- Azonnali VGA-s kérdések órája
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LG LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bluetooth hangszórók
- Mini-ITX
- Új működési profilozást kapott a DLSS 3.8.10
- Hard Disk Sentinel: S.M.A.R.T., okosan
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz honda 1993 #41948 üzenetére
nálam mikor ilyen volt (szintén füves rész van a ház előtt) egy vastagabb kartonlapot toltam a kocsi alá. Azon már látszott hogy valami folyik, utána meg beálltam az árok főlé és befeküdtem a kocsi alá hogy mi hol folyik.
-
mephi666
nagyúr
válasz haddent #41936 üzenetére
...ez piros volt, itt kecskeméten előfordulnak néha szép gépek, egy narancs corvette is fel szokott tűnni néha... 25körüli suhanc szokott vele menni... keményen megdolgozhatott érte
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mohabá 007
aktív tag
válasz honda 1993 #41939 üzenetére
Némi infó,hogy hány fokon forr a hűtőfolyadék (125 C)....stb...
(katt a képre,úgy olvasható)Ha a thermosztát be lenne ragadva(zárt állapot) azzal 30-40km nem tudsz menni,a víz hamarabb felforr!Ha a jeladók jók, akkor a hűtőventinek bekapcsolt állapotban kell lennie 100 C foknál.
Sokan egyből temetnek,azaz rossz repedt hengerfej,holott a hengerfej pakolás átégése is vízzabálós olajjal keveredős gubancokat okoz.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
őstag
Hali!
Motorolaj témához. Megrendeltem a gyári GM 5w30-as olajat. Beszéltem a szerelőmmel. Utána. Azt mondta, ha jót akarok magamnak, meg a kocsinak, ne tegyem bele, mert jártak már úgy nála, hogy az ettől az olajtól károsodott a motor. Most nem tudom pontosan elmondani. Na a lényeg annyi, hogy úgy döntöttem, nem teszem bele. A szerelőm Total-t ajánlott. Cromax oldalán ezt a Total Quartz Ineo MC3-t írja dexos2 minősítésűnek, valamint itt is megtalálható. 5w30 és 5w40 is. Úgyhogy gondoltam megrendelem ezt. Szerintetek?
-
gban
Közösségépítő
-
-
Declare
őstag
válasz johnny82 #41955 üzenetére
En is hallottam a GM es olaj problemakrol. En se vennek olyat. Valszeg akik poruljartak, azok hamisitottal jartak porul, de akkor is a lenyeg, hogy könnyen hamisitjak/hamisitottak. Ugyan igy a Castrollal is voltak bajok, de kevesbe, mint a GM el. Kicsi az eselye, hogy egy olajcserevel megjarnad, de mondom, nekem se lenne hozza bizalmam.
Az a total jo olaj, nekem is azzal ment a kocsi, az elözö tulajnal, en mondjuk most a Liquy Mollyra valtottam (Top Tec 4600), azt meg jobbanak talaltam a netes kutakodas alapjan.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Az olaj belevaló volt, de hogy hamis-e, azt nem tudom. Mondjuk, ha ilyen könnyen hamisítják, inkább veszek mást.
(#41957) realmadrid én is évente szoktam cseréleni, csak én 12-13K-t megyek egy évben.
(#41958) Declare: eleinte én is úgy voltam vele, hogy jó lesz a gyári, de most inkább mégsem rakom bele. Liqui Moly Top Tec 4600 olaj elég húzós árban. Hol/mennyiért szoktad venni?
-
honda 1993
senior tag
válasz mohabá 007 #41954 üzenetére
A képet köszi, viszont amit írtál az nem világos.
" hengerfej pakolás átégése is vízzabálós olajjal keveredős gubancokat okoz."
Ezzel azt akarod mondani hogy lehet h nálam is ez a hengerfej pakolás átégése áll fent?XD alias IKSZDé
-
Declare
őstag
válasz johnny82 #41959 üzenetére
Nemetorszagban, de en itt is elek. 40 euro/5l kb. Turbo dizel, amit sokszor hasznalok helyi par km es futkosasra, de 2-3 havonta ha megyek haza akkor egyhuzamba megy 140 el 10+ orat. Mindkettö miatt, nekem fontos, hogy normalis kenese legyen a motornak/turbonak es ezert veszem bele azt.
