1 -hez képest a TIER_2 -es tudással. Plusz áramkörök többet is fogyasztanak...
A táblázatból az derül ki, hogy a TIER_3 -hoz még a Maxvell v2 is kevés?
És ezt is dx12-es kártyaként árulja majd az nvidia?[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
hm, az most meglepett, hogy az amd nem támogat több opcionális featuret sem.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
cheatergs
senior tag
Frankó!
Ha már a leírás ekkora káosz, milyen lesz a fejlesztők keze alól kikerült kód minden egyes architektúra alatt!Mindig minden mindegy
-
Harlek
tag
Most már végképp nem tudom eldönteni, hogy milyen videókártyát vegyek.
-
#85552128
törölt tag
Ha a GCN1 csak Tiled Resources Tier 1-et támogat akkor az is D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 nem ?
12_0-hoz Tier 2 kell: [link][ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
???
Maxwell v1 = GM107/GM108 = GeForce GTX 745, GTX 750/750 Ti és GTX 850M/860M, GTX 830M/840M.
Maxwell v2 = GM20x = GeForce GTX 960, 970, 980/980Ti, Titan X és a GeForce 900M széria."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
-
farkas1
tag
Akkor nálam valami zavar van az erőben. A Maxvell v2 úgy van TIER_2 -be sorolva, hogy közben TIER_3 -t is támogat?
Akkor ebből hiányzik még némi áramkör, és a processzor használattal fogyaszt többet a TIER_3-hoz képest, amit a tesztekben eddig nem mértek. Mennyit fogyaszt valójában a Maxwell a processzor használattal együtt?[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
"Pár opcionális funkció még nincs lezárva, illetve a megfelelőségi teszt még nem végleges, de a specifikáció nagy része már az." - ez itt a lényeg. Nagy büdös l...t van kész, de a reklámok miatt kell az olvasottság a lapnak, ezért inkább áthágják az alapvető nyelvtani normákat (eddig ez csak a mondatszerkesztésben volt megfigyelhető). Már a sokadik teljesen fölösleges "kész a DX12"-témájú., időrabló katyvasz. Nehogy megvárjátok ám vele a Win10-et! A fő, hogy mielőtt kiderülne, melyik kártya mire jó, az elbizonytalanítottak lehetőleg vegyenek új VGA-t.
Magyarul ami végleges, az KÉSZ. Nem módosítanak már semmit rajta, Abu. A "formálisan végleges" ugyanakkora marhaság, mint a "rosszul optimalizált".
Inkább majd kész W10 és DX12 mellett teszteljetek VGA-kat, hogy kiderüljön az igazság, annak még értelme is lenne. Persze a pénz nagy úr.Szaby59: Meg mert AMD-ről nem nagyon szabad PH-n rosszat szólni.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
#85552128
törölt tag
"És ezt is dx12-es kártyaként árulja majd az nvidia?"
Miért ne árulhatná ? Az összes DX12 FL-t támogatja (többet mint az AMD, csak ez eddig nem hangzott el soha, mert leragadunk az RB tiernél...), az a Tier 3 amit te felhozol az egyikhez sem kell, a minimum bekötési szint Tier 2 12_0 és 12_1-hez is.
Le is van írva a cikkben mikor számíthat:
"bekötési modellek esetében egyébként a TIER_1 szint egy emuláció lett, vagyis relatíve magas a processzorra rótt többletterhelése. A TIER_2 szint már bindless, vagyis alacsony a többletterhelése, míg a TIER_3 szint explicit bindless, vagyis a bekötés nem jár semmilyen többletterheléssel a processzor oldalán."[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Tiled Resources nem kötelező. Egy csomó dolog ki lett itt emelve a feature level szintekből. Ez valóban nagyon bonyolult így. A feature level innentől kezdve nem elég információ, mert rengeteg funkció támogatása nélkül is el lehet érni egy szintet, és ez igaz fordítva is. De ezért is készítettem táblázatot az egyes funkciókra lebontva, hogy egyszerű legyen értelmezni. Ezeket a funkciókat úgyis külön ellenőrzi az adott program. Ha így nézitek, akkor szerintem sokkal egyszerűbb látni, hogy mi mit támogat.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Ott van mikor lehet jobb a tier 3. Ha DX12-re akarsz kártyát (DX12-es játékok nélkül...) venni akkor ne most vegyél hanem a jövőre megjelenő generációból, vagy legalább várj meg néhányat, de egy Maxwell 2 / GCN 1.1+ sem fog a jelenleginél rosszabbul teljesíteni...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #15 üzenetére
Azóta változott. Abban a prezentációban egy csomó dolog máshogy volt, mint ami ma szerepel a lényegében végleges speckókban. Például bukta számos hardver a typed UAV loadsot. A bekötés ki lett emelve, stb. A feature level önmagában így nagyon kevés információ, mert el lehet érni rengeteg funkció támogatása nélkül is. Persze a miheztartás végett beleírtam, de a táblázatos rendszer most lényeges több információt ad át a hardverek képességeiről, hogy az egyes funkciókra vonatkozóan milyen a támogatás. Van-e vagy nincs, illetve ahol ez specifikálva van ott milyen a TIER kategória.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Üdv!
Jó ez a cikk, csak ha kínaiul, azon belül is a mandarin nyelvjárással lett volna leírva, abból is kb. annyit értettem volna mint ebből. Szóval, egy rövid kérdésem lenne, egy csóró, mezei nvidás 960-as 4 gigás kártya tulajként, ha fennt lesz a Win 10, fogok én ebből valamit profitálni, mondjuk a GTA V alatt? Már csak azért is kérdezem, mert jelenleg, ha a DiretX 11-et használok most ebben a játékban, 2-3 óránként folyamatosan kivág a játék ilyen "Err-Gfx-d3d-init"-es hibaüzenettekkel, meg más egyéb csúfságokkal, míg ha DirectX10.1-re átállítom akkor atomstabilan, folyamatosan fut a játék, talán az idők végezetéig is."Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani." G.B. Shaw
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a bekötési modellről beszélsz, akkor általánosan le van írva a cikk végén, de most bemásoltam a korábbi, amúgy linkelt hírből a különbségeket. A lényeg az, hogy minél nagyobb a TIER szint annál kisebb a többletterhelés a processzoron és annál több effektet tudsz aktiválni, ha az adott programban a TIER_1, vagy a TIER_2 szintre vonatkozó erőforráslimitek nem elegek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
farkas1
tag
Köszi. Akkor az nvidiát érdemes hanyagolni amíg nem tudja a TIER_3 szintet? Mert az is többet fogyaszt, ha a processzor számolja helyette a feladatok egy részét. Vagy a játékok megállnak a TIER_2 támogatás szintnél, hogy a zöldek is el tudják adni a kártyákat?
Gondolom ezt még nem lehet tudni.
Így nézve tiszta hülyeség, hogy a dx12 több lépcsős lett. Lehetett volna egy szint és akkor vagy tudja valami, akkor az 12-es, ha nem az 11-es és annyi.[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
Most az hogy van hogy egész eddig az volt a mondás hogy az összes létező GCN Tier3-as, sőt az újabbak (pl. Tonga) még jóval túl is mutatnak a Tier3-on... erre most a véglegesítéskor meg a Radeonok csak level 12_0-t támogatnak, az "elmaradott" Maxwell v2-k meg 12_1-et.
Wtf? Mi lett azzal hogy a GCN fejlettebb? Most derült ki hogy pár 'opcionális' feature-t nem is támogat?...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem számol más részegység grafikai feladatokat. A többletterhelés azt jelenti, hogy a processzornak van egy kis munkája, hogy a bekötés megtörténjen. Nagyon leegyszerűsítve a cél az adott erőforrást a multiprocesszorba eljuttatni. A TIER_1-en ezt nagyrészt a CPU köti be, ettől lesz a többletterhelés relatíve magas, a TIER_2-nél a bekötés a mintavételezőbe történik, és onnan még lesz egy kis többletterhelés mire eljut a multiprocesszorba. A TIER_3-mal direkten a multiprocesszorba jut el az erőforrást, tehát nincs vele munka.
Ha mindent nézünk, akkor egyetlen hardver támogatása sem teljes, így lehetségesek olyan játékok, ahol bizonyos effektek GCN-en, míg bizonyos effektet Maxwell v2-n nem kapcsolhatók be. A többi architektúra jóval limitáltabb tehát több lesz a hátrány.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
elnézve az it világ utóbbi 20 évét, véglegesen kész dx12ről legkorábban talán a dx13 megjelenése után olvashatsz. értelmetlen volt ebbe így beleállni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#85552128
törölt tag
Az RB Tier nem "fejlettséget" jelent, hanem az erőforráskezeléssel van összefüggésben.
A Táblázatban láthatod, hogy Tier 1-2-nél van limit, a Tier 3-nál már nincs - az más kérdés, hogy ez PC-n mennyire (nem) lesz fontos főleg az első néhány játékban...
Ezért van az, hogy még Tier 3-ba is eshet olyan kártya ami bizonyos funkcióból csak Tier 1-et vagy 2-t tud.100%-os DX12-es suporttal rendelkező kártya viszont valóban nincs egyik gyártónál sem, van amiben egyik jobb van amiben a másik
[ Szerkesztve ]
-
farkas1
tag
Akkor káosz lesz ahogy látom
A megoldás az, ha mindkét típusból van kártya a gépben. A dx12 alatt ez akár 2 kártyás rendszer is lehet...
Azt be lehet majd állítani, hogy az egyik játéknál zöld legyen a főkártya és a másik számolja pl. a fizikát, másik játéknál meg fordítva?
Akkor a káosz kicsit kisebb lehet. -
Jack@l
veterán
Tiled resource az alap feature, ott is csak tier2-es. Így nem hiszem hogy teljes értékű tier 3-omnak lehet nevezni...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
decibel
aktív tag
Nem ilyen egyszerű a helyzet.
