- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
félisten
válasz Gaboman #2489 üzenetére
Szerintem, a 6os széria még arrébb lesz. Asszem Q3-at mondtak, de gondolom, annak a legvége, tehát szeptember körül. Kivéve, ha tévedek.
Abu azt mondta, hogy az ATi is tick-tock szerű feljesztési ütemet tart, amiből az jön ki, hogy most kell nagyobb sebességugrásnak jönnie.
Ez azt jelenti szerintem, hogy nagyobb különbsgnek kell lennie, mint a hd4-hd5 között, ami legalább 2szerezést jelent. Ha tényleg 32nm-es lesz a hd6, akkor vagy erősen optimalizálnak, vagy nagyobb lesz a mag mérete. Máshogy nem tudom elképzelni, mert 40nm-32nm között nincs kétszeres területi különbség, ha jól számolom.Abu?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Crytek
veterán
válasz Gaboman #2532 üzenetére
Miért szívnának vele? Ezt egy szóval sem mondtam.
Én csak azt mondom még felesleges dx11-es karit venni.
Mert ami a dirt 2ben van nevetséges.Ezért várom Aliennél összehasonlító videókat amik egymás mellé téve mutatják miben több/szebb a dx11 a korábbihoz képest! Ha látványilag nagy lesz az eltérés akkor azt mondom na igen most már van miért venni. (Bár ugyse 1 game-ért vesz az ember)
Dirt 2 még oltári kezdetleges szerintem.Next PC Upgrade: 2022
-
Crytek
veterán
-
keIdor
titán
válasz Gaboman #2562 üzenetére
A Ferminek szerintem már így sem lesz esélye a HD5970 ellen, de még a HD5870 is kérdéses.
Egy 512bit-es kártya is még jöhet, emelt GPU órajelekkel, ami biztos hozna még minimum +50%-ot a HD5870-hez képest.
HD6000 szerintem majd vagy 28nm-es lesz, vagy új arc. 40nm-en, de szerintem a TSMC még egyikre sincs felkészülve. 28nm meg tudtommal 2011 Q1-ben lesz tömeggyártás ready.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
zuchy
őstag
válasz Gaboman #2562 üzenetére
Arra ott lesz a HD5990, de lesz még HD5890 és HD5790. Azt hiszem, hogy a két nagyobb már PCI-E 3.0-s lesz. Vagy csak a legnagyobb...
(#2563) Keldor papa: És 32nm-n nem jöhet? Úgy tudom, hogy a mobil HD5xxx-ek 32nm-sek lesznek.
Mindenkinek: Mellesleg ezeket már nem lehetne a GF gyáraiban termelni?
[ Szerkesztve ]
PC-STYLE.hu
-
CptMisi
őstag
válasz Gaboman #2631 üzenetére
Ennyi infóból ennyire előre semmit nem lehet megjósolni, az biztos, hogy folyamatosan töltődik a piac 5xxxel, ha 'egyszer' kijön az új csoda, akkor árcsökkentés is lesz valószínűleg. Ilyen "...DX11 felesleges, csak lehúzás..." kijelentéseket akkor mond valaki, ha neki nem megy, "...azért a játékosoknak sem kell majd csalódniuk..." hát nem annyira biztató...
Egyszer csak kiderül...Személy szerint kifejezetten örülök ennek a kis fiaskónak, amit most elszenved az nV, talán összekapják magukat Amúgy nem vagyok fan, azt a kártyát veszem, amelyik a legjobban megéri, mielőtt letámadnának 500an
You reap what you sow, Artyom: force answers force, war breeds war, and death only brings death. To break this vicious circle one must do more than act without any thought or doubt.
-
Crytek
veterán
válasz Gaboman #2629 üzenetére
Mert már muszáj nekik valamit kiadni.
Szerintem nvidiát az jobban fogja vidítani hogy teszem azt 50 dx9 vagy dx10-es játékban jobb mint ati (persze csak szeretném ha így lenne,de bár így lenne) és elvérzik abban a max 10 dx11-es játékban.
Mire lesz kellő mennyiségű dx11-es game addigra szerintem nvidia is játszható szintre fejleszti a sajátját.Az biztos hogy egyik szériát sem veszem meg még mert nincs értelme szerintem!
Next PC Upgrade: 2022
-
-
Bluegene
addikt
válasz Gaboman #3204 üzenetére
Január 19-én elvileg lesz demo
bízzunk benne hogy DX10.1-ben is majdnem olyan szép lesz
bár megmondom őszintén szép játék, szép, de azért nem egy crysis DX11-be se, reméljük DX10-be se lesz annyival rosszabb, igaz nem maxon
Siemens S65-re való adatkábelt keresek! egyszeri Szoftverfrissítésre! Írj megbeszéljük ha van elfekvőbe/kölcsön neked!