Total quartz itt is bö 20-30 % al olcsobb. Kb 30euro/5l. Viszont azon a 10 euron evente 2x nem mulik sok, igy inkabb azt veszem, ami a leginkabb tünik a legjobbnak
-
F_Gergely
őstag
válasz johnny82 #41955 üzenetére
Olvastam én is hogy voltak gondok a GM olajjal. Teljes mértékben a gyári megoldások pártján állok, de olajból én is Liqui Molly-t használok. Egyébként használtam Total Quartz olajat azzal se volt gondom szóval szerintem jó olaj.
Nyilván jó a gyári is, de ha van minőségibb olyan aki erre szakosodott az jobb választás lehet. -
gban
Közösségépítő
válasz trassher #41961 üzenetére
De ők nem is reklámozzák az olajukat....
Szerintem a Mannol gyártja, de ez minden infó nélküli tipp.
Az is olcsó, és arra is jót mondanak.
Meg az is lehet hogy mindegyik típusuknak más a beszállítója.
Nem hinném hogy a GM felcimkéz bármi gagyit a nevével.Visszatérve a marketingre: ősrégen mondták, korrektnek tekinthető forrásból, hogy a Coca Cola pl. a bevételének a nyereségének / bevételének (nem tudom már konkrétan, de emlékeim szerint a bevételnek!!!!) a 96%-át forgatja vissza reklámba! Na ezért 400 egy flakon cola, meg ezért 20 egy fél literes.
A másik, talán itt is említettem, pszichológia.
Konkrét teszteken pl. a Spar olcsó sajátmárkása 10-ből 9-szer veri a drága saját márkást - az egyiket eladja az olcsó ára, a másikat meg megveszik a sznobok
De ugyanez volt az őskorban amikor volt a Motorola, a Nokia Meg az Ericsson - a Nokiát eladta a minősége, a Motorolát a Nokia feletti ára, pedig eszméletlen gagyi minőség volt, az Ericssont meg eladta az olcsóbb ára.De fordítsuk meg a kérdést, F_Gergely is: kinek milyen olajjal volt konkrét gondja?
Nem hiszem hogy sok válasz fog érkezni[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
adorjant
őstag
válasz johnny82 #41955 üzenetére
Nekem sajnos az a tapasztalatom,hogy 6-7e kilométer körül elhasználódik, és pl. hangosabb a motor, néha indításkor megszólal a hidrotőke egy pillanatra. Többen arról is beszámoltak, hogy míg GM 5w-30-al volt, más 5w-30 olajjal megszűnt az olajfogyasztás.
Persze sokkal olcsóbb egy nevesebb olajtól, legyen az akármiért drágább, de 7e km után nem ezt várnám,mert ha 10-15e után lenne különbség azt mondom persze oké... -
trassher
addikt
Egyetértek azzal amit mondasz de úgy vagyok vele hogy ami bevált azt megtartom. Inkább nem kísérletezek olajjal. A suzukiban bevált az eneos, múltkor az került az opelbe is. Dexos2-t teljesíti és tökéletes. Oké hogy ha nem lett volna kedvezményem akkor 10800 forint lett volna a 4 liter bár a teljes árát is kifizettem volna.
Nagy valószínűséggel csak szimplán átcímkézett olaj a gm és ezért kerül ennyibe de ugye konkrétumot nem nagyon tudunk.Redmi Note 7
-
gban
Közösségépítő
válasz trassher #41968 üzenetére
Persze, ez így is van rendjén, így a normális - amíg megteheti az ember, és bevált valami, egyértelmű hogy semmi nem indokolja a váltást.
Igazából arra akartam csak kilyukadni, hogy emellett viszont az ellenkezőjéről sincs sok infónk, vagyis hogy a hamisakat kivéve bármelyik neves olaj is rossz lenne.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
Phobion
őstag
Sziasztok!
Astra F-hez, milyen telefontartót ajánlotok iPhone-hoz?
-
gban
Közösségépítő
válasz trassher #41970 üzenetére
Azért sokáig ott lesz ez még a köztudatban, akármennyire is igazolt a tiszta forrás - én korábban csak a Castrolról hallottam, és évekig GM olajat vettem, ismerős boltostól.
Semmi gondom nem is volt vele, de Castrolt azt tudtam hogy nem szabad venni mert kockázatos, és ez máig bennem van.
Sokan ahogy nézem a GM-mel vannak így, én csak mostanában olvastam hogy azt is hamisították. Közel 2 éve egyéb okokból Mobil van benne, de én simán bele merném rakni a biztos forrású GM olajat is (tudom, ócska régi F, persze hogy bele merem tenni ), nekem az is tökéletesen bevált.
