- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Projektor topic
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Lenovo Legion és IdeaPad Y széria
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chereiose
addikt
Azt honnan tudhatom meg, hogy 9N-hez milyen gyári cikkszámú klímacső kellene? BKY motorkódú az enyém.
-
válasz Chereiose #189398 üzenetére
Ne vegyél bontottat mert nincs semmi garancia hogy elmegy annyit amennyiért megkérik. Drága de az új kell. Nekem Maxba majdnem 120k volt egy cső de csoportban mondták hogy minden más lutri.
MOD
Online ETKA - ott van a TIRben elméletileg.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Chereiose
addikt
válasz bitpork #189402 üzenetére
Sajnos én is ezt gondolom, 6e Ft-tól 25k-ig látok klímacsöveket, de azt se tudom pontosan melyik kéne, semmit nem írnak hozzájuk, na meg aztán lehet eleve szar állapotban küldik meg ami nem is működik.
Ezt a csövet egyben lehet venni? Csak mert látok apróbb részeket is amik csak 10-15k-k újonnan, de nekem gondolom az egész kellene, nézem melyik kéne motorkód alapján pl. kovács autónál de nem tudom biztosra, hogy jót rendelnék-e
[ Szerkesztve ]
-
válasz Chereiose #189403 üzenetére
MEgvan az eredeti gyári számod?
Itt vannak a részei elméletileg be tudod azonosítani ha láttad hol van!
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Chereiose
addikt
válasz bitpork #189404 üzenetére
Not foundot ír nekem a linkre
Amúgy bekarikáztam, hogy hol ereszt:Tehát egészen elől a klímahűtő feletti részen, ahol az a bilincs vagy mi fogja, ott talán alul van repedés a csövön. Próbálom azonosítani ezen a rajzon [link] de nem találom.
"MEgvan az eredeti gyári számod?" Azt honnan kellene tudnom, magának a klíma csőnek a száma kellene?
[ Szerkesztve ]
-
-
Tutivesztes
tag
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy van egy 1 éves tiguan allspace 1,5 TSI motorral, amibe szeretnék olajat cseréltetni, mert én az évenkénti cserében hiszek. Mivel garanciális mindenképpen márkaszervizbe kell vinnem? Budapesti vagyok, a városban vagy környékén nincs megbízható független VW szerviz ami ajánlott, és oda szokhatnék? Vagy itt nem lehet ajánlani mert az hirdetés? Eddig japán autóm volt, de abba a szervizbe németet nem vinnék.. Előre is köszönöm.
Agyatlan idiótaként élni jó. Én csak tudom.
-
válasz Tutivesztes #189408 üzenetére
Márkaszervbe csak úgy ha látod hogy kicserélik! Elméletileg ha nem lesz nyoma az olajcserének (pl nem lesz lenullázva a szerviz emlékeztető) akkor sokat nem tud tenni a márkaszerviz a garanciával.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Chereiose #189400 üzenetére
Hidraulika rendszerben, ahol egy egész minimálisan nagyobb a nyomás, helyi Jóska bácsi javította csövek szolgálnak évek óta, engem nem kell meggyőzni a javítás ellenében ha jól értem, hogy fém részén van a hiba, nem gumi csőben, akkor szinte bárki megoldja, aki tud alut hegeszteni, de láttam már ragasztós megoldást is, nyilván megfelelő anyaggal. Amennyiben pont a toldás a hiba, nem tudok egyelőre tuti és olcsó opciót
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz molnarpeter #189411 üzenetére
Csak ahogy ismerem ezeket a "szakikat" drágább lenne a javítás mint a cső
-
dangerzone
addikt
Sziasztok! Az 1.4 (szíjas) 125LE-s TSI motorokról mik a tapasztalatok? Van velük bármi nagyobb nyűg, típushiba?
Konkrétan a 2015-17 közötti, 80.000 km alatti Seat Leonokat nézegetem, amit a következő 5 évben szeretnék használni, 70%-ban autópályan, kb évi 10.000 km-re. -
vzsryl
nagyúr
válasz dangerzone #189413 üzenetére
2.0 CRTDI, 140LE, DPF, CFFB-n lesz nagyszerviz. Valószínűleg én veszem meg az alkatrészeket, mert úgy olcsóbban úszom meg (elég jó kedvezményeket kapok, de nem unixos).
Ezekre gondoltam:
-vezérlés szett
-vízpumpa
-olajszűrő
-légszűrő
-pollen szűrőIlyen bonyolultabb motorokkal nincs tapasztalatom. Szükségem lehet még valamire? Olajat a szerelőm megoldja.
