Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hajbel

    addikt

    válasz laposonly11 #500 üzenetére

    Muszáj etetni, mert jönnek emeberek tanácsot kérni és felrevezeti őket, ráadásul kevesen utasították el a fantazmagóriáit a topikban. Ha többen írnák neki, hogy nyilvánvalóan hülyeséget beszél, akkor könnyebb lenne. Régen nem így volt, de sajnos az odal és a fórum minősége sem a régi. A személyeskedésein, önajnározásán viszont bevallom, nagyon jól szórakozom.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • b.

    félisten

    válasz laposonly11 #500 üzenetére

    Az unreal 5 legnagyobb előnye,hogy a telefontól a paksi erőműig bármire skálázható.Tud szoftveres és hardveres RT-t is,nanute,lumen stb.Ezer féle variáció van a fejlesztő kezében,hogy optimalizáljon.
    A hires első ugrálós nanite demó egy 2080 super kártyán vígan elfut,ezt maga a fejlesztő mondta...Kár túllihegni ezt.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • hajbel

    addikt

    válasz b. #502 üzenetére

    A VRAM buffert használják a konzolos gyors elérés áthidalására a texture streamingben, de pl. a lumennek is óriási vram igénye van. [link] Érdemes megnézni a beszélgetést az UE5 fejlesztővel. Már vagy 7 játékkal van baj és ez csak egyre rosszabb lesz.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • b.

    félisten

    válasz hajbel #503 üzenetére

    Én ezt értem de ettől a piacon lévő hardverek vram mennyisége nem fog megváltozni.
    Sony rájött ,hogy a PC piac mekkora üzlet,szinte minden játékot késéssel,de ki fognak adni rá.El kell tudniuk adni.
    AMD piaci részesedése tizen pár százalék a 12 gb feletti kártyáik az előző genben szintén felső kategóriás árban mentek csak úgy mint Nvidiánál a 10 és fölötti.
    Ebben a genben is a 12 GB vagy fölötti kártyák 500 dollár vagy a fölött mennek.
    Ez van.Ha el akarnak adni rá játékot ,úgy kell megcsinálni a motort ,hogy skálázni lehessen.
    Attól még az a játék menni fog egy 3080 kártyán is 10GB vrammal.Nem végletek léteznek csak ,kompromisszumok is.
    Egy játéknak vállalhatóan kell futnia 8 GB vramon is még mert a piac döntő többsége nem 600 dollár és felette vesz vagy vett kártyát.

    [ Szerkesztve ]

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • hajbel

    addikt

    válasz b. #504 üzenetére

    Meg kell nézni a linkelt fejezetet és még a következő hármat. Nem csak a Sonyról van szó, az egész UE5 erre épül Lumenestől, scanned assetestől. Nem hiába demózták az UE5-öt először PS5-el. A többi enginet nem tudom, de nyilván nem akarnak lemaradni az UE5 mögött. A játékfejlesztés egy olyan irányba tolódott el, ha jól veszem ki, ami elsősorban konzolra fejleszt, másodsorban PC-re optimalizál és a texture streaminget 8gb-al már csak jelentős teljesítményvesztés ellenében lehet majd kivitelezni. Van már vagy 7 játék, ahol problémák vannak a 8gb vram bufferrel és ez csak egyre rosszabb lesz. Ahogy John Linemann fogalmaz: Le kell majd vennni a textúrákat mediumra, amit vagy jól megcsinálnak, vagy nem. Nyilván játszhatóak lesznek majd a játékok, de pl. erre TLoU esetében 2 hónapot kellett várni, hogy a medium ne úgy nézzen ki, mint a ps3 idejében, highon pedig a 8 giga vram miatt stutterek, be nem töltődő textúrák fogadtak. Viszont az a medium textúra is minden csak nem szép. Nyilván ez a folyamat nem máról holnapra fog bekövetkezni, de kilátásban van 1 éven belül.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz hajbel #505 üzenetére

    7 game van mar? fuuuu

    akiknek ez problemat okoz, azok majd vesznek ennel a mid range, beugro szintu gamer zsuganal kajakabbat tobbert
    azert lassunk tisztan: nem ez a top of the range model
    ha tobbre van ennel igeny, akkor nem ezt kell megvenni
    ujonnan ~100-110k-ert siman jo vetel egy atlag gamernek
    ennek ok is a megcelzott piaca

    de ugy csinaltok mar itt, mintha ezzel kene megoldani a 4K-t is, mert nem is lehet venni mast

    meg mintha 12-16GB-s zsugak lennenek mar tobbsegben innen nyugatabbra is, es na minek hoztak ki ezek ezt a hoki "csak" 8GB-s fost, amin az aknakereso is beszaggat

    helyen kene kezelni, de az neked lathatoan nagyon nem megy vmiert :U

    több drón kell ;P

  • Kansas

    addikt

    válasz hajbel #505 üzenetére

    Akkor majd amelyik fejlesztő-stúdió nem tudja day1-re problémamentesre megoldani a 8GB-os VGA-kon való futást, az majd veszít némi vásárlót... tekintve hogy a játékosoknál levő VGA-k VRAM mennyisége az esetek túlnyomó részében nem haladja meg a 8GB-ot.
    Az idén májusi Steam Survey alapján a játékosok 20%-ának van csak 10GB vagy több VRAM-ja. 1/3-uk a 4GB-ot se lépi át... igaz, ők aligha akarják maxon tolni a legújabb AAA címeket...

    Az NV meg nem fog túl sok 8GB-os VGA-t eladni 400 dodóért... esetleg a 300 dodós RTX4060 vagy 270-es RX7600 opció lehet a kispénzűeknek - érdekes lesz látni, egymás meg az előző gen ellen mit tudnak.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Kansas #507 üzenetére

    meg a legtobb juzernek amugy pont qrvara eleg, ha stabil 60-75fps-t tud a jatek
    azt meg egy tok atlag PC-ben is tudja ez most

    a hardcore gamer-nek meg a 120fps is mar lassu :DDD
    de nem is nekik csinaltak...

    az a par %, az rétegigény :U

    [ Szerkesztve ]

    több drón kell ;P

  • Kansas

    addikt

    válasz hobizoli #508 üzenetére

    "meg a legtobb juzernek amugy pont qrvara eleg, ha stabil 60-75fps-t tud a jatek"
    Nekem is... igaz nekem 4K-ban... viszont nem nagyon használok RT-t vagy FSR-t, meg a 60Hz-es monitor miatt elég ha 40-60 fps megvan FreeSync mellett... szerencsémre eddig az általam játszott játékok esetében nincs ilyen gond. Az egyetlen talán ami nem tud stabil 55-60fps-t az a Witcher 3 DX12 - de azt meg tudom tolni PS5-ön ahol meg nincs vele baj RT-t bekapcsolva sem.
    A mostani problémásnak kikiáltott játékok egyikével se játszok...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Kansas #509 üzenetére

    de megnezed itt ezt a stat-t is a GTX1650 a legnagyobb szamban hasznalt kartya
    most meg egy olyan technikarol van itt szo, ami ennel minimum 1.5x gyorsabb akarmiben

    pedig 1920x1080-ban meg az is 50-60fps-t tud csomo game-ban
    megnezed ezt uj Diablo4-t is ezzel, a 50-60fps-t tolja 1080p high-ban
    RX6600 (nem az XT) 90-100fps, az XT 110-120, egy tok atlag R5-5600-l is

    ennel ez a RX7600 csak gyorsabb lesz, es egy olyan game-rol van szo, ami most jelent meg

    több drón kell ;P

  • Kansas

    addikt

    válasz hobizoli #510 üzenetére

    "de megnezed itt ezt a stat-t is a GTX1650 a legnagyobb szamban hasznalt kartya"
    Ja, kemény 5,8%-os felhasználási aránnyal.. alig 1%-kal val előrébb a 3060-nál.
    Nem egyes VGA-kat érdemes nézni a Steam Survey-ben, hanem inkább a különböző paraméterek mentén aggregált adatokat.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • kwzatz

    őstag

    válasz laposonly11 #500 üzenetére

    Kezdjük azzal, hogy ilyen Youtube videót, amit linkeltél az "idén érkező 18 UE5 játékról" én is összedobok neked 20 perc alatt, attól az még nem feltétlenül lesz igaz. Majd figyeld a halasztásokról a híreket. Csak példának, hátha segít a felfogásban: Day Before először 2022 júniusra volt írva, most 2023 december leghamarabb.
    A másik az, hogy ezek közül melyiken látszódik az, hogy nem lesz hozzá elég a 8GB VRAM 1080p-ben? A többire nem is reagálok, IQ bajnokozol, miközben túlzás nélkül is legalább 40 a különbség kettőnk között a kommentjeid alapján, és természetesen a te hátrányodra. Még egyszer: Túlzás nélkül.

    hajbel: "Másodsorban azért, mert elmondják és meg is mutatják, hogy trágya az FSR és a DLSS implementáció." Nagyszerű, én meg kipróbáltam. Ami elmosódott natív TAA Ultrán, az éles FSR-rel, még élesebb sharpeninggel. Hogy van-e shimmering itt-ott? Egészen biztosan, 1-2 órában nem igazán tűnt fel. Aztán dönthetsz, hogy ez, vagy az elmosódott TAA, mert ilyen most a játék. Én is döntök: Várok vele, ingyen volt. Te arra hagyatkozol mindig, amit "mondtak", én meg arra, amit kipróbálok.

    "Haramadsorban azért, mert azt állítod, hogy a 2015-ös játékok jobban néznek ki, mint a maiak"
    Még mindig nem válaszoltál arra és ezen a ponton már rohadt vicces, hogy az Arkham Knight vagy a Forspoken a szebb. És most sem fogsz. Na miért nem fogsz? Ha azt mondod, hogy az Arkham Knight, nekem adsz igazat, ha azt, hogy a Forspoken, akkor nevetségesebbé válsz, mint amilyen eddig voltál. :D Ezért tolod ugyanezt az egy mondatot a 2015-ös játékról, mert nehéz belátni a dolgot. Vicces azért ez a kínlódás, szó mi szó. Ha megint nem írsz rá egyértelmű választ persze, az sem segít, mert akkor is nyilvánvalóvá válik a dolog, és ugyanannyira nevetséges is. :D

    "Muszáj etetni, mert jönnek emeberek tanácsot kérni és felrevezeti őket, ráadásul kevesen utasították el a fantazmagóriáit a topikban."
    És mi ez a fantazmagória? Hogy 1080p-ben elég a 8GB VRAM? Hogy 98k-ért nem rossz egy RX 6650XT? Hogy az Arkham Knight szebb, mint a Forspoken? :D Neked az a tanácsod, hogy vegyenek 150k-ért 1080p-re, ha kell ha nem, ha nem szeretnének annyit költeni akkor is, mert van 3 szar játék, amiben az ultra nem megy még két patch erejéig. Ehhez tényleg rengeteg ész kell. Olyan, mint a YT videó a csajjal, aki nem érti miért van annyi hajléktalan, egyszerűen csak házat kellene venniük. :D Egyszerűen képtelenek vagytok árnyaltan gondolkodni és reálisan látni a helyzetet. Ha van ~150k 6700XT-re persze, vegyél azt. Ha nincs, ne érezd rosszul magad egy ~100k-s 8GB-os kártyával, (sőt, akár a 80k-s 6600-zal sem, attól függően, mikkel szoktál játszani) mert simán elég 1080p-re, sőt. Ezzel szemben, ti azt toljátok, hogy "8GB-tal MIND ITT HALUNK." Végül is vicces amúgy.

    b.: "Ez van.Ha el akarnak adni rá játékot ,úgy kell megcsinálni a motort ,hogy skálázni lehessen." Szerintetek ezek az arcok ezt megértik itt a topic-ban? Csak egy Steam Survey-t kellene megnézniük, hogy mennyi VRAM van az embereknek. Azt hiszik, hogy a cégek majd karba tett kézzel nézik a szar eladásaikat, mert a kutya sem veszi a megjelenéskor problémás játékaikat (Forspoken, Last of Us) és nem fognak vért izzadni, hogy beleférjenek 1080p-n 8-ba az elkövetkezendő 3-4 évben. Szar megjelenések tonnaszámra lesznek így is a gazdasági helyzet miatt, de ez meg megint túlmutat a topic-on, a két fenti zseninek meg pláne nem kezdenék makroökonómia kiselőadást tartani.

    [ Szerkesztve ]

  • TeeBee73

    addikt

    válasz hajbel #505 üzenetére

    A TLoU 1080p High-on 7GB VRAM-ot eszik.
    UWQHD Ultra-n meg 9.9-et.
    (Legalább is, az 1.0.5.1. patch óta.)

    [ Szerkesztve ]

    "4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

  • kwzatz

    őstag

    válasz hajbel #499 üzenetére

    Még valami ehhez:
    "Másodsorban azért, mert elmondják és meg is mutatják, hogy trágya az FSR és a DLSS implementáció."
    Felhívnám a figyelmed még egy lényeges dologra: Performance módban mutatják (gondolom így tudják érzékeltetni jobban a mondanivalót az árnyékokkal kapcsolatban 3x zoom mellett). Lehet nem tudod, de felette még van "Balanced", valamint amit én említettem a "Quality".

    De én mocskos rendes vagyok, és még többet segítek a megértésben, hogy még te is láthasd, miről is beszélek:
    FSR2vsNatív
    Még a folyamaton is végigvezetlek, laposonly11 is csatlakozhat:
    1. Legörgetsz 1080p-hez.
    2. Bal oldalon kiválasztod az FSR 2.2 Quality-t, jobb oldalon a natív TAA-t.
    3. Rákattintasz a "Maximize" gombra fent középen.
    4. Összehasonlítod. Pár támpont: Téglák, a Pizzeria felirat, Joel táskája, bármi. Játék közben a "fátyolos, homályos" "nathívulthra", amit annyira szerettek, egyértelműen gyengébb (így sem csúnya játék persze, sőt) a Quality FSR-nél (amivel sokkal jobban fut, nekik limites ez a ~100 fps mindenre). Engem is meglepett egyébként.
    Shimmeringre ott a videó, bár 2 hónapos, és mint mondtam, volt egy nagyobb patch azóta.

    Ezt én kipróbáltam a játékban, meg még ezer más beállítást, nálam így történik. Nálad úgy, hogy "más mondta", miközben ráadásnak félreértelmezel mindent, amit lehetséges és ami segíti a már kialakított bias-t. Nem vagyunk egyformák. :D

    Azt hiszem körbejártunk mindent, és mindkettő álláspontja elég jól lett érzékeltetve. Mindenkinek jó játékot! (legyen az akár élvezetes játék 8GB VRAM-mal vagy mazochizmus Forspokennel és 12GB VRAM-mal :D )

    [ Szerkesztve ]

  • hajbel

    addikt

    válasz Kansas #507 üzenetére

    A Steam survey kiváló rálátást ad arra, hogy milyen hw-ek vannak kínai és indiai IT Cafékban. Kár, hogy a valóság ellentmond annak, hogy mindent a rossz kártyákra optimalizálnak, mivel az utóbbi pár hónapban megjelent 7 olyan játék, amiben szívsz 8gb vrammal, így vagy úgy. Az, hogy ti nem játszotok ezekkel, ok, de azt is figyelembe kell venni, hogy más szempontból is lehet szemlélni a dolgokat. A játékokat egyik gpu gyártó szponzorálja, a gpu gyártónak viszont az az érdeke, hogy új terméket vegyenek, ezért egyre nagyobb a játékok gépigénye. De amúgy biztos okosak vagytok és a DF és a HW Unboxed meg az UE5 fejlesztő a hülye.

    #512kwzatz: Azért nem válaszolok az Arkham Knightos kérdésre, mert 1. nem tartozik a témához 2. nem érdekel a játék 3. nevetséges a felvetésed, hogy 2015-ös játékok jobban néznek ki. Nézz több DF-t.

    A sharpeninget eleve 0%-ra kéne állítani, mert csak ront a helyzeten, ez a videóban is elhangzik. Az, hogy jobban néz ki, mint a natív ugyanúgy nem igaz. Ha nem lesz rossz az implementáció, lehet, hogy majd 1-2 játékot megment a felskálázás. Legyen úgy.

    Az a fantazmagória, hogy ellentmond önmagának az a két tézised, miszerint elég lesz mindenre a 8gb, viszont a gazdasági helyzet miatt egyre több optimalizálatlan játék jelenik meg.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Kansas

    addikt

    válasz hajbel #515 üzenetére

    Szerintem a szalmabábod püföld máshol, légy szíves.

    1. Hol állítottam olyat, hogy mindent a rossz kártyákra optimalizálnak.?Eleve olyat is csak dilettáns állít, hogy minden kártya rossz, amin 8GB vagy annál kevesebb VRAM van. Azt állítják többen, hogy 2023-ban 4-500 dolláros kártyára illene többet tenni, amivel alapvetően én se vitatkozok.
    Ezzel együtt attól nem lesz szar a kártya, hogy le kell venni a textúrákat Medium-High-ra vagy nem lehet bekapcsolni az RT-t, mert kifutsz a VRAM-ból. Csak nem sokaknak fog így megérni ~400 dollárt.

    2. Hol állítottam volna olyat, hogy a "DF és a HW Unboxed meg az UE5 fejlesztő a hülye"?

    Légy szíves annak címezd az ilyen állításokkal kapcsolatos észrevételeid, aki tette őket. Nem én voltam.

    "A Steam survey kiváló rálátást ad arra, hogy milyen hw-ek vannak kínai és indiai IT Cafékban"
    Bullshit. Ezt már vagy 5 éve korrigálták.
    Azt meg ne mondd, hogy egyáltalán nem kéne számolni a netkávézók gépállományát, mert ha azokra meg van véve a játék, az ugyanúgy eladott példány és bevétel a fejlesztőnek, és azokon is megfelelően(!= ultra settingekkel) kell fusson egy játék ha ezeket az eladásokat realizálni akarják.

    "a gpu gyártónak viszont az az érdeke, hogy új terméket vegyenek, ezért egyre nagyobb a játékok gépigénye"
    Bullshit No 2. A GPU gyártók bármilyen ilyen irányú érdeke nem fogja felülírni a fejlesztők, de pláne a kiadók azon érdekét, hogy minél többet szeretnének eladni a játékból. És hidd el, a kiadók nagyságrendileg több pénzt ölnek egy-egy játékba egy VGA gyártó szponzorációjának az értékénél.
    Tipikusan 2 okot tudnék megjelölni, miért nő a játékok gépigénye:
    - szar optimalizáció, mert nem volt rá elég pénz/idő, netán hozzáértés(a szponzoráció egyébként igen gyakran pont tanácsadók rendelkezésre bocsájtását jelenti, hogy ez utóbbi kevésbé legyen tényező).
    Ez majdnem tuti hogy a PC-verziót sokkal komolyabban sújtja, mint bármelyik konzolosat(kivéve tán a Series S-t), illetve hogy ha az optimalizációba beleszámolják, hogy valamelyik felskálázási algoritmus(FSR/DLSS/XeSS) tuti defaultban be lesz kapcsolva a gyengébb kártyákon.
    - a fejlesztő olyan feature-t akar implementálni a játékba(pl. RT), ami eszi a vasat

    Sokadik helyen van az, hogy mit akar eladni a VGA gyártó. Nem állítom, hogy nincs ilyen, de szinte biztosan nincs akkora súlya, amekkorát tulajdonítasz neki.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • kwzatz

    őstag

    válasz hajbel #515 üzenetére

    Erősítse már meg valaki a topic-ból, hogy ilyen szinten értetlen csak szándékosan lehet valaki, mint hajbel. Már az elején is gondoltam, hogy troll, mert tényleg nehéz elképzelni, hogy vannak olyan arcok, akik komolyan tolják azt, amit ő.

    1. Ez mennyire rossz. :D Nem tartozik a témához, de folyamatosan ezzel jössz elő, hogy "nevetséges a feltevésed, hogy 2015-ös játékok jobban néznek ki" Miért nem tudsz rá akkor válaszolni? Melyik néz ki jobban, a 2015-ös Arkham Knight vagy a friss Forspoken? Szórakoztató amúgy.

    "Nézz több DF-t"
    Neked kellene inkább kevesebbet, és néha kimenni helyette inkább a napra, mert úgy néz ki, hogy sokat nem segít. Vagy esetleg ha a gép előtt ülsz, néha próbálj is ki egy-két játékot.

    2. "A sharpeninget eleve 0%-ra kéne állítani, mert csak ront a helyzeten, ez a videóban is elhangzik." Megnézted amit küldtem? Végigmentél a lépéseken? Melyik volt szebb, az FSR2 Quality vagy a natív TAA a Last of Usban? Miért nem fogsz erre a kérdésre sem válaszolni? :D
    Amúgy is mi ez, hogy "kell"? Felállították a Nemzeti Sharpening Beállító Bizottságot és bevisznek ha én meg 10%-ra teszem, mert nekem úgy jobban tetszik? :D Arról ne is beszéljünk, hogy ő DLSS-ről beszél, fogalmam sincs, ott milyen a sharpening, én FSR-t használok. De azt is elmondom, hogy zéró sharpeningnél is szebb az FSR Quality mint a natív. Tudod. Mert én megnéztem. Te meg még úgysem, hogy leírtam, mit nézz. Confirmation bias az egekben. Most sem fogod megnézni, mert a tagadás, az emberi pszichológia az ilyen. :D

    3. "Az a fantazmagória, hogy ellentmond önmagának az a két tézised, miszerint elég lesz mindenre a 8gb, viszont a gazdasági helyzet miatt egyre több optimalizálatlan játék jelenik meg."
    Megint jó példa arra, hogy képtelen vagy árnyaltan gondolkozni. Valami megjelenik fos állapotban -> nem elég a 8GB hurrdurr, jönnek a felháborodott clickbait YT videók, hajbel megnézi mindet --> "na ugye, igazam volt!" -> eltelik 2-3 hónap, patchelték, elég ultrához is -> mindenki boldogan játszik vele, hajbel meg él tovább a kis álomvilágában :D
    A "mindenre a 8gb" rész meg természetesen megint ostoba, összemosott, félrevezető kijelentés, mert nyilvánvalóan teljesen mást mondtam eddig is.

    "Kár, hogy a valóság ellentmond annak, hogy mindent a rossz kártyákra optimalizálnak, mivel az utóbbi pár hónapban megjelent 7 olyan játék, amiben szívsz 8gb vrammal, így vagy úgy. Az, hogy ti nem játszotok ezekkel, ok, de azt is figyelembe kell venni, hogy más szempontból is lehet szemlélni a dolgokat"

    I. Nem játszani ezekkel és II. nem próbálni abszolút retardált módon feszegetni a határokat és olyan körülményeket teremteni, a legújabb címekben Day 1, amiben már elhasalhat 8GB VRAM, miközben látvány és teljesítmény szempontjából sokszor semmiféle előrelépést nem tapasztalunk - az még viccesebb, amikor visszalépéssel jár -, az két különböző dolog. De mondtam már. Neked ez túl árnyalt.
    Mi ez a 7 játék? Definiáld már azt is, hogy mit jelent benne a "szívsz". Tudod, képek, példák, hogy miről kell lemondani és mi érhető el 8GB-tal. Tudod, amik most már 150 hsz óta nincsenek. :D

    Bár nem tudom, itt annyi baromságot szórtatok már, hogy tényleg hanyagolnom kellene a topicot. "Szakmai fórum". Az bazze.

    kansas: "Azt állítják többen, hogy 2023-ban 4-500 dolláros kártyára illene többet tenni, amivel alapvetően én se vitatkozok."
    Ezen gyakorlatilag senki nem vitatkozott a topic-ban, de hajbelnek szerintem még ez sem ment át a mai napig sem.

    [ Szerkesztve ]

  • TeeBee73

    addikt

    válasz kwzatz #517 üzenetére

    Szvsz., nem tudom hová rakni azokat, akik a kézzelfogható adatokat semmibe se nézik, és csak a netről látott agymosott mantájukat erőltetik.

    MOD: egyébként, mitől lett az eddigi 4 szutyok konzolportból hirtelen 7? :))

    [ Szerkesztve ]

    "4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kwzatz #512 üzenetére

    "Kezdjük azzal, hogy ilyen Youtube videót, amit linkeltél az "idén érkező 18 UE5 játékról" én is összedobok neked 20 perc alatt, attól az még nem feltétlenül lesz igaz. Majd figyeld a halasztásokról a híreket. Csak példának, hátha segít a felfogásban: Day Before először 2022 júniusra volt írva, most 2023 december leghamarabb.
    A másik az, hogy ezek közül melyiken látszódik az, hogy nem lesz hozzá elég a 8GB VRAM 1080p-ben?"

    Az hogy halasztják a játékokat már megszokott, irreleváns. Tedd fel a kérdésedet vice - versa, megfordítva, melyik videoban látod azt hogy elég lesz a 8GB te IQ bajnok? :))
    Te sem vagy látnok én sem, az meg hogy 8 GB os kártyát vettél, és azt állítod "elég lesz 1080p ben még X ideig", sokkal inkább valamiféle hitre alapozott érzelmi reakció, tipikus elfogultság, nem pedig józan logika, amely minden körülmények között a 8+ ra szavaz, mivel előre haladunk az időben, nem hátra, a stagnálásról nem is beszélve (kivétel az ilyen pl. Elden Ring, Doom, CS:GO stb. rajongók akik még évekig fogják tolni azt az egy szem játékot, ő rájuk ez nem vonatkozik :N ). Nekem is csak 8GB om van és rendszeresen kiszaladok belőle, nem csak a QHD miatt, hanem pl. játszom a Resident Evil sorozattal (részek 2,3,4 remake 7,8 és akkor még nem soroltam más címeket). Mindegyikben van Ray Tracing, és még sugárkövetés nélkül is, Ray Tracing OFF!!! 1080p ben CSAK a textúrák maxra húzása(alábbi beállítások vannak 0, 0,25, 0,5, 1,2,3,4,6,8 GB) lehetetlen, de 3GB feletti beállítása sem lehetséges, mert memory leak miatt crashel a játék, de még így is, jóval később pop up olnak a textúrák, kb. 3-5 másodperc után, miután odaszaladtál valahova, közben nézed az elmosódott falakat, mellesleg a RE sorozat még a 12GB os 6800 ast is megríkatja csak már nincs kedvem linkelni videót. "Optimalizátlatlanság" ÉS? A user szempontjából lényegtelen mennyire érti a hardvert, és hogy mennyi nyűggel jár a félkész szoftverek használata, azt meg magasan letolja milyen anyagi, egyéb problémákkal küzdenek a gyártók, Ukrajnában háború, Afrika éhezik ÉS? Jogosan reklamál, amiért kiperkálta a pénzét a cuccokra, mégsem futnak úgy, ahogy a trailerekeben látta. 3 generáció óta leragadtunk a közép/felső kategória 8GB nál, már ez is furcsa, az meg hogy a mostani VGA vonal órajelelekkel kompenzál, is sokat elmond a gyártók fillérba**ásáról, globális válság, ezzel járó infláció ide vagy oda.

    Mellesleg a RE sorozatban van egy klassz beállítás, ami a "normál" kép helyett "Interlaced" módot használ, látványosan gyorsabb mint a DLSS, FSR és tűéles képet generál, mivel itt részleteket tűntet el, nem pedig az egész képet tömöríti elmosva. Szedd le valamelyik játékot és próbáld ki, éppen a RE 4 el játszom. :K

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #517 üzenetére

    1. Ennek ismét semmi köze a témához.
    2. Mert a DF azt javasolt. Mindkettő szarul néz ki, de inkább a natív, mint a túlélesített FSR.
    3. Az a helyzet, hogy a példaként felhozott TLoU textúráis mediumon ocsmányak, highon megy a stutter, de legalább a 8 gigás kártya jóval lassabb, mint a 12 gigás társa. Szép az álmod, amit leírtál, csak éppen a DF, a HU és az UE5 fejlesztő cáfolta meg.

    Definiáld már azt is, hogy mit jelent benne a "szívsz". Ahogy már ezerszer leírtam, és ahogy a témában releváns szakértők és szakmabeliek véleményezték, stutter, nem betöltő textúrák, jelentős teljesítménycsökkenés várható a 8 GBs kártyáknál a megjelenő címeknél. Az összes vita összes résztvevője egyetértett ebben.

    #516Kansas: "Hol állítottam volna olyat, hogy a "DF és a HW Unboxed meg az UE5 fejlesztő a hülye"?"
    Folyamatosan azzal, hogy az ellenkezőjét állítod annak, amit ők levonnak a benchmarkokból, a fejlesztőkkel való diskurzusból. Tehát nyilván valami gond van velük. A steam survey linked nem működik, ellenben az AMD szerint rosszul számolt még 4 éve is.

    "Azt meg ne mondd, hogy egyáltalán nem kéne számolni a netkávézók gépállományát, mert ha azokra meg van véve a játék, az ugyanúgy eladott példány és bevétel a fejlesztőnek, és azokon is megfelelően" A legtöbb ember, akit ismerek, nem érdekeltek az új játékokban egyáltalán. Elvannak LOL-al, Wow-al, CS-vel. Van, aki warezol, mint kwzatz, igen kis réteg az, akik az AAA játékok érdekelnek itthon. Azt egyikőnk sem tudja kiszámolni, hogy hol mennyi játékot adnak el, azokat milyen gépeken futtatják. Szvsz a multi címekkel nem lesz annyi gond, a single játékokkal annál inkább, mivel a konzol játékok felé tolódik a fejlesztés, az már most kijelenthető, hogy a PC játékosok másodrangú állampolgárok kiadók szemében.

    "Tipikusan 2 okot tudnék megjelölni, miért nő a játékok gépigénye"
    [link] Itt elmondja a fejlesztő, hogy miért nő a gépigény és miért fájdalmas gyengébb (hogy meg ne sértsem a lelked a rossz szóval véletlenül) kártyákra optimizálni. [link] Itt mondja el Alex Battaglia, hogy nem hiszi, hogy a fejlesztők mindig olyan megoldást választanak majd, ami jól skálázódik PC-n, majd "there has been 7 releases or so that have issues" majd a DI2 téma után "you just can't be guaranteed to have a great experience anymore". Érdekes mindkét beszélgetés, ajánlom legalább a linkelt részeket meghallgatni.

    "(FSR/DLSS/XeSS) tuti defaultban be lesz kapcsolva a gyengébb kártyákon"
    Ez egy jó felvetés és sokat segíthet az upscaling, de pl. nekem személyes tapasztalatom, hogy a Sons of the forestben csak FSR 1.0 van (gondolom, nvidia szponzoráció miatt), ami teljes mértékben használhatatlan. Cyberpunkban még qualityn is olyan shimmering van, irritál, miközben elvileg a DLSS messze jobb. Az FSR 3.0 ígéretesnek tűnik, ha egyszer megjelenik és minden generáció drivere megkapja, és feltéve, hogy a fejlesztők be akarják majd építeni, mivel sajnos mostanság a jobb címek nvidia szponzoráltak, legalábbis amikkel én játszom.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • kwzatz

    őstag

    válasz hajbel #520 üzenetére

    "Van aki warezol, mint kwzatz"
    Csak eredeti, vásárolt játékokkal játszom. A Last of Us-t a kártyához adták, te zseni. A többire már nem is reagálok érdemben egyikőtöknek sem. Már azt az időt is sajnálom, amit eddig rátok pazaroltam. Hamarabb fel kellene már ismernem, hogy valószínűleg "mindentudó" 14-18 évesekkel vitázom, ráadásul szerényebb képességűekkel. Bár laposonly-nál végül is az első kommentje után leesett, annyira nem rossz arány.

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #521 üzenetére

    Bocs a gyanúsításért :R

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Kansas

    addikt

    válasz hajbel #520 üzenetére

    "Folyamatosan azzal, hogy az ellenkezőjét állítod annak, amit ők levonnak a benchmarkokból, a fejlesztőkkel való diskurzusból."
    És pontosan hol is állítom az ellenkezőjét? Szerintem vagy valakivel keversz, vagy képtelen vagy felfogni, hogy ha nem 100%-ban értek velük egyet az se nem lehülyézés, se nem az ellenkezőjének az állítása.

    "A legtöbb ember, akit ismerek, nem érdekeltek az új játékokban egyáltalán." És? Ahhoz képest viszont milliós eladásokat produkálnak az ilyen Hogwarts-féle cuccok. A single-playerek is, nem csak a multik... OK, ennek egy jelentős részét konzolon.

    "Ez egy jó felvetés és sokat segíthet az upscaling"
    Nem az én felvetésem, hanem talán a Hardware Unboxed-os srácok hozták fel, talán valamelyik Q&A videójukban. Én a magam részéről nem vagyok az upscaling pártján, natívban rendereltetek kb. mindent, csak legutolsó szalmaszálként kapcsolok be FSR-t.

    A DF videót végig láttam, még tegnap este, azzal nincs semmi bajom, de szerintem te félreérted, lényegesen kevésbé fogalmaznak erősen, mint ahogy te azt láthatóan gondolod. A másik videó is érdekes, de a csatorna gazdája olyan sok marhaságot összehord, hogy komolyan vehetetlen, clickbaitesen sarkít, és nem csak ebben a videóban. Az a csatorna számomra információszerzés szempontjából 90%-ban értékelhetetlen. A fejlesztő srác(ha már rá hegyezed ki a dolgot) amúgy saját bevallása szerint nem különösebben kompetens az UE-használatában("me as a generalist, it's way over my head"). Amit meg a minimum spec-es részben előad, az tanári példája a lusta fejlesztőnek aki nem akar vagy nem tud optimalizálni("For VRAM, definitely 16-20GB at least, when developing something I don't really have to care too much about what I put into each scene... seven different maps, sure, who cares?"). Mérnöki szemmel kifejezetten kínos(már a feltett kérdés elárulja amúgy hogy a kérdező is alapvető dolgokkal nincs tisztában a PC működése kapcsán). Szóval bocsi, azt a fejlesztőt speciel nem tudom komolyan venni, ha ilyen elvek mentén dolgozik, a magam részéről aligha veszek meg bármit amit csinál.

    A Steam Survey linkem pedig remekül működik, csak kell kattintanod egyet utána, a VRAM sorra, mert nem nyitja készre a riportot... remélem menni fog... Ha a riport se jön be neked akkor a hiba nálad van.

    "Azt egyikőnk sem tudja kiszámolni, hogy hol mennyi játékot adnak el, azokat milyen gépeken futtatják" Nem is a mi dolgunk. Légy nyugodt, akinek a dolga, az egész jó pontossággal ki tudja kalkulálni - mindegyik VGA driver jelenti hogy mit futtatnak a gépen(AMD, NV legalább is tuti), de a játékok jó része is csekkolja, és tuti, hogy valamilyen szinten lejelenti, de ha a játék nem is, a launchere(Steam, Origin, stb) egész biztosan.

    "you just can't be guaranteed to have a great experience anymore"
    Define "great experience". Beállítások, framerate, felbontás, stb, mi merre hány méter?

    No mindegy, azt hiszem felszabadítom más célra az ebben a thread-ben töltött időmet, ez parttalan... gondolj amit akarsz, szerintem egyik véglet képviselőjének sincs teljesen igaza, mindkettő durva sarkítás, marketingbullshittel/clickbaittel keveredve, és az sem tiszta, hogy a jelenben "problémás" játékoknak indokoltan van szükségük annyi VRAM-ra vagy csak elcsalták az optimalizálást a fejlesztők, hogy tartani tudjanak bizonyos deadline-okat, és idővel a kijövő patchek normalizálják a helyzetet ezeknek a játékoknak az esetében is...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • hajbel

    addikt

    válasz Kansas #523 üzenetére

    "kb. mindent, csak legutolsó szalmaszálként kapcsolok be FSR-t."
    Lesz is rá szükség, a jelek szerint. Viszont, mint írtam, mindkét megoldás hw vagy sw specifikus lesz a 3. generációtól, tehát a fejlesztőtől függ majd, hogy implementálja-e, én a Foresttel megszívtam.
    "A fejlesztő srác(ha már rá hegyezed ki a dolgot) amúgy saját bevallása szerint nem különösebben kompetens az UE-használatában("me as a generalist, it's way over my head")"
    Gondolom, Te a szakterületed összes szakirányában expert vagy.

    "Amit meg a minimum spec-es részben előad, az tanári példája a lusta fejlesztőnek aki nem akar vagy nem tud optimalizálni("For VRAM, definitely 16-20GB at least, when developing something I don't really have to care too much about what I put into each scene... seven different maps, sure, who cares?")"
    Ez nem is arról szól, amit leadtál. Arról szól, hogy milyen specifikáció kéne neki fejlesztéshez. Tehát olyan hw kell neki, ami kezelni tudja, ha egyszerre 7 map van betöltve nála. A debug nem nemtörődömség dolga, hanem külön csapatok vannak rá. Az előző témához is kapcsolódik, hogy a Cyberpunk pl. azért lett bugos, mert ezer helyre volt outsourceolva, amit aztán az architect nem tudott rendesen kezelni. Lehetetlen feladat volt számára annyi csapat munkáját összeilleszteni úgy, hogy működjön. Pl. ha debuggolsz, a hiba lehet más szinten is, mint mit fejlesztettél, lehet, hogy csak akkor jön elő, amikor a fejlesztéseddel ütközik és nem nálad van a hiba stb. stb.

    "Define "great experience". Beállítások, framerate, felbontás, stb, mi merre hány méter?"
    Itt egészen biztosan a TLoU jelenségre gondolt, hogy 2 hónapig játszhatatlan volt 8 gigás kártyával, majd most is mediumon játszható, viszont jelentősen elmarad a 8gigás kártyák teljesítménye. Pl. ha veszel egy ilyen kártyát, lehet, hogy megjelenés után ugyanígy szívsz 2 hónapot, ebből lesz egyre több "situation is only gonna get worse".

    "No mindegy, azt hiszem felszabadítom más célra az ebben a thread-ben töltött időmet, ez parttalan... gondolj amit akarsz, szerintem egyik véglet képviselőjének sincs teljesen igaza, mindkettő durva sarkítás, marketingbullshittel/clickbaittel keveredve, és az sem tiszta, hogy a jelenben "problémás" játékoknak indokoltan van szükségük annyi VRAM-ra vagy csak elcsalták az optimalizálást a fejlesztők, hogy tartani tudjanak bizonyos deadline-okat, és idővel a kijövő patchek normalizálják a helyzetet ezeknek a játékoknak az esetében is..."
    Csak remélni tudom, hogy így lesz :R

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Kansas

    addikt

    válasz hajbel #524 üzenetére

    "Gondolom, Te a szakterületed összes szakirányában expert vagy."
    Nem, de amelyikben nem vagyok, nem adok interjút, mint ha az lennék.
    Véleményem persze ott is van, adott esetben képviselem is, de nem a médiában... mert egyesek még elhiszik, és mindenféle fórumokon kezdenek hivatkozni rá...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • MolGabi

    aktív tag

    [link] Sapphire RX 7600 Pulse | Unboxing & Showoff

    [link] RX 7600 vs RX 6650XT vs RX 6700

    [ Szerkesztve ]

  • Valamivagyok

    csendes tag

    Tényleg nem akartam többfrontos Vram háborút kirobbantani. :U
    FSR jó cucc ha gyenge a kártya (Rx580) és ha nincs meg a megfelelő képkockaszám (ami szekszuálja a szemem) akkor megoldja.
    Inkább áldozok a képminőségből mint a fluiditásból.
    A Steam stat azért elég "vegyes" ott a CS:GO a Pubg, sok csóró gyerek mindenféle vason tolja mert "ingyen" van.
    Ott van az elmúlt 15-20 év mindenféle csodája és a csúcson még mindig a Gtx1650 1060 duó csücsül miközben az RTX kártyák 30% körül mozognak(5 éve vannak a piacon) Miközben ennek a generációnak az AMD kártyáit elvitték nagyrészt a bányák milliószám.
    Amikor vettem az Rx580-at nem volt 60000Ft a Gtx1650 majd 70000-er Gtx1660super (ami akkor nagyon nagy álom volt) meg 90+ volt az Rtx2060 meg nagyon sok :D Aki nem NVidia rajongó simán elviseli az AMD-t ilyen feltételek mellett.
    Ha most nézzük Rx 6600 80000-ért vagy egy 3060 100+-ért (igen gyengébb a 6600) azért a lecsóért veszel valami mást :D de ugyan ez a párhuzam meg lesz az újaknál is az Rx7600 120000-en nyitott az RTX 4060-ra meg 150000-et susognak.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz MolGabi #529 üzenetére

    high-ban mindegyikkel teljesen jatszhato, 60+ fps volt

    nemtom egy maszkalos jateknal miertis kene 120++ fps egyebkent....

    több drón kell ;P

  • Dilikutya

    félisten

    Arról van valami információ, hogy lesz-e 8 GB-nál több VRAM-mal szerelt verzió?

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Dilikutya

    félisten

    válasz Pug #533 üzenetére

    De azokban nyilván a GPU is erősebb lesz.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Kansas

    addikt

    válasz Dilikutya #534 üzenetére

    Az a kisebbik "baj"... a nagyobbik az, hogy drágábbak is lesznek - remélem az ár/érték arányuk azért jobb lesz, de pénzt nem tennék rá, a minimum az hogy rosszabb ne legyen...
    A 7700 az tippre 350-400 dodó is meglesz, a 7800 pedig vagy 5-600... kivéve ha mindegyik dupla SKU lesz, normál/XT verzióban, illetve az is kérdés hogy 7600-ból jön-e XT, esetleg arra tehetnek 12GB VRAM-ot...és akkor az lesz 350-370 körül... a 800 dodós 7900XT-ig(igen, tudom, hogy az MSRP az 899, de e gyakorlati ára már inkább 800 körül van) van tér árazni meg teljesítményt skálázni...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Pip3.9 #537 üzenetére

    mondjuk egy autoversenyzos vagy egy klasszik first peron shooter gamenel még megertenem, de egy sima maszkalos figurasnal pont qrva felesleges szerintem, ott ha nem esik be nagyon 60fps ala, akkor "jo"

    de ha annyira kell, akkor vegen dragabb zsugat tobbert, aztan az majd tudja

    ....ennyire egyszeru

    több drón kell ;P

  • arabus

    addikt

    válasz hobizoli #538 üzenetére

    Pont igy van,lehet kapni sokkal erősebb kártyákat sokkal több pénzért is.
    Ha az az igény.
    Ha azt vesszük hogy ez a kis 7600 ronggyá aláz egy 256 bites 5700xt-t ami annak idején pont hasonló áron ment akkor teljesen rendben lévő ajánlat ez.

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • arabus

    addikt

    válasz hobizoli #540 üzenetére

    A refet németben vettem 375 ercsiért,a gigát itthon 148-ért.
    És van egy régi képem hogy mennyit fogyasztott egy régi 3dmark alatt 346W,és ez nem az 500W-os tüsi még.

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • b.

    félisten

    válasz arabus #539 üzenetére

    4060 Ti meg abból az időből egy 2080 Ti szintjét hozza ami akkor 1000 dolláros MSRP-n debütált a csúcson. Még sem gondolnám, hogy olyan rendben van az ..

    "A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

  • arabus

    addikt

    válasz b. #542 üzenetére

    Átlagban 28fps-el tud többet.
    Csak hát az ára az nagyon nem adja.
    Eszerint jó ez igy még mindig.

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • villamos

    őstag

    válasz arabus #543 üzenetére

    De ne a legdrágábbat nézzük már, alig több mint 170 -ért is van már 4060Ti. Na nem azt mondom, hogy az jó vétel lenne, csak azt hogy valamivel barátságosabb...

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

  • arabus

    addikt

    válasz villamos #544 üzenetére

    Ne essen félreértés csak azért azt emeltem ki mert utolsó tesztként épp az az asus van tesztelve.
    Jól látszik amugy hogy adrága és a sima közt 1 fps különbség van.
    Ilyen szempontból mindegy is mert nem tudom hogy vetödött fel a 4060ti mikor árban bőven 65 ezerrel drágább és hát annyiból azért vehetsz egy 2Tb nvme ssd-t is mondjuk.
    Szóval na.
    Nem azt mondom hogy egetverően jó ez a kártya de annyira nem is rossz.
    Bár a fogyasztása még ennek is vaskos szerintem.
    Lehet olyannak nem számit ahol anyuék kifizetik a villanyt.
    Nálunk meg sajna az van hogy én vagyok apu és 3 gépre én fizetem,ami azt jelenti hogy csak 3 ilyen kis szutykos kártya minimum 450W óránként,akkor még add hozzá a többit és mondjuk minden nap 4-től 10-ig számoljál.
    Nem véletlenül van tele az apró a nagy kártyákkal mert hidd el egy idő után az emberkék rájönnek hogy mégse olyan szupi egy akkora kazánt üzemeltetni,fenntartani.

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • villamos

    őstag

    válasz arabus #545 üzenetére

    A fogyasztás is egy szempont, az igaz. Viszont az ugye tiszta, hogy nem állandóan fogyasztanak ennyit ezek a kártyák, csak terhelés alatt?

    [ Szerkesztve ]

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

  • arabus

    addikt

    válasz villamos #546 üzenetére

    Igen az elég életszerü hogy leülnek játszani és nézegetik az üres képernyőt 2W-ból.
    Ugye ezt te sem gondoltad komolyan. :(((

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

  • d@minator

    addikt

    válasz villamos #546 üzenetére

    "minimum 450W óránként" - Ha a jó oldalát nézzük csak pár tíz forint fejenként egy óra szórakozás. Nem könnyű olcsóbbat találni. :)

    [ Szerkesztve ]

  • villamos

    őstag

    válasz arabus #547 üzenetére

    Nem, de gondolom nem folyamatosan gémelnek, hanem fogyasztanak valamelyest "villanyszámla kímélő" tartalmat is. :N

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

  • arabus

    addikt

    válasz d@minator #548 üzenetére

    Igen de a gépek bekerülési költségét azt nem a jó isten dobta.
    Ha úgy kiszámolod az az óránkénti 200ft azért már nem olcsó.
    És akkor még nem ettél nem fütöttél,nem tartottál kocsikat nem fizettél kötelezőket,sulyadókat,nem tankoltál,nem fizettél iskolát,nem vettél ruhát,cipőt,nem fizettél lakás-baleset biztositást,nem vettél gyógyszert,nem telefonáltál,nem vettél semmit,nem fizettél netért,kábelért,nem romlott el semmi,nem cseréltél gumit,olajat,stb.nem tetted ki a lábod és a lakásból.

    Xeon Platinum 8468,Ryzen 7500F,Gigabyte B650M K,Xeon Phi,i9 7960X,i9 7920X,Xeon w2135,Gskill royal 4400,Gskill Trident Z,Pico 4,Red Devil 7900XTX,Asrock W790 WS,Fury Pro RDIMM 6000,Z590,Intel Cryo,Intel 11900F,Ryzen 5600,Radeon 7600,Radeon 6800...

Új hozzászólás Aktív témák