Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hajbel

    addikt

    válasz b. #24 üzenetére

    Egyet is értek, meg nem is. Az RT szerintem nem előny, főleg nem ebben a kategóriában, inkább a DLSS és főleg a +4GB VRAM. Techpowerup szerint viszont 15%-al gyengébb és drágább is (árukereső szerint, 144-től indul). A 3060 annyi, mint a 6700 XT, ami azért jóval erősebb (20-30%-al).

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    Hol élnek itt a legtöbben? Másfél hónapos videó. Nem csak a Last of Us akadozik, a Hogwarts Legacyban, Forespokenben konkrétan nem töltenek be a textúrák, a Plague Tale, Callysto Protocol stutterel 8gb-on RT alatt. Ezek már szerintem önmagukban elegendőek ahhoz, hogy ne kapjon ajánlott plecsnit egy 8gb-os kártya, mivel egyre ótvarabban optimalizált játékok jönnek és várható a stutter, jelentős teljesítmény esés, low quality textúrák random megjelenése játékokban.

    Persze, be lehet állítani a játékokat úgy, hogy fussanak, csak az átlag jóska nem fogja érteni, hogy miért vannak anomáliák. Ugyanaz a helyzet, mint a mobilarénánál a Huawei termékeknél. Rá lehet mókolni a googlet, de ajánlani nem ajánlják.

    A befektetők, marketingesek megteszik a játékosok ellen amit tudnak, de az igazság az, hogy elértük azt a lélektani határt, ami felett az emberek már nem vesznek játékot drágulás esetén, viszont a fejlesztési költség egyre drágább és a megtérülési rizikó is egyre nagyobb, a fejlesztők szerint (pl. Phelan).

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Yutani #135 üzenetére

    Mire kifutnak a 6* kártyák, ez már a játékok nagy részében anomáliákat fog produkálni (jelentős teljesítmény visszaesés, stutter, textúra betöltés hiánya). A 6700 XT semmivel sem rosszabb ár/teljesítmény arányban és mentes a fenti problémáktól. Szvsz ilyen kártyát nem szabad ajánlani senkinek.

    #128Alogonomus: Erről ennyit: [link]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Lokii #300 üzenetére

    Nem látok sehol ilyen Tech Jesus videót az elmúlt 5 napban a Gamers Nexus csatornán. Közben kijött egy videó arról, hogy SAM-el a 6700 egy szinten teljesít a 6950-el Last of Us alatt. [link] A videó készítője szerint ez azért van, mert PS port és a 6700 felépítése megegyezik a PS5 GPU-jával. Érdekes felvetés. Kíváncsi vagyok, hogy más PS portokban is hasonló eredmények születnek-e majd. Elvileg a 6700 XT-vel is hasonló a helyzet, így még inkább ajánlot a 7600 helyett.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz PuMbA #309 üzenetére

    6800-al már nem úgy megy a SAM. Elmondja a videóban, hogy elvileg 6700XT is hasonlóan muzsikál, mint a 6700, ráadásul az sokkal időtállóbb is a vram miatt.

    #314Lokii: Kösz :R Bár én azt hittem, hogy az Intel CEO-jával van interjú.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #319 üzenetére

    Kíváncsian várom majd én is, hogy más tudja-e reprodukálni az eredményeket. Mindenesetre sajnos az optimalizáció pénz kérdése is, mivel az infláció miatt már így is túl nagy a rizikó egy játék fejlesztésénél, mivel a játék árak túl olcsóak. Nyilván nem erre fogják a költségvetés nagy százalékát költeni.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Valamivagyok #345 üzenetére

    Ha ismét hosszú távra tervezel, akkor sokkal inkább 6700 XT. A 8 giga vram már most sem elég mindenhol.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #349 üzenetére

    Mindenkinek kell több vram, mert egyre optimalizálatlanabbak a játékok és határos időn belül nem lesz elég a 8gb. Az utóbbi fél évben megjelent 3 játék, amihez nem elég már a 8gb. Attól még, hogy ezekkel nem játszol, ne javasolj hülyeséget másoknak, légyszi!

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Pug #351 üzenetére

    Szerintem viszont optimalizálatlanság, mert a userek túlnyomó többségének nincs 8+ giga vramja, ergo a fejlesztőnek úgy kéne kiadnia a kezei közül a játékot, hogy ilyen anomáliák ne forduljanak elő 1080p-ben.

    #352kwzatz: "Nem vazze, nem kell pénzzel díjazni a szart, és akkor majd jobban összeszedik magukat a cégek, nem használnak agyhalott bétateszternek megjelenés után fél évig." Attól még, hogy kicseszel magaddal és széllel szemben brunyálsz, nem leszel semmivel kevésbé bétateszter. Ez nem csak azért van, mert megtehetik, hanem egyszerűen elértük azt a lélektani határt, ami felett nem költenének videojátékra pénzt az emberek. Ebből kifolyólag az egyre nagyobb projekteket úgy kell managelni, hogy minél nagyobb eladás legyen belőle, stagnáló anyagi ráfordítással. Ezek tények, amiket Phelan, a valaha volt legjobb magyar játékfejlesztő mondott. Magyar forrást hw fronton nem veszek komolyan, mert nincs hiteles sajnos. A HW unboxed szerintem hiteles forrás és ők bizony azon a véleményen vannak, amin én, illetve én vettem át tőlük a konklúziót: A 8gb mid-range kártyákat kerülni kell ebben az árszegmensben. Itt nem arról van szó, hogy valami óriási felárat kell fizetni az ultra textúráért, mivel a 6700 XT kb. annyival erősebb, amennyivel drágább (nem sokkal) és legalább nem kell tartanod egy ideig a nem betöltő textúráktól, lagtól stb. anomáliáktól.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #358 üzenetére

    Bocs, nem voltam tisztában azzal, hogy jobban értesz a fejlesztéshez, mint a Planet Taxi megalapítója, Phelan. Ráadásul kitűnő közgazdász is vagy. Ez igen! Részemről a vita lezártnak tekintett.

    #357nyunyu: Ezt mégis ki kérdezte? Kit érdekel? Mi köze a játékiparnak ahhoz, hogy mivel játszol? Hogyan kapcsolódik a témához? :W

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Raymond #385 üzenetére

    Rajtad kívül ki mondott olyat, hogy a 8gb nem elég semmire? Senki. [link] Mi csak azt mondjuk, amit a HW unboxed is, hogy aki új kártyában gondolkozik, az inkább vegyen 6700 XT-t, amit kerek perec ki is mond Steve 23:15-nél. Már 4 játék kijött minimum Hogwards Legacy, TLOU, RE4, Forspoken ahol kezd kifutni a vramból egy 8gb vramos kártya. Nem játszol olyan játékkal, ahol nagy különbség van ultra és high között, ok. Lehet, hogy más játszik. Azt viszont honnan tudod, hogy nem jelenik meg fél év múlva számodra, vagy más számára egy olyan cím, ahol pont az a 4 giga vram fog hiányozni a szignifikánsan jobb élményhez és megfosztod ettől. Félrevezeted azért, mert neked 8 gigás kártyád van és be akarod magadnak bizonyítani, hogy a 8 gigával el lehet lenni? El lehet lenni, csak nem a 200 ezres kategóriában. A probléma fennáll, minden jel arra mutat, hogy egyre rosszabb lesz a helyzet, hogy ez a gyíkemberek, vagy a vadkapitalizmus miatt van, teljesen mindegy. Nem tudjuk, hogy mit hoz a jövő, pont ezért kell ez a kártya helyett egy 6700XT-t venni, ahogy Steve is tisztán, érthetően, megfogalmazza ezt a kártyáról készült tesztben. Az a sztereotípia viszont nettó hülyeség, hogy mindenhol ugyanúgy semmi különbség ultra és high között. Én is mindig optimalizálok minden egyes játékot.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Raymond #390 üzenetére

    Mondjuk akkor már belinkelhetnéd azt a bizonyos hszt-t. Kösz az aggódást, nem voltam kómában, értelmes külföldi hw teszteket néztem többek között az egyre inkább lezüllő ph helyett.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz b. #393 üzenetére

    Végre egy értelmes hozzászólás. Egyet is értek, bár én a 7600-t hasonlítottam össze a 6700 XT-vel, a 6600 XT más kategória. Ha ekkora ár/érték különbség van, akkor már megérheti megkockáztatni, hogy valami sokkal rosszabbul nézhet ki, mert le kell venni a textúrát.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #395 üzenetére

    1. "Írtam, hogy 1080p-re elég 8GB VRAM, egyből azzal nyitottál, hogy ne javasoljak hülyeséget." Ezt írtad:
    "Tapasztalatom szerint ez max. akkor igaz 1080p-ben, ha valaki kényszert érez a parasztvakításon túl másra nem alkalmas beállításokat is "ulthrhára" tenni" --> Most is tartom, hogy ez félrevezető, hülyeség.

    2. "Kiemeltem (mások szintén), hogy a 80 ezres 6600-ról írok..." A 345-ös hsz-re reagáltam, amiben azt írta "750ti-ról ugrottam Rx580-ra egy álom volt, lassan cserélném, nekem piszok nagy lépés lenne egy ilyen. (de valószínűleg rx6600 megérősebb) " Mivel több évig használ egy vga-t, most is tartom, hogy 12 gigást vegyen inkább. Ha valaki rövidebb távra tervez, akkor megérheti neki a 660 0XT. Több évre tervezve viszont semmiképpen nem vennék. Fent már linkeltem a véleményed, ahol leírod, hogy az ultra parasztvakítás, mindenhol elég a 8 giga.

    3."Omegalul. "Egyet is értek", mikor ezen vitatkoztál velem 50 hsz-en keresztül." Mondjuk a Te hozzászólásodat is értelmetlennek tartottam volna, ha nem azt írod, hogy a 12 gigás kártya csak parasztvakításra jó, mert a 2015-ös játékok jobban néztek ki, hanem mondjuk megpróbálod számokkal alátámasztani a véleményed. Ilyen egyszerű.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #397 üzenetére

    1. Nyilván van, akinek elég a medium textúra, nekem nem. Szubjektív, hogy kinek mi elég. Nem hinném, hogy normális, hogy veszel egy kártyát 150K-ért és 1080p-ben és mediumra kell állítanod a textúrákat. Szerintem 100K-ért sem normális. A határos idő is relatív, szerint 2-3 év. Aki 1 évre tervez, megkockáztathatja 100-ért, hogy a játék, amit pl. nagyon várt, csak rosszabb minőségben lesz elérhető a vram limitáció miatt, én személy szerint nem tenném. [link]
    2. Erre nem reagálnék, mivel elvileg ez egy szakmai topik.
    3. -II-

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #435 üzenetére

    Ott van a videóban amit linkeltem. '"We've heard multiple developers who were saying, that 12 gigabytes moving forward for all the triple A games that are coming up, that 12 gigaytes of VRAM will just get you in the 1080p, some are even suggesting like medium at times". Több videót is linkeltem a témáról, ahogy mások is. Az nem az én bajom, hogy valaki nem tud angolul 2023-ban.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Pikari #448 üzenetére

    Pont a témához kapcsolódik az Otherside egyik témája: A játékipar komplexitása és a bugok mennyiségének viszonya.

    #449kwzatz: :U

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #456 üzenetére

    Rég be lettek linkelve a HW unboxed videói a témában, csak tudni kéne hozzá angolul. Az egyik leghitelesebb hw oldal/yt csatorna. Tim szerint egy évig lesznek még jók a 8 gigás kártyák, Steve ugye elmondta, hogy több fejlesztővel is beszélt és 1080p-re jönnek a 12 gigát zabáló játékok, sokak szerint a medium presetekre lesz elég csak a 12 giga. Nyilván azért ugyanaz a konklúzióm, mint nekik, mert őket nézem, mivel sokkal jobbak, mint bármilyen magyar forrás. Szólj nyugodtan, ha valamit nem értesz, szívesen lefordítom Neked :K [link] [link]

    #457b.: Ez a statisztika csak azt mutatja meg, hogy mennyit költöttek játékra. Tehát attól még, hogy valaki vesz életet candy crashben nem biztos, hogy nem játszik gépen és vagy konzolon mellette. Még a konzol esetében valós lehet a statisztika, de a warez mértékét nem lehet megtippelni, márpedig a GPU-t nem lehet letölteni ncorerról. Ingyenes játékokkal is játszanak sokan.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #473 üzenetére

    Én is követtem őket, nem jósoltak semmit, csak reménykedtek benne, hogy visszaáll a dolgok rendje. Viszont ha ilyen jól meg tudtad jósolni a crypto piac alakulását, akkor miért nem gazdagodtál meg belőle? Mutasd meg, hogy melyik videóban, mit jósoltak, támaszd alá ha vádaskodsz!

    A 3070 videó pont a vramról szól, mert ott ugye a gpu elég mindenre, így jól le lehetett tesztelni, hogy milyen anomáliák vannak a tesztelt játékokbban. Aggodalomra ad okot, hogy már most ennyi játékkal probléma van, és lesz is a jövőben. Ők abból élnek, hogy tesztelnek, informálódnak, a piac szereplőivel kommunikálnak. Nyilván sokkal jobb rálátásuk van a dolgokra, mint nekem vagy Neked. Már a felvetés is nevetséges, hogy megjósolod a játékipar alakulását, miközben azt állítod, hogy a 2015-ös játékok jobban néztek ki. Nettó baromság, folyamatosan fejlődik a grafika, max Te a low end PC-den nem látod. Megsúgom még azt is, hogy YT-ról megmondani, hogy minek milyen grafikája már csak azért is hülyeség, mert a yt durván tömörít. Showcaseről meg főleg nem fogsz semmit megmondani.

    "Nagyobb a szókincsem angolul, mint neked magyarul..."
    Gondolom csodálkozol azon, hogy miért nincsenek barátaid.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #478 üzenetére

    Végre! Támogatom az ötletet! Egyébként ott van a 3070 vs 6800 videó első játéka a TLoU sem megy high-on. 30 fps-es dipek vannak benne. Csak meg kellett volna nézni a videót, amit linkeltünk ketten is, ha már ugye arra a hsz-re reagálsz.

    #482AxBattler: +1

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #486 üzenetére

    Ez a DF videó 3 szempontból is nagy öngól volt. Először is, mert elmondják benne, hogy ugyanúgy messze alulmúlja magát (az új patchel is) a 8 gigás 2070 super, a PS5 50%-al nagyobb fps-t hoz, hasonlóan beállítva. Másodsorban azért, mert elmondják és meg is mutatják, hogy trágya az FSR és a DLSS implementáció. Haramadsorban azért, mert azt állítod, hogy a 2015-ös játékok jobban néznek ki, mint a maiak, viszont ezt a DF hétről-hétre cáfolja, ráadásul VRAM vitában is ugyanaz a véleményük, mint nekem, a HW unboxednak, mindenkinek aki nem érzelmi szempontból közelíti meg a kérdést: [link]

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz laposonly11 #500 üzenetére

    Muszáj etetni, mert jönnek emeberek tanácsot kérni és felrevezeti őket, ráadásul kevesen utasították el a fantazmagóriáit a topikban. Ha többen írnák neki, hogy nyilvánvalóan hülyeséget beszél, akkor könnyebb lenne. Régen nem így volt, de sajnos az odal és a fórum minősége sem a régi. A személyeskedésein, önajnározásán viszont bevallom, nagyon jól szórakozom.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz b. #502 üzenetére

    A VRAM buffert használják a konzolos gyors elérés áthidalására a texture streamingben, de pl. a lumennek is óriási vram igénye van. [link] Érdemes megnézni a beszélgetést az UE5 fejlesztővel. Már vagy 7 játékkal van baj és ez csak egyre rosszabb lesz.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz b. #504 üzenetére

    Meg kell nézni a linkelt fejezetet és még a következő hármat. Nem csak a Sonyról van szó, az egész UE5 erre épül Lumenestől, scanned assetestől. Nem hiába demózták az UE5-öt először PS5-el. A többi enginet nem tudom, de nyilván nem akarnak lemaradni az UE5 mögött. A játékfejlesztés egy olyan irányba tolódott el, ha jól veszem ki, ami elsősorban konzolra fejleszt, másodsorban PC-re optimalizál és a texture streaminget 8gb-al már csak jelentős teljesítményvesztés ellenében lehet majd kivitelezni. Van már vagy 7 játék, ahol problémák vannak a 8gb vram bufferrel és ez csak egyre rosszabb lesz. Ahogy John Linemann fogalmaz: Le kell majd vennni a textúrákat mediumra, amit vagy jól megcsinálnak, vagy nem. Nyilván játszhatóak lesznek majd a játékok, de pl. erre TLoU esetében 2 hónapot kellett várni, hogy a medium ne úgy nézzen ki, mint a ps3 idejében, highon pedig a 8 giga vram miatt stutterek, be nem töltődő textúrák fogadtak. Viszont az a medium textúra is minden csak nem szép. Nyilván ez a folyamat nem máról holnapra fog bekövetkezni, de kilátásban van 1 éven belül.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Kansas #507 üzenetére

    A Steam survey kiváló rálátást ad arra, hogy milyen hw-ek vannak kínai és indiai IT Cafékban. Kár, hogy a valóság ellentmond annak, hogy mindent a rossz kártyákra optimalizálnak, mivel az utóbbi pár hónapban megjelent 7 olyan játék, amiben szívsz 8gb vrammal, így vagy úgy. Az, hogy ti nem játszotok ezekkel, ok, de azt is figyelembe kell venni, hogy más szempontból is lehet szemlélni a dolgokat. A játékokat egyik gpu gyártó szponzorálja, a gpu gyártónak viszont az az érdeke, hogy új terméket vegyenek, ezért egyre nagyobb a játékok gépigénye. De amúgy biztos okosak vagytok és a DF és a HW Unboxed meg az UE5 fejlesztő a hülye.

    #512kwzatz: Azért nem válaszolok az Arkham Knightos kérdésre, mert 1. nem tartozik a témához 2. nem érdekel a játék 3. nevetséges a felvetésed, hogy 2015-ös játékok jobban néznek ki. Nézz több DF-t.

    A sharpeninget eleve 0%-ra kéne állítani, mert csak ront a helyzeten, ez a videóban is elhangzik. Az, hogy jobban néz ki, mint a natív ugyanúgy nem igaz. Ha nem lesz rossz az implementáció, lehet, hogy majd 1-2 játékot megment a felskálázás. Legyen úgy.

    Az a fantazmagória, hogy ellentmond önmagának az a két tézised, miszerint elég lesz mindenre a 8gb, viszont a gazdasági helyzet miatt egyre több optimalizálatlan játék jelenik meg.

    [ Szerkesztve ]

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #517 üzenetére

    1. Ennek ismét semmi köze a témához.
    2. Mert a DF azt javasolt. Mindkettő szarul néz ki, de inkább a natív, mint a túlélesített FSR.
    3. Az a helyzet, hogy a példaként felhozott TLoU textúráis mediumon ocsmányak, highon megy a stutter, de legalább a 8 gigás kártya jóval lassabb, mint a 12 gigás társa. Szép az álmod, amit leírtál, csak éppen a DF, a HU és az UE5 fejlesztő cáfolta meg.

    Definiáld már azt is, hogy mit jelent benne a "szívsz". Ahogy már ezerszer leírtam, és ahogy a témában releváns szakértők és szakmabeliek véleményezték, stutter, nem betöltő textúrák, jelentős teljesítménycsökkenés várható a 8 GBs kártyáknál a megjelenő címeknél. Az összes vita összes résztvevője egyetértett ebben.

    #516Kansas: "Hol állítottam volna olyat, hogy a "DF és a HW Unboxed meg az UE5 fejlesztő a hülye"?"
    Folyamatosan azzal, hogy az ellenkezőjét állítod annak, amit ők levonnak a benchmarkokból, a fejlesztőkkel való diskurzusból. Tehát nyilván valami gond van velük. A steam survey linked nem működik, ellenben az AMD szerint rosszul számolt még 4 éve is.

    "Azt meg ne mondd, hogy egyáltalán nem kéne számolni a netkávézók gépállományát, mert ha azokra meg van véve a játék, az ugyanúgy eladott példány és bevétel a fejlesztőnek, és azokon is megfelelően" A legtöbb ember, akit ismerek, nem érdekeltek az új játékokban egyáltalán. Elvannak LOL-al, Wow-al, CS-vel. Van, aki warezol, mint kwzatz, igen kis réteg az, akik az AAA játékok érdekelnek itthon. Azt egyikőnk sem tudja kiszámolni, hogy hol mennyi játékot adnak el, azokat milyen gépeken futtatják. Szvsz a multi címekkel nem lesz annyi gond, a single játékokkal annál inkább, mivel a konzol játékok felé tolódik a fejlesztés, az már most kijelenthető, hogy a PC játékosok másodrangú állampolgárok kiadók szemében.

    "Tipikusan 2 okot tudnék megjelölni, miért nő a játékok gépigénye"
    [link] Itt elmondja a fejlesztő, hogy miért nő a gépigény és miért fájdalmas gyengébb (hogy meg ne sértsem a lelked a rossz szóval véletlenül) kártyákra optimizálni. [link] Itt mondja el Alex Battaglia, hogy nem hiszi, hogy a fejlesztők mindig olyan megoldást választanak majd, ami jól skálázódik PC-n, majd "there has been 7 releases or so that have issues" majd a DI2 téma után "you just can't be guaranteed to have a great experience anymore". Érdekes mindkét beszélgetés, ajánlom legalább a linkelt részeket meghallgatni.

    "(FSR/DLSS/XeSS) tuti defaultban be lesz kapcsolva a gyengébb kártyákon"
    Ez egy jó felvetés és sokat segíthet az upscaling, de pl. nekem személyes tapasztalatom, hogy a Sons of the forestben csak FSR 1.0 van (gondolom, nvidia szponzoráció miatt), ami teljes mértékben használhatatlan. Cyberpunkban még qualityn is olyan shimmering van, irritál, miközben elvileg a DLSS messze jobb. Az FSR 3.0 ígéretesnek tűnik, ha egyszer megjelenik és minden generáció drivere megkapja, és feltéve, hogy a fejlesztők be akarják majd építeni, mivel sajnos mostanság a jobb címek nvidia szponzoráltak, legalábbis amikkel én játszom.

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz kwzatz #521 üzenetére

    Bocs a gyanúsításért :R

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz Kansas #523 üzenetére

    "kb. mindent, csak legutolsó szalmaszálként kapcsolok be FSR-t."
    Lesz is rá szükség, a jelek szerint. Viszont, mint írtam, mindkét megoldás hw vagy sw specifikus lesz a 3. generációtól, tehát a fejlesztőtől függ majd, hogy implementálja-e, én a Foresttel megszívtam.
    "A fejlesztő srác(ha már rá hegyezed ki a dolgot) amúgy saját bevallása szerint nem különösebben kompetens az UE-használatában("me as a generalist, it's way over my head")"
    Gondolom, Te a szakterületed összes szakirányában expert vagy.

    "Amit meg a minimum spec-es részben előad, az tanári példája a lusta fejlesztőnek aki nem akar vagy nem tud optimalizálni("For VRAM, definitely 16-20GB at least, when developing something I don't really have to care too much about what I put into each scene... seven different maps, sure, who cares?")"
    Ez nem is arról szól, amit leadtál. Arról szól, hogy milyen specifikáció kéne neki fejlesztéshez. Tehát olyan hw kell neki, ami kezelni tudja, ha egyszerre 7 map van betöltve nála. A debug nem nemtörődömség dolga, hanem külön csapatok vannak rá. Az előző témához is kapcsolódik, hogy a Cyberpunk pl. azért lett bugos, mert ezer helyre volt outsourceolva, amit aztán az architect nem tudott rendesen kezelni. Lehetetlen feladat volt számára annyi csapat munkáját összeilleszteni úgy, hogy működjön. Pl. ha debuggolsz, a hiba lehet más szinten is, mint mit fejlesztettél, lehet, hogy csak akkor jön elő, amikor a fejlesztéseddel ütközik és nem nálad van a hiba stb. stb.

    "Define "great experience". Beállítások, framerate, felbontás, stb, mi merre hány méter?"
    Itt egészen biztosan a TLoU jelenségre gondolt, hogy 2 hónapig játszhatatlan volt 8 gigás kártyával, majd most is mediumon játszható, viszont jelentősen elmarad a 8gigás kártyák teljesítménye. Pl. ha veszel egy ilyen kártyát, lehet, hogy megjelenés után ugyanígy szívsz 2 hónapot, ebből lesz egyre több "situation is only gonna get worse".

    "No mindegy, azt hiszem felszabadítom más célra az ebben a thread-ben töltött időmet, ez parttalan... gondolj amit akarsz, szerintem egyik véglet képviselőjének sincs teljesen igaza, mindkettő durva sarkítás, marketingbullshittel/clickbaittel keveredve, és az sem tiszta, hogy a jelenben "problémás" játékoknak indokoltan van szükségük annyi VRAM-ra vagy csak elcsalták az optimalizálást a fejlesztők, hogy tartani tudjanak bizonyos deadline-okat, és idővel a kijövő patchek normalizálják a helyzetet ezeknek a játékoknak az esetében is..."
    Csak remélni tudom, hogy így lesz :R

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

  • hajbel

    addikt

    válasz skL86 #682 üzenetére

    Nem shader cache?

    "I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia

Új hozzászólás Aktív témák