SKF teljes vezérlés szett + vízpumpára kaptam egy 68k-s ajánlatot. Korrekt választás lehet, vagy más márkából válasszak?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
d.tiborz
aktív tag
válasz Tutivesztes #189408 üzenetére
Szia,
Nem kell márkaszervizbe menni, ha korábban akarsz cseréltetni.
Nézd meg a mostani olajszűrőt, és mindenképpen azonosat vegyél.
Olajból is az ajánlott minősítésűt meg tudod venni webshopban.
Találsz ügyes, megbízható autószerelőt, aki lecseréli az olajat.
Nekem (Polo 1.0 TSI) cserélve volt 5000, 12000, 20000 Km-nél. Most volt két éves, 27000-nél cserélt a márkaszerviz.
Szűrőből nekem ez [link] kellett, hasonló lehet a Tied is. -
vzsryl
nagyúr
válasz molnarpeter #189415 üzenetére
118k
Gázolajszűrő cserének utána nézek. Mennyi a csereperiódusa?megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
simonjoe
senior tag
válasz vzsryl #189414 üzenetére
..az olajleeresztő csavart sem hagyd ki a listából, azt is cserélni kell minden olajcserekor. Én az üzaszűrőt minden ötödik olajcsere után cserélem, cc 50k-nál. Egy kúton és csak prémiumot tankolok. 1ébként 90k a csereperiódusa. Szükséged lesz még fagyállóra is, mert a vízpumpa cserével az is megy a levesbe Én a gyárit szoktam bele tetetni, és még a fékolajra cseréjére is gondolj!
Joe
-
6030D
Ármester
válasz bandus #189422 üzenetére
Úgy gondolta, hogy a motornak (a szerviz szerint) nem lesz baja a 30e-s cserével, ezért ha beviszed 15-nél, akkor csak pecsételnek és számláznak, de marad az olaj, ha nem látod. Ettől függetlenül ablak mögül is tud hozni újratöltött flakont, ha nagyon akarja. 10 m-ről nem mondod meg, hogy sértetlen a zárjegy vagy sem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bandus #189422 üzenetére
Semmi de az necc ha 60 ezret megy az ember egy olajjal. Passaton nekem is elfejtettek olajatcserelni anno.
Leadtam, masnap hivnak hogy mehetek erte. Aztan par honappal kesobb visszavittem egy kiegett izzo miatt akkor derult ki, hogy az adatbazis szerint nem csereltek olajat. Gondolom a szerelo gyerek nem fer hozza az elektronikus szervizkonyvhoz ezert derult ki.#nincsbennetarcsi
-
Lacess
tag
válasz 6030D #189423 üzenetére
"Ettől függetlenül ablak mögül is tud hozni újratöltött flakont, ha nagyon akarja. 10 m-ről nem mondod meg, hogy sértetlen a zárjegy vagy sem."
Ne vedd rossz néven, de inkább ne elmélkedj ilyeneken
A szervizek már elég régóta hordós olajjal dolgoznak. Ritkán fogsz látni ott zárjegyes olajos flakonokat. Nem biztos hogy megérné az 1 és 4literes flakonokat venni raklapszám, a keletkezett veszélyes hulladékról nem is beszélve. Biztos vannak különleges modellek, különleges olajok "polgári" kiszerelésben, de amiből mennyiség fogy azt hordósan veszik.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Lacess
tag
válasz d.tiborz #189427 üzenetére
Egy közepes méretű, vidéki, konszern márkaszervizben, saját szememmel rendszeresen látott dolgokról írtam. Természetesen nem vonom kétségbe az általad írottakat sem. Lehet kisebb szerviz. Nem tudom, hogy éri meg nekik, mivel flakonos kiszerelésben drágább is az olaj, valamint rengeteg hulladéka keletkezik. A hulladékkezelés pedig igen komoly tétel a működési költségek közt. Csak képzelj el egy 150l-es hordót (amibe amúgy megy majd vissza a fáradt olaj), meg 150l-nyi üres 1 és 4l-es flakont egymás mellett.
Amit tudok, hogy pl. a 0W20-as Castrol EDGE Professional-ból elvileg még nincs hordós. Azt 1l-es flakonokban kapja a szerelő a raktárostól. (persze arra az autóra, amelyikre az van előírva)Mindettől függetlenül őszintén remélem, hogy mindenki megkapja bármely szervizben azt, amiért fizet. Hisz ez lenne a "világ rendje".