És én azon ritka tulajok közé tartozom, akik igen hosszú távú tapasztalatokat tudnak megosztani - 12 éve van nálam az Astra, és belement azóta 180e km, 80%-ban GM olajjal.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
trassher
addikt
Én csak a castrol-ról tudtam hogy hamisították. Suzuki azzal kezdett aztán szólt a boltos barátom hogy nem ajánlja jó szívvel hiába fóliás-hologramos. Ő ajánlotta az eneos-t és csak az megy bele azóta, lassan 100.000 km alapján hibátlan. Az utóbbi időben pedig már csak egy hazai importőr van castrol-nál, csak utalással lehet fizetni. Azért ez agy egyfajta biztonságot de a fejemben a mai napig úgy él a castrol mint amit jobb elkerülni.
Opel-be ugye aral ment elsőnek de nem bele való volt. Azt hittem 200.000 km felett már jó neki a 10w40 de nem így lyukadtam ki megint az eneos-nál. Vagyis ez maradt mivel a bolt ahova járok nem tudott rendelni sehonnan dexos2-t teljesítő aral olajat.Redmi Note 7
-
haddent
addikt
válasz johnny82 #41959 üzenetére
Szerintem a GM -mel sem fogsz mellényúlni, de biztos nincs olyan, mint amit kinéztél, vagy a fentebb említett Liqui Molly, vagy az "én" Mobil1 ESP0W-40 -em. Kérdés, hogy kellenek -e ezek a "nagy" olajok, szinte biztos, hogy nem.
gban azért az autó iparban én annyit hozzátennék, hogy ha a drágábbikakból/legdrágábbat megveszed, rosszul nem járhatsz. Itt ezeket azért ellenőrzik. Lehet, hogy jobbat és olcsóbban kapnál, de szart/nem megfelelőt nem fogsz kapni a nagy zsák pénzért. Ha úgy tetszik egy garancia arra, hogy "kiadtam a sok pénzt, legalább lesajnálhatom, biztos elegendő". És szvsz. ez azért teljeseül is. De egyébként teljesen egyetértek
Egyébként ha tippelni kéne énis a Mannolra tenném le a voksom, hogy ő a beszállító. Egyébként jó kis olaj az 5W30, full szintetikus áron, tök jó minőségben, azon rajta van a gyártó is nem csak "GM" aztán találd ki, megy, működik, nem volt vele baj.trassher miért nem jó a 10w40? Hidegoldali a "10" az szerintem Magyarországon az itteni viszonyoknak télen is elég kellene, hogy legyen, a melegoldali "40" pedig tapasztalatból mondhatom, hogy teljesen jó pl Z16XER -nek. Nem lehet, hogy mégsem olyan jó az az olaj, mint gondolod..? Nem szabadna, hogy baj legyen a 40 -el.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz haddent #41974 üzenetére
Az olajjal semmi gond nem volt csak nem ebbe a motorba való. Pont a hideg oldali viszkozitás miatt indítás után volt hogy 2-3 másodpercig is égett az olajnyomás visszajelző. Utána olvastam és a motoromhoz a gyári előírás 5w vagy 0w. Ment bele eneos hyper premium 5w40. GM Dexos2-t teljesíti, indítás után egyből kialszik a visszajelző.
Redmi Note 7
-
mephi666
nagyúr
válasz haddent #41974 üzenetére
vegyen mindenki meguin-t: olcsó, kevésbé ismert, talán emiatt nem is nagyon hamisítják német olaj, mercikbe is sokáig gyárilag ilyet raktak
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
tibee77
őstag
Ezer meg egy oldalt ätneztem mär, hogy mi lehet a zörgö, csörgö hang mikor növelem a fordulatszämot es arra jutottam, hogy vagy a hidrotökek csattognak vagy a vezermütengely kopott el. Tudja valaki milyen költsegekkel järhat ha mindkettöt kicsereltetem?
poe:https://www.pathofexile.com/account/view-profile/slicchabib/characters
-
honda 1993
senior tag
Volna még egy kérdésem.
Tudja valaki hogy hogyan /hol lehet légteleníteni az astra f-et?
98-as benzinesXD alias IKSZDé
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #41978 üzenetére
Mit kéne rajta légteleníteni?
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
honda 1993
senior tag
válasz Markizmark #41979 üzenetére
Ha jól értettem akkor a hűtő rendszert.
Vagy valamit ami kapcsolódik hozzá.XD alias IKSZDé
-
Markizmark
addikt
válasz honda 1993 #41980 üzenetére
Azt nem kell légteleníteni, magától megcsinálja. Csak fel kell tölteni, kicsit járatni és amit lenyelt az utána tölteni amíg be nem áll a szint.
