- Apple asztali gépek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Fujifilm X
- Philips LCD és LED TV-k
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Megjelenési dátumot végre a Men of War II (PC)
gp Többszöri halasztás után végre megkapjuk a régóta várt folytatást.
-
3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
it A következő 15-20 évben a Xiaomi a világ öt legnagyobb autógyártója közé akar kerülni, de a következő 3 évben még kizárólag Kínára koncentrál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
válasz #32839680 #201 üzenetére
Nem is lehet őket hibáztatni ezért.
A fanok úgyis kitartanak az AMD mellett.Kis réteg de kitartó az itteni kommentelőkből kiindulva.A konzolos Apu eladásokkal bőven kompenzálhatnák a VGA piaci kiesést ha nem fillérekért vesztegetnék.Az más kérdés hogy ha nem fillérekért adnék akkor mér lehet nem őket választják.Szerintem is 16nm-re koncentrálnak már.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
-
Raysen623
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ren Hoek #195 üzenetére
Valójában az kisebb mértékben számít, hogy mi mit emulál, és ez mennyi többletterheléssel jár. Úgy néz ki, hogy sokkal nagyobb szerepe van annak, hogy egy cég mennyire nyitott az adott architektúráról, mennyire rendezkedett be úgy, hogy a fejlesztők képesek önálló munkavégzésre, mert mostantól a fejlesztő szállítja a korábban driverben lévő funkciókat a programon belül. Ha nem mondják el nekik, hogy hogyan kell dolgozni az architektúrákra, akkor nem tudnak hatékony optimalizálást szállítani.
Aki dolgozik DX12-vel, vagy bármilyen low-level API-val, az egyértelműen a toolokra és a dokumentációkra, vagy ezek hiányára panaszkodik. Hiába van az Intelnek kétharmados részesedése a fejlesztő nem tudja lekérni azt az assembly szintű kódot, ami megmutatja, hogy a magas szintű forrás hogyan fut magán az architektúrán. NV-n dettó ugyanez. Ha ezt nem látja a fejlesztő, akkor nem tudja hol a szűk keresztmetszet és nem tudja javítani azt forráskódban. Emellett szintén nem ismert, hogy bizonyos hardverek mit szeretnek és mit nem, például az NV nem mondja meg. Pedig aszerint kellene meghozni a különböző döntéseket, hogy milyen erőforrás-formátumokat használjanak, de nem tudják meghozni, mert csak azt ismerik, hogy a konzolból a GCN mit szeret. Persze valaki úgy áll hozzá, hogy ha xy cég hallgat, akkor áthozzák a kódot a konzolból és majd ha belassulnak a hardvereik, akkor megered a nyelvük, és elkezdik készíteni a dokumentációkat. De ez nem megoldás, mert ez csak a DX12 gyengeségeit mutatná meg a világnak, vagyis azt, hogy nagyrészt a fejlesztőn múlik a program sebessége, és abba a gyártóknak gyakorlatilag nincs közvetlen beleszólása.
A Vulkan esetében például már gondol erre a Khronos és készítenek olyan conformance tesztet, aminek az eredményét a Vulkan tagságot igénylő fejlesztők megkapják. Ez ugyan nem dokumentáció, de alapvetően ad egy támpontot, hogy nagyjából mi hogyan fut a különböző architektúrákon, és ez így segít meghozni bizonyos döntéseket. Nem fog segíteni komolyabban optimalizálni, de legalább irányt mutat. Készül SPIR-V disassembler is, ami ugyan nem ISA disassembler, de a fejlesztők azért jóval többet láthatnak majd abból, hogy a magas szintű kód legalább a közbülső rétegre hogyan fordul le, és ott tudnak kísérletezni, hogy az adott hardvert esetleg mi gyorsíthatná be.
Az, hogy több gyártó sem low-level barát a kialakított ökoszisztémát tekintve jóval nagyobb baj most, mint azt nézegetni, hogy mennyi extra többletterhelés a binding TIER_2 a TIER_3-hoz viszonyítva.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
Én alapvetően azt nem értem miért nem a Kártyagyártók írják meg a játékmotrokat?
Nem a Direct X et programoznád meg a mantlet hanem lenne a direct xbe egy Nvidia meg egy AMD motor és azt.
Most van egy kis fejlesztőcsoport 4-6 főből az energiái nagy részét le fogja kötni a hogy ők low level apikat programoznak. Optimalizálhatják a 970 3.5 gigáját, a 960 128 bitjét, és minden egyes kártyát egyenként.
Az egész piacot arra kényszerítik hogy közepesen erős cégen fejlesszenek ki motrokat és azt játékról játékra hurcolják tovább és fejlesztgetssék. De ezzel a garázscégeket pont megölik, vagy a 2D re kárhoztatják. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Idén érkezik pár. Biztosan támogat DX12-t a Deus Ex: Mankind Divided, a King of Wushu, a Fable Legends és az Ashes of the Singularity. Utóbbi alapvetően úgy van megírva, hogy a DX11 csak alibinek lesz benne, valójában alig fog futni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sinesol
veterán
Hja, én most olvastam át a cikket + kommenteket, hát ritka gusztustalan szintre süllyedt tegnap a fórum.
Volt pár név, akiket eddig nem láttam kommentelni, hát lehet jobban járnánk ha ezután sem tennék, gondolom az Origóról, meg az Indexről szabadultak ide.
Tavaly még ennél enyhébb dolgokért is járt ban, most meg alpári stílusban megy a személyeskedés, meg a b*azdmeg és társai...Kirúgták a moderátorokat, vagy mi történt?
[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
-
Raysen623
addikt
Most kezdjem el sorolni, nekem is mennyi zöld kártyám volt? Mindenesetre én nem vagyok hajlandó lefeküdni a marketing bullshitnek és kissé tovább látok az fps hajhászásánál...ennyi.
(#219) Sinesol: az én laptopomban pont AMD van egy intel IGP mellett...naugye. Nyugodt lehetsz, hogy van mindháromból elegendő.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
SylverR
senior tag
Tévedsz. A DirectX 12 ott hoz előnyt, hogy meglehet egyszerre jeleníteni egy startégiai játékban többezer, akár többtízezer egységet, és gigászi csatákat lehet vívni, mindezt az engine, és a directx halála nélkül. Ezen felül, ha megszüntetjük azt, hogy a processzort lezabálja a 3D render, akkor a processzor, a gépben levő IGP, és magár a dGPU is dolgozhat olyan fontos dolgokon, mint 3d térpozicionált audió, rendesen működő, "gondolkozó" mesterséges "intelligencia", rendesen működő fizikai motorok, et cetera, et cetera, mindezt úgy, hogy nem kell hozzá fél milliós konfiguráció. Van egy belépőszintű 2-4 magos procid, középkategóriás VGA-d, hajrá. Rakd fullHD-re, kapcsold normálra, esetleg high-ra, és játssz! Ennyi a lényege.
Nem!
-
Raysen623
addikt
Szerintem a dx12 pont nem az aranyárú csúcskártyák esetén lényeges, hanem az összes többi kártyánál. Eddig ugyanis azért írtak elő jóval erősebb hw-t PC-n, mert b@sztak rendesen optimalizálni és portolgatni, ugyanis rohadt nagy munka volt a hiányzó keretrendszer miatt. Ez most eltűnik, így elvileg kisebb költségen lehet átportolni játékokat pc-re jobb minőségben, ami lehetővé teszi a gyengébb kártyákon történő korrektebb futtatást és valóban a minimum fps-en is segít reményeink szerint.
Legtöbb mai játékkal nekem is a minimum fps-el van bajom, ugyanis ugyanaz a játék 2 év után jóval nagyobb hw-t igényel, ami egyébként vicc. Induláskor 10 fps-el kezd, majd felugrik 65-re!!! Ezmiez? 1 éve még very high beállítással toltam, ma már csak mediumon fut rendesen ugyanazzal a hw-al. PS4-en ezzel a problémával ugyanennél a játéknál nem szenvednek az biztos.
Abu meg leírta mi az NV hivatalos álláspontja: vegyél a gépbe mégegy karit aranyáron. Hát szopj@nak lovat ezek is.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
mlinus
őstag
válasz Raysen623 #229 üzenetére
PS4-en is ingadozik az FPS. a legtöbb komolyabb open world játék már evele 30 fps-re van korlátozva, de még azt se tartja egyenletesen. Egyébként az fps hajkurászás alatt én azt értem, hogy az fps növekedése. Az nvidia pont az, aki jelenleg stabilabb fps-t biztosít, de most nem is ez a lényeg, hanem az hogy a dx12 jobb optimizációt hoz el => gyengébb gépen is több fps-t kapunk. Ez számít, nem? A csúcskártyáknál meg ez hatványozottan igaz, hiszen ott az árak és az fps számok se lineárisan mozognak, hanem 5-6 fps-ért akár 50-60ezret is ki kell adni.
-
SylverR
senior tag
Szerintem meg pont, hogy tévedsz. A DX12 lényege az eddigi korlátok ledöntése, és nem az FPS növelése. DX11 alatt, ha gondolod összedobhatsz egy olyan motort ami megjelenít 2 fps mellett 1 millió egységet. De a legtöbb engine csak kifagy, befagy, stb. Ez az a korlát, amit igyekeznénk eltörölni. Ezen felül másod körben írtam neked, hogy MI, fizika, térhangzás. Ezeknek semmi közük az FPS-hez.
Azaz a játékélmény hajhászása a cél.
[ Szerkesztve ]
Nem!
-
Raysen623
addikt
Nem az fps ingadozásról beszéltem, hanem a grafika lebutításáról...engem nem érdekel ha 20 fps-el kevesebb, de mindent fel tudok tolni very vagy ultra high-ra. 40fps-el is jól lehet már játszani. 30 alatt gáz ez tény, de ezen biztosan javít majd a dx12. Az NV meg kisebb ingadozást nyújt ugyan, de milyen áron? Valamit valamiért alapon megy az fps stabilitás biztosítása is.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Kronos3000
senior tag
Végigolvastam....az összes hozzászólást is....senki nem tud semmit biztosra.Csak reménykedem hogy lesz egy tisztességes meghajtó a haswellekre.Sok gépet dobtam össze alap dolgokra,mind igp-ről megy és sokan kérdezgetik a W10-et is tőlem....
Wasabi...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Politika
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Apple asztali gépek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- DIGI kábel TV
- Diablo IV
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- 4070 Ti Aorus Master //KERESEM!!//
- Sziasztok! Eladó az alábbi videokártya, nagyobbra váltás miatt: - Zotac márka - nVidia GeForce RTX
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- GARANCIÁLIS! ASUS TuF RTX 3090 24GB DDR6X OC Videokártya! BeszámítOK