Van amiben az NV tud többet, van amiben az AMD. Az, hogy melyik lesz jobb a dx12-es játékokban majd kiderül, ha kijönnek és letesztelik őket. (Mint általában a jövőben is lesz játék ami az egyik gyártón fut majd jobban és lesz ami a másikon) Minden más csak találgatás, spekuláció ami vagy bejön, vagy nem. Ahogy az eddigi Abu féle találgatásoknak is most egy szép égés/pofára esés lett a vége.
"you are a monkey poo-poo"
-
h-yle
addikt
Nem nagyon értem miért a fogyasztáson lovagolsz. Itt nem arról van szó, hogy a processzor pihen, hanem arról, hogy más feladatokat végez, nem a GPU-nak dolgozik folyamatosan. Tehát adott esetben 300W 40FPS helyett 300W 60FPS-ed lesz. Persze ha nincs elég feladata a CPU-nak akkor pihenni is tud, de ez nagyon alkalmazásfüggő, és jellemzően egy játékot úgy írnak meg, hogy kihasználja a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #29 üzenetére
Nem ezért van.
Minden funkció különálló! És ez a lényeg.
Van különálló bekötési modell TIER_1/2/3 szinttel. Van Tiled Resources külön TIER_1/2/3 szinttel. Stb.
Nem függ össze, az hogy a hardver valamelyik funkcióból csak a TIER_1-et támogat, de a másikból TIER_3-at. Ez azért van, mert a paraméterezés minden funkciónál önálló. Önálló a funkció meglétének ellenőrzése és önálló, hogy azon belül milyen meghatározott szintekből mit támogat a hardver.
Lehet, hogy itt van egyébként, ami miatt ez nehezen érthető. Tehát a bekötési modell TIER_1/2/3-nak semmi köze a Tiled Resources TIER_1/2/3 szintekhez. Ezek függetlenek egymástól.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Vekko
aktív tag
Tahiti miért nincs a kódnevek között?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Olvasd el a korábbi híreket. Mindegyikben ki van emelve, hogy az adatok az előzetes specifikációkból származnak, tehát azok még változhatnak. A specifikációk három hónap alatt sokat változtak. Elég csak a bekötési modellre gondolni, amelyre ott egy összefoglaló hír is, hogy miképp változott meg az egész, vagy az, hogy az aszinkron shader kezdetben elfogadta azt a hardvert is, ami nem tudott egyszerre grafikai és compute parancsot kiadni, míg ma már ezt nem fogadja el, tehát kiesik a Kepler és a Maxwell v1, vagy hogy bukták a typed UAV loadsot. Viszont márciushoz képest nyertek TIER_2-t a bekötésnél.
Így alakul az API a megjelenés előtt, de ez most itt a végleges, amiből megint le van írva, hogy nem minden végleges, de ezt külön táblázatba szedtem.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
szerintem ez ennyire nem egyszerű, és máshogy fog működni. a cpu oldalán a dx12vel esetlegesen felszabaduló erőforrások nem okvetlenül válthatóak át fps-re. a gpu-k kihasználtsága általánosan nőni fog, de hogy ezt mire költik, az előre nem megmondható. az fps csak az egyik opció. lehetnek számításigényesebb effektek, részletesebb textúrák, stb., stb. ráadásul egy idő után a gpu is meg fog telni munkával. a cpu oldalán felszabaduló erőforrásoktól én mást várok. elsősorban komolyabb ai-t és fizikát. eddig a cpu erőforrásainak nagy részét lekötötte a gpu etetése, a dx12vel erre kevesebb fog kelleni, és mivel már az userek úgyis hozzászoktak a minimum 4 magot megkövetelő játékokhoz, itt fog főleg erőforrás felszabadulni.
de ez csak az én okoskodásom.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
#85552128
törölt tag
Tudom, hogy független, csak elég érdekes rendszer ez így, hogy valamiben "fullos" Tier 3-as, miközben valamiben meg csak Tier 1-et tud...
Az mindenesetre látszik a táblázatból, hogy egyikre sem lehet rámondani azt, hogy "Full DX12 support".
A Compute parancslistáknál is, jóval kevesebb támogat a GCN1 mint egy Kepler.
"PS-specifikus stencil referencia " - na ezt meg egyik sem támogatja.[ Szerkesztve ]
-
farkas1
tag
Igen, Abu85 válaszából már megértettem. Akkor gondolom a TIER_3 képességű kártyák gyorsabban végzik a műveleteket, mert a bekötéshez nem kell a processzort igénybe venniük.
Jöhetnének már a tesztek, hogy világos legyen az egész.És az jelölve lesz valahol, hogy egy játék milyen beállításokat támogat? TIER_2 vagy TIER_3? Hogy milyen szintet támogató kártyát vegyen a vásárló hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
h-yle
addikt
Nagyjából erre gondoltam én is. A fentit arra írtam, hogyha egy adott játékot elkészítenek DX11 és DX12 alá is, akkor az FPS fog nőni. Engem is sokkal jobban érdekel az, hogy a felszabaduló erőforrásokból milyen új játékmenethez releváns dolgok kerülhetnek egy egy programba beépítésre. Nameg ott a 4k, és a VR, ami megeszi a plusz FPS-t pillanatok alatt.
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
#85552128
törölt tag
-
h-yle
addikt
Lehet én vagyok korlátolt, de még mindig nem értem.
Van a D3D FL, ami (ha az alapkövetelmények megvannak) független az effekt és bekötési modell TIER-ektől, ugye? Tehát D3D FL 12 tud X db effektet, ezek az effektek pedig lehetnek TIER 1-3-as szinten támogatottak?
Azaz elméletben egy D3D FL12 GPU ha minden effektet T3-ban támogat gyorsabb lesz mint egy D3D FL12.1 GPU ami T2 effekteket tud, csak a FL12.1-ben van extra effekt, de mondjuk a D3D FL12 GPU-val magasabb minőségű effektek használhatóak, mert több az FPS?
Leég az agyam lassan
Talent is over rated, get back to practice. - Jeremy Piven
-
BookerDeWitt
tag
Azért gondolom az is számítani fog,hogy milyen drivereket sikerűl a két nagy vga cégnek csinálnia!
Csak azért gondolom ezt mert új op. rendszer,új dx...
Itt még elcsúszhat akármelyik gyártó! Nem? -
#85552128
törölt tag
válasz BookerDeWitt #43 üzenetére
A "driver" lényegében a DX12-es játékban/motorban lesz benne, elenyésző lesz a VGA driver szerepe.
De persze ettől még kell egy jó WDDM 2.0 driver...[ Szerkesztve ]
-
Duck663
őstag
Miért nem lehet jobban elkülöníteni a szinteket? Az átlag juzer totál össze lesz zavarva, hogy most mi és mit is támogat? A fórumok meg majd tele lesznek panaszkodással, hogy hát azt mondták, hogy... aztán nagy semmi...
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
Jack@l
veterán
válasz #85552128 #41 üzenetére
Remek, akkor nagyjából kukázhatom is a 7970-et, mikor jönnek az új játékok. Valahogy eddig nem erről volt szó.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Úgy látszik kénytelen leszek mégis vga-t cserélni,pedig nem akartam.
duree54
-
dergander
addikt
Hogyan jöhetett ki az Nvidia győztesen? Eddig minden jel arra utalt hogy a GCN több fícsőrt támogat,és most a véglegesítésben a maxwell jeleskedett a DX12.1 tudásával,ez egyértelműen megint az Nvidia felé húzza a mérleget. Nehéz idők következhetnek be az AMDnek,és itt már a Fiji is kevés. Fejlődnie kell ha akarja tartani a lépést.
-
TTomax
nagyúr
A buta maxwell...ugye ugye...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Jack@l
veterán
válasz #85552128 #49 üzenetére
Ezaz, hogy még nem is tier 2-es, mint a többi gcn, csak TIER_1. Szerencsére a tiled resource-os játékok eddig se voltak valami hűde álleejtősök. (mag amúgyis érik már a csere )
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
havenger
tag
válasz dergander #50 üzenetére
Gondolom itt jön ki az, hogy az Nv szabadabban módosíthatja az architektúráit, nincsenek a konzolhoz kötve.
Oda lehetne szerintem írni a cikk aljára, hogy TL; DR: GCN-en a legmagasabb minőségi beállítás kevesebb teljesítményveszteséggel lesz elérhető, míg Maxwell 2-vel lesznek olyan bekapcsolható extra effektek, amiket a jelenlegi GCN-es kártyákkal nem lehet majd elérni. Persze az simán elképzelhető, hogy mire ezekből bármi is előjönne, addigra már amúgy is lassúnak számítanak majd ezek a kártyák.
-
félisten
Abu, nem szeretnél egy részletes összefoglaló írást publikálni a (majdani) végleges DX12 azon funkcióiról, amiket nem támogat minden elterjedt kártya?
Nagyon hasznos lenne most a DX12 korszak hajnalán.
Kössz!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
TTomax
nagyúr
Teljesen értelmetlen a w10 és a DX12 relese előtt...
(#59) Bici
Nagyon hasznos lenne most a DX12 korszak hajnalán.
Ebből én arra gondoltam,hogy most írja meg mi lesz...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#16729600
törölt tag
'Pihent aggyal ébredtem ma reggel és a cikk egy trollverset ihletett meg bennem. Íme. Megosztom,hogy fejlődjetek Ti is irodalmilag/stilisztikailag/infantilizmusban.
A GCN processzor,
mégsem professzor?
Várja a kisegítő iskola padja,
a Maxwell pedig röhög rajta. -
Laja333
őstag
válasz BookerDeWitt #61 üzenetére
Az senkinek sem tűnik fel, hogy a Tier 2-es Resource Bindig miatt a Maxwell 2 limitálva van, a GCN meg nem? Ugyan ez a helyezt aszinkron compute-nál is. 2 opcionális feature-t nem támogat a GCN, amire valószínűleg nem is lesz szükség. Ebből legalább az egyiket csak hardveresen nem támogat, szoftveresen megoldható. A Maxwell ennek ellenére a 12.0-s "nem opcionális" feature-ök közül néhányat csak szoftveresen tud, a GCN meg hardveresen is. Hogy jöhet ki az olvasatotokban győztesnek a Maxwell? Ez az ami agyf.sz. :
-
veterán
hagyd... akármennyire is mennek a jogos érvek-ellenérvek a technika kapcsán, verset költeni a célra és ezt örömködve olvasni... ez a fanboyság egy külön szintje már. Szunya is beküldheti az nv-nek a verset, biztos kap valami kitűntetést meg puszit a homlokára érte.
akármennyire is megvan a magunk véleménye a dolgokról, ami szemben áll a másik oldal véleményével, kétlem hogy valaha ilyen stílusban adtuk volna elő az érveinket.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
#16729600
törölt tag
válasz Menthirist #63 üzenetére
Viccnek szántam,nehogy már tudományos elemzésnek vessétek alá ezt az idióta versikét.
-
#85552128
törölt tag
Fel lehet hozni pár ilyet, GCN-nek magasabb az RB tierje, Maxwell2-nek magasabb a Tiled Resources Tierje és a Feature level szintje... Nem az RB tier 3 az egyetlen szempont.
A különbség az, hogy nem az nV-sek irkálták mindenhova büszkén mennyivel jobb a GCN a "buta" Maxwelltől és így meg úgy megfogjuk szívni a "jövő" API-kban...[ Szerkesztve ]
-
Laja333
őstag
válasz Menthirist #63 üzenetére
Ez nagyon Radeon Fury antikampánynak tűnik. Mielőtt megjelenik gyorsan elhintik, ilyet ne vegyél mert az nem tudja a dx12-t teljesen. A "pártatlan" oldalak gyorsan le is írták, hogy vegyél GTX-et, ha jót akarsz.
(#66) Szaby59: És beigazolódott már, hogy nem így van? Nem.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #16729600 #65 üzenetére
bocs, most különösen nem vagyok nyílt hangulatban erre a stílusra
Laja333: kampány ide vagy oda, érdekes módon mindig abban maradunk hogy mielőtt látnánk a tempót és az árat, felesleges bármi kapcsán pattogni.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
nagyúr
Ohh igen ,és kezdődik az összeesküvés elmélet gyártás...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Laja333
őstag
Nehéz nem észre venni, 980ti megjelenés után, és Fury megjelenés előtt néhány nappal ennek a cikknek köszönhetően kezdik el árasztani az oldalak a "ne vegyél Radeont, mert GTX-et vegyél" mantrát.
Az egyszerű vásárlónak, aki nem fórumozik, és csak felszínesen informálódik, csak ennyi ragad meg: NV-t kell venni, mert ez meg az az oldal ezt írta.[ Szerkesztve ]
-
BookerDeWitt
tag
Kiváncsian várom az első teszteket...de nemtudom mi lesz,akkor a válasz,ha tényleg a maxwell valami miatt fog úgy vagy jobban teljesíteni,mint a Gcn...
És,ha jobb is lesz a Gcn,akkor leviszik az nv árait a radeonhoz? Gondolok a 970re!
Nem hinném,hogy ezt egyik gyártó is hagyná! -
Laja333
őstag
válasz #85552128 #72 üzenetére
Ezek szerint az kimaradt, hogy van aki kivár(t) a vásárlással. Ez azért billenthet a mérlegen.
(#73) imi123 [link] A különbség annyi, hogy a GCN még mindig előnyben van, csak a 2 opcionális feature nem elérhetőek rajta. Ez a 2 kevésbé mérvadó feature van annyira felnagyítva, hogy az emberek azt hiszik, jobb az NV. Ez inkább félrevezetés.
[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
Rajtad kívül senki nem lát ilyet...csak amíg 980Ti-t lehet már kapni addig Fury-t nem.
(#73) imi123
Ott a pont.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#45185024
törölt tag
Vers szunyának
Címe:
Mire gondolt a költőFelébredt a táj fura ura.
Nem vett Furyt mert MaxWell re fájt a foga
De nem volt a kártyája Teir 3
sebaj bízzuk a számítást a CPUra -
UnSkilleD
senior tag
válasz #85552128 #77 üzenetére
pont ez a lényeg, ne az api korlátokon múljon az hogy mit tehetnek meg hanem magán a hardver számítási teljesítményén, így kevesebb korlátozással kell baszakodnia a fejlesztőknek
"Az internet olyan, mint az MTV: annak idején az MTV nagyon trendi volt, aztán hirtelen elavult” - Prince
-
pkornel
aktív tag
válasz #52815360 #79 üzenetére
Tudom jártam én is így csak én cpu-val Badarság azt hinni hogy a Tir szintöl függ csak hogy most milyen kártyán hogy fog futni a játék, mert van mellette még nagyon sok más tényező is, csak hogy egyet említsek az sem mindegy hogy az adott játékot melyik gyártó támogatja
-
#85552128
törölt tag
válasz UnSkilleD #81 üzenetére
Azt én értem, de önmagában a VGA Tier3 támogatása nem ér semmit, ha a hardware számítási teljesítménye mondjuk ugyanannyi mint egy Tier2-é.
Tehát mondjuk ok beállítják, hogy Tier2-n be se kapcsoljon, de Tier3-on is lehet olyan lassú lesz, hogy neked kell majd bizonyos dolgokat lejjebb venni.[ Szerkesztve ]
-
Stirlitz
senior tag
válasz #85552128 #10 üzenetére
Akkor most lehetséges lesz a HD7770 zsugával dx12 game-t dx12 valódi előnyeit kihasználni? Cserélnék én is vga-t, de eddig vártam. Illetve várok még. Egyelőre kiszolgálja az ígényeim. Csak számítottam arra, hogy DX12 és az új Radeon sorozat megjelenésével hamar elönti a hardveraprót a sok jóárasitott komolyabb GCN-es vga. Úgylátszik, nagy mozgolódás nem lesz, mki ráér váltani bőven. ☺
[ Szerkesztve ]
-
farkas1
tag
válasz #52815360 #79 üzenetére
Meg sok olyat aki nem nyúlt mellé
(#41) linkjén kiderül, hogy a Fiji GPU Feature Level 12_1 -et
és TIER_3 -attámogat egyedüliként, kb. 2 hét múlva meg is jelenik. Addig csak nem nyúlok már mellé
Majd olvasok előtte némi tesztet is persze.Igaz a cikkben a TIER_3 stb. szintekről mélyen hallgatnak. Biztos azért, hogy a 980ti boldog tulajok érezzék még 2 hétig, hogy nem nyúltak mellé
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Engem végképp meggyőzött ez a cikk arról, hogy end userként felesleges ezekkel az információkkal foglalkozni. Túl van bonyoítva és a halálba van politizálva, még abban sem vagyok biztos, hogy a fejlesztők mindenről tudják, mi lesz a gyakorlati, teljesítménybeli következménye.
Az egyetlen kézzelfogható dolog az egészben az aszinkron compute, ott a számok alapján a GCN 1.1 / 1.2 a nyerő - azt nem tudom, hogy a duplaannyi compute parancslista mennyit számít, de miután a Maxwellben a körülötte levő infrastruktúra is lényegesen soványabb, ennek biztosan lesz hatása. A GCN 1.0 ellenben az 1+2 parancslistával kissé érdekes. Remélem, az új Radeon szériában nem lesz 1.0-s kártya...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Jack@l
veterán
Nemotom mit olvastál, de szerintem:
"This could mean that AMD’s only fully DirectX 12 compliant card would be their only new Fiji GPU based card that launches this month. However, judging by Robert Hallock’s statement on how DirectX Feature Level 12_1 isn’t important for them, it could also mean that that they will also have limited support on Fiji but that is yet to be confirmed."Amd kijelentette, hogy nekik nem fontos a 12.1... (köztudott volt már fél éve, hogy csak a keplerek támogatják)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
SpongyaBob
veterán
Túl szép is lett volna ha a 7870-em teljesen kompatibilis lett volna..
A csapból is a GCN folyt, hogy ilyen meg olyan full DX12 kompatibilis erre meg kiderül hogy ló....
Nem akarok összeesküvést gyártani, de nem furcsa kissé, hogy már az AMD-nek semmi előnye nem maradt ebből az egészből? Tiszta vicc.
Valam sunyiság van a háttérben... (igen, pénz beszél kutya ugat)i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
veterán
ugyanakkor annak nagyon örülök hogy a maxwelleken is van async shader, mert így legalább használni is fogják a fejlesztők. Nagy kár lett volna ha kihasználatlanul ott vesztegelt volna, mert amúgy tényleg nagyon jó kis lehetőség.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Laja333
őstag
válasz SpongyaBob #89 üzenetére
Teljes támogatás, csak az újabb kártyákhoz képest limitáltabb Resource Bindiggel. Typed UAV loads, Aszinkron DMA, Aszinkron shader viszont ugyan úgy támogatott, amíg pl NV oldaláról csak új Maxwellek tudják ezt.
Egyébként a "Shader specifikus stencil referencia" és a "ASTC textúratömörítés" az miért jó, ha benne van, de még egyik GPU sem képes rá? Ezzel ösztönzik a fejlesztést vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az aszinkron DMA-ról sem érdemes megfeledkezni. Nem kell leállítani a futószalagot memóriamásolásoknál. Azért az nem kicsi előny. Az alapból elérhető kisebb overhead meg többszálú izélés mellett ez a két aszinkron funkció tűnik a legfontosabbnak, mert ezekből tényleg sok teljesítményt lehet kihozni.
Valószínűleg a kétszer több parancslista nem fog sokat számítani. Inkább az architektúrák belső különbsége lesz a meghatározó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Zsmester89
őstag
Komoly azért, hogy elméletileg a gyengébb rendszerrel megáldottabb embereknek kéne reménykedni, hogy ugyan akkora erőforrással több lesz a teljesítmény, mégis itt azt látom, hogy 970-980-titan x - 290x meg jövőbeli csúcs readeon tulajok izgulnak
980-am nem tier 3-as, így jobban tekeri majd i7-et a játék Oooohhh baxom ki az ablakon az egész rendszert[ Szerkesztve ]
A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.
-
Raysen623
addikt
válasz SpongyaBob #89 üzenetére
Nem, tudom miből sikerült ezt leszűrnöd, de lehet valahol elnézted a dolgot. Azeddigi infók alapján az AMD-nél marad az előny. Az már más kérdés, hogy NV hol tud ezen fogást találni. Jelenleg úgy tűnik ott próbálkozik (szándékosan), ahol az AMD jelenleg nem ad támogatást hardveres szinten. Ami még ennél is szembetünőbb: az egész átment egy hatalmas marketing bullshit-be, mert NV nem tudta kellő "kenőpénzel" megfogni az MS-t. A DX12 fő fejlesztési irányait ugyanis maguk a fejlesztők követelték és határozták meg, nem pedig a HW gyártók. Ha az NV saját API-t akar akkor írja meg magának ANTIMANTLE néven, csak ehhez lusták, AMD meg közben lépett kettőt előre, méghozzá elég nagyot. NV meg ezalatt elveszett a fogyasztás csökkentésben mint új features-ben (persze erre is szükség van) és ült a babérjain.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
pkornel
aktív tag
Nagy újítás (ahol számít is a Tir3 szint , mert a mostani kártyák szerintem előbb lesznek kevesek mint hogy kellejen oda a tir 3) az csak csúcs kártyáknál lesz mivel a többi átnevezés..
De azért meg a 95% nem fog venni 250 ezres kártyát. Ebből az következik hogy játékok többsége nem fogja kihasználni tir 3 ebben a génrációmban biztosan. Ezért én nem erre apellálnék VGA vásárlás előtt. -
farkas1
tag
-
Zeratul
addikt
Ebből a szempontból az AMD GCN architektúrája a D3D_FEATURE_LEVEL_12_0, az NVIDIA második generációs Maxwell architektúrája a D3D_FEATURE_LEVEL_12_1, míg az összes többi GeForce architektúra beleértve az első generációs Maxwellt a D3D_FEATURE_LEVEL_11_0 szintet támogatja. Az Intel architektúrái a D3D_FEATURE_LEVEL_11_1 szintre jók.
Na ennyit a picipuha feature level besolárolásáról. Intel az nV előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Raysen623
addikt
válasz SpongyaBob #95 üzenetére
Nem állítom, hogy igazam van, de nekem az eddigi infok alapján és leközölt cikkekből megitélve ez jött le. Biztosat majd 1 év múlva fogunk tudni...Én speciel nem szeretném ha a garfikai fejlődés megállna, mert a piac két résztvevője közül az egyik nem akar változást csak benyelni a pénzt azért ami van.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
arn
félisten
Barmelyik kartyara lehet normalisan optimalizalni, itt az a kerdes, hogy megteszik e. Tobb fog mulni a fejlesztokon, mintsem mi milyen szintet tamogat.
Szvsz nagy kaosz lesz az egesz... Aztan majd visszaternek egy altalanosabb megoldashoz.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
TTomax
nagyúr
-
arn
félisten
Szvsz annyi fog tortenni, hogy lesz egy altalanos mod, nehany dolgot pedig megirnak dedikaltan a prezentalni kivant hwre, persze ugy, hogy a konkurenciaen ne legyen elerheto, vagy sokkal lassabb legyen.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
togvau
senior tag
Már megint véglegesítette? Az utóbbi 2 hónapban már kétszer véglegesítette
hitler, sztálin, micro usb
-
RyanGiggs
őstag
Abu : Jól értelmezem hogy a legújabb GCN3 (Fiji) nem kap teljes DX12 támogatást? Tehát akkor lehet érdemes megvárni a köv. generációt? (GCN4)
-
Hegasus
senior tag
az hagyján, azt képzeld el milyen jelzőkkel illették volna a zöldgyártót és vásárlóit a pirosgyártó fanboyok, ha csak a titanx lett volna maxwell, és a 960-980 széria meg húzott kepler lett volna teljes áron... mert az ő gyártójuk ilyen lehúzást biztos nem csinálna de legalább a pirosaknak már nem kell majd komoly pénzeket költeni a driverek megírására, ahogy azt eddig tették
amúgy nagyon kíváncsi vagyok mi fog változni a jelen konfigokkal dx12-őn. lesz majd dx12es unigine vagy egyéb benchmark program? olyan ami volt dx11en? tehát ténylegesen összelehet majd hasonlítani "ugyanazt" a programot dx11 vs dx12 ugyanazon a konfigon?
Work it harder, Make it better, Do it faster, Makes us stronger.
-
csakdzsó
tag
Kezd már ingerelni a zöldek ostoba fanatizmusa(kisfarkú,kompexusos menetelő barmok).Ha az NVIDIA marad el tudásban,jön a mosdatás:
HA MAJD JÖNNEK MODERNEBB JÁTÉKOK AMIK KIHASZNÁLJÁK AZ ÚJ FUNKCIÓKAT,AKKOR AZ NVIDIA KIADJA A KÖVI GENERÁCIÓJÁT.MERT A JELENLEGI VGA-K LASSÚAK ÚGYIS HOZZÁ.
Amikor az nvidia fogyasztott több áramot mi történt:az a "bizonyos" réteg megint mosdatta kedvenc gyártóját.(nv)Náluk az áramzabálás akkor nem volt probléma.Csak most.
Tehát az NV,ami gyakrabban maradt el tudásban,és többet zabált,köszönheti a "tátottszájú rajongóknak" a népszerűségét.
Tehát mire kijönnek a dx12-es játékok,addigra az AMD is a megfelelő hardverét bazmeg.
köztudottan ugyebár a nácik árja atlantisziak, tehát valójában magyarok is nyilván és persze gyíkok is... Mé? Nem tuttad? :D
-
TTomax
nagyúr
válasz csakdzsó #112 üzenetére
Amikor az nV fogyasztott többet akkor is gyorsabb volt... amúgy beragadt a caps lockod.
Legalább a cikket olvasd már el bzdmg
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
csakdzsó
tag
Papírfoma
Így legyen ötösöm.
köztudottan ugyebár a nácik árja atlantisziak, tehát valójában magyarok is nyilván és persze gyíkok is... Mé? Nem tuttad? :D
-
v_peter2012
csendes tag
Nos, akkor aki nem vett vga-t, mert várt a hiper szuper dx12-es radeonra, és nem tudott játszani megérdemelt szabad idejében az aktuális játékokkal, szépen megköszönheti Abunak.
A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.
-
#16729600
törölt tag
válasz v_peter2012 #117 üzenetére
Istenem,hogy már idézhető lettem és aláírásba került a versikém..piros betűs ez a nap.
-
#85552128
törölt tag
válasz v_peter2012 #117 üzenetére
Az csak magának köszönheti
Várhatnak tovább a Pascalra, meg a következő Radeonra, már csak ~1.5 év, mi meg addig játszunk[ Szerkesztve ]
-
TTomax
nagyúr
"még nem jó...még nem jó... már nem jó"...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
válasz #16729600 #118 üzenetére
látod, te csak hülyeségnek gondoltad, mások meg komolyan vették... ez a baj ezekkel a "Viccnek szántam"-okkal... így születnek az urban legend-ek is. de alighanem vallások is születtek már hasonlóképp.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Stirlitz
senior tag
TressFX pont jól fut NV-n. Hoppá mi? Na el is bújok játszani a sarokba a szerény Tier xx (tetszőleges érték behelyezhető) radeonommal, mielőtt eldurvul a Mónika show. 😊 Ezt a szar telefont is földhöz vágom mindjárt... De elöbb bocsánatott kérek Föld anyától, hogy 220w fogyasztású a pc-m, amikor lehetne zöldebb 180w-al.. Na bzmeg..
[ Szerkesztve ]
-
#16729600
törölt tag
válasz Menthirist #122 üzenetére
Akkor nemsokára egy szürke szerdai napon arra ébredek,hogy olyan lettem,mint a Trónok Harcában a főveréb?? De zsííír. Szabad belépés van a szektába,'csak a fizu 20% át kell becsengetni nekem havonta tagdíjként, seregeljetek hát zászlaim alá
[ Szerkesztve ]
-
togvau
senior tag
igen az nv mindig gyorsabb volt, akkor is ha nem. Meg akkor is kevesebbet fogyasztott, amikor sokat, hiszen a kivétel erősíti a szabályt, ami így elnyomja a kivételt. Nvidia jobban teljesít. Csakaznvidia
Hát mi lenne velünk a hairworks, és a physx innovációi nélkül?
[ Szerkesztve ]
hitler, sztálin, micro usb
-
TTomax
nagyúr
válasz Stirlitz #123 üzenetére
Tényleg?Azért volt diavetités a GTX670SLI-men mi?Azért kellet vagy 4patch rá ugye?Ugye ilyenkor már szelektív az emlékezetkiesés tüneteit produkálja kedves kolléga?Még radeonnal is felezte az fpst amikor ráfordítottad Lara fejére a kamerát,de a HairWorks az azonnal működjön mert ha nem az nV krv anyt...
Megkerestem neked a parancsolj,nem én írtam.
