A Microsoft a hónap elején részletezte a DirectX 12 újításait, beleértve a leghasznosabb, ugyanakkor opcionális funkciókat is. Ezek azonban előzetes specifikációk alapján születtek, vagyis véglegesítésről még nincs szó. Változásra persze senki sem számít már, de ennek a lehetőségét nem lehet kizárni.
Az elmúlt napokban igyekeztünk megtudni a gyártóktól, hogy milyen formában támogatják a DirectX 12 képességeit, ideértve a kötelező és az opcionális újításokat. A cégek a specifikációk véglegesítéséig nem szeretnének bejelenteni a támogatást, ami érthető, de az aktuálisan elérhető előzetes specifikációk birtokában így támogatják a GPU-k és az IGP-k a DirectX 12-t:
DirectX 12 funkciók | AMD Radeon | NVIDIA GeForce | Intel HD Graphics | |||
---|---|---|---|---|---|---|
Architektúra | GCN1 (S.I.) GCN2 (C.I.) GCN3 (V.I.) |
Fermi Kepler(v1) |
Kepler(v2) Maxwell(v1) |
Maxwell(V2) | Gen7.5 | Gen8 |
Bekötési szint | TIER_3 | TIER_1 | TIER_2 | TIER_1 | ||
Tiled Texture3D | van | emuláció |
van |
emuláció | ||
Conservative rasterization | van | nincs (szoftveres) |
van | van | ||
Typed UAV loads | van | van |
van | |||
Raster Order Views | van | nincs | van | van | ||
Aszinkron DMA | van | nincs | van |
nincs | ||
Aszinkron Compute | van | nincs | van | nincs | ||
Conservative depth | van | emuláció |
emuláció | |||
Dedikált atomi számláló | van |
nincs |
nincs | |||
Dupla pontosság | hardverfüggő | hardverfüggő |
inaktív | |||
SAD4 | van | emuláció | emuláció | |||
Specifikus stencil referencia | van | nincs |
van | nincs | ||
Sztereó 3D | van | van | van |
Úgy néz ki, hogy a Microsoft a legfontosabb fejlesztésekkel próbált mindenkinek kedvezni, így a modern grafikus vezérlőkkel nem lesz lényegi probléma a főbb újítások támogatása. A hatékonyság ugyanakkor más lapra tartozik, amit nem lehet egy egyszerű táblázattal reprezentálni.