-
Crytek
veterán
válasz Gaboman #3342 üzenetére
Bírom amikor mindenki a fogyasztás miatt sír.Nevetségesen szánalmas.Aki kiad 100+ ezret VGA-ra annak szinte biztos hogy nem 20 ezres procija van meg hasonlók. De az a pár száz ft+ az áramért már odabasz ahogy nézem sokaknak.
Én leszarom mi mennyit fogyaszt.Meg mi bírja paks miegyéb egy 550Wattos minőségi táp untig elég neki!
Ez a fogyasztásos böszmeség az atisok mentsvára volt mindig ha jobb a Geforce valami fogni kell hogy de ezé meg azé szarabb.
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Gaboman #3342 üzenetére
Szerintem felesleges ezt a fogyasztást felróni. A HD 5970 is elfogyaszt majd 300 wattot, szóval ebből a szempontból az sem nevezhető jobbnak. Ezt el kell fogadni, a csúcskarik zabálnak ... ennyi.
A dupla Fermi meg inkább fikció, mint a valóságban megvalósítható termék. Max limitált szinten, Asus MARS-féle elgondolásban.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
válasz Gaboman #3445 üzenetére
Szerintem meg az a "teszt" kb. szart sem ér ilyen formában, max durva becslés, de inkább olyan találgatás kategóriába sorolnám még ezt is, mintsem a tesztekhez.
Nem reatil GF100-at vetnek össze "szimulált" eredményekkel (vagyis hogy nem ugyan abban a gépben jár a két VGA, hanem hasonlóban).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
XoZ
aktív tag
válasz Gaboman #4911 üzenetére
Nem lehet egyértelműen megmondani, hogy mitől esik a teljesítmény, mert az a játék motorjától függ. A Heaven benchmark esetén egyértelműen az eltúlzott, nem "optimalizált" tesszelláció viszi a teljesítményt, az eddig megjelent DX11-es játékokban viszont jóval visszafogottabb a tesszelláció szintje, és azoknál tényleg az egyéb effektek miatt van lassulás, pl. a jobb minőségű árnyékok/ambient occlusion, postprocess, anti-aliasing. Ezeket pedig részben azért alkalmazzák, mert a DX11 újításai lehetővé teszik, hogy elfogadható sebességgel fussanak, DX9/DX10/DX10.1 esetén több erőforrást vinnének el. Másrészt marketing okokból valami pluszt kell nyújtani a korábbi DX-hez képest, és valószínűleg ezek az effektek a legkönnyebben megvalósíthatóak, így aztán bekerülnek, esetleg annak ellenére is, hogy nem hoznak annyit látványban, mint amennyi teljesítményt elvesznek. A mai DX11-es motorok természetes módon inkább csak néhány plusz DX11-es effekttel felturbózott DX9/DX10 alapú rendszerek. Az idő előrehaladtával a fejlesztők egyre jobban ki fogják ismerni az új DX-et, nőni fog a DX11-es kártyák aránya, és így várhatóak a szebb/hatékonyabb/stb. motorok.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Gaboman #4911 üzenetére
Programfüggő. Az Unigne Heaven esetében a tesszellációtól döglenek meg a kártyák, mert lényegében csak az van a DX11-ből ráengedve.
Az eddig megjelent tesszellációt alkalmazó játékokban a nagyobb részletessége messze alulmúlja a Heaven részletességét. Az AVP és a STALKER: COP ebből a szempontból a legjobban terhelő. Átlag 3-6%-kal lassul a teljes sebesség a tesszellálás aktiválása mellett. Ha nagyon terhelő a rész, akkor befigyelhet 10%-os vagy némileg nagyobb visszaesés is. Ez alapvetően a geometria részletességének a növekedéséből jön össze, így a setup motor, illetve árnyalási és a textúrázókapacitás függvénye. A Dirt 2 egy külön liga, mert a játék alatt gyakorlatilag csak a vízfelületekhez mész annyira közel, hogy bekapcsoljon a tesszellálás. Nyilván ilyenkor is lehet 4-5%-os deficittel számolni. Összességében elhanyagolható a különbség, mert egy kör alatt alig találkozol vízzel, vagy zászlóval.A STALKER: COP sebesség szempontjából nem téma, mivel a DX11 mód nem okoz számottevő visszaesést. Kb. annyi sebességet szerez az API, amennyit elkölt az extra effektekre.
A Dirt 2 esetében a Post Process High opció ejti vissza a sebességet. Ebben benne van a magasabb precizitású HDR, ami a legjobban lezabálja a teljesítményt. Gbors valahol már említette ezt. A lényeg itt annyi, hogy a Post Process effekt egy szopós dolog, mert a számítás lefut, de nem mindig van látható változás. (keményen fogalmazva időnként kidobod a teljesítményt az ablakon) A Dirt 2-ben főleg az éjszakai futamokon élvezi az új HDR előnyeit. Változás: DX9 és DX11 ... a fényeket érdemes figyelni.
Az AVP-ben három DX11-es opció van. Az élsimítás, a fejlett árnyékok, és a tesszelláció. A tesszelláció hasonló a STALKER: COP-hoz, ez befolyásolja a legkevésbé a sebességet. Az AA, ami számottevően levesz, de az igazi gyilkos a Advanced Shadow. A különbséget a legtöbb helyen nagyítóval kell keresni, de a 35-40%-os deficit befigyel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz Gaboman #4911 üzenetére
nem ennyire egyszerű ez. egyrészt - ahogy írták már - motortól függ, másrészt akár a postprocess-ről, akár a tesszelációról van szó, többféle szűk keresztmetszet is felmerülhet.
a Heaven esetében pl. ismert, hogy a tesszeláció milyen hatást okoz, de ebben pont a fix funkciós tesszelátor a legkevésbé a ludas, kisebb felbontáson a háromszögek setupolása fogja vissza nagyon a dolgokat, nagyobb felbontáson meg a B3D-s teszt szerint a domain shader részekben múlatja az idő nagy részét a GPU, ami bennem felveti azt a kérdést is, hogy a GTX480 vs HD5870 tesztek vajon milyen felbontásban készültek
a postprocess egy nagyon tág fogalom, gyakorlatilag minden effekt beletartozik, amiket a GPU már magukon a pixeleken számol, nem pedig a raszterizált háromszögeken (elnézést a hülye kifejezésért, le vagyok strapálva, majd Abu pontosít ). ilyen a HDR, az AA, a motion blur, az ambient occlusion, stb., stb. mindegyik effektet lehet többféleképpen implementálni - pl. az AO esetén az SSAO és a HBAO másképp működik, más is az erőforrás-igényük. szóval ezt csak per játék lehet megmondani - de az esetek többségében a post process effektek összessége szabad szemmel is jól látható erőforrás-igénnyel rendelkezik, bár ritka, hogy ez vigye el a teljesítmény nagyobb részét.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
front3r
őstag
válasz Gaboman #6472 üzenetére
Úgy ahogy mondod, sőt nemsokára jön az "Evergreen" Refresh is ha minden igaz...
Jó hogy a megspórolt pénzemet nem Fermire költöttem, mert hihetetlen drága, akkor inkább egy 5970, maximum berakok mellé egy GT220-at...PS5, PSVR2 - iPhone 14 Plus, Watch S7, iPad Pro(2021)
-
Ottoka
őstag
válasz Gaboman #6483 üzenetére
Csak az 5970 + 5870 cfx sehol nem lesz gyorsabb mint a 2 gtx, mert annyira nem skálázódik már annyi gpu. Volt nálam 2db 5970 is és nagyon dióztam azon hogy megtartom mindkettőt, de értelmetlen lett volna a kb 5-10%-os gyorsulás.
Def26: Igen ezt a 30-50 watt különbséget egy karinál kicsit túllihegik páran, és tartok tőle ők is szeretnek nyáron a 18 fokban ücsörögni akkor nem érdekli hogy mennyit zabál a klíma. Meg hány helyen megy a tv meg ég a villany és ott sincsenek az adott szobában.
[ Szerkesztve ]
Mezőhegyes
-
tome.jr
addikt
válasz Gaboman #6499 üzenetére
10.3 mellett is leveri az 5870-et.
Nem neked:
Amúgy meg elég súlytalan egy nv topikban az ATI megmondóemberek és az önigazolást kereső 5870 tulajok által kijelenteni hogy nem érdemes megvenni a kártyát. Az itt forumozók többsége úgyis venni fog GTX 470-et GTX 480-at. Csak arra vártak, hogy megjelenjen a kártya és gyorsabb legyen mint a rivális egymagos megoldása. Szóval kár a gőzért.
Meg az is vicces hogy pont core i7 tulajok kampányolnak a magas fogyasztás miatt
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210