A játékot én Ultimate beállítások mellett futtattam, 1920x1200-as felbontás mellett (Konfigom az adatlapomon), és addig semmi gondom sem volt, amíg Lara haja közel nem került a kamerához, főleg az átvezetők közben. Ilyenkor ugyanis - a GCN-es HD 7870 ellenére - eszméletlenül belassult a játék. Ami addig 50-60 FPS-t produkált az esetek nagy részében, itt visszaesett akár 4-5 (!!!) FPS-re is!Tessék csak visszaolvasni a TR topicot...volt ott balhé nem is kevés.
(#125) togvau
Na tessék,de akkor mi lett volna velünk ha nem regisztráltál volna újra.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Ren Hoek
veterán
Inkább arra kéne keresni a választ (Abutól mondjuk), hogy egy TIER 2-es kártyán mennyi többletterhelést jelent a DX12. Azért erre csak lehet valami tippet mondani... 5-10%? Ez mondjuk olyan esetben, ahol épp hogy kihajtja a procid a VGA-t, bajos lehet. Persze ha minimális pár %, akkor nincs gond.
Illetve, hogy fél éven belül várható valami komolyabb DX12 cím, vagy Heaven akár, amin lehetne benchmarkolni rendesen? Vagy most is vannak már?
-
TTomax
nagyúr
És a TressFX volt az ami ugye hibátlanul működött a konkurencia kártyáin is... ja mégsem. [link]Milyen kísértetiesen hasonlít a HairWorksre ugye?Csak erre ilyenkor már senki sem emlékszik szívesen...
És még mielőtt jönne a duma nem a driverel volt a gond... [link][ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#52815360
törölt tag
-
TTomax
nagyúr
válasz Stirlitz #131 üzenetére
Igazad van tényleg túlzás volt kollégát említeni.Egészen más jelzőket kellett volna használnom,bár inkább azt is meghagyom neked az elfogulatlan szakmaiságod mellé.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Callisto
őstag
Látásod IQ-dnál is kevesebb lehet. Az előbbi maxmimum az orrod hossza és szélte. Egy adott hardvergyártó saját fejlesztése sosem futott olyan jól más architektúrákon megjelenéskor.
Ami a különbség, hogy az AMD ekkor segített az NVidia számára optimalizálni, implementálni a TressFX-et az NVidia hardverére. Azóta ugyanolyan jól, sőt sokszor jobban fut NVidia kártyákon a TressFX...
Fordítva mikor történt hasonló? Hogy az NVidia segített az AMD-nek, bocs, nem is nekik, hanem az AMD-vel rendelkezőknek...
Éppen akadályoztatja és a játékosoknak tesz rosszat. NVidia válogat a játékosok között, míg az AMD nem. Elég nagy öngólokat rugdosol kisgyerek.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Televan74
nagyúr
Várjatok még hozok vacsit és innivalót!Aztán kezdődhet a show!
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
TTomax
nagyúr
Nem!Nekem az a fontos,hogy ha elmondjuk az egyik oldalról hogy sz@r akkor ezt tegyük meg a másikról is!Ha a GTX480on röhögtünk hogy meleg volt meg hangos,akkor a ref 290röl is tegyük meg ezt.És ugyanez fordítva is.Egy nagy rakás ... a HairWorks a jelenlegi állapotában,de a TressFX sem volt különb amikor megjelent,ne viselkedjünk amnéziás öregemberekként,mert nem azok vagyunk.Lehet csinálni,a fórumból Radeon Mekkát is,és amikor jön egy ilyen cikk akkor meg értetlenkedni alatta hogy mi is történt,hogyan is lehet ez.
Vagy esetleg lehet objektíven is szemlélni a dolgokat,anélkül hogy a másikra zöld hályogot vagy piros szemüveget akasztanánk,esetleg néha elgondolkodva azon hogy vajon a másik mért mondja/írja azt amit.(#135) Stirlitz
Veled ellentétben én játszottam is vele,nekem nem kell bemutatni semmit,még most is kemény fpsbe kerül a TressFX,nem ingyen van!
(#134) Callisto
Nem,az AMD semmit nem segített,jó hogy már nem drivert irt geforcera... a stílus meg ritka alpári,de téged minősít.
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
imi123
őstag
válasz Callisto #134 üzenetére
Hát igen.
Valaki ha kihívás van akkor nekifekszik és megoldja a problémát és van aki annyival letudja hogy mutogat a konkurensre.Ennyi a különbség a két cég között.Most már ez lesz a divat hogy mindenkit lehülyéztek aki nem AMD-s???
[ Szerkesztve ]
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Stirlitz
senior tag
Dírekt csinálod? Extra effekt mióta van ingyen? Honnét tudod én mivel játszom és mivel nem? Mi vagy Te? Jósgömböd van? Egyébként valószínűleg a csattogós lepkét toltad, amikor én TNT karival játszottam. És akkor mi van? Kiveszel az észből gyerek. Az aláírásod a kívánság lista? Értsd már meg, TressFX jól müködik, Hairworks meg nem a másik oldalon. Majd akkor kezeld tényként, ha ez megváltozott. Ja, hogy az egyik 2 éve jelen van, a másik most jelent meg.. Hogy az a szemét innóváció nem pont az NV-hez talált oda elsőnek.. Rögtön tökön szúrom magam én is...
[ Szerkesztve ]
-
SylverR
senior tag
Pedig pont az a baj, hogy nem most kezdődött, hanem mióta világ a világ, az AMD-t azóta fikázás éri - igen, az Athlon 64 idejében, és az előtt is! -. (Ugyanez az ATi-ra is vonatkozik.) Pont az a baj, hogy ti, nvidiások nem vagytok hajlandóak elismerni, ha téved a kedvenc gyártótok. Én röhögök a Hawaii-on, a Tahatin, meg a Fijin is. Számomra ami 150 watt fölé megy, már lényegtelen kategória. Én azt túlzásnak tartom.
Visszatérve a HairWorks - TressFX vitára. Megpróbálom elmagyarázni neked, de kétlem hogy megfogod érteni. Igen. A TressFX első változata nevetséges volt. Lassú, fagyós, még AMD-n se működött tudtommal rendesen. De mára már egész jó lett, és ha lehet hinni az AMD diáinak, Deus Ex-ben a TressFX3 olyat fog villantani, hogy na. Ezzel szemben a HairWorks. Rendben. Vegyük azt az esetet, hogy a jövőben javulhat. De.
1. A HairWorks zárt! A Physix esetéből kiindulva, NEM fogják megnyitni. Tehát ha Jóska programjával sz.rul fut a HW, akkor így járt. Nem nyúlhat bele, nem nézhet bele. TressFX tudtommal teljesen nyílt.
2. Ha olvastad volna Abu elemzését, és rendesen értelmezted volna, tudhatnád, hogy a HW tele van erőforrás zabáló elemekkel, túltesszelálás, hogy csak egyet említsek. Crysis 2? Rémlik valami?
Összefoglalva: míg az AMD egységesítené a PC játékpiacot, és olyan efekteket hozna ki melyek mindenhol jól működnek - lásd, visszafejtették a GF drivereket, hogy optimalizálhassák rá a TressFX-et -, addig az nVidia folyamatosan keresztbe tesz az AMD-nek, így neked, nekem, mindenkinek!
Nem beszélhetek mindenki nevében, de amikor ÉN fikázom az nVidiát, az a viselkedésének szól, nem a színének. Örülnék neki, ha inkább a fejlesztésekkel törődnének, mintsem az AMD hátba szúrásával. Addig szórakoznak, míg kifut a lábuk alól a talaj, és a földre csücsülnek két asztal közt.@(#143) Abu85: És? Az is ember aki AMD-t használ, az is aki Intel IGP-t, az is aki GeForce-ot. Attól, hogy az AMD-sek kitudják kerülni a problémát, a probléma attól még fent áll.
[ Szerkesztve ]
Nem!
-
Callisto
őstag
Valóban nem?
"Az AMD és a Xaviant az elmúlt háromnegyed évben főleg az optimalizálásra koncentrált, ezen belül is a GeForce-ok sebességét próbálták javítani. Ezzel kapcsolatban az AMD visszafejtette a Kepler architektúra működését, így több olyan adatot összegyűjtöttek a termékről, amely segítette a munkát, így nagyjából tíz hónap alatt sikerült 30%-kal gyorsítaniuk a TressFX futtatási sebességét. Ez azt jelenti, hogy a GK110-es lapkára épülő termékek hozzávetőleg olyan gyorsan futtatják a TressFX új verzióját, ahogy a Hawaii cGPU-ra épülő megoldások."
Tudatlanságod, elvakultságod, hozzáértésed, tudásod igen csak szűk körű. Erősítsd csak még tovább a magadról alkotott erős, ámde igen lesújtó képet...
@SylverR: Pontosan. Sajnos nem fogja megérteni. Bocs, nem is akarja megérteni, sőt. Képtelen is rá. El-va-kult.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
ZewaDeluxe
tag
Elnézegetve a hozzászólásokat, eszembe jutottak a régi szép idők, amikor a Vista és a DX10 megjelenését várták sokan, mint a messiást. Miután megtörtént, eltelt majdnem egy év, mire kijött egy-két játék, ami ténylegesen használta is az új lehetőségeket, de hozzá kell tenni, hogy alig tudtak érdemi különbséget felmutatni a DX9-es látványvilághoz képest. Ennek megfelelően hosszú időn keresztül párhuzamosan írták DX9-re és DX10-re a játékokat (sok esetben a telepítés megkezdésekor választani lehetett, hogy melyik verziót akarod felrakni a gépedre)...
Ami viszont elég valószínű: a hardvergyártóknak nem érdeke, hogy a régi cuccaik teljes kompatibilitást nyújtsanak az új szoftverekhez: vagy teljesítményben, vagy feature-ben kell valami olyat igényeljen egy-egy újabb generációs szoftver (játék jelesül), amivel motiválttá tehető a piac a vásárlásra.
...Ha valakinek összeesküvés-elméletre fáj a foga, akkor gondoljon arra, hogy EGYIK GYÁRTÓNAK SEM ÉRDEKE a teljes visszafelé-kompatibilitás.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A HairWorksön nem tudom mit paráztok. Pont, hogy a Radeon tulajokkal nincs kibaszva. Beállítod a 16x faktort a driverben és alig eszik valamit, miközben a minősége nem változik.
A GeForce tulajok ezért akarják a hivatalos fórumon ezt a beállítást bele a driverbe, mert ők is nyerni akarnak 8-15 fps-t minőségvesztés nélkül, csak ezt most nem tehetik meg. Talán megenyhül az NV szíve és kisegíti őket, bár kétlem, hogy megtörténik, mert azzal a HairWorks elveszti a célját.Szóval a HairWorks esetében olyan dologért szidjátok az NV-t, amiből a Radeon tulajoknak pont nem származik kára. A GeForce tulajok felháborodása jogos lenne.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Laja333
őstag
Ennek látsz értelmét?
Eléggé petícióznak HairWorks ellen. (Már csak 2 szavazat kell ) -
TTomax
nagyúr
válasz Stirlitz #139 üzenetére
Hát szerintem kettőnk közül én vagyok az idősebb,mert én játszani és programozni C16al meg ZX Spectrummal kezdtem,és már nem az általános isibe.Ahhoz pedig nem kell jósgömb hogy lássam mekkora zöldségeket írsz,mert ha játszottál volna vele nem tennéd.
A HairWorks nem most jelent meg,csak szólok.De valóban lemaradásban van a TressFXhez képest,micsoda botrány hogy nem megy azonnal,hiszen a TressFX ment... ja nem...Az aláírásom meg a konfigom része,apu nem vehette mert már eltemettem.kezdesz elmenni nagyon egy stílus alá,ha ha nincs semmi értelmes mondanivalód a fikázáson kívül akkor én nem erőltetnem,hidd el jobb az neked is.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Callisto
őstag
Igaz, de úgy fut annyira, mint AMD-n "butítva". A céljuk a kérdéses, nem a lehetőségük hiánya. Azt be tudják építeni se perc alatt. A céljuk viszont picit öngól volt.
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
veterán
mert speciel engem marhára nem az eredmény zavar, hanem az elv. Mindegy hogy engem, másokat, az összes radeont vagy az összes nv-t sújtja, üzleti okokból alávágni azoknak akiknek a bevételéből (részben) élnek, nem járja, m'kay? Ugyanezt gondolom fordítva is az amd oldaláról, még mielőtt valaki pattogni kezdene.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Callisto
őstag
Hát szerintem kettőnk közül én vagyok az idősebb,mert én játszani és programozni C16al meg ZX Spectrummal kezdtem,és már nem az általános isibe.
Ez esetben elnézést kérek. Súlyosabb eset vagy, mint hittem.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
TTomax
nagyúr
De nem mond,hogy "Ti nVidiások" mert nagy tévedésben vagy.Nem gondolod,ha mondjuk a Fiji XT kinn lenne olcsóbban és gyorsabb lenne mint a Titan X akkor nem abból lenne kettő a gépemben?Egy olcsóbb ips freesync monitorral?
De se Fiji XT,se freesync driver CF-re .. a G-synces monitort meg lassan kilenc hónapja élvezem,és hidd el nagyon jó cucc.Marha drága volt?igen... megbántam?Nem!Hiszen még most sem tudnám kiváltani,akkor?
Vissza lehet nézni a HD7990 Topicot,nem sok embernek volt ilyen kártyája,nekem volt,290Gamingem is volt,290X lightningom is,de visszafelé is meg lehet nézni.. 4850X2,X3, 4870CF az 5ös széria maradt ki...mert akkor volt a 460SLIm...de mehetünk még visszább is.. amikor a CF csati egy kábel volt... meg master/slave karik voltak.
(#146) Callisto
Számtalanszor le lett írva,hogy a GameWork miért készült,PH! cikk van róla,az hogy működik-e vagy sem majd a piac eldönti.Nem azért készült hogy akinek radeonja van egyen meszet...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Callisto #146 üzenetére
Ha akarjátok szidni a HairWorksöt, akkor a minősége kifogásolható. Nincs normális támogatása átlátszóságra, AA-ra és önárnyékra. Ezért szidható. Persze emellett az erőforrásigényét is fel lehet hozni, de állítsd be 16x-re a tessfaktort, tényleg semmi különbség nem lesz.
A céljuk az volt, hogy a régebbi GeForce tulajok új kártyát vegyenek, vagy vegyenek még egyet és kössék SLI-be. Ezt valószínűleg elérik, ha nem teszik konfigurálhatóvá a tessfaktort a driverben. Az, hogy az AMD-sek meg tudják oldani ezt nem számít nekik. Nem tekintik öngólnak, mert a saját felhasználóikat akarják vásárlásra kényszeríteni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Menthirist #147 üzenetére
Értem én, nyilván senkinek nem tetszik, ha hülyének nézik. De az NV-t ez nem érdekli. Az érdekli, hogy ne légy elégedett az egy éve vásárolt hardvereddel. Vegyél mellé még egyet vagy egy újabbra cseréld le. Ez a célja a GameWorksnek. Ha elfogadod, akkor mehetsz a kasszához, a következő évben újra megteszik és így tovább. Egyelőre működik. Ha pedig a felhasználó elfogadja, hogy az NVIDIA-nak teljhatalma van afelett, hogy a kártyáján xy effekt milyen lassan futhat, akkor vegyen nyugodtan GeForce-ot. Ennyire egyszerű a helyzet.
Azt egyébként senki sem vitatja, hogy a saját felhasználóidat szívatni anyagi érdekből gonosz dolog. Majd ha nem fizetnek mint a katonatiszt, akkor átgondolják ezt a stratégiát.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Callisto
őstag
Látod felhasználói, hardveres szemszögből ez egy teljesen korrekt hozzáállás. De ettől még tájékozódhatnál mielőtt olyan valótlanságokat állítasz teljes bizonyossággal, mint pl. az AMD nem segített az NVidiás felhasználóknak...
Sajnos valóban az volt és van, hogy míg az AMD a technológiai előrehaladás mellett áll ki és ezzel a játékosokért fejleszt, dolgozik a közös cél érdekében, addig az NVidia hátráltat és csak saját maga érdekli.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
TTomax
nagyúr
válasz Callisto #153 üzenetére
Én meg azt mondom,hogy ahogy a TressFx sem azonnal javult,így a HairWorksöt sem kell temetni még... ugy is eltemeti magát ha nem alakítanak rajta,mint ahogy a fiziksz is lassan kukába megy,ha nem már ott van játékok szemszögéből.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
veterán
csak a tressfx akkoriban vadi új volt. a hairworks pedig mint már mondtad, "A HairWorks nem most jelent meg,csak szólok."
úgyhogy nem ugyanaz.és sajna nem teljesen a piac diktál. A piac által jogokkal (és pénzzel) felruházott cég diktál. Legalábbis engem, téged, meg még itt szerintem sokunkat nagyon nem kérdeztek meg egyszer sem hogy bármelyik amd vagy nv technológiát kérjük-e. És hiába nem tetszik az emberek egy halmazának az egyik vagy a másik tech, ettől még ugyanúgy benne lesz a következő játékban is.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A PhysX-nél azért érzed, hogy megy a kukába, mert nem nyitják meg és a Havok annyira gyors, hogy megalázza. Inkább fizetnek a fejlesztők a sebességért. A CPU-s részt most ezért nyitották meg.
A GameWorks céljával ellentétes, hogy megnyissák. Az NVIDIA azt akarja, hogy kontrollálják a sebességét, ha üzletileg az a jó, ha az effekt lassan fut, akkor olyan kódot adnak. Ez a cél. Ha megnyitják, akkor nem volt értelme a GameWorksöt kidolgozni, mert elveszti az értelmét. A HairWorks esetében is az, hogy nem túl szép egy sokad rangú dolog az NVIDIA számára. Nem a szépség termeli a profitot, azzal maximum azt érik el, hogy szélesebb lesz a mosolyod.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
válasz Menthirist #155 üzenetére
De ugyanaz eddig kutyán volt meg kapáló nyúlon (nem vicc ) és inkább a szőrt próbálták vele több kevesebb sikerrel...és mivel zárt így az nV kívül nem igazán tudja senki fejleszteni max beépíteni,így valószínű nem sokan fognak mellette dönteni.
Szerk:
Dehogynem a piac diktál,ha te meg én meg a harmadik nem veszi meg a játékot meg gagyin fut,akkor a fejlesztő is elgondolkodik azon beépítse-e legközelebb.Persze ez nem azonnal direkt,kell hozzá egy "forgás" de előbb-utóbb bizony a zárt és rugalmatlan dolgok elbuknak.(#156) Abu85
A fiziksznek már túl késő,ugye aki tudja honnan jött,az tudja hogy az nVnek az nem ingyen volt.Ök pénzt akartak vissza,de az egész igy utólag egy elhibázott üzleti döntés volt,Szerintem abból veszteségük volt inkább,de max nullszaldó.
Ha a GameWorks nem nyílik meg akkor követni fogja,ez teljesen világos mindenki számára,ezen nincs mit vitatni,csak itt viszont az anyagi vonzata kevesebb lesz...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
#16729600
törölt tag
válasz Callisto #153 üzenetére
Ha ez komoly és nem álnaív állítás,akkor súlyos a tünetegyüttes. Azt feltételezni bármilyen multiról is,hogy magasabb erkölcsi/etikai szinten van, mint a másik és nem csak a lé bezsákolása érdekli kizárólag őket...hááát.Még,hogy jobbító szándék,olyanok mint a politikusok,a síró kisgyerek kezéből is kicsavarnák fagyit és a tölcsért eladnák újra.
[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
KÖvezzetek meg de nem értem továbbra sem, azt értem hogy az összes NVIDIA fórumon pezsgőt durrantgatnak és örülnek a 12_1 levelnek, (szerintem anélkül hogy értenék mi is az)
Elmondaná nekem valaki laikusoknak való nyelvezeten mi is van azon a 12.1 es szinten ?
Effektek ? csak a Hairworks vagy más effekt is ? Miről fog akkor most lemaradni a vadi új FURI tulajdonos? -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pedig a PhysX 3.3 nem rossz. Nem egy Havok, pénzért még mindig nem vennék meg, de közel sem olyan rossz és lassú mint régen. És már nyílt is. Persze az igaz, hogy ma a legnagyobbak pont arra mennek, hogy inkább fejlesztenek saját motort. Ez nyilván nem kedvez a middleware-eknek. Még a Havoknak sem.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hugo chávez
aktív tag
Hát ezt már jól megkavarták...
Azt meg továbbra sem értem, hogy ha elvileg az összes GCN eddig támogatta a Conservative Rasterization-t és a Raster Order Views-t, akkor most már miért nem? Ezeknél is történt valami újítás?
Más. Abu, a duplázott grafikus parancsprocesszorral mi a helyzet? "Arctic Island"-nél/Pascal-nál várható-e?
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
veterán
"ha te meg én meg a harmadik nem veszi meg a játékot meg gagyin fut"
De ez jóval több változós egyenlet. Ott van a Witcher 3. Abban is van bőven nv technológia, ami miatt nem igazán akartam megvenni, de amikor láttam az értékeléseket, csak megvettem, pláne mivel láttam hogy hogy lehet kordában tartani vagy kikapcsolni. Tehát inkább mondanám hogy az nv technológiái ellenére is megvettem, de ez az ő szemszögükből nem látszik, csak az hogy kiadták a játékot a technológiájukkal és veszik mint a cukrot, tehát nincs baj. A következő játékban is benne lesz, ahogy eddig, hisz az emberek szeretik, máskülönben nem vennék a játékot. Csak ugye annyi más okból lehet még a vásárlás mellett dönteni.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
TTomax
nagyúr
Amíg ezeket a funkciókat ki lehet kapcsolni és nem sújt egy vgat sem addig nincs miről beszélni,a Witcher 3 ugyanolyan jó játék ha lobog Geralt haja ha nem,és a Tomb Raider is ugyanúgy.
Sajnos elveszett itt a nagy tengerben ez a hozzászólás pedig bizony komoly igazság tartalma van. [link]
Visszatekintve a DX11re,én nem mondanám hogy olyan jó volt a mai napig jönnek olyan játékok DX9ben amik szebbek.Kaptunk egy csomó effektet (dof,blur stb),ami hát nem váltotta meg a világot,de azért a vgat kérte rendesen.
(#164) Menthirist
Most a Witcher 3 éppen nem volt jó példa mert maga játék jó,ráadásul ugye ment nV pormóban,meg ugye GoG-os drm mentes is van,de szerintem még így sem viszik annyira mint gondolták.Szerk: Ja és ami napig NINCS egy olyan átfogó elsimítás ami minden vgan és játékban megy és jó minőséget nyújt!Nem utólagos,nem mossa képet,hanem éles és gyors.Csak ez senkinek sem az érdeke,csak nekünk mezei useroknak...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Stirlitz
senior tag
Ne kezd a minőségi szintet, vagyis inkább mégis, mert számodra felfelé vezet. Kanyarodj vissza a sok linkedhez. Olvasd el őket végig. Értelmezd. Megint olvasd el. Ezt így párszor. Talán megérted ami ott írva van. Sokadszor vetíted ki a személyiséged rám. Sértő! És zöldséget írni nem szoktam, ellenben Tőled olvasok rendesen.
Annak egyébként örülök, hogy sikerült sprite-ot mozgatni a TV képernyőn. Nekem is tetszett anno...
-
TTomax
nagyúr
válasz Stirlitz #166 üzenetére
Ez most nagyon gyenge volt... mint eddig.
És?Arról mi a véleményed hogy "A Microsoft formálisan véglegesítette a DirectX 12-t"?[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Raysen623
addikt
Most nem azért, de én ettől a fasiszta szemétségtől már okádni tudnék... Sajnos én már jó pár éve ráéreztem erre az NV részéről és azóta ha tehetem inkább ATI VGA-t rakok a gépbe, az hogy papíron a zöld megoldáss 10fps-el jobb lesz@rom. Mindig is egykártyás gépem volt és ez már így is marad. Nem fogom beleölni a magyar GDP tetemes százalékát egy 2-3 kártyás gépbe arany árú intel i7-el...Nekem nem minden a papírforma meg a sebesség.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
TTomax
nagyúr
Az persze okay,de így sebesség nyerhető, a kérdés majd az hogy ezt most mire költik el.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Stirlitz
senior tag
Gyenge itt a te szövegértésed. Is..
Mi a vélemény directx12-ről? Lejjebb megtalálod. Inkább segítek és leírom ismét. Nem várok sokat a dologtól, majd a következő generációs VGA-k megmutatják mit tudnak. Mindkét gyártóé természetesen. Valamint sajnálkoztam, hogy miután egyelőre nem tűnik úgy, mindenkinek rohanni kéne a boltba új vga-ért (kivéve fanboyok és FPS huszárok természetesen), így elmarad a hardveraprón a használt GCN vga áradat.
-
TTomax
nagyúr
válasz Stirlitz #171 üzenetére
Köszönjük,majd értesítjük!
(#172) Laja333
Az a táblázat szerintem nem igazán stimmel...[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Jack@l
veterán
Érdekes gondolatok, gondolkodtál már ezzel fellépni valahol?
Mintha pont az amd eröltette volna a low level-t és mit is fog szülni? Háá megvan, pont azt amit leírtál.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Az csak a te bajod hogy nem értessz meg. Lehet tanulni kéne kicsit, meg használni az agyat... (értelmetlen beszólogatás helyett)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
SylverR
senior tag
Az biztos, hogy nem érteszlek meg, főleg ilyen nyelvtannal amit használsz.
Sokan unják már szerintem, hogy minden DX12-es, AMD-s, stb, hírhez jössz osztani az észt, mert te mindent jobban tudsz. Akkor miért nem fejlesztesz saját processzort? Esetleg GPU-t? Tök jól megélhetnél belőle. Gyanítom azért, mert nem értesz hozzá. Maximum használni tudod.Nem!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Laja333
őstag
Megvan:
"This is the correct data:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 64 Compute / 64 Compute
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 Compute / 2 ComputeIf you want to refer to the queue engine than this is the correct data:
AMD GCN 1.2 (285) 1 Graphics + 8 Compute / 8 Compute
AMD GCN 1.1 (290 Series) 1 Graphics + 8 Compute / 8 Compute
AMD GCN 1.1 (260 Series) 1 Graphics + 8 Compute /8 Compute
AMD GCN 1.0 (7000/200 Series) 1 Graphics + 2 Compute / 2 Compute
NVIDIA Maxwell 2 (900 Series) 1 Graphics + 1 Compute / 1 Compute
NVIDIA Maxwell 1 (750 Series) 1 Graphics / 1 Compute
NVIDIA Kepler GK110 (780/Titan) 1 Graphics / 1 Compute
NVIDIA Kepler GK10x (600/700 Series) 1 Graphics / 1 Compute" -
#45185024
törölt tag
De most ez nem úgy van hogy ha leírják egy játékhoz hogy:
Rendszerkövetelmény Direct X 12.1 akkor el sem indul a játék ?
Magyarán egy 200 ezer feletti Furin nem fog futni de egy 60 ezres 960 meg fog ?
Mert akkor ezután nem kell Nvidiának kiiratni az Nvidia supportedet a játékaiba elég ha Direct X 12.1 et kér rendszerkövetelménynek. -
veterán
válasz #45185024 #184 üzenetére
miért, láttál ilyet a dx11 időből? Az nvidia 6-700-asok csak részlegesen támogatták a FL 11_1-et, csak a 11_0-juk volt teljes. És mik voltak a játékok? 11.0-sok, amik ha lehetőségük volt, használtak 11.1-es cuccokat. Ezek az opcionális kiegészítések.
Illetve ez a két opcionális funkció ami a dx12_1 része és amit nem tudnak a radeonok, nem véletlenül opcionális. Ugyanúgy fog menni, hogy ha van rá lehetőség, használják (jobb esetben, rosszabb esetben akkor sem használják ha lenne lehetőség), míg ha nem, nem használják. Illetve ugye ne felejtsd el, hogy a 12.1-es minimum követelményekkel a saját fermi-kepler kártyáikat is kizárnák.szóval eddig is voltak olyan dx funkciók, amiket nem minden kártya támogatott (legalábbis induláskor). Mi lesz? semmi sem lesz.Az opcionális elemeket továbbra is használják opcionálisként.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz hugo chávez #163 üzenetére
Amit én kiszedtem belőlük az az, hogy elméleti síkra lebontva tudnák támogatni mindkettőt, mert hasonló kiterjesztéseket OpenGL-en is támogatnak vagy terveznek támogatni. De nem feltétlenül akarják. A konzolokon ez a két funkció meg van oldva és az AMD-nek az a jó, ha a konzolos kódot hozzák át PC-re a fejlesztők. Egyrészt azért, mert az fut mindenen, tehát eleve át kell hozni, másrészt a Radeonok abban erősek, míg a többi architektúra nem az. A Microsoft nem írja elő, hogy ha egy hardver képes lenne valahogy támogatni az adott funkciót, akkor arra kötelező is az adott gyártónak egy implementációt írni. Lásd az aszinkron compute. Azt az Intel képes lenne támogatni a Gen8-cal, de nem teszik, mert számukra nem jó.
A DirectX 12 szerintem ezért lett ilyen bonyolult. A Microsoft nem szólt bele, hogy mit hogyan lehet. Megadják a lehetőséget, aztán a gyártók úgy barmolják azt szét, ahogy akarják, nekik ott az Xbox, meg az igazán fontos újításokat előírták kötelezőre és azzal már a PC ellesz, az garantálja a futást mindenen.(#183) morgyi: Semmit sem dobtak el az MS-nél. Csak nem akarnak részt venni a gyártók közötti politikai jellegű cicaharcban. Éppen ezért kialakították úgy a DX12-t, hogy van egy kötelezően támogatandó rész, amit a Microsoft fontosnak gondolt, és valóban az is, így ez biztosítja, hogy minden hardveren elindul az alkalmazás és a hatékonyságot megkapja. Aztán csináltak egy lazán ellenőrzött részhalmazt egy rakás opcionális fícsőrrel és azon belül a gyártók ölhetik egymást. Úgy tesznek egymásnak keresztbe, ahogy akarnak. Ez a részhalmaz úgy van felépítve, hogy a felhasználói élményt ne rontsa a gyártói cicaharc.
Szerintem a Microsoftnak elege van abból, hogy három ilyen hülyét kell pesztrálnia, és a jövőben ebben nem is vesznek részt. Ott az Xbox One, hamarosan futtat Windows Store alkalmazásokat is. Kvázi PC-vé válik. Az alapja a DX12-nek jó szerintük, és ránézve a speckókra szerintem is. A többit boxolják le.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raysen623
addikt
válasz #32839680 #183 üzenetére
Nem értem miért foglalkozol ezzel ilyen szinten?! Az NV nem tudja megfogni máshol a Radeonokat mint az opcionális funkcióknál (ott is csak a felével). Ezzel igazából foglalkozni sem kellene, hiszen nincs T3-as NV jelenleg (bekötésnél), csak ATI a táblázat szerint. Hiába vigyorognak a zöldek, hiszen át vannak verve....mondjuk ez nem igazán zavarja őket, de ez nem a mi problémánk.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Ren Hoek
veterán
válasz #45185024 #184 üzenetére
Mint felettébb is írták így lesz.
Viszont tényleg csak annyi a kulcskérdés, hogy a mostani generáción hogy fognak menni a DX12-es játékok. Ennyi. Kissé laikusként így látom:
Ez pedig két dologtól függ, egyik hogy a Radeonok Tier 3-as bekötést használnak, ami nem igényel többletprocit. A Tier 2-es 970/980 Titán stb pedig valamennyivel több procit fogyaszt. Proci limitnél lehet gond emiatt, ha már amúgy is 100%-on teker a CPU. Bár a DX12-nek ez is volt az egyik célja, hogy a CPU terhét csökkentse.
Másrészt amit nem igazán tudunk, hogy a Maxwell (2) hogyan támogatja a DX12-őt? Bizonyos részeket emulálva, tehát nem hardveresen. Azt ma még nem tudni, hogy milyen hatással lesz ez a sebességre.Viszont a költői kérdés az, hogyha egy fejlesztőre teljesen rá van bízva a dolog, (főleg ha még az NV meg is vette kilóra) akkor mi a célja? Feltehetőleg még mindig sok Maxwell (2) lesz, mert a Pascal csak 2016-ban jön. Tehát nem nagyon tehetik meg, hogy olyan mennyiségű DX12 eszközt használjanak, ami csak emuláció Maxwellen. Mivel még mindig ez a többség kártyája, nem tehetik meg, hogy sokkal rosszabbul fusson - vagy Radeonon meg sokkal jobban.
Jól látható ez, hogy a DX12 Api overhead tesztben a 290X hozza egy Titan X szintjét, viszont a DX12-es Star Swarm tesztben már annyira nem ez jellemző.
http://www.anandtech.com/show/8962/the-directx-12-performance-preview-amd-nvidia-star-swarm/3
Persze ebből levonni következtetést teljesen felesleges, mert egy még ki sem adott dolog, bugos driverekkel stb... Élesben majd egy DX12-es játék fog dönteni. Szóval most ezekből az látszik, hogy a Maxwell nem nagyon fog DX12-ben lemaradni, mert nem fogják engedni. 1-2 év múlva meg már nagyjából mindegy lesz, talán majd visszaemlékeznek rá, hogy "Nvidia megint driverből lebutította az ősrégi Maxwelleket, és emiatt már csak fele FPS-t meg, mint a Pascal/Volta/Fury2 " ... A kazán 290X meg még lehet 1-2 év múlva is használható lesz FHD-n. Vagy nem. Abszolút jóslás.
-
Raysen623
addikt
válasz #32839680 #191 üzenetére
Ilyenkor mindig azt szoktammondnai a vásárló felelőssége a termékkel kapcsolatos információk beszerzése és itt nem arról beszélek, hogy mit hoznak ki a laboratóriumi tesztek alatt. Az AMD pedig nem fog csődbe menni, mert ha mégis, akkor az NV-t másnap feldarabolják piaci monopol helyzetre való törekvése miatt...ennyi.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Raysen623 #193 üzenetére
Pont emiatt nem lehet előre tervezni, mert a kártyák nem a tényleges teljesítményt mutatják, hanem azt amit a játékfejlesztők kihoznak belőlük. Ez pedig nagyban függ a piactól és attól, hogy a fogyasztóknál milyen kártyák vannak többségben. Hiába van a GCN-ben hardveresen minden, ha nem lesz kihasználva rendesen mert Maxwellen belassulna az emuláció miatt.
Szerintem eleinte biztosan ez lesz, hiszen nv többség van. Tehát nagyon óvatosan fognak bánni a DX12-es dolgokkal. Másik lehetőség, hogy a mostani GCN-ek pl 10-20%-al jobban futnának DX12 alatt, ha már ki lesz engedve a DX12 gyeplő, mivel kezdenek full támogatású kártyák lenni a usereknél Pascal (szerintem ez kb 1-2 év<) - ekkor elképzelhető, hogy a 980/970 hirtelen hoppon marad, és még az nVidiának sem érdeke életben tartani őket, mert jön az új generáció. Ahogy jól láttuk a butítást a 7-eseknél...
Arra kéne rájönni, hogy a Maxwell pontosan mit emulál, és milyen sebességcsökkenés várható emiatt. Mert ha alapvető DX12 működési dolgok is emulálva vannak, amik pont a gyorsulásért felelősek (API overhead teszt? 290X vs Titan-X?) akkor nagyobb a baj... ha csak csilivili effektek futnak lassan, akkor nincs probléma, nem fogja vissza a DX12 fejlődését játékokban.
-
Raysen623
addikt
válasz #32839680 #194 üzenetére
Azért én nem mondanám jelen helyzetben sem, hogy az NV sokkal gyorsabb a Radeonoknál...gyorsabb valamennyivel egy elavult szoftveres környezetben. DX12-ben meg sokmindent emulálnia kell majd a zöldeknek, ami mindig többlet erőforrást igényel...szóval én nem aggódom és marad az ATI Eddig is mindenre elegendő volt és ezután is az lesz, a sok fps huszár meg tehet egy szivességet...
A piacot meg nem úgy nézik ki mit magyaráz bele mint létező 3. vagy 20. gyártót...az arányszámok döntenek, ami alapján perre lehet menni. Mindenesetre láttunk már olyan céget, amelyik a veremből kapaszkodott vissza és ma az egyik legmenőbb vállalat.[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Ren Hoek
veterán
válasz Raysen623 #196 üzenetére
Itt az a baj, hogyha nem tudnak kitalálni valamit még nyáron, és nem szereznek vissza egy kis piacot, akkor nem jönnek be a pénzek. Nem is csődtől kell tartani, hanem az ördögi körtől, hogy egyre kevesebbet tudnak költeni fejlesztésekre - és durván elmaradnak ahogy a procinál is. Intel és nV tele van zs-vel és pusztán fejlesztésből, erőből, pénzből legyőzik VGA részen is.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz #32839680 #198 üzenetére
A ket uj csucskartyahoz is alig lesz eleg hbm legyartva. A kissebbekhez pedig totalisan felesleges is lenne, pont semmit nem nyernenek vele.
En azt mondom az amd a 14nm-re keszul (ahogy az nv is), azt nem szabad elkesni, azert nem is fektetnek annyi energiat penzt most egy full uj lineupba. Alig egy ev es jonnek a 14nm kartyak, meg sem terulne a fejlesztes. NV-nek nagyon jol bejott az idozites, nekik a maxwell 1.5 sot majd 2 evig fut mire kijonnek a kovetkezo sorozattal. Az amd most frissit valamit, de mar keves az ido a valtasig, ennyit raktak bele, a tobb eroforras a fontos valtasra kell. Ott lehet sokat nyerni vagy vesziteni.
Szerintem...
[ Szerkesztve ]
-
Reinkz
senior tag
Nekem jobban tetszik a techpowerup-os cím:
"NVIDIA Could Capitalize on AMD Graphics CoreNext Not Supporting Direct3D 12_1"
Mocskosul jól csinálja az nvidia azt meg kell hagyni de valóban mocskosul.
dx12-ben tier3mat nem tudja, de 1-2 fícsört miatt megkapja a dx12.1-t, persze nem sokat fog dobni a latba a fejlesztők úgy is minden potenciális vásárlót elakarnak majd érni, így nem hiszem hogy egy dx12 tier2es szinten tovább menbnének..
pont kártya vásárlás elött állok és jó lenne ha jönne egy 960Ti, de az nvidia üzlet politkiája miatt mindig elgondolkzom, hogy lehet máshol kéne az eladásokat nőveléni nem mintha bármit is érnék.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Gumi és felni topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Garmin Venu Sq 2 - alaptudás a négyzeten
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Politika
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- További aktív témák...