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
gerisz23
őstag
válasz honda 1993 #41912 üzenetére
Nah elhoztuk az autót a szerelőtől,fel volt háborodva,hogy vehetnek az emberek autónak rá százezreket költeni.Szét akarta szedni a motort,beszéltem a kereskedővel aki úgyanúgy nemérti a dolgot mint én.Mondta hogy ha szétlesz szedve a motor akkor garanciát nem vállal rá,az egy jó motor.
Ismerős szerelőhöz vittük a gépet traileren,így már 700000be van az autó,menni még nem mentem vele,de legalább már tolhattam-kicsit drága talicska....
Még csak hibaüziket volt ideje kiolvasni,gyújtásvezérlés hiba,1-es 4-es henger hiba.Mégcsak nemis párpan vannak.Számlát nem adott az első szerelő,így a másik szerint hiába reklamálok ha összebarmolt vmit a motorban,max apehnál fogok ha kiderül hogy mégis...
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
mephi666
nagyúr
válasz gerisz23 #41982 üzenetére
nálunk gyújtásmodul volt szar, azért hagyott ki a 4es henger alapjáraton, melegen, de alapoktól átnézték a szervizben és vázolták, hogy legrosszabb esetben vezérműtengely lehet, ami zsebbenyúlós... szelephimbákra tippeltek először, mértek kompressziót, állításuk szerint az bajnoki, vezérműtengely, motor szintén marhajó állapotban van (lehet valós az alig 180 ezer km), pár gyújtáskábelt cseréltek, gyertyákat tesztelték, aztán gyújtásmodulnál meg is lett a hiba... ha hozzáértő szerelő szétbontja tökig a motort, mi baj lehet? vagy kibukik, hogy szar, vagy megnyugodhatsz, hogy jó állapotban van és könnyen lehet akkor, hogy kisebb ráfordítással rendbe lesz hozva az a része és utána x évig hozzá se kell nyúlni?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
haddent
addikt
válasz mephi666 #41983 üzenetére
Ha jól értem akkor itt a """garancia""" a probléma. Kincs ami nincs. Mert így állítja, hogy jó a motor és nem cseréli, viszont ha szétszedi egy szerelő akkor meg azért nincs garancia
AMD Power hol szerelteted? Van valami megbízható hely? Vezérlést kifjezetten én akarom megvenni, megbízható helyről, majd a szerelő kezébe nyomni, és végignézni ahogy beteszi. Még a márkaszervízben sem bízom.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Holnap megrendelem a géphez a cuccokat. Szűrök, vízpumpa és vezérlés.
Köv héten szerintem valamikor át is esünk a szerelésen.Total az jó motorolaj.
[ Szerkesztve ]
-
gban
Közösségépítő
válasz AMD Power #41985 üzenetére
Kérdezz majd rá a szerelőnél, milyennek találja a feszítőket, szíjakat.
Nekem ez hasznos infó volt, utolsó kettő csere nekem is a határ előtt volt, ráadásul én ugye minden második alkalommal cserélem csak kompletten a vezérlést.
De a dupla intervallum után is teljesen rendben volt a vízpumpa is, meg a görgők is.Postázást nem vállalok.
-
gerisz23
őstag
válasz mephi666 #41983 üzenetére
Majd holnap remélem kiderül mi a baja pontosan,ha minden jó akkro csak a motor lehet rossz.Az volt a furcsa-közben beszéltem a kereskedővel akitől vettem,hogy elhoztuk lábon,megállt a szerelő előtt,a szerelő kb 20 perc múlva bejárt az udvarra,megdícsérte milyen szép hangja van a motornak,másnap meg el se indul?Erre az öszses szervizes azt mondta hogy ilyen nincs,előtte is dadognia kellett volna a motornak.
A legdurvább az hogy az 1 számú szerelő példálózott közös ismerősökkel,hogy milyen jó autókat adott el nekik,közbe meg ahhoz hordják javíttatni az autókat akihez most én is vittem.Mesélte hogy volt olyan gép aminek simán átlehetett nyúlni a karosszériáján úgy szét volt rohadva(az első szerelőtől származó autó volt)
Ha valaki Győr-Moson-Sopron megyei,privátban megírom hova nem kell vinni az autót itt a környéken.Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
AMD Power
titán
válasz haddent #41984 üzenetére
A vezérlést nem az én , hanem a tesóm szerelője csinálja. "Szinte" ingyen. 10.000Ft lesz a munkadíj. A vezérlés egy Gates szett és egy Dolz vízpumpa lesz.Ami szintén nagyon olcsón veszek A szűrők a nálam szokásos Alco vettem. Nekem eddig mindig beváltak.Én is ott fogok lenni amíg csinálják a szerelést.
