- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Nyomtató topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hobby elektronika
- Milyen notebookot vegyek?
Hirdetés
-
A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
it A Sony Pictures Entertainment szerint a növekedésük elsődleges hajtóereje a Crunchyroll lesz, ami egy anime-streamszolgáltatás.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Chivalry 2
gp A jövő hét folyamán egy újabb rejtélyes ajándékot kapunk a cégtől.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rob210 #76184 üzenetére
Csak nagyjából sejtem, hogy hol lehetett, a DinoPark egyelőre érdeklődés hiányában kimaradt az életemből (még nincs gyerek). A Hévíz-Keszthely-Balatongyörök-Szigliget-Tapolca útvonalat járom be szinte heti rendszerességgel, tehát a 71-esen megyek, Te pedig vélhetően északról próbáltad megkerülni a Keszthelyi-hegységet.
Egy jó nyaraláshoz elengedhetetlenek a kalandok! -
veterán
válasz dragonfx #76301 üzenetére
Golf 4 szerintem igényesebb kivitelű , csak már ritka a szép állapotú beltér; rengeteg autóban hámlanak a műanyagok, foszlanak az üléskárpitok, stb.
Golf 5-nek meg független hátsó felfüggesztése van, kényelmes hely a hátsó sorban is. Csak szerintem kevésbé pofás, de ez tényleg ízlés dolga.
Szerk. Örülni kell manapság annak, ha egy motor szíjas és nem láncos vezérlésű, ezeket a láncokat már nem élettartamra tervezték, vagy ha igen, akkor nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz dragonfx #76321 üzenetére
Személyes tapasztalatom nincs, de azt olvasom, hogy a pár éves BMW-k lánca szakad (30d és társai); a VW 1.4 TSI-é nyúlik. Nekem utóbbi van, jelenleg nem érett meg a cserére, de vélhetően az előző gazdája már cseréltethette.
Régi autók lánca tényleges élettartamot bírt. VW visszatért a szíjhoz a Golf 7 1.4 TSI-nél.
Szerk : @vendingo: 180 nap hivatalosan egész EU-ban. Én nem erőltetném az átregisztrálást.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vendingo #76335 üzenetére
Német kollégám 3 évig élt Bp-en és egy elég feltűnő német rendszámos autóval járt, senki se szólt neki érte.
Egy régi barátom 14 éve Ausztriában dolgozik, magyar autóval jár, ő mar néha parázik, osztrák lakcíme van, ezért a hivatalokban letagadja, hogy van autója.Málta kicsi ország, ha mindennap a rendőrség mellett parkolsz az autóval, akkor lehet, hogy feltűnik valakinek. Először talán csak szólnak, hogy jó lenne regisztrálni gépet, másodjára ki tudja. Ha hosszú időre, évekre tervezel ott maradni, akkor más az ábra. Első körben hagynám a magyar rendszámot - lehet, hogy nem is fog tetszeni Málta.
-
veterán
válasz FET-MEN #76467 üzenetére
Szép lett a fényezés!
Más: Brainiac és S.Y.S. talán még mindig egymást kergetik az 1.8 T-kkel, én lemaradtam az 1.4-gyel de már tudom, hogy nem 6000-nél, hanem 6500-nál szabályoz le a tsi. (Eddig is kiforgattam, ha muszáj volt, de most meg is néztem, hogy meddig forog a pirosba.)
-
veterán
Én az esélytelenek nyugalmával nyomtam neki, a 6500-at csak kíváncsiságból skubiztam meg, általában 4000 körül elváltak, ott kezd zuhanni a nyomaték az enyémben (1500-4000 között fix 200 Nm).
@tomcsi: dumáltunk egy órát az autókról, az élet dolgairól, megskubiztuk egymás autóját és telefonját.
Aztán elindultunk az M5 irányába, egyből eleredt az eső :-( a fiúk lelkesebbek voltak, egy előzésnél én lemaradtam a forgalomban, és szem elől vesztettem a többieket, így 22:15 felé haza indultam. Ők tovább kergették egymást
Legközelebb valami korábbi időpont szerencsésebb lenne + több résztvevő + vmi jobb útvonal szvsz.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tomcsi23 #76489 üzenetére
Pénteken délután én már úton leszek a Balatonra (márciustól október végéig általában fix program), jó szórakozást nektek!
Amúgy nagyon kiváncsi vagyok, hogy mit tud az 1.4 tsi egy 1.8 T-hez képest (természetesen az esélytelenek nyugalmával ). Valami értelmesebb útvonalat azért jó lenne találni. Pl. M7 Budaörstől Törökbálintig vagy Érdig traffi-mentes és mégis csak autópálya, nem város
Szerk: @Brainiac: hétvégére sok szokott lennie nekem a jóból, továbbá vár a fűnyírás/család/fröccsök/bringázás.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz rover45 #76513 üzenetére
Röviden: az EU-n + néhány további nem kannibálok lakta európai országon belül nem kötelező a zöldkártyát kiváltani. Én nem szoktam vele foglalkozni.