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Tutivesztes
tag
válasz Lacess #189428 üzenetére
Én pont az itt (és más fórumokon) olvasott dolgok miatt kezdtem el "nem hinni" a szakszervizekben. Semmi esetre sem szeretnék fizetni (sokat) olyan dologért amit nem végeznek el. Persze érdekes lesz majd a Porsche Pestnél megkérdezni hogy tényleg kicserélik-e az olajat, nem csak "frissítik" vagy rosszabb esetben hozzá sem nyúlnak. Nekem fontos az évenkénti olajcsere, szeretném ezt a nyomorult autót 10+ évig használni, még ha 6-7 évre van elvileg tervezve a "problémamentes időszak"... Viszont megbízható szervizet (ami nem szakszerviz) hol találok? Minden ami ajánlott volt, rögtön ott a cáfolat és a köpködés is rá. Elég nehéz így elindulni, nyilván egy olajcsere miatt nem viszem le Pécsre mert csak ott van a net alapján jó szervizes. Biztos itt is létezik kulturált, jól felszerelt műhely, szakértelemmel, csak éppen a Google nem akarja kidobni nekem, ezért kértem volna ajánlást.
Na, ez új hozzászólás lett, nem válasz Lacessnak...bocsÉs akkor megkérdezem hogy szerintetek 1.5 TSI 0W20, 0W30 vagy 5W30??? Éves szinten 15000 kilométer megy bele, full város...
[ Szerkesztve ]
Agyatlan idiótaként élni jó. Én csak tudom.
-
bul07
nagyúr
válasz d.tiborz #189427 üzenetére
Én a Debreceni Renault-Dacia szervizről tudok nyilatkozni
Múlt év nyarán, 4l kanában hozta a hordóból kimért olajat, és azt se tudta megmondni hogy milyen olaj lett kimérve, ezt adta a ki a raktáros a munkalap alapján
De szűrő az lett cserélve meg olaj is friss volt(az hogy belevaló e azt nem tudom)Ott lehettem a cserekor, néztem mit rontanak el
Amúgy szerviz előtt azért megkarmoltam az olajszűrőt, ha nem engedték volna hogy végignézem akkor azért tudjam hogy cserélték
Amúgy érdemes csere előtt mindent megjelölni ami cserés, valahogy
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
6030D
Ármester
válasz Lacess #189426 üzenetére
Nem elmélkedem, csak egy példát hoztam, ami előfordulhat. Én sem hiszem, hogy mindenhol lehúznak, illetve szerintem inkább a szerelő okoskodik hazafelére, mint a cég, de hagyjuk. A fáradtolajos hordót is oda tudja gurítani a kocsi mellé?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
d.tiborz
aktív tag
válasz bul07 #189430 üzenetére
és Lacess:
Mindenki a saját tapasztalatait írja le.
Én is egy vidéki (pest megyei) nagyváros, környéken ismert, és népszerű márkaszervizben látottakat írtam le, ahogy Ti is.
14 éve járok oda, az előző autómat is oda hordtam 12 éven keresztül, megvolt az oka: barátságosak, lehet velük beszélgetni (az autó mellett is), látom a történéseket.
Én megbízom bennük.
Peace -
Lacess
tag
válasz Tutivesztes #189429 üzenetére
1,5TSI-be 0W20 megy. A márkaszervizben is azt fognak bele tölteni. Full város mellett én is lecseréltetném 15ezrenként. (bár én még nem full város mellett is)
De ha félsz az "átveréstől" köztes olajcserénél, akkor vidd el csak minden másodikra (30k vagy 2év) a márkaszervizbe. Egy jó szerelőnél pedig cseréltesd 15ezrenként. Gyári szűrőt tudsz venni, itt volt is korábban linkelve. Olaj pedig Castrol Edge Professional 0W20 lesz beleborítva a márkaszervizben is, azt is meg tudod venni bárhol.@Többiek: A gyanakvást abszolút megértem, azt gondolom, ha át akarnak verni, meg fogják oldani, hogy át is tudjanak. Biztos van ahol meg is teszik. Viszont nekik még akkor is megéri, ha megcsinálják normálisan. Olajcserénél meg főleg, az egyik legjobb üzlet.
Én ezt itt be is fejezném. Peace, respect meg minden, mindenkinek!Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
1stVikman
senior tag
Sziasztok.
Pusztán kíváncsiságból :
Az 1.5 tsi 96kW egy 8as golf variantot mennyire tud normálisan mozgatni? Mennyire ajánlott egyenként ez a motor?
És 6os manual vagy 7gangos automata jobb mellé?
Az 1.5 eTSi mild hibrid az mit tud?
