Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz kwzatz #47 üzenetére

    Mert gondol a jovore is. Lehet itt nem emeltem ki, de mindig ugy gondolkodok, hogy ha valaki megvesz ilyen mai arakon egy VGA-t, azt nem csak a kovetkezo generacioig veszi, hanem ~3 evre, es AAA jatekokkal akar jatszani, nem SNES emulatort futtatva mariozni. Nalam mindig ez a kiindulasi alap, ami alapjan mondom, amit mondok. Megvetel pillanatatol szamitva minimum 3 eves birtoklasi ido, ilyen aron elvarva, hogy a 3ev vegen RT nelkul meglegyen az FHD high @60fps.

    Es az alapjan, amik most a trendek, a jovore erkezo AAA jatekok kozott mar boven lesz, aki 1080p-ben is kozel lesz a 12GB VRAM igenyhez RT nelkul is. Tehat 8GB felejtos, 3 eves tavlatban gondolkozva a 12GB meg valszeg pont eleg lesz egy kellemes ~high grafikara 1080p-ben.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Kansas

    addikt

    válasz kwzatz #47 üzenetére

    Nemtom, nekem sikerül 4K-ban játszani vele szinte mindennel amit én tolok. Igaz azok nem a legeslegújabb címek, hanem WoWs, Truck Simek, Transport Fever 2, AC Odyssey, Cities: Skylines, Skyrim, Witcher 3(no RT), ilyesmik...

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • gbors

    nagyúr

    válasz kwzatz #47 üzenetére

    Pl. mert nem 60 FPS a target. Vagy mert RT-t is akar.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • opr

    veterán

    válasz kwzatz #57 üzenetére

    "Hatalmas volt olvasni azokat, akik tavaly, meg tavalyelőtt vettek inkább kicsit erősebb cuccot (+100k sok esetben az egy kategóriával gyengébbhez képest), me' "fjúcsörprúf", most meg fél-, harmadáron lehet megvenni egy kicsivel jobb teljesítményt."
    1) Nem tartom kifejezetten intelligens otletnek azt, hogy a teljesen abnormalis, remelehtoleg eletben egyszeri, idiota banyaszlaz-cryptoboom araival peldalozzunk.
    2) Jelenleg az a nagy helyzet, hogy nincs igazan lejjebb arban semmi, ES annyira minimalis a kulonbseg a ket kartya kozott arban, hogy tenyleg baromsag az ujat venni. Hasznaltan meg egy egy eves kartyanak semmi baja, es konkretan olcsobban lehet venni 6700XT-t, mint varhatoan uj 7600-at.

    "Elnézve a mai AAA játékokat ehhez mazochistának kell lenni. :D"
    Ebben mondjuk teljesen egyetertunk, de van egy olyan erzesem, hogy ha rajtunk mulna, mar 900 dollar lenne a 4090, mert egy darabot nem adtak volna el egyetlen jelen generacios kartyabol sem ilyen retard arakon. Eszhez kell terniuk, a banyaszlaznak vege es nem jon vissza.

    "Régebbi cuccokban..."
    Ennel nem olvastam tovabb. Arra egy hasznalt 5700XT is tokeletes, toredek aron (ami amugy szerintem jelenleg a hasznalt piac best buy vetele). Ha nem mai es erkezo AAA jatekokat akarunk jatszani, teljesen felesleges penzkidobas barmilyen uj/jelen generacios VGA-t venni.

    "1080p-re simán elég lesz 3 év múlva is. Semmi nem fog változni ezen a konzolgeneráción belül."
    Ennek a kijelentesnek ellent mond a teny, hogy mar konkretan most se igaz. Egyelore keves az a jatek, ami tobbet igenyel, de mar ma is van ilyen. Nextgen konzolokra tervezett cimek kozul kb az osszes ilyen lesz. Tehat majdnem minden jatek, ami ez utan fog jonni.

    "Ha valakinek az a hobby-ja, hogy a megjelenés napján akar igénytelen trágya AAA portokkal játszani, annak természetesen többet kell fizetni nem csak a játékért, hanem a hardverért is annak érdekében, hogy élvezhető sebességgel tudjon bétatesztelni. Amit a fentiekben írtam, az a gondolkodni is képes egyénekre értendő."
    En se jatszok megjelenes napjan semmivel, mert nem vagyok se hulye, se mazoista (machoista? Hogy a retekbe kell ezt leirni? :DDD), viszont altalaban azert megjelenes utan mondjuk 3 honappal mar jatszhatoak szoktak lenni a jatekok, de nagyon max 6. Szerintem ez nem valtoztat sokat a kepleten.

    Szoval, szerintem a konkluzio tovabbra is az, hogy: Ha csak a mai/tegnapi/regebbi jatekokhoz kell VGA, akkor nem kell penzt kidobni uj kartyara. Ha a jovore is gondolunk, akkor meg 8GB keves mar FHD-hoz is.
    Ez a generacio egyszeruen ugy szar, ahogy van, mindket oldalon. Szegyen es szanalom az egesz. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz kwzatz #66 üzenetére

    Ertem, amit mondasz, de annak, amit mondasz, akkor van ertelme, ha felfele akarsz lepegetni arban. De amirol en beszelek, az az, hogy gyakorlatilag azonos arban kapsz tobbet, olyan szinten minimalis felarral, hogy ilyen arkategoriaban mar szora sem erdemes. Akkor meg miert ne a jobbat venned? Ezt esku nem ertem.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz kwzatz #70 üzenetére

    Jaaaaaa, akkor elbeszeltunk egymas mellett. :D
    A 6700XT nem FHD kartya, hanem szvsz siman 1440p inkabb. Kis kompromisszummal meg a 4k is beleferhet. En csak azt mondtam (legalabbis ezt akartam mondani), hogy ha valaki a 7600-at nezegeti, ott ugyis valoszinuleg FHD a celszam, es oda is jobb a 6700XT, tobbek kozott a VRAM miatt is. Arban viszont nincs sok kulonbseg. Tehat teljesen elbaszott a 7600, mind HW, mind pozicionalas szempontjabol, tehat szvsz senki ne vegyen ilyet, mert egy vodor fos a cucc. :D

    6700XT van hasznaltan is, es bar nem szeretem a hasznalt es az uj, frissen megjelent termekek arait hasonlitgatni, mert altaban faszsag, alma-korte a matek, de...
    A 6700XT nem egy oreg kartya. Gyakorlatilag lehetetlen olyat venni, ami oregebb, mint ~1.5 ev, tehat gyakorlatilag a teljes kinalatra van meg garancia is, es valszeg nincs szethajtva sem. Szoval az a kiveteles, nagyon ritka eset allt elo, hogy abszolut van ertelme a kettot hasonlitani, mert arban kozel paritasban vannak ugy, hogy meg a garanciarol se kell lemondani. Basszus, meg fogyasztasban is kozel vannak, mert kedves AMD konkretan nulla elorelepest adott nekunk ebben a generacioban perf/W mutatoban, tehat meg a TCO is konkretan ~azonos, de legalabbis pont annyival dragabb ilyen teren a 6700XT, mint amennyivel tobbet is ad. Kb.
    A 7600 raadasul nem is igazan ad semmi olyan extra feature-t, ami miatt komolyan lehetne venni, hogy teljesitmenyben ugyan nem, de masban generacios elony van, tehat akkor erdemes ezt venni. Nv-nel legalabb van dlss3, ami... Egy valami, ami vegulis picit hunyoritva lehet erv az uj szeria mellett. Az mas kerdes, hogy szerintem ott is bajok vannak, mert ha mar ilyen szintu erv kell az uj generaciohoz, ilyen arak mellett, az azt jelenti, hogy ott is nagy a baj. :D

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Franklin

    addikt

    válasz kwzatz #47 üzenetére

    Én pl. FHD-re céloztam egy 6700 XT-vel. Miért? Mert 165 Hz-es monitor mellé kellett.

    Nem mindenkinek ultra/60 fps a cél, vagyunk páran akik low/150+ fpsre hajtanak ;]

  • gbors

    nagyúr

    válasz kwzatz #64 üzenetére

    Nem azt jelenti, hanem azt, hogy nincs ilyen, hogy standard framerate. A 120/144 Hz-es monitorok népszerűsödésével ez eleve erodálódott, aztán a gsync / freesync megjelenésével a gyakorlati jelentősége meg is szűnt.
    Konzolon sokkal inkább lehet ilyet mondani.

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kwzatz #58 üzenetére

    Főleg hogy egy mai középkategóriás kártya szűk keresztmetszete már nem a felbontás, hanem a brutális grafikai effektek, legalábbis 1080p ig maximum 2K ig, magyarul visszaveheted a felbontást 720p re vagy akár 640x480 ra, nem sok fps el kapsz többet. Pl. jelent pillanatban mobil RTX 3060 al játszok a Resident Evil 4 el, minden majdnem ultrán + Ray Tracing, így van normális jelenetben legjobb esetben kb. 70 fps(kb. 26 low), 1080p ben, átváltom a felbontást 640x 480 ba és így is ugyanannyi. Ennyit erről.

    Ordo est anima rerum.

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #319 üzenetére

    Kíváncsian várom majd én is, hogy más tudja-e reprodukálni az eredményeket. Mindenesetre sajnos az optimalizáció pénz kérdése is, mivel az infláció miatt már így is túl nagy a rizikó egy játék fejlesztésénél, mivel a játék árak túl olcsóak. Nyilván nem erre fogják a költségvetés nagy százalékát költeni.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Dilikutya

    félisten

    válasz kwzatz #323 üzenetére

    Azért az a "csak portolni kell" nem igazán egy kis része a dolognak.

    Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)

  • Pug

    veterán

    válasz kwzatz #347 üzenetére

    Jaja, tudjuk...

    "640K ought to be enough for anybody."

    ;]

    ELADÓ Mous S24 Ultra Limitless 5.0 - MagSafe Speckled Fabric https://hardverapro.hu/apro/bontatlan_mous_s24_ultra_limitless_5_0_magsafe_spe/hsz_1-50.html

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #349 üzenetére

    Mindenkinek kell több vram, mert egyre optimalizálatlanabbak a játékok és határos időn belül nem lesz elég a 8gb. Az utóbbi fél évben megjelent 3 játék, amihez nem elég már a 8gb. Attól még, hogy ezekkel nem játszol, ne javasolj hülyeséget másoknak, légyszi!

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Yutani

    nagyúr

    válasz kwzatz #349 üzenetére

    Egyetértek, túl van ez itt lihegve. 8GB fHD-re még egy ideig elég lesz, max eggyel lejjebb kell tekerni a textúra minőséget.

    Aki meg nem bírja elviselni, hogy nem a maxon megy neki bármi, vegyen sok VRAM-os kártyát. Mindenki eldöntheti saját maga, mi kell neki.

    #tarcsad

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #358 üzenetére

    Bocs, nem voltam tisztában azzal, hogy jobban értesz a fejlesztéshez, mint a Planet Taxi megalapítója, Phelan. Ráadásul kitűnő közgazdász is vagy. Ez igen! Részemről a vita lezártnak tekintett.

    #357nyunyu: Ezt mégis ki kérdezte? Kit érdekel? Mi köze a játékiparnak ahhoz, hogy mivel játszol? Hogyan kapcsolódik a témához? :W

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Pikari

    őstag

    válasz kwzatz #358 üzenetére

    Az AAA gamek szerintem mindig is döntő többségében hatalmas költségvetéssel készített interaktív filmek voltak, amit professzionális tömegmarketinggel és influencerekkel terjesztettek a közösségi médiában (régebben pedig gamemagokban).

    A kis tizenéves divatgamer megveszi, visítozik rá, játszik vele pár hetet, aztán megy a következő ugyanilyen gamere. Játékélményről itt nem igazán beszélhetünk. Kivéve persze, ha wasd-vel repkedést játéknak lehet hívni.

    Mondjuk hozzáteszem, manapság már vannak jó gamek az AAA játékok világában is, amikkel ténylegesen érdemes játszani. Ezt mondjuk 20 éve még nem lehetett elmondani ezekről.

    De ha valaki ténylegesen szórakoztatni akarja magát, akkor a B class és indie gamek maradnak, amik között nagyon keményen túrni kell a rendes játékokért, mert bizony a létezésükről senki se fog értesülni csak úgy önmagától. Sajnos ott is a gamek 95%+-a hulladék, low effort selejt, low effort puzzle selejt, vagy teljesen koncepciótlan kialakítású.

    A kérdés inkább az, hogy a játszásra érdemes játékoknak mi kell. Jelenleg kb opengl3 kompatibilis (dx11-es) kártya 2 giga rammal, 100 gbyte/sec körüli vramsávszélesség mellett 1080p-ben. Ez eleve nem egy jó trend, mert olyan 3 éve még elvoltak dx10 class videókártyákkal is, 512 mega vrammal PC-n, illetve androidon honorálták azt a szabályt, hogy 100 megát az apk fájl nem lépheti át. Majd hirtelen egy huszárvágással sokszoroztak mindent, és az androidos gamek elkezdtek több gigás contentet letöltögetni maguknak, és a 3-4 gigás pc B-class gamek hirtelen elkezdtek 20 gigásak lenni. Annélkül persze, hogy akár csak egy kicsit is jobban néznének ki az 5 évvel ezelőtti változataikhoz képest, mindenből sokkal többet igényelnek, ami keresű szájízt hagy az emberben.

    A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kwzatz #352 üzenetére

    Nem csak a textúrák miatt kellene 8GB nál több Vram, a mai játékokhoz, pl.:
    Rendkívül sokatmondó cikk: [link]
    Tulajdonképpen 2023 ban a 8GB Vram, egy totál minimum. Nekem már elegem van a mikrolaggokból és low fps ekből PC-n, mert ugye konzolon a 8GB nyi textúrához elég 8GB valós tárhely, mivel a memóriatörlés - új adatok betöltése, azonnali, gyors. PC-n úgy látszik ezt soha nem fogják(akarják) megoldani, így ugyanennyi adathoz PC-n 16GB Vram kell, a zökkenőmentes játékhoz. Ennyit erről.

    Ordo est anima rerum.

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kwzatz #376 üzenetére

    Persze a Hoghwarts Legacy is azt bizonyítja hogy elég a 8GB Vram elmosódott medium, mert a highhoz is kevés, ultrán meg játszhatatlan villogó és el el tünedező textúrákkal, aha, ja hogy te rövidlátó vagy, esetleg 12 colon játszol, akkor nem szóltam. :U Arról már nem is beszélve, hogy még 2 év a következő VGA generációig, közben meg jönnek pl. az Unreal 5 ös játékok is, amik egy RTX 3070/80 ból is kapásból alsó-középkategóriát csinálnak, pusztán mert a GPU erejét fektetik meg... álmodozz tovább, hiszen Bill Gates is anno 1981 ben megmondta: "640 kilobájt elég lesz mindenkinek..."
    :C :))

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kwzatz #381 üzenetére

    Megvan a Cyberpunk és az RDR2 is, és miért kapcsoljam ki előbbiben a Ray Tracinget, csak mert te kancsal vagy és neked anélkül is "szíp a gyáték, natyon szíp...hotdokkal, Kóúlával, mög csipszöl je". Mellesleg az átlag júzerek 90% a közelről sem látja a különbségeket bizonyos beállítások mellett, persze amint 70 cm es QHD monitor elé rakjuk a delikvenst, mindjárt látja a pixeleket és az ordító különbséget 1080p és 1440p között főleg ha FSR/DLSS működik és az előbbi felbontáson, ez durván elmosódott képet jelent de minek is fárasztom magam. Persze ne vegyél új kártyát se, majd Unreal 5 alatt megelégszel 720p medium textúrákkal hehe. A trabant is jó lesz még 5 évig, lassú, büdös, de megy ez a lényeg. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #395 üzenetére

    1. "Írtam, hogy 1080p-re elég 8GB VRAM, egyből azzal nyitottál, hogy ne javasoljak hülyeséget." Ezt írtad:
    "Tapasztalatom szerint ez max. akkor igaz 1080p-ben, ha valaki kényszert érez a parasztvakításon túl másra nem alkalmas beállításokat is "ulthrhára" tenni" --> Most is tartom, hogy ez félrevezető, hülyeség.

    2. "Kiemeltem (mások szintén), hogy a 80 ezres 6600-ról írok..." A 345-ös hsz-re reagáltam, amiben azt írta "750ti-ról ugrottam Rx580-ra egy álom volt, lassan cserélném, nekem piszok nagy lépés lenne egy ilyen. (de valószínűleg rx6600 megérősebb) " Mivel több évig használ egy vga-t, most is tartom, hogy 12 gigást vegyen inkább. Ha valaki rövidebb távra tervez, akkor megérheti neki a 660 0XT. Több évre tervezve viszont semmiképpen nem vennék. Fent már linkeltem a véleményed, ahol leírod, hogy az ultra parasztvakítás, mindenhol elég a 8 giga.

    3."Omegalul. "Egyet is értek", mikor ezen vitatkoztál velem 50 hsz-en keresztül." Mondjuk a Te hozzászólásodat is értelmetlennek tartottam volna, ha nem azt írod, hogy a 12 gigás kártya csak parasztvakításra jó, mert a 2015-ös játékok jobban néztek ki, hanem mondjuk megpróbálod számokkal alátámasztani a véleményed. Ilyen egyszerű.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • paprobert

    senior tag

    válasz kwzatz #397 üzenetére

    Le lehet rövidíteni ezt a diskurzust.

    1. Tudja egy ilyen kártya a konzol szintet?
    -compute-ban? Nem.
    -VRAM-ban? Nem.

    2. Fog ez gondot okozni a mostani konzolgenerációra készülő játékoknál?
    Igen.

    3. Belefér ez 280 dollárért?
    Nem.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

  • paprobert

    senior tag

    válasz kwzatz #400 üzenetére

    Elnagyolt, igen, az egyszerűség kedvéért. Ellenben a fején találja a szöget, hogy az új bázisteljesítményhez képest hogyan viszonyul az RX7600 ereje.
    Zárójelben megjegyzem, hogyha meghosszabbítod az eddigi tendenciát, akkor a konzol GPU-ja a 1080p 30képkocka felé közeledik. Szépen lassan.

    Az a helyzet, hogy kevés van adva, túl sokért. Pontosabban 2.5x-es áron mentek a kártyák. Nem a vevő a kapzsi, a két cég az.

    Kezdik lassan nyeregben érezni magukat a vevők, ezt jól érzékeled. Az eset pikantériája viszont az, hogy a 2.5x szorzóval árult kártyák most 2x-es áron mennek, és ezt egyesek win-ként élik meg. Te pedig kapzsit kiáltasz. :)

    Az RX7600-hoz visszatérve, ha te csak 2 évre előre számolsz, akkor zárójelbe lehet tenni a beszélgetést, addig elég lesz... valamire.

    [ Szerkesztve ]

    640 KB mindenre elég. - Steve Jobs

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #397 üzenetére

    1. Nyilván van, akinek elég a medium textúra, nekem nem. Szubjektív, hogy kinek mi elég. Nem hinném, hogy normális, hogy veszel egy kártyát 150K-ért és 1080p-ben és mediumra kell állítanod a textúrákat. Szerintem 100K-ért sem normális. A határos idő is relatív, szerint 2-3 év. Aki 1 évre tervez, megkockáztathatja 100-ért, hogy a játék, amit pl. nagyon várt, csak rosszabb minőségben lesz elérhető a vram limitáció miatt, én személy szerint nem tenném. [link]
    2. Erre nem reagálnék, mivel elvileg ez egy szakmai topik.
    3. -II-

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz kwzatz #435 üzenetére

    jo, de baeg a 240Hz-s monitoron, nem tud 240Hz-t 100k-ert -> szaaaaaaar

    6 eve RX580 85-90k volt ujan
    az az inflacioval korrigalva akkor siman tobbe kerult, mint ma ez

    több drón kell ;P

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #435 üzenetére

    Ott van a videóban amit linkeltem. '"We've heard multiple developers who were saying, that 12 gigabytes moving forward for all the triple A games that are coming up, that 12 gigaytes of VRAM will just get you in the 1080p, some are even suggesting like medium at times". Több videót is linkeltem a témáról, ahogy mások is. Az nem az én bajom, hogy valaki nem tud angolul 2023-ban.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #456 üzenetére

    Rég be lettek linkelve a HW unboxed videói a témában, csak tudni kéne hozzá angolul. Az egyik leghitelesebb hw oldal/yt csatorna. Tim szerint egy évig lesznek még jók a 8 gigás kártyák, Steve ugye elmondta, hogy több fejlesztővel is beszélt és 1080p-re jönnek a 12 gigát zabáló játékok, sokak szerint a medium presetekre lesz elég csak a 12 giga. Nyilván azért ugyanaz a konklúzióm, mint nekik, mert őket nézem, mivel sokkal jobbak, mint bármilyen magyar forrás. Szólj nyugodtan, ha valamit nem értesz, szívesen lefordítom Neked :K [link] [link]

    #457b.: Ez a statisztika csak azt mutatja meg, hogy mennyit költöttek játékra. Tehát attól még, hogy valaki vesz életet candy crashben nem biztos, hogy nem játszik gépen és vagy konzolon mellette. Még a konzol esetében valós lehet a statisztika, de a warez mértékét nem lehet megtippelni, márpedig a GPU-t nem lehet letölteni ncorerról. Ingyenes játékokkal is játszanak sokan.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #473 üzenetére

    Én is követtem őket, nem jósoltak semmit, csak reménykedtek benne, hogy visszaáll a dolgok rendje. Viszont ha ilyen jól meg tudtad jósolni a crypto piac alakulását, akkor miért nem gazdagodtál meg belőle? Mutasd meg, hogy melyik videóban, mit jósoltak, támaszd alá ha vádaskodsz!

    A 3070 videó pont a vramról szól, mert ott ugye a gpu elég mindenre, így jól le lehetett tesztelni, hogy milyen anomáliák vannak a tesztelt játékokbban. Aggodalomra ad okot, hogy már most ennyi játékkal probléma van, és lesz is a jövőben. Ők abból élnek, hogy tesztelnek, informálódnak, a piac szereplőivel kommunikálnak. Nyilván sokkal jobb rálátásuk van a dolgokra, mint nekem vagy Neked. Már a felvetés is nevetséges, hogy megjósolod a játékipar alakulását, miközben azt állítod, hogy a 2015-ös játékok jobban néztek ki. Nettó baromság, folyamatosan fejlődik a grafika, max Te a low end PC-den nem látod. Megsúgom még azt is, hogy YT-ról megmondani, hogy minek milyen grafikája már csak azért is hülyeség, mert a yt durván tömörít. Showcaseről meg főleg nem fogsz semmit megmondani.

    "Nagyobb a szókincsem angolul, mint neked magyarul..."
    Gondolom csodálkozol azon, hogy miért nincsenek barátaid.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #478 üzenetére

    Végre! Támogatom az ötletet! Egyébként ott van a 3070 vs 6800 videó első játéka a TLoU sem megy high-on. 30 fps-es dipek vannak benne. Csak meg kellett volna nézni a videót, amit linkeltünk ketten is, ha már ugye arra a hsz-re reagálsz.

    #482AxBattler: +1

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Kansas

    addikt

    válasz kwzatz #486 üzenetére

    "Erről valahogy Steve és Tim egyelőre nem csinált videót"
    De, beszéltek róla az RTX4060Ti review-ban, már az új verzióval tesztelve. Az 2 hetes videó. Amúgy ugyanaz a konklúzió, mint amit te is írsz: jobb, de még mindig nem az igazi...1080p már nagyjából okés, 1440p-ben elvérzik a 8GB, ha nem veszed vissza a részletességet.

    [ Szerkesztve ]

    Nincs olyan MI, ami képes lenne szimulálni az emberi hülyeséget... ha valaha lesz, annak tuti az emberi hülyeség lesz az oka... A Föld erőforrásai közül a legjobban az ész van elosztva - mindenki meg van róla győződve, hogy több jutott neki, mint másoknak.

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #486 üzenetére

    Ez a DF videó 3 szempontból is nagy öngól volt. Először is, mert elmondják benne, hogy ugyanúgy messze alulmúlja magát (az új patchel is) a 8 gigás 2070 super, a PS5 50%-al nagyobb fps-t hoz, hasonlóan beállítva. Másodsorban azért, mert elmondják és meg is mutatják, hogy trágya az FSR és a DLSS implementáció. Haramadsorban azért, mert azt állítod, hogy a 2015-ös játékok jobban néznek ki, mint a maiak, viszont ezt a DF hétről-hétre cáfolja, ráadásul VRAM vitában is ugyanaz a véleményük, mint nekem, a HW unboxednak, mindenkinek aki nem érzelmi szempontból közelíti meg a kérdést: [link]

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • TeeBee73

    addikt

    válasz kwzatz #517 üzenetére

    Szvsz., nem tudom hová rakni azokat, akik a kézzelfogható adatokat semmibe se nézik, és csak a netről látott agymosott mantájukat erőltetik.

    MOD: egyébként, mitől lett az eddigi 4 szutyok konzolportból hirtelen 7? :))

    [ Szerkesztve ]

    "4Z 1N73LL1G3NC14 4 V4L70Z45H0Z V4L0 4LK4LM4ZK0D45 K3P3553G3" -573PH3N H4WK1NG

  • laposonly11

    senior tag

    válasz kwzatz #512 üzenetére

    "Kezdjük azzal, hogy ilyen Youtube videót, amit linkeltél az "idén érkező 18 UE5 játékról" én is összedobok neked 20 perc alatt, attól az még nem feltétlenül lesz igaz. Majd figyeld a halasztásokról a híreket. Csak példának, hátha segít a felfogásban: Day Before először 2022 júniusra volt írva, most 2023 december leghamarabb.
    A másik az, hogy ezek közül melyiken látszódik az, hogy nem lesz hozzá elég a 8GB VRAM 1080p-ben?"

    Az hogy halasztják a játékokat már megszokott, irreleváns. Tedd fel a kérdésedet vice - versa, megfordítva, melyik videoban látod azt hogy elég lesz a 8GB te IQ bajnok? :))
    Te sem vagy látnok én sem, az meg hogy 8 GB os kártyát vettél, és azt állítod "elég lesz 1080p ben még X ideig", sokkal inkább valamiféle hitre alapozott érzelmi reakció, tipikus elfogultság, nem pedig józan logika, amely minden körülmények között a 8+ ra szavaz, mivel előre haladunk az időben, nem hátra, a stagnálásról nem is beszélve (kivétel az ilyen pl. Elden Ring, Doom, CS:GO stb. rajongók akik még évekig fogják tolni azt az egy szem játékot, ő rájuk ez nem vonatkozik :N ). Nekem is csak 8GB om van és rendszeresen kiszaladok belőle, nem csak a QHD miatt, hanem pl. játszom a Resident Evil sorozattal (részek 2,3,4 remake 7,8 és akkor még nem soroltam más címeket). Mindegyikben van Ray Tracing, és még sugárkövetés nélkül is, Ray Tracing OFF!!! 1080p ben CSAK a textúrák maxra húzása(alábbi beállítások vannak 0, 0,25, 0,5, 1,2,3,4,6,8 GB) lehetetlen, de 3GB feletti beállítása sem lehetséges, mert memory leak miatt crashel a játék, de még így is, jóval később pop up olnak a textúrák, kb. 3-5 másodperc után, miután odaszaladtál valahova, közben nézed az elmosódott falakat, mellesleg a RE sorozat még a 12GB os 6800 ast is megríkatja csak már nincs kedvem linkelni videót. "Optimalizátlatlanság" ÉS? A user szempontjából lényegtelen mennyire érti a hardvert, és hogy mennyi nyűggel jár a félkész szoftverek használata, azt meg magasan letolja milyen anyagi, egyéb problémákkal küzdenek a gyártók, Ukrajnában háború, Afrika éhezik ÉS? Jogosan reklamál, amiért kiperkálta a pénzét a cuccokra, mégsem futnak úgy, ahogy a trailerekeben látta. 3 generáció óta leragadtunk a közép/felső kategória 8GB nál, már ez is furcsa, az meg hogy a mostani VGA vonal órajelelekkel kompenzál, is sokat elmond a gyártók fillérba**ásáról, globális válság, ezzel járó infláció ide vagy oda.

    Mellesleg a RE sorozatban van egy klassz beállítás, ami a "normál" kép helyett "Interlaced" módot használ, látványosan gyorsabb mint a DLSS, FSR és tűéles képet generál, mivel itt részleteket tűntet el, nem pedig az egész képet tömöríti elmosva. Szedd le valamelyik játékot és próbáld ki, éppen a RE 4 el játszom. :K

    [ Szerkesztve ]

    Ordo est anima rerum.

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #517 üzenetére

    1. Ennek ismét semmi köze a témához.
    2. Mert a DF azt javasolt. Mindkettő szarul néz ki, de inkább a natív, mint a túlélesített FSR.
    3. Az a helyzet, hogy a példaként felhozott TLoU textúráis mediumon ocsmányak, highon megy a stutter, de legalább a 8 gigás kártya jóval lassabb, mint a 12 gigás társa. Szép az álmod, amit leírtál, csak éppen a DF, a HU és az UE5 fejlesztő cáfolta meg.

    Definiáld már azt is, hogy mit jelent benne a "szívsz". Ahogy már ezerszer leírtam, és ahogy a témában releváns szakértők és szakmabeliek véleményezték, stutter, nem betöltő textúrák, jelentős teljesítménycsökkenés várható a 8 GBs kártyáknál a megjelenő címeknél. Az összes vita összes résztvevője egyetértett ebben.

    #516Kansas: "Hol állítottam volna olyat, hogy a "DF és a HW Unboxed meg az UE5 fejlesztő a hülye"?"
    Folyamatosan azzal, hogy az ellenkezőjét állítod annak, amit ők levonnak a benchmarkokból, a fejlesztőkkel való diskurzusból. Tehát nyilván valami gond van velük. A steam survey linked nem működik, ellenben az AMD szerint rosszul számolt még 4 éve is.

    "Azt meg ne mondd, hogy egyáltalán nem kéne számolni a netkávézók gépállományát, mert ha azokra meg van véve a játék, az ugyanúgy eladott példány és bevétel a fejlesztőnek, és azokon is megfelelően" A legtöbb ember, akit ismerek, nem érdekeltek az új játékokban egyáltalán. Elvannak LOL-al, Wow-al, CS-vel. Van, aki warezol, mint kwzatz, igen kis réteg az, akik az AAA játékok érdekelnek itthon. Azt egyikőnk sem tudja kiszámolni, hogy hol mennyi játékot adnak el, azokat milyen gépeken futtatják. Szvsz a multi címekkel nem lesz annyi gond, a single játékokkal annál inkább, mivel a konzol játékok felé tolódik a fejlesztés, az már most kijelenthető, hogy a PC játékosok másodrangú állampolgárok kiadók szemében.

    "Tipikusan 2 okot tudnék megjelölni, miért nő a játékok gépigénye"
    [link] Itt elmondja a fejlesztő, hogy miért nő a gépigény és miért fájdalmas gyengébb (hogy meg ne sértsem a lelked a rossz szóval véletlenül) kártyákra optimizálni. [link] Itt mondja el Alex Battaglia, hogy nem hiszi, hogy a fejlesztők mindig olyan megoldást választanak majd, ami jól skálázódik PC-n, majd "there has been 7 releases or so that have issues" majd a DI2 téma után "you just can't be guaranteed to have a great experience anymore". Érdekes mindkét beszélgetés, ajánlom legalább a linkelt részeket meghallgatni.

    "(FSR/DLSS/XeSS) tuti defaultban be lesz kapcsolva a gyengébb kártyákon"
    Ez egy jó felvetés és sokat segíthet az upscaling, de pl. nekem személyes tapasztalatom, hogy a Sons of the forestben csak FSR 1.0 van (gondolom, nvidia szponzoráció miatt), ami teljes mértékben használhatatlan. Cyberpunkban még qualityn is olyan shimmering van, irritál, miközben elvileg a DLSS messze jobb. Az FSR 3.0 ígéretesnek tűnik, ha egyszer megjelenik és minden generáció drivere megkapja, és feltéve, hogy a fejlesztők be akarják majd építeni, mivel sajnos mostanság a jobb címek nvidia szponzoráltak, legalábbis amikkel én játszom.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #521 üzenetére

    Bocs a gyanúsításért :R

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • Pug

    veterán

    válasz kwzatz #620 üzenetére

    DLSS 2.9999999999-et ;]

    ELADÓ Mous S24 Ultra Limitless 5.0 - MagSafe Speckled Fabric https://hardverapro.hu/apro/bontatlan_mous_s24_ultra_limitless_5_0_magsafe_spe/hsz_1-50.html

  • Raymond

    félisten

    válasz kwzatz #620 üzenetére

    DLSS3-at. A problemad az hogy azt hiszed DLSS3 = FG, de nem az. A DLSS3:

    DLSS Super Resolution
    DLSS Frame Generation
    NVIDIA Reflex

    Azekbol a 3070 a kozepsot nem tamogatja es nem is tudod bekapcsolni.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz kwzatz #625 üzenetére

    Sokat irtal mert nem olvasol rendesen...

    "Ha a DLSS3 a super resolution+frame gen+reflex, tehát mindhárom együttesen"

    Nem ezt irtam. Azt irtam a DLSS3-nal van harom komponens. Ebbol a 30-as kartyak csak kettot tamogatnak. A DLSS3 nem azt jelenti hogy akkor DLSS3 ha mind a harom komponens egyszerre van hasznalva :U

    "Tehát most akkor egy DLSS3-at támogató játékban akkor is DLSS3-at használsz csak framegen nélkül, ha RTX 3xxx-es kártyád van?"

    Pontosan.

    "Akkor miért kell a DLSS3-hoz RTX 4xxx-es (Ada) kártya az Nvidia szerint?"

    Nem kell.

    "Amit Kansas állít....[es a tovabbi reszletek]"

    Az pedig nem ugy van, ilyen egyszeru. A DLSS3 nem csk DLSS 2.5.1 + FG.

    [ Szerkesztve ]

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • Raymond

    félisten

    válasz kwzatz #627 üzenetére

    Mondom, sokat irsz, de egyszerubb lenne ha ertelmezned amit olvasol. Egyelore nem sikerult.

    Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

  • villamos

    őstag

    válasz kwzatz #629 üzenetére

    Apró pici kérdés. Mégis ennek az egész DLSS3 vitának mi köze a Radeon RX 7600 -hoz?

    Szép álmokat csillagom! És amíg te csicsikálsz, én hozok neked egy... LÁNGSZÓRÓT TAKAROGGYÁ!

Új hozzászólás Aktív témák