Van aki azt mondja, hogy jó ha azért ha van, mert pl. az olaszok szokták kérni ( valójában nem kérhetnek az EU-n belül ).Ha aggódsz, váltsd ki. Ingyen kiadja a biztosítód, elvileg bemehetsz bármelyik Allianz fiókba.
Szerk: ha EU-s rendszámod van a baloldali kék sávval, akkor az EU-n belül nem kell a külön felragasztott H betű.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Már régen erettségiztem, de úgy tudom, hogy:
- a nyomaték az adott fokozaton belüli gyorsuláshoz kell. Jó sok nyomték, jó sokáig. (Forgatónyomaték = benne van a nevében is kb., hogy mekkora erővel lök előre)
- a teljesítmény meg a végsebességhez. (Teljesítmény = munkavégzés)A fokozatok meg csak "belezavarnak" az egészbe
-
veterán
válasz joshua7 #76655 üzenetére
A Youtube linken a feltöltő ezt írja:
"Hi, after near a year, the left LEDs becomes a malfunction.
I have tried to fix them, but there are too many cables and boxes inside the Headlights. So, i installed the original Headlights. "
Magyarán: közel egy év múltán elromlott a LED, megpróbálta megjavítani, de túl sok kábel van benne, ezért inkább visszaszerelte az eredeti fényszórókat.Szóval óvatos legyél!
FET-MEN: sajnálom a nagymamád :-(
-
veterán
válasz joshua7 #76657 üzenetére
Amúgy jól néz ki, nem kérdés!
A reflektort sem mutatta a YT, de vélhetően H4 lehet benne.Ehhez kapcsolódik: A minap kíváncsiságból megnéztem, hogy mennyibe kerül a sima G6 fényszóróba egy H15-ös izzó (ez a nappali menetfény és refi közös izzója és 60/19 Wattos elvileg), legolcsóbb helyen kb. 8 000 Ft / db. Besza-behu; csak az Osram gyártja és a neten 55/15 Wattosakat találtam. A H4 olcsó.
-
veterán
a H7 nem 1 szálas, a H4 pedig 2 szálas?
Mert ránézésre azt gondolom, hogy a Joshua által linkelt fényszóróban közös a tompított és a refi izzója. A vetítő lencse mögött tudom csak elképzelni a refit is.Jut eszembe: számomra ismeretlen ez a DEPO márkanév, látom made in Taiwan. Milyen minőséget képviselnek? Gondolom azért nem Hella. Bár 2 hete egy nagyobb eső után nekem beázott a gyári (Hella ) hátsó lámpa.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
A tifusz(láncnyúlóslekormolódós)1.4TSI-vel ma 4,8 l/100 km fogyasztást produkáltam a Balatonról hazajövet: 130 km országút + 50 km autópálya, végig a forgalom ritmusában autózva, pályán 120-140. Végül Budapesten felment 4,9-re. Nem rossz
Más és OFF:
Aki még nem látta a Breaking Bad sorozatot ( magyarul: Totál szívás), az nézze meg, szerdán álltam neki, a 3. évad közepén járok, FERGETEGES! Erdetiben, felirattal ajánlom. -
veterán
válasz HZoli87 #78005 üzenetére
Nekem G6-ban van 1.4 tsi, biztos a YT videó hangja kicsit megtévesztő, de az enyém mintha finomabban járna alapjáraton, pedig az még a láncos.
Ellenben ha meleg időben indítom be a hideg motort, akkor az első időben amíg felfűti az katalizátort, addig igen komoly morgós hangja van és 1200 az alapjárat, ezen változtattak az új motorban?
Amúgy szerintem ez a varrógépszerú hang a direkt befecskendezés miatt lehet, csak a TDI-kb én ezt a zajt elnyomja a kopogós dízel.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #78288 üzenetére
[link] az előbb említett motorral már nem gyártják. Amúgy elsőre én is inkább egy pár éves autó vásárlását ajánlanám
Az alap 125 lovas is elég jól viszi szvsz. Vegyél hozzá kiterjesztett garanciát ha újat veszel: 2+2 év.@ (#78289) tibee77: ez a legneccesebb motor, a 160 lovas kompresszoros+ turbós 1.4 TSI. Sajnos túlkomplikált. Ha ezt veszed, vegyél hozzá használt autó garanciát ami a motorra is vonatkozik.
Nekem a sima 1.4 TSI van, az csak turbós. Tipikus hibák: nyúlik a vezérműlánc, elcsesződhet a vezérlés állítás, kokszosodik a szívó traktus. A kompresszor csak plusz hibaforrás mindezek tetejébe.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tibee77 #78319 üzenetére
Vezérműlánc nyúlás: VW márkaszervizben csinaltatva, vezérlésállító fogaskerékkel együtt - 300-350 ezer Ft. Maszek autószerelőnél fogaskerék nélkül kb. 50-80 ezer Ft
Kokszosodás: komplett szetszedessel kb. 200 ezer Ft
Vegyszeres tisztítás: 18 ezer Ft , én ezt csináltattam, van ebből drágább is 30-40 e.Sima 1.4 TSI-t 2 éve használok, olajcserén (stb.) felüli kiadásaim:
- 1 db gyujtótrafó, mert béna volt a szerelő gyertyacserekor - 7000 Ft
- vegyszeres tisztítás szívó oldalon - 18 000 Ft
- VW márkaszervizben motorvezérlőprogram frissítése - 7500 FtAz autó átlagban valahol 6,5 liter körül fogyaszt, ha tojással a talpam alatt hajtom, akkor 5 liter/100 km.
Kezelj minden tanácsot fenntartással
-
veterán
válasz tibee77 #78407 üzenetére
A 2 év alatt 2 db 1.4 tsi volt. Az első egy 0 km-es Octavia (céges), ebbe olyan 35 ezret tettem, ennek ugye semmi baja nem lehetett ennyi idő alatt. A 2. a jelenlegi Golf 6, azt ősszel vettem 4 évesen 127 ezerrel, most van benne 147 ezer. Indításkor kb. 1 másodpercig zajos a lánc, ezt leszarom, ha annyira megnyúlik, hogy cserélni kelljen, akkor egyrészt tovább csörög, másrészt hibakódot is ad. Az elmúlt 20 ezer km alatt nem romlott a helyzet. Továbbra is teszek rá. A tsi-ben nem szakad el a lánc "csak" megnyúlik, ilyenkor át tud ugrani -> nem jó. Elszakadni a 6 hengeres BMW dízelekben szokott.
Azt mondják, hogy rossz esetben 70 ezer km-t bír egy lánc. Én ezen nem nagyon parázok.Kokszosodás: nekem volt EPC hibakódom. Ezt megelőzendő kértem szotfverfrissitést a motorra, ez megoldotta (7500 Ft), de biztos ami biztos csináltattam vegyszeres tisztítást is a szívó oldalon (18 000 Ft). Ha prémium benzint tankoltam, akkor korabban sem volt hibakód. Azóta most főleg sima 95-ot tankolok, semmi probléma.
Fontos: én főleg autópályán és országúton hasznalom az autot, max. 10% a város, így a kokszosodás az én esetemben kevéssé veszélyes. Amúgy komplett motort lehet bele venni 150 ezer Ft-ért.
Ha nem 10+ éves "sportos" autót akarsz venni, akkor ezekkel a nyűgökkel együtt kell élni. Vagy vegyél vmi japánt :-( én nem tudnék.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem vagyok a téma guruja. Szoktam látni német hirdetésekben 200-210 lóra felhúzott, eredetileg 160 lovas TSI-ket. Azt tudom, hogy az enyémbe egy rendes csiptuning olyan 150 ezer Ft, az sok érte, főleg úgy hogy takarékosan hasznalom.
Ha tiprom neki, akkor városban beveszi a 10-11-et, autópályán sem tolom jobban 150-160-nál, ott olyan 7-8 litert kér, 180 - 10 liter, utána elszáll a fogyi (turbós...). -
veterán
válasz bitpork #78427 üzenetére
Abba amit a Kollégák fent fikáznak, az 1.4 csíbe. [link]
@ Rick4
Amit linkeltél az az 1. generációs BMY motor amit G6-ba már nem tettek, amiről én beszélek az a 2. gen. CAXA. De eszem ágában sincs védeni + meg le is szarom, csak ne az 1.6 MPI-vel és 1.4 HTP-vel hasonlítsuk össze.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nem tom mennyit bír, enyémben 147 000 km van, most lesz 5 éves, szervizkönyv szerint még nem cserélték. De mint írtam, nem parázok ezen, ennyi kockázatot tudok menedzselni.
Nem megyek 100 ezret egy évben, ha annyit mennék, akkor nyilván dízelt vennék és nagyobb autót. Ez igy nekünk (2 fő) tökéletes, még a bicajomat is bele tudom tenni.
-
-
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 12T - egytucat
- Viccrovat
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Politika
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- TABLET / TARTOZÉK beárazás
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs