- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Assassin's Creed Shadows - A feudális Japán
gp A készítők egy rövid videót osztottak meg velünk a sorozat új helyszínéről.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Használt autó vásárlásán gondolkodunk olyan 2-2.5M forintig, benzines előnyben (80% városban lenne használva). Elsősorban főleg Octavia kombik jöttek szóba, szükségünk lenne nagy csomagtartóra, de pl Seat-tól sem zárkózom el.
5e, 3. gen. Octavia-ból ennyiért lehet (nem az alját) találni? Vagy idősebb, 2.gen (1z) lesz csak? Korban nem nagyon szeretnék 10 év fölé menni (min 2011-12-es legyen), mivel 7-8 évig biztosan nem tudunk újat venni (jelenleg nincs autónk, házvásárlás miatt kellene egy, de ez is a keretünk teteje).
Nem ragaszkodok Octavia-hoz, ezen a vonalon indultam el, ez tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Lacess #186675 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod. Igazából valahogy éreztem, hogy az 5e ide még kevés lesz. Az Octavia-val párhuzamban még nézegettem a Golf VI-okat, azokat valamiért jóval olcsóbban lehet kapni és kicsivel a választék is nagyobb, illetve ha jól tudom a Seat Altea/Toledo azonos padlólemezre épült az Octavia-val, de ott a beltér hamarabb legatyásodik az írásos emlékek alapján.
A legjobban az Octavia tetszik, a hatalmas csomagtartó miatt is. 1.4 TSI motort kerüljem? Tudom hogy a turbó 3-400K-t is el tud vinni, ha belenyúl az ember....De mivel évente 1x mennénk Erdélybe kirándulni, ott a hegyi utakon nem bánnám ha maradna erő. Ha O2 mellett döntök, van esély 1.6-2M között találni normális állapotot? Illetve olvastam apróbb elektronikai hibákról, ezek mennyire gyakoriak? Renault után nem szeretnék még egyszer olyan autót, aminek sok elektronikai nyűgje van.
Összehasonlításnak ezelőtt 7 évig használtam egy Megane II-t, de a végére annyira lebomlott a belseje (is), illetve az 1.6 szívó annyira gyenge volt benne, hogy inkább eladtam, nem volt értelme tovább fenntartani (mindezek mellett az az 1.6-os motor a világból kiment, akármilyen gyengének is tűnt, mindig pöcc-röff indult). 17 éves volt, én 10 éves korában vettem, a 7 év alatt ~70000km-t pörgettem bele.
-
_NCT
őstag
válasz Eagl3 #186681 üzenetére
Uhh az kemény. Vezérléssel együtt új motort is kapok? Viccet félretéve még ennyire részletesen nem néztem utána, de vezérlésnél a görgők, szíjak, vízpumpa kivételével mit cserélnek ami ennyibe kerül? Gyorsan beütve a keresőbe 50-70k körül van a szett, ha még ugyanennyi a munkadíj az sem kerül ennyibe.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Lacess #186693 üzenetére
Wow, köszi a részletes összefoglalót, nagyon alapos. Igazad lehet a TSI-vel, elgondolkodtam, hogy akarok-e közel 1Misit rálocsolni, ha esetleg kifogok egy olyan példányt, márpedig 200k körülieket látok javarészt és ott ugye sok esetben pont nagyszerviz jönne. Szeretem a nyomatékos autókat, ez ugye egyéni preferencia lesz, hogy beleszállok-e egy TSI-be, vagy maradok a papper autónál.
Amúgy láttam pár TSI motorterét képeken, mennyire normális, hogy a nívópálca alatti lemez ennyire korrodálódik?
Illetve az mennyire normális, hogy erre a cappucino-bézs (nekem szürke ) árnyalatra a forgalmiban sárga volt beírva az R mezőnél?
Mielőtt eladtam a Megane-t, az átvétel előtti napon esett le a tetőkárpit szövet borítása... Eléggé kellemetlen volt megértetni, hogy tényleg akkor esett le, szóval ismerős a hiba Én sem akarom hasonlítgatni, mert nyilván nem egy ligában fociznak, csak onnan volt tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok,
Skoda Octavia 2 1.4 TSI manuális váltós autókban van kettőstömegű lendkerék? Nem találok erről egyértelmű információkat, és fontos lenne mivel kalkuláljak szervizelés szempontjából. 1-2 forrás szerint a DSG váltósnál van, azt el is tudom hinni.
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Jól tudom, hogy Skoda Octavia 3 1.4 TSI (2015 június előtt) még csatolt lengőkaros a hátsó futómű és csak az 1.8 TSI-ben van multilink? Gondolom így a hátsó futómű nem is állítható.
-
_NCT
őstag
Sziasztok! Octavia 3-nál a légkondi elpárologtatóját szeretném tisztítani. Mi a legkönnyebb metódus erre? Valahol azt olvastam, hogy van aki a kesztyűtartó hűtés csövén keresztül nyomja le a csövet, volt aki a pollenszűrő felől támadt. Esetleg ha a mókuskereket leveszi az ember, könnyebben elérhető, vagy a 3-asnál már nem ilyen egyszerű a történet?
-
_NCT
őstag
válasz bitpork #191984 üzenetére
Pont amit írtál, Big Man-el ( akár hab, de inkább a spray) az elpárologtatót kicsit letisztítani, de csak azt, a szellőzőjáratok fertőtlenítéséhez inkább bomba. A klíma bekapcsolás esetén nem büdös, csak a kikapcsolás után van poshadt szag (ezt másik topikban leírtam, csak ez specifikusabb a szerelés része miatt). Több oldalon is azt írták ez a kikapcsolás utáni szag az elpárologtatóra, vagyis az ott megtelepedő gombák és baktériumokra vezethető vissza.
Attól félek, ha elviszem klímáshoz, az sem fogja rendesen megcsinálni, csak telefújják habbal vagy beindítja az ózongenerátort és jónapot. 1 hónapja volt ózonos tisztításon ahogy megvettem, illetve pár hétre rá bedobtam egy prevent bombát, de a szag maradt ha kikapcsolom.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Skoda Octavia 3 rendszámtábla világítást ledesítettem, e típusbizonylattal rendelkezőre. Közeleg a műszaki, lehet gond belőle? Az autó led miatt hibát jelez, ha elviszem szakihoz hogy átállítsa ledre, már jó lehet? w5w a gyári, csak a ledest strapabíróbbnak ítéltem (nem tud a pára belemászni,mint a gyári w5w-be ami 5 éves korára szétrohadt és oxidálódott)
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz imyourfriend #206222 üzenetére
Hát nem tudom, egyáltalán nem vetít semmilyen fehér csíkot hátulra, a rendszámtáblát világítja meg középfehér fénnyel, de ez nem zavaró, kb ugyanolyan mint a gyári w5w-vel. Nem kell bazári megoldásra gondolni, gyári, VW csoportos led rendszámtábla világításról beszélünk, nem aliexpress-ről rendelt.
Ha a VCDS-be belenyúlnak, az nem okozhat gondot a vizsgán? Le tudják kérdezni, hogy gyárilag milyen izzóval jött ki az autó?
-
_NCT
őstag
válasz imyourfriend #206224 üzenetére
This. Képen nem látszik, de behajoltam az előbb, és tényleg van rajta E jel. Én is láttam FB csoportokban olyat, hogy kb tolatófénynek használták a rendszámtábla világítást, na az engem is cseszne, meg ugye nem is túl szabályos szerintem, ha erősebb a fénye, mint a hátsó fényeknek.
Én nem pimpelésből akartam LED-est, hanem egybe van öntve az egész, nem tud oxidálódni meg kontakthibás lenni, mint a halogén gyári. Csupán praktikussági és élettartam okokból.
Akkor lehet felkeresek egy VCDS-es emberkét és átállíttatom, amúgy is akartam kanyarkövető ködfényszórót meg visszagurulásgátlót bekapcsoltatni (szegény asszonynak nem barátja a kézifékes indulás )
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Van egy Exide EL600 60Ah-s akku az autóban (Octavia III 2015 1.4 TSI ), 2.5 éve vásároltam az autót, azóta ezzel használom, ki tudja mikor kerülhetett bele. A hétvégén mentünk vidékre és már az út elején kiírta, hogy alacsony az akku, lekapcsolja az entertainment rendszert. No sebaj, majd rátölt a generátor, előtte nem használtuk 2 hétig. 2x 1.5 órás úton + másnap egy 30 perces úton kellett volna annyit töltenie, hogy pár nappal később ne legyen 40%-on az akku, nem?
Van egy kamera is az autóban, de az csak menet közben rögzít, illetve ha esemény van parkolás közben, de nem volt az utóbbi időben.
Idén év elején töltöttem fel teljesen az autót és csak mostanában, mióta hidegebb van írta, hogy alacsony az akkutöltöttség. Kuka lehet? Érdemes beruháznom egy újra? -
_NCT
őstag
válasz imyourfriend #212154 üzenetére
Köszi, megnézem. Érdekes, hogy pár nap alatt lemerült, álló helyzetben.
-
_NCT
őstag
Szasztok!
Exide akkun az alábbi sorozatszámot leltem fel: 8FC21X5
Ez azt jelenti, hogy 2018 júniusi az akku? Tegnap óta egy kedves 20%-ot merült SOC alapján (azóta nem használtam), ami ~0.4V-ot jelent. Érdemes kukázni? Idáig egész évben nem volt gond vele, most kezdett az elmúlt napokban hülyülni.
-
_NCT
őstag
Skoda Octavia 3-ban cseréltem akksit és fel kellene tanítani az új akksit neki. Elég erre egy Carista vagy mindenképp OBD11 ajánlott? Utóbbi elég húzós árban…. Kicsit shady ez a Carista, a magyar oldaluk tele van helyesírási hibával….Mintha scam oldal lenne….
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz grizlisandor #212290 üzenetére
+1 Bosch-ra. Próbálkoztam eleget utángyártottal, sokkal hamarabb tönkre mentek, illetve zajosabbak is voltak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vírusirtó topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Macska topik
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...