Köszi. -
veterán
válasz 1stVikman #189435 üzenetére
szerintem elboldogul vele, de en nem latom letjogosultsagat ennek a motornak, amikor kb 100 ezerrel dragabban meg tudod venni a 150 lovasat is, akar sima tsi manual valtoval, akar etsi a dsg-vel. ha van ra lehetoseg en az utobbit valasztanam, bar mivel csak mild hybrid a menetdinamikan nem fog erzodni.
nekem a manual 6-os valto van a sima 1.5 tsi-vel, ez teljesen jol mozgatja az octaviat, a golf variant kb 100 kiloval nehezebb tippre, igy oda is tuti eleg lesz.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
cech19960320
tag
Sziasztok!
A cégnél eljött egy új garnitúra Octavia rendelésének az ideje, és az enyém lesz az egyik ami lecserélésre kerül.
3 (lehet hogy 4) lehetőség közül választhatunk:
-Style felszereltség, 2.0 TDI SCR 115LE manuális váltóval +100k extra listaáron
-Ambition felszereltség 2.0 TDI SCR 150LE manuális váltóval +375k extra listaáron
-Ambition felszereltség 2.0 TDI DSG SCR 115LE automata váltóval +375k extra listaáron
És a kérdéses:
Ambition felszereltség 1.5 TSI DSG ACT e-TEC 150LE Mild hybrid automata váltóval +375k extra listaáronTi melyiket választanátok? Melyik választható extrát gondoljátok kiválasztásra érdemesnek?
Évi 50-70k km megy bele átlagban a kocsikba, jórésze autópálya és országút.
Emiatt, meg a jó tapasztalataim miatt én alapvetően a DSG+adaptív tempomat pártján állok eddig
Valahogy nem érzem azt, hogy a kessy full, vagy a mátrix fényszóró vagy épp a nagyobb érintőkijelző megérné annyira, hogy visszatérjek manuálisraA mild hybridről mit gondoltok? érdemes lehet a dízel helyett? Nagyobb motor, oké, de ha valós infókat találtam akkor a mild hybrid 45l-es tankkal jön a dízel 50l-je ellenében, úgy, hogy alapvetően a fogyasztása is magasabb?
a jelenlegi, 2017-es 1.6TDI szépen elvisz 7-800km-t egy tankkal, ha a benzines csak 5-600-at tud az szintén elég nagy downgrade lenne.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cech19960320 #189438 üzenetére
Ha palyazol sokat akkor: dsg+adaptiv tempomat. Igy + a savtartoval lementem Pestrol Debrecenbe ugy hogy semmit sem kellett csinalnom, ment magatol szepen.
Ha nagyobb tavokat mesz akkor a dizel nagyobb tankaj aldas, sokat szamit az a kb +200 km hatotav.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bul07
nagyúr
Akkor tuti nem volt sok egybites a pályán
Mert tegnap kész rémálom volt M3 Debrecenig
A pár baleseten kívül(egy kocsi szó szerint felült egy szalagkorlátra) kész agyvérzés volt az egészGPS szerint 136tempó és boldog boldogtalan feltartott, óra szerint 145, egy Ford
Egyszerűen nem tudnak rendesen autópályán vezetni, egyesek azt hiszik nekik a belső sávra van bérletük
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Qru
MODERÁTOR
válasz cech19960320 #189443 üzenetére
Ezert jo a radaros, fekez magatol ha visszasorolt meg mesz tovabb. A leallosavon amugy sem szokasom elozni.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz cech19960320 #189438 üzenetére
én az utóbbi időben szanaszét konfiguráltam az új octaviat, de végül a golf mellett döntöttem. amit írsz azok alapján szerintem is a dízel automata a nyerő, a 380k-nyi extra közül biztosan beletenném az ergo basic üléseket is az adaptív tempomat mellé. esetleg a tempomat helyett a kényelem és komfort cosmagot, a zajszigetelt üvegekkel, az még segíthet a sok pályázásban.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz yodamester10 #189448 üzenetére
azért a gte golf 4-5 millióval drágább az szerintem nagyon sok.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
6030D
Ármester
válasz cech19960320 #189438 üzenetére
3-as Octavia 1,5 TSI manual vegyes (sok város) használattal tud 600 km-t egy tankkal. Ez olyan 6,5-7 l/100 km. Csak autópályán szerintem 6-6,5 körül lehet, csak országút szokott lenni 5,5-6. Bár nem írtál benzines kézi váltóst, de ha szeretsz haladni autópályán, (bár nem vezettem) szerintem jobb lehet oda a DSG, mert plusz egy fokozat, biztos lejjebbről indul a hetedik. A kézi óra szerint 140-nél pörög 3000-et, de 3500 után már elég hangos a szél és gumizaj.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen