- SSD kibeszélő
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Mini-ITX
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Rövid előzetesen a Lost Records: Bloom & Rage
gp A Don't Nod legújabb kalandjáték valamikor az év folyamán érkezik PC-re és konzolokra.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sk8erPeter
nagyúr
válasz trickyy #8100 üzenetére
Mivel a PHP az egyik legnépszerűbb nyelv a webfejlesztés terén, ezért ez bőven kínál munkalehetőségeket is. Na meg nagyon nagy mértékű támogatottságot élvez, így bőven találsz segítséget is hozzá (könyvek, e-tutorialok, e-bookok, fórumok, blogok, stb.), és szoftveres támogatást is (CMS-ek, keretrendszerek, stb.).
Mindenképp megéri tehát belefogni, persze attól is függ, mennyire gondolod komolyan - ha jól csinálod, nagyon is kifizetődő lehet. Gondolj csak bele: valószínűleg honlapokra még nagyon sokáig szükség lesz...Sk8erPeter
-
coco2
őstag
válasz trickyy #8100 üzenetére
Ha a mai világban pénzt akarsz szedni programozásból, akkor jellemzően 2 dolgot fogsz találni: php + mysql + javascript webes fejlesztésre, és java androidra személyi alkalmazás fejlesztésre. Most ez van, és még jó pár évig marad is. Ha vannak alapjaid c++-ból, és a szükséges logikai készséged is megvolt hozzá, a php-t webes doksiból meg tudod tanulni. Erre iskolázni szerintem felesleges. Annyit szerintem nem fog megérni.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
coco2
őstag
Php alap kérdés. Ezeket a cookie-kat nem igazán értem. Éppen egy doksit nyelek, és egy kalap alatt látom itt a session meg a cookie változókat. Namost a php az szerver oldalon fut, és a session változók így még bele is passzolnak a képbe, de a cookie-k nem szerver oldalon, hanem kliens oldalon kerülnek letárolásra. Azon vagyok kiakadva, hogy mikor kerülnek azok oda, meg onnét vissza?
A php script szerver oldalon fut. Kliens oldalra már maximum csak java script + html kerül át, php nem. Mit keresnek akkor a php-ban ilyen setcookie() meg $_COOKIE? Hogyan kerülnek át azok az adatok szerver oldalról kliens oldalra (setcookie()), és hogyan kerülnek onnét vissza a szerverhez ($_COOKIE) kiértékelésre? Mikor? Mi közvetít ilyen adatokat?
Thx,
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Sk8erPeter
nagyúr
Azért ez annyiban sántít, hogy nem igaz, hogy csak ezekből lehet megélni, és "pénzt szedni". C#-os (webfejlesztésre fókuszálva ASP.NET-es), de akár Objective C-s (ld. IPhone) megoldások is bőven születnek; még mindig él a C++programozás, és még nyilván lehetne sorolni. Mindenféle területen lehet "pénzt szedni". De tény, hogy webfejlesztésben nem lehet elmenni a PHP mellett.
Sk8erPeter
-
-
coco2
őstag
válasz Peter Kiss #8105 üzenetére
Ez valami nagyon vad dolognak tűnik nekem, de azért csak rákérdezek.
Ezek a cookie-k webserver címek alapján vannak file-okba rendezve kliens oldalon? Amikor http requestet elküldök, a webböngészőm mindig végig kotorja, vannak-e arra a címre letárolva cookie-k a helyi winyómon, és ha talál, minden egyes http request mellé kinyomja upstreamben az összes cookie-t válogatás nélkül?
[ Szerkesztve ]
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
trickyy
senior tag
Köszi szépen a tanácsokat,ötleteket,szerintem belekezdek!
-
coco2
őstag
Segítséget köszönöm. Cookie kérdés tiszta.
Egy apró kérdésben a GET / POST paraméterekkel is el vagyok akadva. Nagyon sok oldalnál látom webezés közben, hogy a GET paraméterek közé rakják be a &sid= értéket. Látom a böngészőben visszaírt request-et, és ott az id. Miért? Mi a baj a POST paraméterekkel?
Más. Jó lenne valami offline manual php5 + mysql függvények. Kimondottan csak a függvények, és hozzájuk példa illusztráció. Legalább a php string kezelő, tömb kezelő és mysql kezelő függvények jó lenne, ha a teljesség igényével benne lennének. Létezik ilyen, vagy csak online tudok barangolni, és maximum essek neki én magam webspiderrel valamelyik site-nak "csináld magad" akció jelleggel?
[ Szerkesztve ]
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Louloudaki
aktív tag
itt le tudod tölteni a teljes php.netet, szerintem ez hasznos.
lehet azért van ott getben valami paraméter, mert az urlből dolgozza fel a készítő, pl kell neki valami olyan adat, ami azzal az id-val kapcsolatos. a post esemény meg akkor jön létre, ha kitöltesz egy formot és beküldöd. hirtelen ezt tudtam válaszolni, nem fejtetted ki bővebben, hol és milyen körülmények közt láttad a nevezett id értéket.
-
coco2
őstag
válasz Tele von Zsinór #8112 üzenetére
Az a PDO pár google-kidobta cikk alapján jó dolog, csak kicsit furcsa, hogy éppen a php offi pagen egy ilyet látok: [link] (404)
A linkeket köszönöm. Ezzel a PDO-val még nyűglődöm kicsit.
(Szerk
Apropó, ha már úgyis előkerült, olyasmi kellene majd alkalmazáshoz, hogy nem táblákba nyulkálok, hanem kizárólag az adatbázisban rögzített tárolt eljárások alapján férek hozzá dolgokhoz. Azoknak kell paramétereket küldeni, és ami tábla azoktól jön vissza, azt kell értelmezni kapott adatként. A teljes adatbázis kvázi csomagolva lenne. Ez lenne az elgondolás. Remélem ez a PDO elég kiforrott lesz hozzá, hogy elboldoguljon ilyen szituval.[ Szerkesztve ]
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Sk8erPeter
nagyúr
válasz Tele von Zsinór #8114 üzenetére
Ki az a dsp_, és miért érdemes tudni róla egyáltalán?
Sk8erPeter
-
Tele von Zsinór
őstag
válasz Sk8erPeter #8115 üzenetére
David Soria Parra, core php fejlesztő (mármint nem php-ben, hanem a php-t), 5.4-esnek a release managere (és talán az 5.3-é is, ebben nem vagyok biztos).
Mellesleg ő a felelős a teljes php projekt kódjának svn-ről git-re portolásáért. -
Sk8erPeter
nagyúr
válasz Tele von Zsinór #8117 üzenetére
Akkor biztos szarul ért a PHP-hez.
Amúgy köszi a választ.Sk8erPeter
-
Bencom ™
őstag
Üdv!
Bevallom nem olvastam végig a topicot, (és az első hsz linkjei vagy egyáltalán nem működnek, vagy csak nyomtatott irodalomra hivatkoznak, ami engem nem igazán segít ki) de lenne pár kérdésem:
Egy ideje több online stratégiai játékot nyomok, vagy inkább "társadalom szimulátort", ami valaha egy nagyon jó elgondolásnak indult, mára azonban egy lebutított, jellemezhetetlen sz*r szintjére süllyedt (ha valakinek ismerős az erepublik, akkor tudja). Mivel egyre több (és jobb-rosszabb) klónja készül ennek a játéknak, belegondoltam, milyen nehéz lehet egy ilyet leprogramozni?
Mindig is jó érzékem volt a stratégiai játékokhoz, akár készítés terén is, több papír és számológép alapú stratégiai játékot/szabályrendszert alkottam (többnyire a bonyolultságuk és a papír-alapú kidolgozás miatt inkább csak saját magamnak) különböző valóságból vett adatok és képletek alapján, hexa és négyzetrácsos térképekre milliónyi egységgel, és ezért arra gondoltam, hogy egy ilyet, összekombinálva egy társadalom-szimulátorral érdemes lenne egy online játékká megírni.
Az első kérdés tehát az, hogy ezt (több modul, újságírás, gazdaság, fejlesztések, hadi egységek, emberek, épületek, valós világtérkép, hexás csaták stb) akár több-százezres felhasználói nagyságrendre méretezve miben érdemes leprogramozni?
Erre többen kapásból rávágták, hogy a PHP az egyik legjobb megoldás. Itt jön azonban a következő probléma: életemben nem használtam még, azt sem tudom szinte hogy mi az. Programozni korábban Pascalban és C-ben tanulgattam alap szinten, szóval ezt is biztosan meg lehet tanulni valahogyan, de semmilyen szakirodalmat nem találtam még erről, ami elég meglepő számomra, így nem nagyon tudok honnan elindulni... az anyagi oldala miatt pedig nehezen beszerezhető nyomtatott irodalom nem-igen jöhet szóba (hacsak valakinek a környéken nincsen kölcsönbe, azt szívesen venném).
Most olyan suliba járok ahol nagyon alapszinten, sokkal később tanítani fognak némi php-t de szeretném minél előbb elkezdeni a tanulást és gyakorlást, mert később ezzel komoly terveim lennének (ha meg nem járható út amit itt leírtam, akkor jobb, ha már most megtudom )
Tehát a lényeg: egy eléggé összetett online játékot szeretnék leprogramozni, ami tartalmaz térképet, és "statikusabb" modulokat is, nagy felhasználószámra tervezném, és anélkül hogy a böngészőn kívül bármilyen más programot kelljen használni (lehetőség szerint) de ne gyilkoljon le egy szervert, tehát viszonylag egyszerű és nem gép/netigényes folyamatokra lebontva működjön, plusz a felhasználók gépét se erőltesse meg túlzottan, mindezt php-ban amihez semennyire sem értek, tehát az alapoktól kezdve meg kellene tanulnom.
Na ehhez keresek vállalkozó szellemű embereket, aki elmagyarázza mit hogy lehet, esetleg tud nekem mutatni megfelelő szakirodalmat, vagy besegítene, netán ötletei vannak ezzel kapcsolatban. Bocs a hosszú posztért, remélem mindent beleírtam, és nem néztek teljesen hülyének
-
DeltaPower
őstag
válasz Bencom ™ #8119 üzenetére
Röviden összefoglalva: egy sokfelhasználós online stratégia nem egyszemélyes feladat, főleg nem kezdő php fejlesztőnek.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
Bencom ™
őstag
válasz DeltaPower #8120 üzenetére
Igen, ezzel az egyetlen részével a dolognak tisztában vagyok, de úgy néz ki, ha sikerül időben megtanulnom valamennyire, akkor lesz rá kb 3-4 évem, hogy megvalósítsam... aztán ki tudja, talán kerítek addigra pár embert aki ért is hozzá meg részt is venne ilyenekben
Magyarul tudom, hogy ez baromi összetett feladat, és időigényes, nem is egyik napról a másikra akarom összehozni, de valahol csak el kell kezdeni, nemde?
[ Szerkesztve ]
-
CSorBA
őstag
válasz DeltaPower #8120 üzenetére
Sőt szerintem lehet, hogy a JAVA jobb választás lenne ilyenre...
-
coco2
őstag
válasz Bencom ™ #8119 üzenetére
akár több-százezres felhasználói nagyságrendre méretezve miben érdemes leprogramozni?
Ha tényleg ilyen brutális terhelésre számítasz, és php-zni akarsz, remélem van 25milcsi+ zsetonod a dec/alpha serverreAz egyik dolog, amit át kellene gondolnod, hogy egészen biztosan böngészősre akarod-e csinálni? Lehet egy bináris app fejlesztéssel jobban el lehetne boldogulni. Ha csak nem sok milcsis a szervered, akkor egy hagyományos webszerver szoftver nem lesz képes bírni azt a terhelést, amit előirányoztál. Pláne nem emberi reflexekhez képest real-time.
Ha biztosan böngésző, és sok milcsis géped sincsen, akkor C++-ban kellene írni egy 1.1-s webservert, és dll classok formájában írni a weblapokat hozzá (pluginként betölteni). Nézd meg pld a Nadirim-ot. Ők is C-ben írtak egy webszervert, és az futtatja a flash gamet.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Bencom ™
őstag
A böngésző azért az alapötlet, mivel az emberek látatlanban nem szoktak szeretni letölteni egy bármit a gépükre, viszont ha böngészőből kapásból minden nélkül játszható, azt már szívesebben próbálják ki.
A másik meg hogy nem RPG-t tervezek, hanem RTS-t, esetleg rövid körökre osztott változatot, ami azért lassabban "mozog" mint az emberi reflexek... és igen, épp ezért mondtam hogy már így belegondolva is biztosan baromi gépigényes, ezért is szeretném a lehető legprimitívebb módon megoldani a dolgokat, hogy minél kevésbé terheljem a szervert. Ha meg már összejönne valóban a 100ezres nagyságrend, akkor remélhetőleg telne is 25 millás szerverekre
Nem ismerem a Nadirim-ot, de meg fogom nézni, egyébként hasonlóra gondoltam én is, hogy böngészőből, esetleg valami kisebb addonnal, vagy választási lehetőséggel, hogy aki gyorsabban futó játékot akar, az letölthet valami kieget, és így az ő gépén mennének végbe a gépigényesebb folyamatok (esetleg másokéi is, hehehe ) és csak a végeredményt küldené meg a szervernek, ami feldolgozná (de ennek a pontos menetét nem ismerem, tényleg nagyon nagyon kezdő vagyok, vagy még az sem a témában).
Csorba: a JAVA-val fenntartásaim vannak... pl mobilok közül sokkal nem kompatibilis, hosszú rémisztő betöltési-időket látok magam előtt, plusz azzal kapcsolatban sincsen semmilyen programozási tapasztalatom... de egyébként én is gondoltam rá, csak ismerőseim/ tanáraim sem nagyon tudták ajánlani ilyen célokra (egyik suliban multimédia fejlesztést tanulok, ott pl óva intettek tőle honlapszervezésnél a "7 másodperces szabály miatt")
szerk.: úgy látom ez a nadirim valami MMORPG, én nem igazán ilyenre gondoltam, inkább MMORTS... mint mondjuk.... a panzer general II, hasonló "színvonalon" csak nem kettő hanem 100ezer felhasználóra (és más egyéb, de sokkal kevésbé "terhelő" modullal)
[ Szerkesztve ]
-
Bencom ™
őstag
válasz Bencom ™ #8124 üzenetére
Megnéztem ezt a nadirimet, egész érdekes, de én abszolúte nem ilyen fajta dologra gondoltam, sokkal inkább valami ilyesmire: Erepublik.com
Ez egy rendkívül leegyszerűsített, mármár bugyuta valami, számos klónja létezik, de mikor még nem volt ennyire lebutítva, a harcrendszere ennek is hexa alapú volt, és lépkedni kellett a térképen... most már csak egy "fight" gombot kell nyomogatni, ami röhejes, ha belegondolok, milyen volt régebben...
Szóval az alap oldal valami ilyesmi lenne, csak visszahoznám a hexás mapot teljes világtérképpel (valami google map szerűen kisebb részekre osztva persze, és leegyszerűsített "háttérképekkel", plusz domborzatot adva az egésznek) amin rögzítve lennének az egyes nyersanyagok, városok, a karakterek épületei, infrastruktúra, és dinamikusan mozognának rajta az egységek (vicces volt a megoldás, amit ebben a Naridimban láttam, hogy mindenhol gyönyörű, részletesen kidolgozott képek, erre a karakterek nem mozognak vagy járnak (még a jó kis HOMM3-os 2d-ben sem) hanem csak "lebegnek" ide oda... de mondjuk az én stratégiai vackomban ez a lebegés sem lenne feltűnő, térképen való tilitolihoz tökéletesen elég lenne, az meg, hogy megvannak e animálva az egységek már nem különösebben terheli a szervert, csak nekem kell megcsinálni a kis gifeket, vagy bármilyen formátumot, aztán hozzárendelni őket egy bináris kódhoz, és majd azt a felhasználók gépei egyénileg lejátsszák, gondolom én...
szerk.: ha megnézitek az erepet, és ott a térképet, az ne tévesszen meg benneteket, az csak egy régiókra osztott valami, a régi harcmodul nem ezen zajlott, hanem a térkép 1-1 "kiragadott" részén, amit hexákra osztottak, bár én inkább hajlok az olyan megoldásra, ahol a teljes térkép váltás nélkül mindig elérhető, és kinagyítható (aztán, valóba, mint pl a google maps-nál) csak az adott rész töltődik be, amire ránagyít a játékos, és a hexák sem lennének láthatóak, hanem kb úgy működne a "közlekedés" mint ahogyan a linkelt naridimban is.
[ Szerkesztve ]
-
coco2
őstag
válasz Bencom ™ #8124 üzenetére
Biztos én nem vagyok képben a fogalmakról, de egy rts szerintem még többet húz, mint egy rpg. Durván többet. Meg pláne egyáltalán real-time akarsz vezérelni valamit szerver oldalról? A szerver nem szokott saját akciózgatni. A hagyományos webszerver nem arra van kitalálva. Egyáltalán nincsen olyan funkciója.
Az egyetlen eszköz, amit használni lehet rá, hogy elindítani kliens oldalon egy xmlhttprequest-et, és szerver oldalon addig váratni azt a kérést scripten belül, míg letelik a hozzá rendelt idő szelet (kliens oldalon a javascript callback-jére lehet rádrótozni a tennivalót).
Ha te ezt meg tudod írni php-ban, akkor valamit nagyon tudsz.
(Szerk.)
Ez az e-republic oldal nem akar tovább engedni a sign up-ról. Le van halva vagy én nem tudom. Nálam fehér képernyő és semmi. Most nem tudom megnézni.[ Szerkesztve ]
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
fordfairlane
veterán
válasz Bencom ™ #8119 üzenetére
Erre többen kapásból rávágták, hogy a PHP az egyik legjobb megoldás.
Pedig valószínűleg erre egy J2EE alapú megoldás jobb. Egyrészt ilyen összetett programhoz egy jobban megkonstruált OO nyelv nem árt a fejlesztés során, másrészt ilyen igénybevételnél nem árt a skálázható alkalmazásszerver, amik elsősorban ezen a platformon léteznek.
[ Szerkesztve ]
x gon' give it to ya
-
Bencom ™
őstag
Hát elnézve a játékot, amit linkeltél, ez is realtime, MMORPG, és ennél azért én egy jóóóóval egyszerűbb dolgot szeretnék alkotni, nem pedig még ennél is bonyolultabbat, és ha itt megoldották, hogy fusson minden szépen, akkor valahogy csak le lehet programozni, ennek a mikéntjét szeretném kideríteni/megtanulni
Realtime, vagy nem realtime: ami egyszerűbben megoldható, vagy kézenfekvőbb... az, hogy most realtime kattingatnak és telik az idő, vagy egyperces/félórás körökre osztom a csatát (mert ez ugye a húzós rész az egészben) az már a játék szempontjából részletkérdés (bár a leprogramozás és működés szempontjából gondolom egyáltalán nem mindegy...)
Én sem tudom, hogy mi hogy működik, ezért kérdezem, mik a lehetőségek
fordfairlane: nem hallottam még ezekről, szóval örülnék ha bővebben kifejtenéd!
Ha lenne szakértő ismerősöm, akkor nem itt kérdezősködnék, aki meg ködösen hallott a témáról, az a php-t javasolta és óva intett a jávától, nagyjából most ennyit tudok. Aki "beavatottabb" a témába, és kérdeztem, azok tanárok, akik tanítják ezt is, de nem túl behatóan, illetve nem ez a szakterületük.[ Szerkesztve ]
-
Bencom ™
őstag
nem, jól érted, az rts eredetileg real time strategy, de erre mondtam hogy magának a játéknak a szempontjából már tök mindegy, hogy valódi rts vagy rövid körökre osztott valami e?
Mellesleg, mikor az erep a hexás rendszert használta az is körökre volt osztva, de volt egy durva lag benne csúcsidőben, és 1-2 kör között néha 10-20 percre (egyes játékosok elmesélése alapján több órára) is elhúzódott az idő, ami elég sok ember agyvizét felforralta, szóval eleve akarok majd valami automata-csata funkciót beletenni, ahol ugyanígy csak megnyom egy gombot, aztán az irányítás vagy egy századparancsnok kezébe kerül, vagy pedig automatikusan köztes értékekkel kiszámolja a csata eredményét, ezzel is sok számítást spórolva meg valószínűleg az emberek nagy részénél.
Csak mivel én rövid köröket tervezek, nem óra hosszúságúakat mint az általános, körökre osztott stratégiákban, így ez már kvázi-rts lenne... de gondolj csak a travian-ra, az is mmorts, BÁR ott mindig csak kvázi 1-1 játékos között zajlanak a csaták, és a vonuló egységek sem jelennek meg a térképen, csak azt tudjuk hogy "úton vannak", harcoltak, majd "úton haza" és megérkeztek.
mindenesetre most húzok aludni, mert elvileg holnap is sulim lenne, aztán meglátjuk, hogy fordfairlane mond e valamit arról a rendszerről amit említett, mert tényleg még csak nem is hallottam róla eddig, és minden lehetőség érdekel, köszi az eddigi véleményeket/segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
coco2
őstag
válasz Bencom ™ #8130 üzenetére
Ha már ennyire beleélted magadat a gondolatba, akkor már úgyis csak az van, hogy állj neki, és majd meglátod. Php-n kívül szükséged lesz java scriptre, action scriptre (flash), és 3d modellekre macromedia formátumban mentve.
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Tele von Zsinór
őstag
válasz Bencom ™ #8119 üzenetére
Többszázezer felhasználó rengeteg. Már a százas-ezres határon mozgó szimultán felhasználószámnál problémáid lesznek és el kell kezdened beállítani több szervert, de ekkora számnál még ez sem lesz elég.
Ennyi felhasználónál nem ideális választás a php. Példaként hozom a facebookot: semmi realtime nincs benne, és a becslések szerint 30.000 szerverük van (HipHop előtti adat). Egész egyszerűen a php egy ilyen feladathoz lassú.
Jobb megoldás, amit többen felvetettek már, javaban / c++ban / bármi nem scriptnyelvben megírni a szerveroldali részét.
Semmiképpen nem egyemberes feladat egy ilyent összerakni, különösen nem, ha kezdő vagy. Mögöttem van már pár év tapasztalat, de nem állnék neki legalább 4-5 szakember nélkül.
-
Brown ügynök
senior tag
válasz Tele von Zsinór #8132 üzenetére
Olvastam is róla. PHP-ről szépen átálltak C++-ra amivel 70%-os erőforrásigényt takarítottak meg. Azért az nem semmi.
"semmi realtime nincs benne"
Van benne chat.
[ Szerkesztve ]
"hacsak nem jön a jó tündér break utasítás képében..."
-
Louloudaki
aktív tag
válasz Tele von Zsinór #8132 üzenetére
1 szerveren futtatva egy php-mysql weblapot szerinted maximum hány párhuzamos usert tud kiszolgálni maximálisan, normálisan használható sebességgel (mondjuk max 1mp válaszidő/user)? online lottót fejlesztek nemzetközi piacra sok országba, eloszlik a terhelés, csak a fogadási határidő előtt meg a húzás napján ill azt követő napon lenne nagyobb terhelés a becsléseink szerint. 1 szerverünk van egyelőre.
ill még az a kérdésem lenne így hirtelen, hogy mennyit gyorsítok rajta, ha a kiíratott vagy már nem használt változókat unsetelem? van érezhető haszna?
-
Sk8erPeter
nagyúr
Miért pont Java?
Csak érdekel az indok, meg az, hogy egyikőtök sem említette a C#-ot, mint lehetséges alternatívát, ha már "nem scriptnyelvekről" beszélünk.===
(#8119) Bencom ™ : többiek a lényeget már elmondták, de amúgy a suliban, ahova jársz, nincs műszaki könyveket is elérhetővé tevő könyvtár? Elég jó írásos könyvek is vannak a PHP-ről.
Amúgy mielőtt ilyenbe belevágsz, egy kicsit kisebb dolgokban gondolkodj, szerezz tapasztalatot. Lehet, hogy nagyon mainstreamnek tűnik, de PHP-ben először tanulj meg viszonylag szimpla dinamikus honlapokat készíteni. Aztán jöhet a komolyabb.
Mindenesetre az elképzelésedre az ideális megoldás úgysem a PHP, de ezt már leírták előttem.(#8124) Bencom ™
"ott pl óva intettek tőle honlapszervezésnél a "7 másodperces szabály miatt""
Milyen 7 másodperces szabály? Nem tudok ilyenről...
Ha arra gondolsz, hogy 7 másodperc után a felhasználók elhagyják az oldalt, akkor arra az a válaszom, hogy nem, az esetek többségében már hamarabb megteszik. Akkor már érdemesebb inkább 3 másodperces "szabályról" beszélni, bár ez a "szabály" szó itt elég vicces, túlságosan is könyvszagú kifejezés ebben az esetben.Egyébként azért ne úgy tekints a Java-ra, mint egy rémséges valamire, mert nagyon is jó nyelv az, főleg a platformfüggetlensége miatt (meg a bőséges támogatottsága miatt is), de a működési elve (virtuális gép, stb.) miatt sok esetben lassabb lehet egy adott program, mint más nyelven megírva (most ez elég általánosan hangzott, nyilván függ attól, hogyan írja meg valaki).
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
coco2
őstag
PHP kérdés.
Egy nem asszociatív tömbbel olyasmit kellene csinálnom, hogy tömb elemet kinyisszantani. Pld van egy 4 elemű tömböm $tömb[0]..$tömb[3], és ha a $tömb[0]-t kinyisszantom, akkor legyen egy $tömb[0]..$tömb[2], ahol a régi $tömb[1]-ből lett az új $tömb[0] és így tovább.
Kipróbáltam az unset($tömb[0])-t de nem jó. Nem eltávolítja az elemet, hanem átállítja null-ra. Asszociatív tömbben működik, főleg mert ott foreach()-el megyek végig, de ha nem asszociatív a tömb, és for() / while() ciklussal megyek végig count() alapján, akkor beleakadok a null elembe, aminek nem kellene ott lennie.
Végig kotortam 2x a doksit, mi az a függvény, ami tömb elemet távolít el teljesen és véglegesen, de nem találtam ilyet.
Tömb elemszámból néha nagyon nagy tud előfordulni. Megtehetném éppen, hogy ciklussal készítek a régi tömbből egy újat, és elemenként másolok át, de az brutálisan lassú lesz 2-3 ezer elemnél. Valami gyorsabb megoldás kellene.
Mitévő legyek?
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
Sk8erPeter
nagyúr
Pedig de, az unset() teljesen jó erre a célra.
Most amikor írtad, hirtelen felmerült bennem a kétség, ezért ki is próbáltam.
Az array_values() függvénnyel pedig újraindexeled a tömböt.
Próbáld ki ezt a kódot:$testarray = array('asd','blabla', 'foo', 'bar');
echo 'unset ELŐTT: <pre>';
var_dump( $testarray );
echo '</pre>';
unset($testarray[2]);
echo 'unset UTÁN: <pre>';
var_dump( $testarray );
echo '</pre>';
$testarray = array_values($testarray);
echo 'kulcsrendezés után: <pre>';
var_dump( $testarray );
echo '</pre>';Egyébként nyilván az array_values függvény is végigmegy egyszer a tömbön. De ez nem feltétlenül "brutálisan lassú"... Nyilván attól is függ, mit tárolsz abban a 2-3 ezres tömbben.
Szerk.:
Na, most látom, be sem kellett volna ezt pötyögnöm, gyors Google-keresés után látom, hogy már született erről is fórumkérdés persze: [link].Szerk. 2.: na, meg is előztek.
[ Szerkesztve ]
Sk8erPeter
-
vilmaboy
őstag
Sziasztok!
Szükségem lenne egy php scriptre... A segítségeteket kérném.
Adott egy tárhely. ultraweb. gyökér könyvtárban van 4-5 file és egy index.html... Annyit szeretnék, hogy az index html-be szeretnék be szeretnék építeni egy scriptet, ami kilistázza nekem a könyvtárában lévő file-ok nevét és azt, hogy az adott file-t mikor módosították utoljára. Mint ah egy total commanderben nézném meg, csak ezt a weblapomra tegye... mint egy ls parancs tenné a képernyőre.
Segítségeteket előre is köszönöm...
A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!
-
Bencom ™
őstag
Beleélni beleéltem magam, de az még édes kevés, pont ott van az első bökkenő, hogy abszolút nem tudok programozni, c-ben (alapban, nem pluszplussz meg egyebek) meg pascalban tanultunk gimiben / egyetemen egy kicsit, az pont annyira elég, hogy tudom hogy létezik, meg ismerek pár parancsot, meg a szintaktikát, aztán csókolom. Ebből el lehet indulni megtanulni a valóban (ez esetben) használható nyelveket, másra szerintem nem elég... ezért is kérdeztem, hogy milyen nyelvet tartotok az adott feladat megvalósítására, mert mivel egyiket sem ismerem, akkor eleve azt kezdem megtanulni, ami erre a legalkalmasabb.
Flash-t tanulunk már most is, illetve nagyon régóta használok PS-t, szóval nálam a grafikai megjelenés a legkisebb gond, több éves tapasztalatom van ilyenekben, inkább a mozgatásukat/működésüket leprogramozni a necces, egy swf-et, vagy gifet bármikor összedobok, vagy egy háromdés modellt is meg tudok csinálni (autocad, akár google cketchup, csak hogy a legegyszerűbbet és legelterjedtebbet mondjam, de azok alapján bármelyik programban megtanulható, hogyan dobjak össze egy háromdés valamit, bár én egyelőre továbbra is 2d-ben gondolkodom).
Szóval az hogy mi hogy nézzen ki, nálam nem probléma, a munka a programozásban és annak megtanulásában van.
Tele von Zsinór: valóban rengeteg, ezzel tisztában vagyok. Tudom, hogy más dolog mondjuk 10-100 felhasználóra megírni valamit, meg más 100ezerre, ezért is mondtam, hogy ez a cél (pl az erep, amit linkeltem, a fénykorában 400ezer aktív felhasználót számlált, ez a szám azóta kb 60-70ezerre esett vissza, igaz, az jókora beruházás is volt, de már az amatőr klónjai közül is eléri pár a 10ezres felhasználói létszámot annak ellenére hogy rendkívül gyatra megoldásokat használnak bennük.)
Tehát én elkezdhetném megírni 10 felhasználóra, valszeg egyszerűbb is lenne, működne is, csak amikor már 100 felhasználót kell kiszolgálni, az egész összeomlana, aztán állandóan újra kellene programozni az egészet, hogy megfeleljen az elvárásoknak, ezért is szeretném egy bakugrással egyből úgy megírni, hogy sok felhasználót elbírjon minimális erőforrás-igénnyel, ezért is keresem az erre a célra legmegfelelőbb nyelvet, hiszen való igaz, hogy a nyersanyag (szerverek, stb) kerül igazán sokba, nem pedig az, hogy én nekiállok, és finomítok rajta.
Amit coco2 is felvetett, hogy szerver oldalról is írok valamit, nem script nyelvben, és mutatta rá azt a játékot, azzal nekem semmi bajom nincs, sőt maga a játék tetszetős megoldásokat alkalmazott, de azt sem igazán tudom, hogy mit meg hogy, tehát előtte azt is meg kellene tanulni, amivel semmi gond nincs, csak mivel már most is években gondolkodunk, valóban csak olyannal akarok behatóbban foglalkozni ami szükséges is ehhez.
Brown ügynök: mármint az FB? mert ahhoz semmi addont nem kell (elvileg) letölteni, ha ilyen trükkökkel így lehet csökkenteni az erőforrás-igényt, és ugyanúgy kompatibilis bármelyik böngészővel, akkor valóban ez a kézenfekvő megoldás!
Sk8erPeter: a suliba, ahova járok, nincs semmi, csak két számtech terem, meg néhány tanár. Okj-s rendszerű suli, gyakorlatilag még ők is a netről szedik a tananyagot, amit leadnak, szóval ilyen hogy könyvtár, vagy bármi használható, az nincsen. A másik suli (kettőt viszek most egyszerre) az szintén hasonló, de azok legalább adtak ki tankönyvet (jó drága is volt és pont a tanárunk írta, milyen meglepő) abban viszont alig alig érintik ezt a témát, ahogy elnéztem
Ez egyértelmű, hogy nem fogom egyből egyedül megépíteni a transzszibériai vasutat, és hogy rengeteg tanulás/gyakorlás kell hozzá, hogy eljussak egy olyan szintre, ahol ezt meg tudom már oldani, most a nulláról indulok, de elindulni mindenképpen el kell valahol valamikor Azért is most jutott ez eszembe, mert úgy néz ki, hogy lesz 3-4 év "üresjárat" az életemben, és ha szerencsém van akkor addig tudok ezzel napi sok sok órában foglalkozni... azt meg, hogy mit értünk gyakorlás alatt... gyakorlás lenne ennek az oldalnak is az összehozása szépen apránként, aztán ahogy egyre többet tudok, úgy fejlesztem tovább / illesztem egybe a részeit... tényleg nem egyik napról a másikra gondolkodok, hanem évekre előre tervezem ezt az egészet, valahol viszont akkor is el kell kezdeni
A hét másodperces az pont az amire te gondoltál, nálunk még így emlegették, bár ott is elmondták, hogy igen, végül is az már csak 3, vagy néha még kevesebb, de ez nem csak honlapokra, pl bevásárlóközpontokra, vagy bármilyen termékre igaz, ezért sem úgy akarom megoldani hogy a honlap egy letöltéssel, vagy egy 2 perces loading-screennel induljon... az hogy a játékon belül lesz már java script is, az kvázi elkerülhetetlen főleg a harci modulnál, de addigra már el akarom érni hogy ne hagyják el az oldalt
Szóval akkor eddig azt mondjátok, hogy hagyjam a php-t, és inkább c++ -ra, és javara álljak rá?
Fordfairlane említett még valami J2EE rendszert, arról sem hallottam még soha, hogy az mi vagy mit tud?
Köszi a válaszokat!
-
raczger
őstag
-
Tele von Zsinór
őstag
válasz Louloudaki #8134 üzenetére
Valahol 100 és 1.000 között, a pontos szám sokmindentől függ, többek közt: szerver hardvere, annak beállításai, opcode cache, mysql indexek - messzi nem teljes a lista.
Érezhető haszna egy script esetén nincs, a ritka kivételektől (nagy objektumok, amikre ez volt az egyetlen referencia) eltekintve, még ott sem biztos a dolog. Hacsak nem hosszú ideig fut a scripted (mert mondjuk valami háttérfeldolgozó cronból indítva) ne foglalkozz ilyennel.
-
Louloudaki
aktív tag
válasz Tele von Zsinór #8143 üzenetére
köszi, akkor a kis változókat hagyom úgy, de a nyelvek szerint az oldal szövegeit tartalmazó tömböt unsetelem miután mindent kiírattam belőle. az kb így néz ki: $pageTexts=array('login'=>'Login here','loginError'=>'Invalid user and/or password',... stb néhol van hogy 100-200 eleme is van az aloldal típusától függetlenül);
ennek így van akkor értelme, ugye? -
coco2
őstag
Összetalálkoztam egy olyan esettel, hogy szövegesen összerakok egy ilyet darabokból:
<a href="egyik/masik">Duma</a>és a webböngészőből lementve ez lesz belőle:
<a href="http://127.0.0.1/egyik/masik">Duma</a>Egy friss EasyPHP van fent, apache, egyebek. Amit tapasztalok, az a böngésző lementésének a tréfája, vagy a PHP kimenet belerakott valamit változóbeállításoktól függően?
កុំភ្លេចប្រើភាសាអង់គ្លេសក្នុងបរិយាកាសអន្តរជាតិ។
-
vilmaboy
őstag
<?
$files=scandir('abc123');
foreach($files as $file) {
if($file!='.' && $file!='..') echo '<a href="'.$file.'">'.$file.' '.date('F d Y H:i:s',filemtime($file)).'</a><br />';
}
?>mi a hiba ezzel a scriptel? a könyvtár neve abc123 természetesen
Fatal error: Call to undefined function: scandir() in /vilmaboy/index.php on line2
[ Szerkesztve ]
A világ legveszélyesebb dolga az, amikor a tudatlanság szorgalommal párosul!
-
DeltaPower
őstag
válasz vilmaboy #8147 üzenetére
Valszeg régi a php-d, scandir csak 5-ös verziótól létezik.
coco2: ha nem http://-vel kezdődik a link, akkor a sajátgépen keresi, a 127.0.0.1 pedig a sajátgépre hivatkozó speciális ip cím.
"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser
-
Bencom ™
őstag
az erep, amit linkeltem elvileg jó kell hogy legyen, pl most is be vagyok jelentkezve... tény hogy néha "maintenence" meg egyebek miatt le van halva, de a link jó volt, ellenőriztem is, nem tudom, mi baja lehetett...
tanáromat megkérdeztem, c++-szal kapcsolatban tud majd anyagot adni, valami egyetemi előadást vettek fel, meg egészítettek ki, még nem láttam de így hallás alapján jónak tűnik, akkor abból már el lehet indulni, a php meg ezek szerint felejtős!
Java/flash pedig lesz a másik sulimban (flash már van is), meglátjuk azzal mire fogok menni...
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- További aktív témák...