[ Szerkesztve ]
-
gerisz23
őstag
-
gban
Közösségépítő
válasz gerisz23 #41990 üzenetére
És a pálca sem jelezte egy frissen vett autónál hogy nincs elég olaj?
Meg az első szerelő is úgy kezdi hogy motor szétkap, nem pedig víz, olaj, kábelok megnéz?
És az a baj hogy ez a gyakoribb.....
Vagyis hogy nehéz normális szakit találni, de minden területen.AMD: nekem a szíj csere volt 6, nem ismerősnél, de ajánlott szerelőnél, akinél sokszor voltam, a komplettre már nem emlékszem, de a kollégám 20-at mondott ha "idegen" viszi....
Ha nekem annyit mond, tuti kap...
Tuti nincs 2 óra, nehogymár ne legyen elég a 10.[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #41961 üzenetére
valamiért mégis csak jóval olcsóbb mint a többi ismert olaj.
opel 5w-40
eneos 5w-40
GM Dexos2-t egyik sem teljesíti.
Amelyik meg teljesíti,majdnem féláron kapható.
dexos2 5w-30
nem értem,nem,és nem. A drágább a minőségibb,vagy az olcsóbb?
Származási hely: EU. Namost: a sebváltóba akarom lecserélni az olajat.Menjen bele a gyári GM, (a legdrágább),vagy jó oda más is.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
nagyúr
válasz mohabá 007 #41993 üzenetére
Nekem most csereltek szijat + gorgot + pumpat + hutofolyadekot + generatorszijat, 14k volt a munkadij szamla nelkul.
-
gban
Közösségépítő
válasz mohabá 007 #41993 üzenetére
Mi volt 10?
Csak a munka, csak szíj cserére?
Nálam 4 volt az anyag, meg ugye 6 a munka.tboy93: nem volt sok - pláne ha nálad is olyan eszement az ékszíj mint nálam.
Nálam ki kell oldani a motortartó bakot, mert azon átmegy, anélkül nem cserélhető
Vagyis ha szakad, ki nem cserélem a leállósávban[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
gerisz23
őstag
Sztem leengedte belőle az olajat,le akart húzni.Amúgy a jó szerelőnek ez volt a tippje,22 perc alatt felmérte sötétben,zseblámpával hogy miket kell cserélni.Kicsit sok munkája van,de soha többet nem menek máshoz.
Asus B560M-K,Intel Core i3 10100F,Pure Power 10 400W,Corsair 2*4GB,Rx 570 4 GB
-
mohabá 007
aktív tag
Komplett vezérlés + vízszivattyú, csere (munkadíj) Mivel a munkára is garanciát vállaltak,számítógépen is leellenőrizték ,hogy úgy megy e a gép, ahogy kell.Ott mondták,hogy a motor állapota újszerű
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #41992 üzenetére
Nekem higgyé ne a cromaxnak. Kimentem és lefotóztam neked:
10800 forint lett volna normál áron vagyis 2700/Liter. Nekem van 16% kedvezményem vagyis 2268/Liter áron kaptam meg. Mint látod ez a clubtag árnál is olcsóbban jött ki. A cromax árazásában én sem látom a logikát de ha ennyiért adják akkor ennyiért. A boltban a gm olajat 7000 forintért kaptam volna meg mellesleg.
Váltóolaj pontos típusa le kell legyen írva a szerelési útmutatóban. Ahol vásárolsz megkérdezed hogy abból a fajtából melyiket ajánlják.Redmi Note 7
-
trassher
addikt
válasz mohabá 007 #41999 üzenetére
Ne tudd meg meddig bújtam az olajokat a pult mögött a boltban mire megtaláltam. Közben az egyik tulajjal megittunk 2 kávét. Engem azért ölt az ideg mert nem találtam a jót, őt pedig azért mert egyik nagykerben sem talált olyan aral olajat amit szerettem volna.
Redmi Note 7
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Elektromos cigaretta 🔞
- BMW topik
- Bitcoin, Tesla: az egeken a befektetők reményei, Musk a Trump-kormányba kerül
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Renault, Dacia topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Interactive Brokers társalgó
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HTC U11 - újra a szorítóban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest