- Projektor topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen monitort vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Hobby elektronika
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
Hirdetés
-
Versenybe hozta magát az új Xeonnal az Intel
ph A Granite Rapids AI-ban kifejezetten erősnek tűnik, bár még nincs a piacon az a konkurens platform, amivel versenyezni fog.
-
Samsung Experience: Így lett az AI az életünk része
ma Galaxy készülékekkel járjuk körbe, miért pont most került az AI fókuszba.
-
Kaliforniában sem kell okostelefon az iskolákba
it Új törvény keretében korlátozzák vagy tiltják ki az iskolákból az okostelefonokat az amerikai államban.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KillerKollar
őstag
Szóval nem elég hogy a next-gen konzolok megjelenésével egyre kevesebb játék jön megint PC-re,még a PC-s piac is meg lesz osztva,konzoloknál Playstation vagy Xbox,PC-n meg Nvidia vagy AMD és ugyan az alapján lehet majd választani hogy melyiknek vannak jobb "exkluzív címei"?És csodálkoznak hogy haldoklik a PC-s játékipar.Ezért is szűkül a piac,meg azért is mert mennek föl az árak,ez csak felgyorsítja a folyamatot.4-5 éve a mai "középkategóriás" videókártyák voltak a csúcskategória.Emlékszem amikor még a HD 4850-et 35ezer forintért vettem a megjelenése után...És abban a szériában az a mostani 290-nek felel meg ami 120ezer forint körül van...Ki tudja mennyi lesz majd a 390 meg a 390X...És akkor még az AMD áraz finomabban,az Nvidiának teljesen elgurult a gyógyszere...először a GTX 690-nél kaptam szívrohamot,a 680-ak még egész normálisan voltak árazva az akkori árakhoz képest aztán jött a 690 ami annyiba került mint 2 680(1000 dolcsi) pedig a dual GPU kártyák mindig kicsit olcsóbbak voltak mind 2őt venni az adott csúcs 1 GPU-s kártyából amire épült,persze lassabbak is valamivel.Utána jött a második sokk,a Titán single GPU kártya,annyiba került mint az alapban túlárazott dual GPU kártya,1000 dollár...És most a Titán Z 3000 dolcsi egy dual GPU kártyáért és akkor azon már meg se lepődtem hogy a 295 X2 drágább mint 2 290X,oké hogy vízhűtés,de még az is vicc,nem hogy a Titán Z és még mindig fele annyiba kerül a 295 X2 és már azt se lehet elmondani hogy rosszabb a hűtése mint az Nvidiának,mert ez alapba vizezve van...
(#12741) Crytek Hát remélem hogy árban is,nem csak teljesítményben,ha 600 dolláron jelentenék be a 390X-et én már örülnék...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
kicsit túl van fújva ez a probléma szerintem. ha nem tudnak optimalizálni az nVidia cuccokra, akkor ne tegyék, optimalizáljanak a GCN-re. ha ennek eredményeként bizonyos játékok sokkal jobban fognak futni AMD-n (ez a kérdés már régóta az asztalon van, de valahogy sosem realizálódott), akkor az nVidia is kénytelen lesz változtatni - volt már ilyen a történelemben. lehet Mantle renderert is írni, és a DX12 is már a kanyarban van (csak még másik városban ). egyetértek, hogy a fejlesztőknek ez problméma, én is szidnám a helyükben Jensen jó édes anyukáját, de nem látom, hogy fogyasztóként miért kellene emiatt nekem aggódni.
troll on
idézet a cikkből: "(and NV drivers are certainly better than AMD’s)"
troll off"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Locutus
veterán
Minden héten valami újabb riogatás... az eddigiek sem váltak valóra, ezekután nem igazán tudok az ilyen blogolásoknak már jelentőséget tulajdonítani.
Mindenre van megoldás, és ha az nvidia úgy érzi, hogy veszélyben lesz a piaci pozíciója, akkor nyilván tenni is fog értük. Csak valszeg ők is úgy vannak ezzel, hogy az amd-s pr blogokat el kell osztani néggyel, meg odébbtolni 2 évvel, és akkor majd felugranak a vonatra ők is.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
nagyúr
nagyon érdekes, amit nem írsz. eszembe sem jutna nem kételkedni, hogy valami drasztikus dolog nem történik az SMM-ek környékén. sem.
(#12801) Loha: a GF104-ről beszélünk - azaz GTX460.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Jack@l
veterán
Maradjunk inkább az amd égisze alatt fejlesztett compute API kifejezésnél, a szabvány az mást jelent...
A "hirtelen fontos lett" meg annyira azért nem olyan hirtelen, mert támogatás az volt eddig is, csak nem a sebessége 20-30%-al alulmaradt a cudához meg a konkurencia hasonló kártyáihoz képest is. Még mindig irtó kevés program elérhető opencl-re, ahhoz képest hogy mennyi használhatná és mióta hypolja az amd.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Azt azért sejted, hogy jóval több és régebbi cuda-ra írt szoftver van, közülük nagyon sokat a mai napig nem írtak át opencl-re. Nem véletlenül használják a szupercomputerek legalább háromnegyedében, meg a felhő alapú rendszerekben/renderelőknél is az nv grid-eket.
UI: Mint opencl guru, válaszolnál a másik topicban feltett kérdésemre?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
azt azért tegyük hozzá, hogy az architektúra alapos dokumentálása nélkül sem lesz annyira nehéz optimalizálni, tekintve, hogy az állítások szerint az alacsonyszintű API-k meg fogják könnyíteni a performance kontrollt. szerinted mekkora meló lesz írni egy olyan iteratív motort, amelyik a potenciális szűk keresztmetszetek megstresszelésével feltérképezi a GPU-t? ezt DX10-11 alatt is megoldották az elszántabb tesztoldalak, ha a DX12 tényleg annyira close to the metal lesz, akkor egy fejlesztőcégnek ez nem fog gondot okozni.
de amúgy megint a ködös jövőről beszélünk. holnap jönnek az új GF kártyák, az eddigi pletyik szerint arcátlan teljesítmény / fogyasztás aránnyal. teszt lesz?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Jack@l
veterán
"Ahhoz képest, hogy nem erőlteti a Mantle-t, csak 80 stúdiót győztek meg arról, hogy használják."
Ez nagyszerű, kb mennyi játék fogja használni 1 év múlva? Naugye hogy nem 80 vagy több...A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Valami kézzel fogható link? Mert anélkül azt gondolná az ember hogy üres rizsa. A másik dolog, meg a nitrous csapat híres amd pénzelt motorja úgy érzem nem annyira lesz mérvadó... (főleg nem a többszörösen feleslegesen kirajzolt hajókkal)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
TTomax
nagyúr
Abu85 azért én a te helyedben esetleg elgondolkodnék egy olyan cikken ami a low level API-k esetleges hátrányáról is beszél,mert lesz ám azért ilyen is szép számmal.Ezzel több legyet is üthetnél egy csapásra, lesz mihez visszanyúlni a jövőben,ha valaki háborogva a fejedhez vág valamit.Arról nem beszélve,hogy a nagy hype mellett ez adna egy józan semleges támpontot a szükséges ballanszhoz...persze tudom nem két perc,csak ötlet volt..
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Jack@l
veterán
Akkor mire várnak a pirosok, hogy még fél évig lófütty sem lesz az új kártyákból?
"The R9 390X is rumored to be based on the Bermuda GPU core and is set to be a truly next generation product.
Built on TSMC’s 20m manufacturing process the new GPU will feature several new cutting edge technologies. In addition to being the first GPU to be built on the 20nm process the card is also rumored to be the first to utilize High Bandwidth Memory or HBM for short.Read more: http://wccftech.com/amd-radeon-r9-390x-arrives-1h-2015-feature-hydra-liquid-cooling/#ixzz3NmduRnHx"
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Mindjárt elmorzsolok egy könycseppet a haldokló pc miatt. Biztos hogy a piti kis trükközések hiánya(amit nyilván a konzolok gyengeségei miatt próbálnak bevetni, inkább kevesebb mint több sikerrel) fogja majd nyomorba dönteni? Költői volt a kérdés.
Személy szerint a GM200 és azt követő generációra teszem a voksom a jövőben, a valódi next-gen grafika miatt... (nem, nem a konzolos fos nextgenrtől beszélek, mielőtt félremagyaráznád)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Annyira pozitív amit a konzolokról rizsázol egy éve, de nem láttam róla cikket, hogy mért szar a konzol? Mi az árnyoldala, pedig 1-2 oldalt biztos össsze lehjetne hozni.
Voxel cone tracingről pont az nvidia hozott néhány demót az utóbbi években. Nem úgy tűnt, mint ami 20 fps-el menne.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/maxwells-voxel-global-illumination-technology-introduces-gamers-to-the-next-generation-of-graphics
Meg persze az unreal engine is pedzegeti a raytrace-es fényefekteket, árnyékokat.
https://docs.unrealengine.com/latest/INT/Engine/Rendering/LightingAndShadows/RayTracedDistanceFieldShadowing/index.html
https://www.youtube.com/watch?v=4249b94KtyA&list=UUBobmJyzsJ6Ll7UbfhI4iwQ[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
2011-ben fejlesztették ki a voxel cone-t nv-éknél, akkor ment 85-180 fps-t modell bonyolultságtól függően.
---
UE4 raytracing technikája globall illumination-t is számol(videókból ne mond hogy nem látszik...), és jóval gyorsabb a hagyományos árnyékszámítás része is mint a régi technikákkal, amellett hogy szebbUI: még szakmában levőként se érdekel annyira egy játékon belül mi hogyan történeik, bár fél szemmel követem az eseményeket, mégis rohadtul nem izgat hogy csinálnak egy játékot szépre és gyorsra.
A végeredmény számít, a többi rizsa. Jó lenne ha amd is arra koncentrálna inkább a néphülyítés helyett.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
UE4-ben is van LPV
De hogy pontot tegyünk a végére, amíg olyan játékok jönnek ki grafikára és sebességre mint pl. a The Vanishing of Ethan Carter , addig elég nagy baromság temetni a pc-t...
A többiek meg szépen szokjanak le a gányolásról és senki nem sír majd az optimalizálatlanságok miatt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Crytek
veterán
Mondjuk ez a másik dolog, ami számomra értelmetlen.
Vajon mit is akar az NV így ? Mert ahogy elnézem a ténykedésüket nem buta emberek vannak ott, és mégis a Tegrakból a sima K1-ből a Denverek K1-bő kiindulva nem igaz, hogy még nem vették észre hogy a kutyának se kellenek
Vagy egyszerűen csak nem értenek az apihoz nem akarják ilyen fejlesztésre adni a fejüket.Sajnos itt is az van mint pc-n hogy miába a nagy erős ha nem tudod kihasználni, főleg droidon ami magában is egy szégyen. Ott is a google ,hogy mire gondolhat szánalom. Na mindegy ők tudják.
Next PC Upgrade: 2022
-
Crytek
veterán
De most se úgy tűnik, hogy mindenki API-zni akarna, pedig szerintem nincs veszve semmi.
Bár igaz ha most állnak neki nagyon sok lesz a lemaradás ,de még mindig jobb hogy az istentelen brutál mindent verő HW-erüket csak úgy elbarmolják a saját kihasználatlan tabletjükbe.
Next PC Upgrade: 2022
-
Crytek
veterán
Lehet, hogy mi túl hwcentrikusan nézzük a dolgokat,de te meg láthatóan benyalod a bullshitet.
Az életem során összesporolt pénzemben fogadok,hogy a nagyon csodás hüdemindentudó dx12-vel sem lesz egy játékban sem jobb az ai a fizika.
Pedig az álomjátékomat még játszanám a halálom előtt.
Már csak így leírva is elbögöm magam akkor feelingje lenne egy ilyen gamenek:Istentelen brutál valós fizika.Amit szétlő szétrobbant az ember az ott is marad, valósszerű vér, ....stb
[ Szerkesztve ]
Next PC Upgrade: 2022
-
Jack@l
veterán
Ekkora baromságot életemben nem hallottam... Ezt most vedd nagyon komolyan, kérdezz meg egy "szakértőt" (egy minimum főiskolát végzett műszaki infóst) róla. Már multkor is mondtuk neked páran.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Az NV szerintem azt mondta, hogy nem szeretnék 4GB VRAM-ban limitálni az új csúcskártyájukat a HBM miatt, meg egyelőre nincs is rá szükségük a ~8GHz -re (effektív órajel) képes memóriavezérlő, meg a 3. generációs delta color compression mellett.
API-knál is végül minden remekül alakult az NV számára.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Szerintem senki nem mondta tőlük, hogy a dx12 rossz irány, mivel ők demóztak először vele... (kb nyáron)
Hbm-et se hiszem hogy annyira nem szeretnék, csak kivárják mig kifut az első körös selejt.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
ÁdiBá
addikt
Én azt nem értem, hogy ezeknek a kártyáknak hol lesz létjogosultsága ha a DX12 bevállik rendesen.
Látni pár programot, hogy mennyivel gyorsabb az adott hardver, pc dx12 kód alatt mint dx11 alatt.
Lényegében most egy középkategóriás termék gyorsabban teljesít dx12 alatt mint a csúcs hardver dx11 alatt.
Számomra ez azt sugallja, hogy hardver már van, csak a gyártók elég tohonyán bánnak a programozással. Ideje lenne a microsoftnak az asztalra csapnia. Aki nem tud normálisan programozni annak nincs helye a Windows-on, és lám megvan oldva...ÁdiBá
-
Jack@l
veterán
Én is azt mondom, hogy nincs szükség olyan mélyen lenyúlni a hardverig, ahol már két egymást követő arhitektúrán is szarul fut valami...
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
A Hynix választotta ki az egyetlen jelentkezőt, akit érdekelt első generációs HBM.
Természetesen az NV-t is érdekli a HBM, csak nekik nem sürgős, ráérnek majd akkor alkalmazni, amikor az előnyei mellett eltörpülnek a hátrányai.
Mennyire lenne vonzó szerinted a Titan-X a jelenlegi 12GB VRAM helyett 4GB HBM-el?Most már az is látszik, hogy miért nem érdekelte őket annyira a konzol hardverbeszállító biznisz.
Egy teljesen saját konzol, (ha sikeres lesz) sokkal jobb üzlet, mint nyomott áron vki más konzolja alá adni a hardvert.Nem az iránnyal volt a baj, hanem a gyártóspecifikus API-val, ennek bizonyítéka az is, hogy elsőként volt működő DX12-es driverük, és már most tetemes előnyben vannak a DX12 driver kiforrottsága tekintetében.
Az AMD DCC -je pl. a Hawaii kártyákon a Keplerben lévő Delta Color Compressionhöz hasonló hatékonysággal dolgozhat, de a Maxwellben lévő ennél egy generációval fejlettebb.
[ Szerkesztve ]
-
decibel
aktív tag
Ismerjük a mesét. Van egy AMD masterplan amivel világuralomra törnek. Ugyan úgy tűnhet a laikus szemlélőnek, hogy ez a masterplan csupán egy nedves álom, üres ígéretek halmaza amivel etetik az erre hajlamos naiv embereket. De Ph! Abu segít és feltárja a valóságot, rávilágít a rejtett motívumokra, elmarketingel minden AMD döntést, hiszen a jelenlegi helyzet ismeretében az ATI felvásárlás is milyen bölcs lépés volt, teljesen beigazolódott az összes akkori Abu jóslat (akinek nem esne le, ez itt most pure sarcasm).
Az nV csüggedten és könnyes szemekkel önti a pénzt az R&D-be, miközben az AMD pénzügyi jelentést tanulmányozgatja és átkozza magát amiért nem a konzolokkal szórakozott. Szar dolog a profit na, sokkal jobb ha a bevétel csak épphogy meghaladja a kiadásokat. Sokkal nagyobb fun egyre csökkenő piaci részesedés mellett fejleszteni, ezt el kell ismerni.
Az Intel és az nV most a sarokban retteg, mert az AMD készített egy apit amit végül nyílttá tett, de kb egy tucat stúdió használja majd. Éppúgy retteg az nV amiért nem rakott a 12 GB-os kártyájára HBM-et. Vaaaagy, röhög amiért csúszik emiatt az AMD kártya? Nemtom, majd Abu elmarkatingeli ezt is.
Jobb lenne ha nem az egyértelműen vörös pH!-s újságírónak kéne fantazmagóriákat kreálni azért, hogy vonzóvá tegye az AMD kártyákat, hanem a vörösek készítenének olyat amivel ki tudják rántani magukat a lefelé tartó spirálból. A jelenlegi szinten erősen kételkedem abban, hogy tartani tudják a lépést az nV-vel fejlesztések terén.
"you are a monkey poo-poo"
-
Jack@l
veterán
Ha már így két oldalnyi hozzászólás született tök off témában, mesélhetnél pontosan mikor óhajtja kiadni a 390x-exet a piros oldal. Gondolom már tudod a dátumot. (a mérési adatokon kívül a többi mind rizsa lesz velük kapcsolatban is)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
schwartz
addikt
Ok, eddig ment az NV-nek a szellel szembe pisalas de mi lesz ha rendre jonnek a jatekok DX12 vagy mas low level API tamogatassal? Kulon fognak kodolni a nem dokumentalt GeForce-ra es szarakodnak a GameWorks-el? Ahogy en latom az AMD-nek a budos eletben nem volt meg ekkora helyzeti elonye viszont ha ezt is elbenazzak ugy meg is erdemlik a sorsuk...
If he dies, he dies.
-
veterán
Kérdés, hogy mit tekintesz vonzónak. A sebességet, vagy a dobozra írt számokat. HBM-mel biztos gyorsabb lenne, még 4 GB memóriával is.
Nem az a kérdés, hogy én mit tekintek vonzónak, hanem a megcélzott vásárlók mit tekintenek annak.
Szerintem a sebességet és a VRAM mennyiséget is vonzónak tartják.
Marketing szempontból nagyon gázos lett volna a Titan-X 4GB VRAM-al, miközben az előd 6GB-os volt. Sebesség pedig relatív, csak az összes jelenlegi VGA-nál kell gyorsabbnak lennie, amit teljesíteni fog HBM nélkül is, tehát vagy-vagy helyett is-is lesz.Ja értem, tehát azért mondtak le éves szinten gépenként 100 dolláros bevételről, mert szerintük jobban megéri, ha előállnak egy saját konzollal.
Nem lemondtak, hanem nem tudtak és nem is akartak az AMD-vel versenyképes ajánlatot tenni.
Nem tudtak, mert nem volt elég nagy teljesítményű APU-juk, és nem is akartak volna alávágni árban az AMD-nek, mert a 100 dolláros bevételen így sem lehet sok haszon.
Míg az AMD csak az eladott konzolok után gazdagodik, az NV előfizetési díjat is fog szedni a GRID után, vmint minden eladott játékon is lesz haszna mint most a SONY-nak és MS-nak...Mert a DX12-höz aztán lesznek driverek ...
Lesznek driverek és továbbra is fontos szerepük lesz, ajánlom figyelmedbe neked is meg schwartznak is: The DirectX 12 Performance Preview: AMD, NVIDIA, & Star Swarm
SZVSZ nagyon jól látszik, hogy az NV DX12-es driverei mennyivel kiforrottabbak, vagy pedig ennyivel jobban lehet optimalizálni egy nem dokumentált GeForce-ra...Elárulom, hogy a Tonga GPU-ban van ma a leghatékonyabb DCC.
Eddig ennek nem sok bizonyítékát láttam, ellentétben a Maxwell DCC-jével, meg a HBM elsőkénti alkalmazása sem azt sugallja, hogy az AMD-nek van a leghatékonyabb DCC-je.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Mért kéne nagyobb busz több memóriához? Ugyanazokon a drótokon lóg mind. Eddig már az 512-esen is ment a sírás, most meg simán odadobnak 4096 vezetéket csak a ramnak?
Sávszélt számoltál-e?@Loha: egy szóval se írják le hogy milyen módon kötik be a gpu-ba majd őket, elég sokféle varia lehet, a legpocsékolósabb módszer amit abu meg az amd marketingesei próbálnak vetíteni
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
Ez azért van, mert a StarSwarm az AMD-re egy 2014 márciusi kódot tartalmaz, míg a Maxwellre egy decemberit.
De azt ugye tudod, hogy ez nem magyarázat a teljesítmények közötti különbségre? Ha tudjuk, hogy mitől van a különbség, akkor arra esetleg lehet magyarázat az eltérő optimalizációs szint, de nem feltétlen.
Van egy nagyon randa gyanúm egyébként. A 980 30W-tal, a 290X pedig (Mantle mellett) 60W-tal kevesebbet fogyaszt a Starswarm tesztben, mint a Crysis 3-ban (mindegyik Anand mérés). Ennek az oka szinte biztosan az, hogy a Starswarm tesztben mindkét GPU, de különösen a 290X alul-utilizált, azaz van valami erőteljes szűk keresztmetszet a rendszerben, minden bizonnyal még azelőtt, hogy a shader core komolyan munkába állna. Ha feltételezzük, hogy az új API sikeresen kiütötte a platform oldali limitet, akkor a két GPU frontendje keveredik gyanúba - vagyis a rettenet mennyiségű draw callt a Kepler és a Maxwell jobban le tudja kezelni, mint bármelyik GCN. Ez finoman szólva is ironikus volna...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Jack@l
veterán
Elég hihetetlen a magyarázkodás, főleg hogy 2013-ban még híre se volt dx12-nek...
Nem akarok tippekbe bocsátkozni, de egy scriptelt scene-t átrakni ugyanannak a saját engine-nek az újabb verziójára nem lehet több 1-2 napos munkánál.Megfejtetted-e már hogy a 390x-nek hogy jön ki a 600gbps-es remspeedje?
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
most leírtad ugyanazt, csak bővebben. az egy dolog, hogy milyen motorverzióról van szó, a 290X 60-70%-os (vagy rosszabb) kihasználtságának mindenképpen van valami kézzelfogható oka. amíg nem tudjuk, hogy ez micsoda, addig nem lehet kijelenteni, hogy az újabb motorverzió használatától ez a probléma megszűnne. az AoS teszthez vannak fogyasztási adatok?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
Jack@l
veterán
A HBM-es válasz nagyon nem helyes... Már le is írtam az előző hsz-ben mért nem. (két oka is van)
Gondolod hogy nem tudok/lehet bekötni 8-16-32 giga gddr5-öt 128 bites buszra akár?
A hbm is ugyanígy működik, csak több lábbal.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Mondom 100% hogy be lehet kötni és működni is fog. Műszaki infós, villanyos főiskolákon másodéves tananyag...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
A configuration szót rosszul fordítotad a brossúrából Pont arról beszéltem, hogy be tudsz kötni két 32-est egy 32 bites buszra. (nekík bizonyára egyszerűbb volt abban az esetben úgy megoldani, nem kellett új nyákot gyártani...)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Feladom, ha több tízezer olvasót ezzel akarsz etetni, hát tedd, de ne csodálkozz ha lefikázom a cikkeidet pont az ilyenek miatt. Ha jól értem akkor azt mondod "4096 bites" lesz a hbm-es kártya. Ez esetben elég szutyok hatákonysággal működik a gddr5-höz képest.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
nagyúr
Na, haladunk Viszont a Fiji-t rögtön vegyük ki a képből, mert nem tudjuk, mi módosul benne a memórián kívül.
A leírtak alapján fogyasztási adatok nélkül is elhiszem, hogy az AoS jobban megekeri a 290X-et, mint a SS. Mondjuk itt élünk még azzal a feltételezéssel, hogy az AoS legalább olyan komplex scene-eket tartalmaz - erről van valami kézzelfogható info?
Azt viszont nehezemre esik elhinni, hogy a memóriamenedzsment miatt annyival lassabb a 290X a 980-nál, amikor a sávszélességben majdnem 50% különbség van a Radeon javára...
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
nagyúr
a youtube videokkal sokra nem megy az ember, de logikus, amiket írsz. már csak azért is, mert a GPGPU-s particle rendszer gyaníthatóan kevésbé terheli a frontendet
most már csak meg kellene mutatni élesben, hogy megy egymáshoz képest a 290X és a 980. tanulságos lenne, akármelyik irányba is billenjen a mérleg.
(#13442) daveoff: a grafikonokat nézd, ne a táblázatokat, láthatóan nem tudnak számolni a srácok. mindenhol 35-40% a diff.
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest