Így támogatják a GPU-k a DirectX 12 előzetes specifikációit

A Microsoft a hónap elején részletezte a DirectX 12 újításait, beleértve a leghasznosabb, ugyanakkor opcionális funkciókat is. Ezek azonban előzetes specifikációk alapján születtek, vagyis véglegesítésről még nincs szó. Változásra persze senki sem számít már, de ennek a lehetőségét nem lehet kizárni.

Az elmúlt napokban igyekeztünk megtudni a gyártóktól, hogy milyen formában támogatják a DirectX 12 képességeit, ideértve a kötelező és az opcionális újításokat. A cégek a specifikációk véglegesítéséig nem szeretnének bejelenteni a támogatást, ami érthető, de az aktuálisan elérhető előzetes specifikációk birtokában így támogatják a GPU-k és az IGP-k a DirectX 12-t:

DirectX 12 funkciók AMD Radeon NVIDIA GeForce Intel HD Graphics
Architektúra GCN1 (S.I.)
GCN2 (C.I.)
GCN3 (V.I.)
Fermi
Kepler(v1)
Kepler(v2)
Maxwell(v1)
Maxwell(V2) Gen7.5 Gen8
Bekötési szint TIER_3 TIER_1 TIER_2 TIER_1
Tiled Texture3D van emuláció
van
emuláció
Conservative rasterization van nincs (szoftveres)
van van
Typed UAV loads van van
van
Raster Order Views van nincs van van
Aszinkron DMA van nincs van
nincs
Aszinkron Compute van nincs van nincs
Conservative depth van emuláció
emuláció
Dedikált atomi számláló van

nincs

nincs
Dupla pontosság hardverfüggő hardverfüggő
inaktív
SAD4 van emuláció emuláció
Specifikus stencil referencia van nincs
van nincs
Sztereó 3D van van van

Úgy néz ki, hogy a Microsoft a legfontosabb fejlesztésekkel próbált mindenkinek kedvezni, így a modern grafikus vezérlőkkel nem lesz lényegi probléma a főbb újítások támogatása. A hatékonyság ugyanakkor más lapra tartozik, amit nem lehet egy egyszerű táblázattal reprezentálni.

Előzmények

Hirdetés